Ustam Çinden bluetoothlu obdII cihazı aldım.Kalibrasyonumu yaptım. Benzinde SFT değeri -3,9 ila sıfır arasında geziyor LFT ise +3 de sabit durumda.LPG ye aldığımda ise SFT değeri +3,5 civarında geziyor.LFT ise yine 3 civarında tabi bu rölantide araç duruken yapılan ayarlar sonucu elde edilen değerler.Bu durumda lpg ayarım fakir gibi gözüküyor ancak enjeksiyon süreleri eşit gözüküyor.Bu bilgilere göre yorum yapabilirmisiniz ne yapmam gerekir ayarım nasıl? Teşekkürler.(Araç 2006 corolla 1.6 tartarini sıralı sistem mevcut)
iki değerderde olması gereken aralıklarda ama lpg haritasının tümüne +5 uygularsanız sıfıra yakın değerler elde etmiş olursunuz ama genel olarak sorunlu ve sıskıntı yapacak değerler değil gayet normal
Teşekkürler biraz böyle deneyeyim bakalım
quote:
Orijinalden alıntı: pegasus33
Teşekkürler biraz böyle deneyeyim bakalım
Bu gün sabah itibariyle bu ayarda hareket halinde boşa atınca dalgalanma ve ışığın birinde stop etme oldu.Ne kadar sessiz olmuş rölanti diyordum baktım stop etmiş Herhalde bu fakir karışımın etkisi yada ayarın biraz oturması gerekiyor.Bide soğuk var tabi -10 derece Siz ne dersiniz ustam?
quote:
Orijinalden alıntı: pegasus33
Bu gün sabah itibariyle bu ayarda hareket halinde boşa atınca dalgalanma ve ışığın birinde stop etme oldu.Ne kadar sessiz olmuş rölanti diyordum baktım stop etmiş Herhalde bu fakir karışımın etkisi yada ayarın biraz oturması gerekiyor.Bide soğuk var tabi -10 derece Siz ne dersiniz ustam?
mekanik aksam ve elektronik ayar ile ilgili net veriler olmadığı için %100 net yorum yapmak yanlış olur .tabi gaza geçiş için kullanadığınız sıcaklık derecesini bu havalarda çok düşük kullanmayınız 30 derecen aşağı olmamalı .araç cutt-of esnasında bu olayı yapmış olması ilk olarak akla ayarlarla ilgii bir sorun olduğu ihtimalini güçlendiriyor .nerdesiniz bilmiyorum ama işinin ehli bir tartarini ustasına göstermenizde şiddetle yarar görüyorum.
Gaza geçiş 35 derece ve 15 saniye onda bir sıkıntı yok yalnız araç cut-off da değil sanırım boşta ve ışığa yaklaşırkenn frene bastığımda oldu cut-off bildiğim kadarıyla viteste ayağımızı gazdan çekince devreye giriyor.Yalnız dikkatimi çeken bir durum oldu manifolt basıncı değeri oynuyordu sabit olması gerekmezmi acaba oynaması bi yerden hava aldığını falan gösterirmi
quote:
Orijinalden alıntı: pegasus33
Gaza geçiş 35 derece ve 15 saniye onda bir sıkıntı yok yalnız araç cut-off da değil sanırım boşta ve ışığa yaklaşırkenn frene bastığımda oldu cut-off bildiğim kadarıyla viteste ayağımızı gazdan çekince devreye giriyor.Yalnız dikkatimi çeken bir durum oldu manifolt basıncı değeri oynuyordu sabit olması gerekmezmi acaba oynaması bi yerden hava aldığını falan gösterirmi
:) oda bi cut-off durumu.hava alma ihtimali tabiki var ama değerleri ve aracı siz gördüğünüz için ben tahmini yorum yapıyorum keşke aracı görme şansım olsaydı o zaman kesin ve net çözümler sunardım .bana sorarsanız siz araca siz otomatik kalibrasyon yapıp öylece bırakınız emin olun o ayar sizin yapacağınız ayardan daha sağlıklı olcaktır birde öyle bi test ediniz .
