Şimdi Ara

Taner Bey! ve diğer 1.4TSi Passat kullanıcıları lütfen:

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
0
Favori
11.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    "1.4 motor o kasayı kaldırıyor mu?"

    Bir ara o kadar çok sordular ki, PASSAT'tan vazgeçmeye ramak kaldı. D sınıfı araç "ikibin" motor olmalı, C sınıfı "binaltıyüz" olabilirdi, zaten 1.6 PASSAT'ların arkasında yazmıyordu 1.6 FSI veya 1.6 MPI diye, hatta 1.8'lerde bile yazmıyordu, ancak ve ancak 2.0 olunca 2.0 yazıyordu. 2.0 TDI, 2.0 FSI, 2.0 T-FSI / TSI gibi.

    1.6 TURBO 180 HP INSIGNIA'da da motor hacime yönelik birşey yazmıyor, 2.0 CDTI'de de.

    Fakat 1.4-1.5-1.6 hacimli motorlar PASSAT'ı da, INSIGNIA'yı da ve diğer araçları da (LATITUDE 1.5 dCi, P 508 1.6 HDI, C C5 1.6 HDI, vb.) rahatlıkla kaldırıyor ama sanırım Türkiye'de 1.6 TURBO 180 HP varken aradaki farkı göze alıp herkes bunu alacağı için 1.4 TURBO 140 HP'yi GM Türkiye getirmez.


    Bu mesajınızı görünce size birkaç şey sormak istedim.. Önce konu içinde sorucaktım fakat sonradan ayrı bir konunun daha münasip olacağını düşündüm..

    Selamlar Taner Bey;

    Malum soruy bir kez daha size yöneltmek istiyorum.. Tarafsız yorumlarınızı gerçekten takdir ettiğim ve özellikle 1.4 TSi Passat aracınızın olduğu için;

    "1.4 motor o kasayı kaldırıyor mu?"

    Bir arkadaşımda 1.4 TSi Exclusive Düz Vites Passat var.. Araç 65000 civarına geldi ve aracı birçok kez sürdüm.. Öncelikle araç kesinlikle ilk günkü performansına sahip değil.. Benim ve arkadaşımın fikri bu yönde.. Araç full doğuş oto bakımlı.. Sizce neden böyle oldu, 65000km bu düşüklüğü hissedilir bir şekilde yaşamak için erken değil mi ve sizde var mı böyle bir sorun..

    İkinci olarak aracın performansı, kaptırdıkdan sonra iyi sayılır.. Yani 6. vitesde tatlı rampada turbo devrinde zorlanmadan, vites düşürmeden çıkabiliyor.. Bunun dışında kalkışları çok sıkıntılı.. Hele ki klima açıksa, hill holder olmasına rağmen kaldırmak hayli zor oluyor.. Ben uzun yol yapmadım o araçla fakat arkadaş, bu araçla klima açık uzun yol sıkıntılı diyor.. Klima'da binince sollamalar zor oluyor diyor.. Ufak hacmi dolayısıyla zaten yüksek hızlarda zorlanıyor fakat buna yapıcak birşey yok..

    Bu arada çok sıkıştırmadığı zaman araç şehiriçi 7.5-8lt civarı yakıyor ki buda bence çok iyi..

    Son olarak;
    DSG 122 Golf, Düz 122 Golf ve 160 DSG Scirocco kullanmış biri olarak bu yorumları yazdım..
    160 Scirocco zaten ayrı bir boyut.. Şanzuman-motor uyumu bence çok iyi.. İnanılmaz seri hızlanıyor.. Bu araç için ideal bir motor bu 160..
    122'lik GOLF'lerin performansı ise yine yeterliydi.. Ne klima açık sıkıntı yapıyor, ne uzun yolda üzüyor... Bu araçların Scirocco kadar iddalı olması gerekmediği için yine ideal motorlar olduğunu söyleyebilirim..
    FAKAT, bence 122bg TSi Passat için az gelmiş.. Çekmesine çekiyor tabiki ama resmen motor zorlanıyor.. Bariz hissediliyor ve motorda sanki bu kasayı kaldırmak için ömründen yiyor gibi resmen.. Passat gibi bir kasanın zaten idealinin 1.8TFSi olduğunu düşünüyorum... Nerde o süslü kasa ve makyajsız kasa 1.8T 150bg efsane motorlarr.... Hey gidi hey...

