Ünal Bey merhabalar, Benim de Lagunam da tartarini kit takılı ve yaklaşık iki aydır kullanıyorum. Oldukça memnunum. Benim öğrenmek istediğim konu bu yazılımla ilgili. Acaba belli dönemlerde servise gidip yazılımı güncelletmemiz gerekiyor mu? Bir de yaz ve kış ayları için farklı ayar yapılıyor mu? Teşekkürler , iyi çalışmalar..
selam Ünal Bey; Benim aracım da 2001 model Renault Laguna 2.0 RXT 140 HP.Ben geçen sene Temmuz ayı başında Oto Gür'de montaj yaptırmıştım.İlk başta sorunlar çıktı ama sağolsun tecrübeli ustalar sorunu hallettiler.Ben de arkadaşın sorduğu sorulara aynen katılıyorum.Yaz ayında montaj yaptırdığım için tüketim değerlerim oldukça düşüktü.Şu an bana tüketim değerleri yüksek gibi geliyor.100 km'de 11-12 bazan da 13 litre civarında.( Şehir içi değerleri ) Konuyla ilgili bir sefer Oto Gür'e gittim ve bana tüketimin gayet iyi olduğu söylendi. Lpg montajından sonra yaklaşık 12.000 km yaptım ve bu km'in ortalamasında km başına 160 ykr yaktı aracım.Bu değer normal midir?Yaz ayları için tekrardan servise giderek ayar yaptırmam gerekiyor mu? Bir de ilk çalışma esnasında çok keskin bir benzin kokusu gelmeye başladı.Bu neden ileri gelir?İlk başlarda böyle bir sorun yoktu.Bu konuyla ilgili aracımın nerelerini kontrol ettirmem gerekir? Teşekkürler...
SELAMLAR YAZ VEYA KIŞ AYARI DİYE BİŞEY SÖZKONUSU DEĞİL FAKAT DAHA ÖNCE BENZİNDEN LPG YE GEÇİŞ SÜRENİZİ UZATTIRDIYSANIZ SERVİSE GİDEREK DAHA KISA ZAMANDA LPG YE GEÇMESİ KONUSUNDA AYAR YAPTIRMANIZDA FAYDA VARDIR .TASARRUFLU GÜNLER...
quote:
Orjinalden alıntı: Erdim16
quote:
Orjinalden alıntı: ORFEON69
Ünal Bey merhabalar, Benim de Lagunam da tartarini kit takılı ve yaklaşık iki aydır kullanıyorum. Oldukça memnunum. Benim öğrenmek istediğim konu bu yazılımla ilgili. Acaba belli dönemlerde servise gidip yazılımı güncelletmemiz gerekiyor mu? Bir de yaz ve kış ayları için farklı ayar yapılıyor mu? Teşekkürler , iyi çalışmalar..
selam Ünal Bey; Benim aracım da 2001 model Renault Laguna 2.0 RXT 140 HP.Ben geçen sene Temmuz ayı başında Oto Gür'de montaj yaptırmıştım.İlk başta sorunlar çıktı ama sağolsun tecrübeli ustalar sorunu hallettiler.Ben de arkadaşın sorduğu sorulara aynen katılıyorum.Yaz ayında montaj yaptırdığım için tüketim değerlerim oldukça düşüktü.Şu an bana tüketim değerleri yüksek gibi geliyor.100 km'de 11-12 bazan da 13 litre civarında.( Şehir içi değerleri ) Konuyla ilgili bir sefer Oto Gür'e gittim ve bana tüketimin gayet iyi olduğu söylendi. Lpg montajından sonra yaklaşık 12.000 km yaptım ve bu km'in ortalamasında km başına 160 ykr yaktı aracım.Bu değer normal midir?Yaz ayları için tekrardan servise giderek ayar yaptırmam gerekiyor mu? Bir de ilk çalışma esnasında çok keskin bir benzin kokusu gelmeye başladı.Bu neden ileri gelir?İlk başlarda böyle bir sorun yoktu.Bu konuyla ilgili aracımın nerelerini kontrol ettirmem gerekir? Teşekkürler...
unal usta sen baltacı 77 ye ne tartıf ettın merak ettım benım arabada lpg deyken rolantıde tıtreme yapıyor kolay bır sey fazla zaman almıyorsa bende tıtteme olayın dan kurtulayım dıyorum benzınde yapmıyor 1500 lpg bakımını yenı yaptırdım ustaya soyledım fazla tıtremıyo dedı ama yınede bogaz kelebegı falan demıssın benımkınınde problemı bu olabılırmı araba benzındeyken gram tıtremıyor ama lpg deyken vıtes kolunun tıtredıgını goruyorum hıssedılıyor normalmı caresı nedır boxer motor subaru
Benzinden lpg'ye geçiş devrini yükselttirmiştim.Çok soğuk havalarda bile 1 km içerisinde lpg'ye gçiyordu.Bir ara gidip devri aşağı çektireyim.
