Şimdi Ara

Tartarini İle İlgili Bilmek İstedikleriniz!!!! (125. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.549
Cevap
3
Favori
211.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: recosoft

    Kolay gelsin.

    2001 opel astra 1.6 16v sahibiyim. aracımda tartarini kit var. Son 1 aydır bir haller oldu tüpe. 20 liralık tüp alıyorum 23 kilometre yol yapıyorum. 10 liralık alıyorum 13 kilometre yapıyorum ama 50 liralık alıyorum 180 kilometre yol yapıyorum. acaba tankta mı yoksa beyindemi bir sıkıntı var? (Gümüşhane'de olduğum için burada ve bu bölgede doğru düzgün sıralı sistem tüplerden anlayan kimse yok.)

    regülatör basıncınız çok düşmüş olabilir bu durumda erken lpg geçiyor olabilir bunu anlamınn tek yoluda yetkili servisten geçiyor

    Sönmez bey, Trabzon'da bir yetkili servis var diye gittim oraya. Bilgisayara bağladı ama beceremedi. bana dediği laf "senin ekün bozuldi" oldu. Çözümden ziyade direk değişelim dedi. Bir sürü para istediler. Bu bahsettiğiniz regülatör basıncını nasıl ayarlarım= ille bilgisayara mı bağlanması gerek ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: recosoft

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: recosoft

    Kolay gelsin.

    2001 opel astra 1.6 16v sahibiyim. aracımda tartarini kit var. Son 1 aydır bir haller oldu tüpe. 20 liralık tüp alıyorum 23 kilometre yol yapıyorum. 10 liralık alıyorum 13 kilometre yapıyorum ama 50 liralık alıyorum 180 kilometre yol yapıyorum. acaba tankta mı yoksa beyindemi bir sıkıntı var? (Gümüşhane'de olduğum için burada ve bu bölgede doğru düzgün sıralı sistem tüplerden anlayan kimse yok.)

    regülatör basıncınız çok düşmüş olabilir bu durumda erken lpg geçiyor olabilir bunu anlamınn tek yoluda yetkili servisten geçiyor

    Sönmez bey, Trabzon'da bir yetkili servis var diye gittim oraya. Bilgisayara bağladı ama beceremedi. bana dediği laf "senin ekün bozuldi" oldu. Çözümden ziyade direk değişelim dedi. Bir sürü para istediler. Bu bahsettiğiniz regülatör basıncını nasıl ayarlarım= ille bilgisayara mı bağlanması gerek ?

    eğer yetkili servis kontrol etmiş ise size sorunu belirrtiğine inanıyorum .evet program olmadan basın ile ilgi bir sorunu varmı yokmu yada basıncı olması gereken değere ayarlamk imkansız sadece tahmini ayarlarsınız .
    en doğrusu yetkili servise işinin ehli bir ustadan yardım almak olur

    selamlar




  • Sorun olarak bana yalnızca "ekü bozuk" dedi :(( 1-2 gün benzinde kullansam veya akü kutup başlarını söksem 3-4 saatliğine düzelme ihtimali var mı? sırf bu yüzden dizel araca geçmek istiyorum artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: recosoft

    Sorun olarak bana yalnızca "ekü bozuk" dedi :(( 1-2 gün benzinde kullansam veya akü kutup başlarını söksem 3-4 saatliğine düzelme ihtimali var mı? sırf bu yüzden dizel araca geçmek istiyorum artık.

    bunu yapmanız sisteme öyle bir yarar sağlamaz :(
  • Merhaba ustam hayırlı işler;