sevgili dostum bilmediğiniz çok şey var bunu unutmayın .hoşçakalın
Zaten son hali dediğiniz gibi yani otomatik kalibrasyon yapıp bıraktım müdahale etmedim.Elbette dediğiniz gibi bilmediğimiz çok şey var sizler gibi değerli ustalarımızdan öğrenmeye çalışıyoruz Yardımlarınız için teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: pegasus33
Zaten son hali dediğiniz gibi yani otomatik kalibrasyon yapıp bıraktım müdahale etmedim.Elbette dediğiniz gibi bilmediğimiz çok şey var sizler gibi değerli ustalarımızdan öğrenmeye çalışıyoruz Yardımlarınız için teşekkürler.
bildiklerimizi sizinle paylaşmaktan büyük keyif alıyoruz ben teşekkür ederim
merhabalar konuyu daha yeni görmüş olmamdan dolayı ancak söyleme fırsatı buluyorum. bu başlık kesinlikle faydalı olmuş ve yeri gelmişken hemen bir soru sorayım ilgili kişiye. Lada Vega'lara Tartarini LPG sistemlerinin daha uygun olduğu diğer sistemlerin verimli çalışmadığı söylenmişti yine forumda. Ben de bu aralar bir Lada Vega bakıyorum ve LPG sistemi yok. Acaba Tartarini sistemin verimli çalışıp diğerlerinin verimli çalışmamasını belirli bir sebebi mi var yoksa sadece kullanıcılara denk gelen tesadüfler midir bahsedilen örnekler? Ayrıca Trabzondayım ve Tartirini sistem taktırmak istesem aracıma burada gidebileceğim bir bayii veya servis var mıdır? Teşekkür ediyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: bouncy
merhabalar konuyu daha yeni görmüş olmamdan dolayı ancak söyleme fırsatı buluyorum. bu başlık kesinlikle faydalı olmuş ve yeri gelmişken hemen bir soru sorayım ilgili kişiye. Lada Vega'lara Tartarini LPG sistemlerinin daha uygun olduğu diğer sistemlerin verimli çalışmadığı söylenmişti yine forumda. Ben de bu aralar bir Lada Vega bakıyorum ve LPG sistemi yok. Acaba Tartarini sistemin verimli çalışıp diğerlerinin verimli çalışmamasını belirli bir sebebi mi var yoksa sadece kullanıcılara denk gelen tesadüfler midir bahsedilen örnekler? Ayrıca Trabzondayım ve Tartirini sistem taktırmak istesem aracıma burada gidebileceğim bir bayii veya servis var mıdır? Teşekkür ediyorum.
merhaba lada vegaların 8 ve 16 valf olanları mevcut bu arabalardaki detay aracın kendi enjeksiyon sisteminin full grup olarak çalışması ve beyin yazılımının desteklenebilmesi için AEB yazılımlı bir kit kullanılması gerekliliğidir .TARTARİNİ AEB yazılımların en iyisi diyebilriz .dönüşümünü içiniz rahat yaptırabilirsiniz herhangi bir sorun yok .
altınışıklar lpg servsinden bilgi alabilirsiniz
arkadaşlar merhaba, benim problem araç seyir halindeyken motor ısısı tam olarak derecesini bilemiyorum ama hararet göstergesinde belli bir noktaya gelince gazdan benzine geçiyor. Hararet göstergesindeki o belli bir nokta dediğim araç için normal ısı değerleridir. hararetin yüksek olduğu bir nokta değil. motor o ısıya gelinceye kadar normal gazda kullanıyorum. ama motor o ısıya gelince gaz göstergesinde sadece benzin ışığı yanıp sönüyor bip bip ötüyor. stop edip geri çalıştırıyorum tabi 1 dk geçmeden yine bip bip bip. motor soğuyup çalıştırırsam aynı dereceye kadar yine sorun yok.