    Evet Taner Bey, söz sizde.. Görüşlerinizi heyecanla bekliyorum...

    Tabiki diğer kullanıcıların yorumlarını da...







  • ortağım vw avekten aldı 1.4 tsı yeni kasa passat dsg comfortline bende aracı kullandım ve yorumum şu olcak

    o kasayı o motor sadece götürüyor kaldırmıyor ve ilerde ciddi çekmeme problemleri olucaktır koskoca arabaya 1.4 motor koyan vw utansın diyorum ben ama bunda ülkemizdeki resmen insanların cebindeki parayı gasp eden devlette utanmalı 2000 cc motor vergisi 2000 tl olunca insanlarda mecbur kalıyor alıyor bu küçük motorlu araçları



    not: kendi göürüşüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    ortağım vw avekten aldı 1.4 tsı yeni kasa passat dsg comfortline bende aracı kullandım ve yorumum şu olcak

    o kasayı o motor sadece götürüyor kaldırmıyor ve ilerde ciddi çekmeme problemleri olucaktır koskoca arabaya 1.4 motor koyan vw utansın diyorum ben ama bunda ülkemizdeki resmen insanların cebindeki parayı gasp eden devlette utanmalı 2000 cc motor vergisi 2000 tl olunca insanlarda mecbur kalıyor alıyor bu küçük motorlu araçları



    not: kendi göürüşüm
    yeni polemik
    1.4 TSI çekmiyor mu ?

    birazdan kavga çıkar burda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    yeni polemik
    1.4 TSI çekmiyor mu ?

    birazdan kavga çıkar burda

    Alıntıları Göster
    ben 1.4 tsi 122 ve 125 hp a3 ve golf sürdüm. açıkcası şehir içi için en beğendiğim motor diyebilirim şu anda.
    140 hp astra da kullandım ama ilk kalkış için tsi kadar tatmin edici değildi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    yeni polemik
    1.4 TSI çekmiyor mu ?

    birazdan kavga çıkar burda

    Alıntıları Göster
    Düşük hacimli aşırı besleme motorların ağır aracı kalkarken çekmemesi muhtemel ve normal birşey.Ortada anormal bir durum yok.


    Ekleme:Düşük devirde kalkarken çekmemesinden bahsediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 30 Temmuz 2011; 19:16:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    yeni polemik
    1.4 TSI çekmiyor mu ?

    birazdan kavga çıkar burda

    Alıntıları Göster
    kullanmadım ama 0-100 10.3 sn olduğuna göre gayette iyi çekmeli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    ben 1.4 tsi 122 ve 125 hp a3 ve golf sürdüm. açıkcası şehir içi için en beğendiğim motor diyebilirim şu anda.
    140 hp astra da kullandım ama ilk kalkış için tsi kadar tatmin edici değildi

    Alıntıları Göster
    Tsi var dediler geldik.balon patlama konusu falan gösterilir şimdi.mısırdır coladır ailecek hazırız izliyoruz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SarperGenç

    Tsi var dediler geldik.balon patlama konusu falan gösterilir şimdi.mısırdır coladır ailecek hazırız izliyoruz...

    Alıntıları Göster
    Bu konuyu tekrardan tartışmaya açmak için biraz geç değil mi?
  • koskoca opel astra j SPORT arac 90 hp ile gidiyosa passat 122 hp ile gayet rahat gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roland Deschain

    Bu konuyu tekrardan tartışmaya açmak için biraz geç değil mi?

    Alıntıları Göster
    Tartışılıcak bir durum yok arkadaşlar, ben şahsi fikrimi belirttim.. 1.4TSi güzel motor, kullandığım diğer araçlarda hoşuma gitti.. Fakat şuan 1.4TSi Passat'la ilgili ciddi sıkıntılarımız var..

    Diğer kullanıcılardada bu durum söz konusu mu bunu öğrenmek ve onların görüşlerini almak istedim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roland Deschain

    Bu konuyu tekrardan tartışmaya açmak için biraz geç değil mi?