aracım 99 model corolla..2 gün önce tartarini taktırdım..Problemim sabah çalıştırırken muhakkak stop etmesi ve kırmızı ışıklarda stop etmesi..Araç devir düştüüğünde , fren yapıldığında saçmalıyor..Usta ilk günler araçta sorun olur sonra geçer dedi.Ne yapmalıyım ? Araç stop edicek diye fren yaptığımda sürekli debriyaja da basıyorum..Bu stop etme olayı araç ısındıktan sonra da devam ediyor ..Örneğin rampa çıkarken fren yapmak zorunda kaldığımda ve devir düştüğünde..BU arada yıllardır araba kullanan biriyim
slm kolay gelsin megane 2 triptonic e taktırmayı düşünüyorum daha önce takmışmıydınız performansı nasıl acaba yakıt değerleri acısından ne kadar yakar?taktıran var mı megane 2 triptonic e.kolay gelsin şimdiden
merhabalar,
geçen hafta scenic 2,0 16 v aracıma okcan'da takdırmıştım. bir kaç günlük tecrübelerimden sonra ön yorum ve karşılaştığım sorunlar;
1.bu hafta sonu ve bu sabah bir kaç kez araç debriyaj fren ile yavaşlarken stop etti.
2.benzin gaz geçişinde de araç öne doğru kapanıyor bir süre (yaklaşık 1 sn) sonra devam ediyor. bu durum özellikle ayağım gazda ve viteste giderken oluyor. ama bazen de duruyorken falan da gaza geçtiği oluyor, o durumda böyle bir öne yığılma olmuyor.
deneme amaçlı manuel benzin-gaz-benzin geçmelerinde de her iki geçişte araç yine yığılma yapıyor. (insanın aklında kalıyor, canını sıkıyor)
3.klima açıldığında içeri gaz kokusu geliyor. (bu önemli)
4. performans hiç farketmedi değil ama dikkati çekecek kadar fazla da değil, dert edilecek husus değil bence.
Saygılar
SİLİVRİKAPIDA AYDIN USTAYA GİDİN HALLEDER...
quote:
Orjinalden alıntı: abzektsey
unal usta sen baltacı 77 ye ne tartıf ettın merak ettım benım arabada lpg deyken rolantıde tıtreme yapıyor kolay bır sey fazla zaman almıyorsa bende tıtteme olayın dan kurtulayım dıyorum benzınde yapmıyor 1500 lpg bakımını yenı yaptırdım ustaya soyledım fazla tıtremıyo dedı ama yınede bogaz kelebegı falan demıssın benımkınınde problemı bu olabılırmı araba benzındeyken gram tıtremıyor ama lpg deyken vıtes kolunun tıtredıgını goruyorum hıssedılıyor normalmı caresı nedır boxer motor subaru
AYNEN ÖYLE TASARRUFLU GÜNLER...
quote:
Orjinalden alıntı: Erdim16
Benzinden lpg'ye geçiş devrini yükselttirmiştim.Çok soğuk havalarda bile 1 km içerisinde lpg'ye gçiyordu.Bir ara gidip devri aşağı çektireyim.
NEREDE TAKTIRDINIZ?
quote:
Orjinalden alıntı: blodhemn
aracım 99 model corolla..2 gün önce tartarini taktırdım..Problemim sabah çalıştırırken muhakkak stop etmesi ve kırmızı ışıklarda stop etmesi..Araç devir düştüüğünde , fren yapıldığında saçmalıyor..Usta ilk günler araçta sorun olur sonra geçer dedi.Ne yapmalıyım ? Araç stop edicek diye fren yaptığımda sürekli debriyaja da basıyorum..Bu stop etme olayı araç ısındıktan sonra da devam ediyor ..Örneğin rampa çıkarken fren yapmak zorunda kaldığımda ve devir düştüğünde..BU arada yıllardır araba kullanan biriyim
AYDIN USTA İLE SİZİN İÇİN GÖRÜŞTÜM EN KISA ZAMANDA SERVİSE GİDİN SORUNUNUZU HALLETSİN...
quote:
Orjinalden alıntı: murtimix
merhabalar,
geçen hafta scenic 2,0 16 v aracıma okcan'da takdırmıştım. bir kaç günlük tecrübelerimden sonra ön yorum ve karşılaştığım sorunlar;
1.bu hafta sonu ve bu sabah bir kaç kez araç debriyaj fren ile yavaşlarken stop etti.
2.benzin gaz geçişinde de araç öne doğru kapanıyor bir süre (yaklaşık 1 sn) sonra devam ediyor. bu durum özellikle ayağım gazda ve viteste giderken oluyor. ama bazen de duruyorken falan da gaza geçtiği oluyor, o durumda böyle bir öne yığılma olmuyor.
deneme amaçlı manuel benzin-gaz-benzin geçmelerinde de her iki geçişte araç yine yığılma yapıyor. (insanın aklında kalıyor, canını sıkıyor)
3.klima açıldığında içeri gaz kokusu geliyor. (bu önemli)
4. performans hiç farketmedi değil ama dikkati çekecek kadar fazla da değil, dert edilecek husus değil bence.