    2006 model otomatik vites BMW E90 320İ sahibiyim.Yaklaşık 3 ay önce bursada LANDİ marka lpg kiti taktırdım ama taktırmaz olaydım.Neyaptılarsa aracıma uyum sağlamadı.Problemim ise araç boştan geri vitese alınca sürekli titreme ve motorda gitgeller oluyordu.Özellikle rolenti devirlerine düşünce seyir halinde iken bile çok sık stop ediyordu.Bu durumu birtürlü düzeltemeyince TARTARİNİ marka OBD li kit ile değişim yaptık.Bunun sonucunda farklı sorunlar yaşamaya başladım.Araç boşta çalışırken motor sert bir şekilde silkeliyor ve stop ediyor bazen kalkışlarda da silkeleme yapıyor.Araçta yapılan işlemler Bujiler,hava filtresi,üstkapak contası,motor yağı,vanoslar yeni değişti.Vanos ve sente ayarları yapıldı,boğaz kelebeği temizlendi.Araçın bütün ayarları düzgün ve bilgisayara bağlandığında arıza vermiyor.Yukarıda yazdığım sorunları sadece lpg li kullanımda yaşıyorum.Benzinde herhangi bir sorun yok.Bu durum sizce neden kaynaklanıyor olabilir.
    -Birde bu araçlar valftronik motor olduğu için manifolt basıncı olmadığı söyleniyor.Sizce bu durumla bir alakası olabilirmi.Cevabınız için şimdiden çok teşekkürederim...Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAPTAIN_34

    Merhaba ustam hayırlı işler;

    2006 model otomatik vites BMW E90 320İ sahibiyim.Yaklaşık 3 ay önce bursada LANDİ marka lpg kiti taktırdım ama taktırmaz olaydım.Neyaptılarsa aracıma uyum sağlamadı.Problemim ise araç boştan geri vitese alınca sürekli titreme ve motorda gitgeller oluyordu.Özellikle rolenti devirlerine düşünce seyir halinde iken bile çok sık stop ediyordu.Bu durumu birtürlü düzeltemeyince TARTARİNİ marka OBD li kit ile değişim yaptık.Bunun sonucunda farklı sorunlar yaşamaya başladım.Araç boşta çalışırken motor sert bir şekilde silkeliyor ve stop ediyor bazen kalkışlarda da silkeleme yapıyor.Araçta yapılan işlemler Bujiler,hava filtresi,üstkapak contası,motor yağı,vanoslar yeni değişti.Vanos ve sente ayarları yapıldı,boğaz kelebeği temizlendi.Araçın bütün ayarları düzgün ve bilgisayara bağlandığında arıza vermiyor.Yukarıda yazdığım sorunları sadece lpg li kullanımda yaşıyorum.Benzinde herhangi bir sorun yok.Bu durum sizce neden kaynaklanıyor olabilir.
    -Birde bu araçlar valftronik motor olduğu için manifolt basıncı olmadığı söyleniyor.Sizce bu durumla bir alakası olabilirmi.Cevabınız için şimdiden çok teşekkürederim...Saygılar...

    Sizinki şehir efsanesi olan Ferrariye LPG taktırma hikayesine benziyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAPTAIN_34

    Merhaba ustam hayırlı işler;

    2006 model otomatik vites BMW E90 320İ sahibiyim.Yaklaşık 3 ay önce bursada LANDİ marka lpg kiti taktırdım ama taktırmaz olaydım.Neyaptılarsa aracıma uyum sağlamadı.Problemim ise araç boştan geri vitese alınca sürekli titreme ve motorda gitgeller oluyordu.Özellikle rolenti devirlerine düşünce seyir halinde iken bile çok sık stop ediyordu.Bu durumu birtürlü düzeltemeyince TARTARİNİ marka OBD li kit ile değişim yaptık.Bunun sonucunda farklı sorunlar yaşamaya başladım.Araç boşta çalışırken motor sert bir şekilde silkeliyor ve stop ediyor bazen kalkışlarda da silkeleme yapıyor.Araçta yapılan işlemler Bujiler,hava filtresi,üstkapak contası,motor yağı,vanoslar yeni değişti.Vanos ve sente ayarları yapıldı,boğaz kelebeği temizlendi.Araçın bütün ayarları düzgün ve bilgisayara bağlandığında arıza vermiyor.Yukarıda yazdığım sorunları sadece lpg li kullanımda yaşıyorum.Benzinde herhangi bir sorun yok.Bu durum sizce neden kaynaklanıyor olabilir.
    -Birde bu araçlar valftronik motor olduğu için manifolt basıncı olmadığı söyleniyor.Sizce bu durumla bir alakası olabilirmi.Cevabınız için şimdiden çok teşekkürederim...Saygılar...