    Alıntıları Göster
    1.8 125 bg passat var pederde 2000model, torku muhtemelen 1.4 tsidan daha azdır ve gayet iyi gidiyor, şu anda bende 1600kg civarında tiguan 4x4 aracı çeken 1.4 tsi var o da çok iyi, bence hacim takıntısı yapmaya gerek yok, 1.6 motor olunca ne oluyor, 1.4 olunca ne oluyor, sınır 1600ccmi, 1600cc motorların altı çekmez yada güç üretemez diye bir fizik kural mı var, sonuçta verdiği güç önemli değil mi? bu hacim ve tsi konulardı kabak tadı vermedi mi? 1.6 102 bg lpg takıp kullanan a4, passat kullanıcıları varken, fabrika verisi eski 1.8 araçtan daha iyi olan bir motoru çeker mi diye sorgulamak ne kadar doğru, kalkarken turbo devreye girene kadar gaza biraz daha basarsınız o zaman çeker, gaza basmadan çeken araba istiyorsanız (böyle bir tanıdığım var, tiposu rölantide kalkıyormuş da, tiguan kalmamışmış diye motor testi yapan) öyle bir araç yok....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolvo -- 30 Temmuz 2011; 19:31:41 >




  • Merhabalar passat 1.4 tsı dsg comfortline kullanicisiyim. Aracım 3000 km oldu dün ilk otoban deneyimini yasadım Ankara Ereğli arasında. Sabah erken saatte yola çıktığım için gidişde klimaya çok ihtiyacım olmadı. Hizlanmayla ilgili görüşlerim yukarıdakilerden çok farklı. Araç hiç zorlanmadan çok kısa sürede 0-100 unu tamamlıyor. Normalde çok hızlı kullanmam dün müsait bir aralikta küçük bir deneme yaptım ve tam düz yolda hiç zorlanmadan 215 gördüm ve dip gaz degildi. Özellikle yokuş çıkarken tepkileri gayet güzeldi bütün atmosferim araçlar (corolla civic jetta) hafif yokuşda yığılma yaparken yanlarından düz yoldaymis gibi geçtim. Genellikle cruise altında 140 la gittim ve hiç bir yokuşda altına inmedi. Bundan önceki araçlarım civic, almera, yaris ve mazdaydi. Bu araçlardan herhangi biriyle performans acısından karşılaştırmak gercekten komik olur. Bir arkadaşımın 2011 civic iyle uzun yola gittik ve dehşet verici rakamlarda yakmasına karsin istediğimiz performans bir türlü veremiyordu.
    Uzun donemde performansı nasıl değişir bilemem ama dün oldukça iyiydi. Dönüşte klima açıktı ve bahsettiginiz gibi performansı bira etkiliyordu ama bu klimasiz kullanıma göre bir karşılaştırma. Yoksa yokuşda veya sollama da en ufak bir tedirginlik yaratmadı. Klima acikken 200 u yine rahatlıkla gördüm.
    Yakıt tüketimi içinse dediğim gibi otoban kullanımında 130' un altına neredeyse hiç düşmedim genelde 140 cruise açıktı ve eve geldigimde gördüğüm rakam 7 oldu. Genel ortalama ise (3000 km için) sehir ici dısı karışık 7.5.
    Yol tutus la ilgili çok da yorum yapmaya gerek yok galiba.
    Bir bütün olarak bu aracı düşünüyorsanız ve bulabiliyorsaniz şayet çok da sehir trafiğine girmiyorsanız çok da düşünmenize gerek yok.
    Bu aracı kullandıktan sonra digerlerine farklı gözle bakacağımıza eminim




  • 215 yaptim deme iste arkadas. tum inandiriciligini kaybetmis tum yazdiklarin. bosa yazmisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tunarda