bu sorundan hemen öncesinde yine araç giderken kendi kendine benzine geçip sonra yine kendi kendine gaza geçiyordu. buradaki servis beyni değiştirdim sorun tamam dedi ama şimdi de hemen ardına bu problemi yaşıyorum. sordum peki bu nedir diye ısı sensörü hatasıymış, o kaç paradır dedim 250 deyince şüphelendim sensör için 250 tl ?? Sizce sorun bu sensördenmidir yoksa değiştirdim dediği beyinden midir, ne yapmalıyım? Bulunduğum şehirde 1 tane tartarini servis var başka yok
quote:
Orijinalden alıntı: TheFoxy
arkadaşlar merhaba, benim problem araç seyir halindeyken motor ısısı tam olarak derecesini bilemiyorum ama hararet göstergesinde belli bir noktaya gelince gazdan benzine geçiyor. Hararet göstergesindeki o belli bir nokta dediğim araç için normal ısı değerleridir. hararetin yüksek olduğu bir nokta değil. motor o ısıya gelinceye kadar normal gazda kullanıyorum. ama motor o ısıya gelince gaz göstergesinde sadece benzin ışığı yanıp sönüyor bip bip ötüyor. stop edip geri çalıştırıyorum tabi 1 dk geçmeden yine bip bip bip. motor soğuyup çalıştırırsam aynı dereceye kadar yine sorun yok.
bu sorundan hemen öncesinde yine araç giderken kendi kendine benzine geçip sonra yine kendi kendine gaza geçiyordu. buradaki servis beyni değiştirdim sorun tamam dedi ama şimdi de hemen ardına bu problemi yaşıyorum. sordum peki bu nedir diye ısı sensörü hatasıymış, o kaç paradır dedim 250 deyince şüphelendim sensör için 250 tl ?? Sizce sorun bu sensördenmidir yoksa değiştirdim dediği beyinden midir, ne yapmalıyım? Bulunduğum şehirde 1 tane tartarini servis var başka yok
merhaba bahsetmiş olduğunuz durumdan yola çıkarsak ilk akla gelen regülatörün donma ihtimali ve ısı sensörünün arızalı olmuş olması.diğer bi ihtimal ise elektronik kontrol ünitesinin (ECÜ) değerleri değişken okuması kaynaklı olabilir .
tabi bunun çözümü çok basit servise gideceksiniz ustanız ile birlikte yol testi yapıp o sorun olduğu andaki değerleri kontrol etmek .yani sorununuz ciddi bişey değil .onu şunu bunu değiştirmeden önce kesin ve net çözüm için olması gereken bu.diğer türlü çözüm süresi uzar
not: tartarini orjinal ısı sensörü 70 ile 100 tl arası değişir servisten servise
hoşçakalın
merhabalar.toyota corolla 1.3 terra injeksiyonlu aracım var fakat tartarini sistemde kalışta ve giderken sallantı aşıyrum .yüksek devirlede bir sıkıntı ypk ama ilk kalkarken sank arap kalkıyo.2. vitesetaktığımda da devri düşükken gaza verdiğimde duruyo gidyo duruyo gidyo gbi oluyor.nedendir acaba bana yardımcı olabilirmisiniz programın ve kablom var ama tartarini evo8 seçeneğini göremiyrum progrmda ayrıca .yardımlarınıza şimdiden telekkürler.
Bugun 2006 Jetta 1.6 comfortline düz motor aracıma tartarini marka lpg taktırdım. 10 tl lik deneme amacli bir lpg aldım. sızıntı kontrolleri yapildi. ilk başta sıkıntı yok gibiydi. Montajdan sonra eve giderken 50 TL lik bir lpg daha aldıktan sonra eksoz hatası vermeye başladı. Ayrıca rolanti esnasinda araçta bir sallantı olusuyor. rolantide arac ayagım gazda degilken kendi kendine gaza basip cekiyomuş gibi ses cikartiyor. Nedenleri neler olabilir. derece olarak 30 derece ayarlandi.
quote:
Orijinalden alıntı: trashall
Bugun 2006 Jetta 1.6 comfortline düz motor aracıma tartarini marka lpg taktırdım. 10 tl lik deneme amacli bir lpg aldım. sızıntı kontrolleri yapildi. ilk başta sıkıntı yok gibiydi. Montajdan sonra eve giderken 50 TL lik bir lpg daha aldıktan sonra eksoz hatası vermeye başladı. Ayrıca rolanti esnasinda araçta bir sallantı olusuyor. rolantide arac ayagım gazda degilken kendi kendine gaza basip cekiyomuş gibi ses cikartiyor. Nedenleri neler olabilir. derece olarak 30 derece ayarlandi.