    sizin sorununuz yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla ayar kaynaklı ayrıca tartarini yazılımda valvetronik motor teknolojine uygun seçenekler bulunmaktadır .




  • Sönmez Bey merhabalar,aracım 2004 model Chevrolet Kalos ve Tartarini kit var üzerinde,5-6 aydır arıza ışığım yanıyor ve servise gittiğimde 'katalizör verimliliği minimumun altında bench 1 'diye bir hata veriyor söndürüyorlar sonra tekrar yanıyor.Eksozcuya gittim biri katalizörün arzalı dedi,diğeri sapasağlam dedi.oksijen sensörlerini temizlettim olmadı,lambayı söndürtüp benzinde kullandım yine aynı hatayı verdi.taktırdığım yer lpg ile ilgili olsaydı benzinde de o hatayı vermezdi diyor ve oksijen sensörünü değiştirmem gerektiğini söylüyor.Peki değiştirsem sonra yine yanarsa diyorum ona bişey diyemem diyor.Yetkili servis dahil başka tamirciler de lpgden dolayı yanıyodur hiç kurcalama diyorlar.Aracın performansında veya yakıt tüketiminde hissedilir bir farklılık yok gerçi ama yine de çok bunaldım inanın kime inanacağımı bilmiyorum lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz?
  • Merhaba

    2000 Model Passat aracım lpg ye geçmiyordu.Gaz valfi değişim yapıldı sorunum çözüldü.Ancak araba sanki biraz çok yakmaya başladı.Gaz valfinin değişmesi yakıt tüketimini arttırırmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boranyağız

    Sönmez Bey merhabalar,aracım 2004 model Chevrolet Kalos ve Tartarini kit var üzerinde,5-6 aydır arıza ışığım yanıyor ve servise gittiğimde 'katalizör verimliliği minimumun altında bench 1 'diye bir hata veriyor söndürüyorlar sonra tekrar yanıyor.Eksozcuya gittim biri katalizörün arzalı dedi,diğeri sapasağlam dedi.oksijen sensörlerini temizlettim olmadı,lambayı söndürtüp benzinde kullandım yine aynı hatayı verdi.taktırdığım yer lpg ile ilgili olsaydı benzinde de o hatayı vermezdi diyor ve oksijen sensörünü değiştirmem gerektiğini söylüyor.Peki değiştirsem sonra yine yanarsa diyorum ona bişey diyemem diyor.Yetkili servis dahil başka tamirciler de lpgden dolayı yanıyodur hiç kurcalama diyorlar.Aracın performansında veya yakıt tüketiminde hissedilir bir farklılık yok gerçi ama yine de çok bunaldım inanın kime inanacağımı bilmiyorum lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz?

    merhaba boran bey yazdıklarınızdan şunu anlıyorum .aracın vermiş olduğu hata kodu eğer benzindede veriyorsa oksijen sensörünüz yada katalizörle ilgili bi rsorun var demektir .bu durum bir çok defa bizimde başımıza geliyor.sadece lpg de kullanırken vermiş olsaydı lft -sft değerlerinizdeki sapma buna neden olur deyip aracınızı lpg servisine götürüp eobd cihazıyla yol ayarı yapmalarını söyleyecektim fakat dediğim gibi aynı durum benzinde kullanırkende yaşandığı için katalizör ve oksijen sensörünün arızalı olmuş olması yüksek ihtimak başka bir servise kontrol ettirip çıkan sonuca göre hareket etmenizi öneririm .baştanda söylediğim gibi sorun lpg kaynaklı görünmüyor .

