Tap Tap, yerel satıcılar için konum bazlı bir e*ticaret platformudur.
Tüm sektörlerde rekabet artıyor ve başarının sırrı dijital dönüşümden geçiyor. İşletmeler, daha çok kişiye ulaşmak ve daha çok ürün satışı yapabilmek için dijital kanallardan faydalanmak zorunda.
Kıbrıs’ta binlerce yerel satıcının sadece çok küçük bir bölümü İnternetten satış yapıyor.
İnternetten yemek siparişi alan restoranlar dışında manav, eczane, çiçekçi ve petshop gibi birçok yerel işletme ise halen daha geleneksel yöntemlerle satış yapıyor.
Bizim amacımız yerel satıcıları İnternet’ten satış yapabilecekleri dijital bir platforma taşımak. Bunu yaparken de hedefimiz minimum maliyet ve mümkünse de minimum teknolojik gereksinimlerle dijitalleşmelerini sağlamak.
Çözüm olarak geliştirdiğimiz Tap Tap, yerel satıcıların sadece birkaç dakika içerisinde kendi sanal mağazalarını açıp bölgelerindeki kişilerden sipariş ve ödeme alabilecekleri bir e*ticaret platformudur.
Satıcılar mobil uygulamadan ürün ve stoklarını girebiliyorlar; alıcılar da başka bir mobil uygulamadan etraflarındaki yerel satıcıları listeleyip diledikleri satıcılardan ihtiyaçları olan ürünleri sipariş edebiliyorlar.
Siri ve benzeri dijital asistanlara entegre çalışan Tap Tap ile alıcılar her koşulda hızlı ve kolay sipariş verebiliyorlar. Örneğin; “Hey Siri, Tap Tap’a söyle kahvaltımı sipariş etsin” komutu ile yataktan kalkmadan kapıya teslim kahvaltı sipariş edebiliyorlar.
Tap Tap, kullanımı ücretsiz bir platformdur. Gelir kaynağı ise online ödemelerden komisyon ve tercih edilen ek özellikler için aylık ödemeler şeklindedir.
Dünya genelinde milyonlarca dolar yatırım alan birçok şirket var. Kıbrıs’ta ise YemekSepeti ve Foody gibi şirketler mevcut. Tap Tap’ı farklılaştıran en büyük özellik rakiplerinin sadece yemek sektörü dikeyinde ve/veya sadece metropolitan şehirlerde faaliyet göstermeleridir.
Bunlara ek olarak ücretsiz bir e*ticaret platformu olması; ve yaygın satış yazılımlarıyla entegre çalışması satıcıların ilgisini çekmektedir. Bir diğer taraftan her türlü işletmeye tek bir uygulamadan erişim sağlaması; dijital asistanlara entegre çalışan gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunması alıcıların ilgisini çekmektedir.
Biz 6 ay önce çalışmaya başladık; 2 ay içerisinde ilk prototipimizi geliştirdik. Bugüne kadar yaklaşık 100 kişi mobil uygulamamızı test etti ve ürün geliştirmemize katkıda bulundu. Ekim ayı içerisinde 10 işletme ile Kuzey Kıbrıs’ta yayına çıkıyoruz. 2017 sonuna kadar da 200’ü aşkın ülkede 100.000’den fazla restoranın kullandığı SambaPOS ile entegrasyona hazırlanıyoruz.
5 kişilik bir ekibiz; projeyi ben yönetiyorum, kendi alanlarında deneyimli 3 yazılımcı ve 1 de tasarımcımız var.
Bu noktada yerel satıcılara daha efektif bir şekilde ulaşabilmemiz için FMCG sektöründen stratejik partnerlere ihtiyacımız var.
Tap Tap işletmelerin satışlarını artırır.
Ben, Doğukan Tüfekçi, okuduğunuz için kendim ve ekibim adına teşekkür ederim.