ECU programlaması tam olarak yapılamamış. Tekrar servise gidip kontrol ettirin.
quote:
Orijinalden alıntı: burakcal57
merhabalar.toyota corolla 1.3 terra injeksiyonlu aracım var fakat tartarini sistemde kalışta ve giderken sallantı aşıyrum .yüksek devirlede bir sıkıntı ypk ama ilk kalkarken sank arap kalkıyo.2. vitesetaktığımda da devri düşükken gaza verdiğimde duruyo gidyo duruyo gidyo gbi oluyor.nedendir acaba bana yardımcı olabilirmisiniz programın ve kablom var ama tartarini evo8 seçeneğini göremiyrum progrmda ayrıca .yardımlarınıza şimdiden telekkürler.
aracınızın ayarlarıyla ilgili bir sorunu varmış gibi görünüyor .eğer enjektör modeli seçerken evo 8 seçeneği yoksa kullanış olduğunuz program sürümü eskidir ve bu programla istediğiniz doğru ayarları elde edemezsiniz yetkili tartarini servisine uğramaktan başka bi çözüm yolu yok.
selamlar
quote:
Orijinalden alıntı: trashall
Bugun 2006 Jetta 1.6 comfortline düz motor aracıma tartarini marka lpg taktırdım. 10 tl lik deneme amacli bir lpg aldım. sızıntı kontrolleri yapildi. ilk başta sıkıntı yok gibiydi. Montajdan sonra eve giderken 50 TL lik bir lpg daha aldıktan sonra eksoz hatası vermeye başladı. Ayrıca rolanti esnasinda araçta bir sallantı olusuyor. rolantide arac ayagım gazda degilken kendi kendine gaza basip cekiyomuş gibi ses cikartiyor. Nedenleri neler olabilir. derece olarak 30 derece ayarlandi.
kullanılan enjektör nozulları doğru seçilmemiş olabilir
ayarlarını yaptırırken servisinizden obd cihazı desteğiyle yol ayarı yapmalarını rica ediniz ,bunlar yapıldıktan sonra emin olun sorunsuz ergomik bir kullanım elde edeceksiniz .
hoşçakalın
Kolay gelsin.
2001 opel astra 1.6 16v sahibiyim. aracımda tartarini kit var. Son 1 aydır bir haller oldu tüpe. 20 liralık tüp alıyorum 23 kilometre yol yapıyorum. 10 liralık alıyorum 13 kilometre yapıyorum ama 50 liralık alıyorum 180 kilometre yol yapıyorum. acaba tankta mı yoksa beyindemi bir sıkıntı var? (Gümüşhane'de olduğum için burada ve bu bölgede doğru düzgün sıralı sistem tüplerden anlayan kimse yok.)
quote:
Orijinalden alıntı: recosoft
Kolay gelsin.
2001 opel astra 1.6 16v sahibiyim. aracımda tartarini kit var. Son 1 aydır bir haller oldu tüpe. 20 liralık tüp alıyorum 23 kilometre yol yapıyorum. 10 liralık alıyorum 13 kilometre yapıyorum ama 50 liralık alıyorum 180 kilometre yol yapıyorum. acaba tankta mı yoksa beyindemi bir sıkıntı var? (Gümüşhane'de olduğum için burada ve bu bölgede doğru düzgün sıralı sistem tüplerden anlayan kimse yok.)
regülatör basıncınız çok düşmüş olabilir bu durumda erken lpg geçiyor olabilir bunu anlamınn tek yoluda yetkili servisten geçiyor