    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BURHAN 55

    Merhaba

    2000 Model Passat aracım lpg ye geçmiyordu.Gaz valfi değişim yapıldı sorunum çözüldü.Ancak araba sanki biraz çok yakmaya başladı.Gaz valfinin değişmesi yakıt tüketimini arttırırmı?

    hayır burhan bey gaz valfinin değişimi kesinlikle yakıt tüketimini etkilemez .onun görevi sadece aç-kapa özelliğini taşır .sorun ayarlarınızla yada kullanmış olduğunuz yakıt kaynaklıdır .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: BURHAN 55

    Merhaba

    2000 Model Passat aracım lpg ye geçmiyordu.Gaz valfi değişim yapıldı sorunum çözüldü.Ancak araba sanki biraz çok yakmaya başladı.Gaz valfinin değişmesi yakıt tüketimini arttırırmı?

    hayır burhan bey gaz valfinin değişimi kesinlikle yakıt tüketimini etkilemez .onun görevi sadece aç-kapa özelliğini taşır .sorun ayarlarınızla yada kullanmış olduğunuz yakıt kaynaklıdır .



    ilginiz için teşekkür ediyorum.. Önümüzdeki günlerde aracımın bakımı var ozaman bi ayarlarıda kontrol ettiririm tekrar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BURHAN 55

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: BURHAN 55

    Merhaba

    2000 Model Passat aracım lpg ye geçmiyordu.Gaz valfi değişim yapıldı sorunum çözüldü.Ancak araba sanki biraz çok yakmaya başladı.Gaz valfinin değişmesi yakıt tüketimini arttırırmı?

    hayır burhan bey gaz valfinin değişimi kesinlikle yakıt tüketimini etkilemez .onun görevi sadece aç-kapa özelliğini taşır .sorun ayarlarınızla yada kullanmış olduğunuz yakıt kaynaklıdır .



    ilginiz için teşekkür ediyorum.. Önümüzdeki günlerde aracımın bakımı var ozaman bi ayarlarıda kontrol ettiririm tekrar






  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: boranyağız

    Sönmez Bey merhabalar,aracım 2004 model Chevrolet Kalos ve Tartarini kit var üzerinde,5-6 aydır arıza ışığım yanıyor ve servise gittiğimde 'katalizör verimliliği minimumun altında bench 1 'diye bir hata veriyor söndürüyorlar sonra tekrar yanıyor.Eksozcuya gittim biri katalizörün arzalı dedi,diğeri sapasağlam dedi.oksijen sensörlerini temizlettim olmadı,lambayı söndürtüp benzinde kullandım yine aynı hatayı verdi.taktırdığım yer lpg ile ilgili olsaydı benzinde de o hatayı vermezdi diyor ve oksijen sensörünü değiştirmem gerektiğini söylüyor.Peki değiştirsem sonra yine yanarsa diyorum ona bişey diyemem diyor.Yetkili servis dahil başka tamirciler de lpgden dolayı yanıyodur hiç kurcalama diyorlar.Aracın performansında veya yakıt tüketiminde hissedilir bir farklılık yok gerçi ama yine de çok bunaldım inanın kime inanacağımı bilmiyorum lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz?

    merhaba boran bey yazdıklarınızdan şunu anlıyorum .aracın vermiş olduğu hata kodu eğer benzindede veriyorsa oksijen sensörünüz yada katalizörle ilgili bi rsorun var demektir .bu durum bir çok defa bizimde başımıza geliyor.sadece lpg de kullanırken vermiş olsaydı lft -sft değerlerinizdeki sapma buna neden olur deyip aracınızı lpg servisine götürüp eobd cihazıyla yol ayarı yapmalarını söyleyecektim fakat dediğim gibi aynı durum benzinde kullanırkende yaşandığı için katalizör ve oksijen sensörünün arızalı olmuş olması yüksek ihtimak başka bir servise kontrol ettirip çıkan sonuca göre hareket etmenizi öneririm .baştanda söylediğim gibi sorun lpg kaynaklı görünmüyor .