    Merhabalar passat 1.4 tsı dsg comfortline kullanicisiyim. Aracım 3000 km oldu dün ilk otoban deneyimini yasadım Ankara Ereğli arasında. Sabah erken saatte yola çıktığım için gidişde klimaya çok ihtiyacım olmadı. Hizlanmayla ilgili görüşlerim yukarıdakilerden çok farklı. Araç hiç zorlanmadan çok kısa sürede 0-100 unu tamamlıyor. Normalde çok hızlı kullanmam dün müsait bir aralikta küçük bir deneme yaptım ve tam düz yolda hiç zorlanmadan 215 gördüm ve dip gaz degildi. Özellikle yokuş çıkarken tepkileri gayet güzeldi bütün atmosferim araçlar (corolla civic jetta) hafif yokuşda yığılma yaparken yanlarından düz yoldaymis gibi geçtim. Genellikle cruise altında 140 la gittim ve hiç bir yokuşda altına inmedi. Bundan önceki araçlarım civic, almera, yaris ve mazdaydi. Bu araçlardan herhangi biriyle performans acısından karşılaştırmak gercekten komik olur. Bir arkadaşımın 2011 civic iyle uzun yola gittik ve dehşet verici rakamlarda yakmasına karsin istediğimiz performans bir türlü veremiyordu.
    Uzun donemde performansı nasıl değişir bilemem ama dün oldukça iyiydi. Dönüşte klima açıktı ve bahsettiginiz gibi performansı bira etkiliyordu ama bu klimasiz kullanıma göre bir karşılaştırma. Yoksa yokuşda veya sollama da en ufak bir tedirginlik yaratmadı. Klima acikken 200 u yine rahatlıkla gördüm.
    Yakıt tüketimi içinse dediğim gibi otoban kullanımında 130' un altına neredeyse hiç düşmedim genelde 140 cruise açıktı ve eve geldigimde gördüğüm rakam 7 oldu. Genel ortalama ise (3000 km için) sehir ici dısı karışık 7.5.
    Yol tutus la ilgili çok da yorum yapmaya gerek yok galiba.
    Bir bütün olarak bu aracı düşünüyorsanız ve bulabiliyorsaniz şayet çok da sehir trafiğine girmiyorsanız çok da düşünmenize gerek yok.
    Bu aracı kullandıktan sonra digerlerine farklı gözle bakacağımıza eminim


    bir arabanın 215 km hız yapması o arabanın motoru çok iyidir iyi gider çeker anlamına gelmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    215 yaptim deme iste arkadas. tum inandiriciligini kaybetmis tum yazdiklarin. bosa yazmisin.

    bayir assagi yapmistir anca
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    215 yaptim deme iste arkadas. tum inandiriciligini kaybetmis tum yazdiklarin. bosa yazmisin.


    1.6 102 HP motorrlu Passat ile 190 görenler var. Bence bu hız görülebilir. Belki yol biraz eğimlidir orasını bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    215 yaptim deme iste arkadas. tum inandiriciligini kaybetmis tum yazdiklarin. bosa yazmisin.


    1.6 102 HP motorrlu Passat ile 190 görenler var. Bence bu hız görülebilir. Belki yol biraz eğimlidir orasını bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Valla bmw 3.16i 115 beygir ve son hızı 206 ama atmosferik motor(biraz da bmw farkı)..1.4 tsi ise ne yapar bilemem sonuçta turbolu daha küçük hacim..215 yapmaz ''bence'' ama 195-200 yapar gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackElantra -- 30 Temmuz 2011; 19:55:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackElantra

    Valla bmw 3.16i 115 beygir ve son hızı 206 ama atmosferik motor(biraz da bmw farkı)..1.4 tsi ise ne yapar bilemem sonuçta turbolu daha küçük hacim..215 yapmaz ''bence'' ama 195-200 yapar gibi..

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gasoline 777



    Alıntıları Göster
    Her araçla 215 yapılır uygun yol (eğim-düzlük) olduğu sürece..

    Birçok kullanıcı hiçbir sıkıntı çekmediğini söylemiş.. Hele klima açıkken çekmedim denilmesi gerçekten ilginç geldi..

    Arkadaşlar sollamadan kastım, önünüzde 60-70-80 km ile giden kamyonu veya çakılı yüklenmiş 100km'yi geçemeyen bir aracı sollamak değil.. 120-140 aralığındaki bir aracı sollamakdan bahsediyorum.. Sende çok şey istiyorsun be arkadaş demeyin lütfen.. Atmosferik 1.6 sanki sollayacak şeklinde cevaplarda vermeyin lütfen.. Bkz: 2.0TDi.. Vergisi falan fazla kabul ediyorum fakat bence Passat için üretilmiş resmen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gasoline 777



    Alıntıları Göster
    valla biz arkadaşın torosuyla 180'i gördüysek o passat rahat rahat 220 yi görür.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.