    selamlar

    öncelikle cevabınız için teşekkür ederim,ben de katalizör veya oksijen sensöründe problem var diye düşünüyorum ama dedim ya bana tatmin edici cevaplar vermiyolar ki.biri katalizör arızalı diğeri sapasağlam diyor,lpgci kesin oksijen sensörüdür diyor değiştirsem tekrar yansa diyorum orasını bilemem diyor.katalizör çok pahalı inşallah ondan değildir.oksijen sensörünü değiştirip bakacam yine yanarsa yapacak bişey yok.yakıtı değiştirsem bir faydası olur mu acaba.lpg yi de benzini de Lukoilden alırım hep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boranyağız

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: boranyağız

    Sönmez Bey merhabalar,aracım 2004 model Chevrolet Kalos ve Tartarini kit var üzerinde,5-6 aydır arıza ışığım yanıyor ve servise gittiğimde 'katalizör verimliliği minimumun altında bench 1 'diye bir hata veriyor söndürüyorlar sonra tekrar yanıyor.Eksozcuya gittim biri katalizörün arzalı dedi,diğeri sapasağlam dedi.oksijen sensörlerini temizlettim olmadı,lambayı söndürtüp benzinde kullandım yine aynı hatayı verdi.taktırdığım yer lpg ile ilgili olsaydı benzinde de o hatayı vermezdi diyor ve oksijen sensörünü değiştirmem gerektiğini söylüyor.Peki değiştirsem sonra yine yanarsa diyorum ona bişey diyemem diyor.Yetkili servis dahil başka tamirciler de lpgden dolayı yanıyodur hiç kurcalama diyorlar.Aracın performansında veya yakıt tüketiminde hissedilir bir farklılık yok gerçi ama yine de çok bunaldım inanın kime inanacağımı bilmiyorum lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz?

    merhaba boran bey yazdıklarınızdan şunu anlıyorum .aracın vermiş olduğu hata kodu eğer benzindede veriyorsa oksijen sensörünüz yada katalizörle ilgili bi rsorun var demektir .bu durum bir çok defa bizimde başımıza geliyor.sadece lpg de kullanırken vermiş olsaydı lft -sft değerlerinizdeki sapma buna neden olur deyip aracınızı lpg servisine götürüp eobd cihazıyla yol ayarı yapmalarını söyleyecektim fakat dediğim gibi aynı durum benzinde kullanırkende yaşandığı için katalizör ve oksijen sensörünün arızalı olmuş olması yüksek ihtimak başka bir servise kontrol ettirip çıkan sonuca göre hareket etmenizi öneririm .baştanda söylediğim gibi sorun lpg kaynaklı görünmüyor .

    selamlar

    öncelikle cevabınız için teşekkür ederim,ben de katalizör veya oksijen sensöründe problem var diye düşünüyorum ama dedim ya bana tatmin edici cevaplar vermiyolar ki.biri katalizör arızalı diğeri sapasağlam diyor,lpgci kesin oksijen sensörüdür diyor değiştirsem tekrar yansa diyorum orasını bilemem diyor.katalizör çok pahalı inşallah ondan değildir.oksijen sensörünü değiştirip bakacam yine yanarsa yapacak bişey yok.yakıtı değiştirsem bir faydası olur mu acaba.lpg yi de benzini de Lukoilden alırım hep.

    yüksek ihtimalle oksijen sensörü çıkacak,dilerim katalizör çıkmaz çünkü fiyatı gerçekten can sıkıcı




  • merhabalar benimde bir sorum olacak
    geçenlerde başıma geldi akşam 23:00 civarı shel gazdan depoyu fulledim. Aracımı çalıştırdım tam istasyondan çıkacaktım ayağım frendeydi araç gaza geçemedi stop etti. Bir iki derken gazda sorun var falan diye çekişmek için istasyonun içine geri girdim. Aracı çalıştırdım ayağımı gazdan çekmedim araç gaza geçti ve gaz yemeye başladı. İstanbula doğru yola çıktık hiçbir sorun olmadı 410 km yol yaptım 60 tl ye 100 km de 7 lt gaz tüketimi oldu.
    yakın zamanda yine ışıklarda beklerken araba durduk yere stop etti. Bir ara gaz yeni aldığım halde vik vik ötmeye başladı gazım yok diye şuan normal ama bu olanlar birşeylerin habercisi gibi.
    Birde artık sürekli shelden alacağım adamların pompasıda çok güzel yavaş yavaş basıyo hemde sorunsuz bu güne kadar hep farklı yerlerden almıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasarcan

    merhabalar benimde bir sorum olacak
    geçenlerde başıma geldi akşam 23:00 civarı shel gazdan depoyu fulledim. Aracımı çalıştırdım tam istasyondan çıkacaktım ayağım frendeydi araç gaza geçemedi stop etti. Bir iki derken gazda sorun var falan diye çekişmek için istasyonun içine geri girdim. Aracı çalıştırdım ayağımı gazdan çekmedim araç gaza geçti ve gaz yemeye başladı. İstanbula doğru yola çıktık hiçbir sorun olmadı 410 km yol yaptım 60 tl ye 100 km de 7 lt gaz tüketimi oldu.
    yakın zamanda yine ışıklarda beklerken araba durduk yere stop etti. Bir ara gaz yeni aldığım halde vik vik ötmeye başladı gazım yok diye şuan normal ama bu olanlar birşeylerin habercisi gibi.
    Birde artık sürekli shelden alacağım adamların pompasıda çok güzel yavaş yavaş basıyo hemde sorunsuz bu güne kadar hep farklı yerlerden almıştım.

    Aynı sorunlar bendede oluyordu. En sonunda araba hiç lpg ye geçmemeye başladı. Servise götürdüm gaz valfi değişti sorun çözüldü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şuan için acil bir durum yok gibi
    bu aralar hiç yapmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasarcan

    merhabalar benimde bir sorum olacak
    geçenlerde başıma geldi akşam 23:00 civarı shel gazdan depoyu fulledim. Aracımı çalıştırdım tam istasyondan çıkacaktım ayağım frendeydi araç gaza geçemedi stop etti. Bir iki derken gazda sorun var falan diye çekişmek için istasyonun içine geri girdim. Aracı çalıştırdım ayağımı gazdan çekmedim araç gaza geçti ve gaz yemeye başladı. İstanbula doğru yola çıktık hiçbir sorun olmadı 410 km yol yaptım 60 tl ye 100 km de 7 lt gaz tüketimi oldu.
    yakın zamanda yine ışıklarda beklerken araba durduk yere stop etti. Bir ara gaz yeni aldığım halde vik vik ötmeye başladı gazım yok diye şuan normal ama bu olanlar birşeylerin habercisi gibi.
    Birde artık sürekli shelden alacağım adamların pompasıda çok güzel yavaş yavaş basıyo hemde sorunsuz bu güne kadar hep farklı yerlerden almıştım.

    merhaba büyük ihtimalle kesici valflerden biri açmamıştır yada kötü yakıttan dolayı map sensörünüz anlık olarak tıkanmış ve basınç referansı vermemiştir .en kısa zamanda servise uğramanızda fayda var.

    evet mümkün olduğu kadar aynı istasyondan dolum yapmanızda fayda var.yakıt değerleriniz gerçekten çok iyi

    güvenli ve ekonomik sürüşler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasarcan

    şuan için acil bir durum yok gibi
    bu aralar hiç yapmıyor

    evet yaz sıcaklıkları olduğu için pek sık olmuyordur fakat kışın bu tarz sorunlar ciddi anlamda can sıkabilir .
  • 
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.