Saygılar
İlginize teşekkürler, bugün yarın gidip baktıracam.
dün ilk dolumu yaptım. sonuçlar:
Alınan : 27,42 lt tutar : 39,48 YTL gidilen yol : 254 km Ortalama tüketim : 10,8 lt/100 km Km başına tüketim : 155.400 TL
yol bilgisayarı verileri ise; toplam tüketilen yakıt : 22,1 lt ortalama tüketim : 8,7 lt/100 km
Sonuç olarak km başına 155 bin TL olması için benzinde iken ortalama tüketimin 5,3 lt/100 km olması lazım, istanbul içi için 2,0 motorlu benzinli bir arabanın rüyasında göremeyeceği değer.
Ama yol bilgisayarı verileri ile gerçek değerler arasındaki % 24'lük farkı ben anlayamadım. oysa ki yol bilgisayarı çalışacak demiştiniz. bu fark normal midir? yoksa yol bilgisayarı üzerine ben ort % 25 ekleyeyim mi?
Saygılar
kardeş bendede aynı durum var ama yol bilgisayarını hiç kullanma bence sanırım araç ilk çalıştığında gaza geçinceye kadar olan ortalamayı hesaplıyo bilgisayar
KESİNLİKLE DOĞRU...
quote:
Orjinalden alıntı: baltacı77
kardeş bendede aynı durum var ama yol bilgisayarını hiç kullanma bence sanırım araç ilk çalıştığında gaza geçinceye kadar olan ortalamayı hesaplıyo bilgisayar
kusuruma bakmayın ama ben anlayamadım.
şimdi 254 km yol gitmişim, yol bilgisayarı 22,1 lt tüketim olduğunu söylüyor. ama gerçekte sadece lpg olarak 27,42 lt tüketmişim, tükettiğim benzin miktarını ise bilmiyorum. 22,1 lt benzin tüketmediğim aşikar.
biri bana bunu açıklayabilecek mi?
saygılar
kiti Kırklarlinde taktırdım..Usta rölanti sorununu çözdü..ÇOk memnunum..
LPG TAM BİTMEMİŞTİR İKİNCİSİ YOLBİLGİSAYARINIZLA LPG HESABINIZ NET TUTMAZ...
TASARRUFLU GÜNLER....
quote:
Orjinalden alıntı: blodhemn
kiti Kırklarlinde taktırdım..Usta rölanti sorununu çözdü..ÇOk memnunum..
merhaba ünal bey daha önce aracımda (kangoo 1.4) sabahları çalışmama sorunun olduğunu ve bu sorunun yeni bir programla haledildiğini daha önce yazmıştım. şu anda sabahları çalışırken yani motor soğukken bir sorun görünmüyor. ancak arabayı biraz zorlayınca yani km 20-25 arasındayken 3. vitese veya 40-45 arasında 4. vitese atarken özellikle yokuşlarda araba kendini toplamıyor ve göğüslüyor. motor hacmi küçük ve kasa ağır olduğu için mi yoksa kalbirasyon yapılırken bir eksiklik mi oluştu. servise tekrar gidebilirim ancak yapacakları yine çeşitli devirlerdeki enjektör rpm lerini arttırmak olacaktır. buda ileride yine benzin enjektör püskürtme aralıklarını bozacağı için sabahları yine çalışmayacaktır. eğer sorun kalbirasyon yapılırken gözden kaçan bir şey ise lütfen yardımcı olun. çünkü programlanırken ara ara araçtan yapılmasını istediği (farları aç, silecekleri çalıştır gibi ) bazı şeyler var ancak bunlar önemli değil deyip geçeştiriyorlar. sizi çok fazla yoruyorum ama kusura bakmayın sizlerde olmasanız sorunlarımız üstesinden gelemeyeceğiz. şimdiden teşekkürler
SELAMLAR ARACINIZDAKİ PROGRAM 1900 İSE 2200 Ü 2200 İSE 1900 PROGRAMI DENESİNLER BİRDE BÖYLE BAKIN DÜZELECEKMİ.(SERVİSE AYNEN BÖYLE İLETİRSENİZ ONLAR ANLAR).
quote:
Orjinalden alıntı: sahano
merhaba ünal bey daha önce aracımda (kangoo 1.4) sabahları çalışmama sorunun olduğunu ve bu sorunun yeni bir programla haledildiğini daha önce yazmıştım. şu anda sabahları çalışırken yani motor soğukken bir sorun görünmüyor. ancak arabayı biraz zorlayınca yani km 20-25 arasındayken 3. vitese veya 40-45 arasında 4. vitese atarken özellikle yokuşlarda araba kendini toplamıyor ve göğüslüyor. motor hacmi küçük ve kasa ağır olduğu için mi yoksa kalbirasyon yapılırken bir eksiklik mi oluştu. servise tekrar gidebilirim ancak yapacakları yine çeşitli devirlerdeki enjektör rpm lerini arttırmak olacaktır. buda ileride yine benzin enjektör püskürtme aralıklarını bozacağı için sabahları yine çalışmayacaktır. eğer sorun kalbirasyon yapılırken gözden kaçan bir şey ise lütfen yardımcı olun. çünkü programlanırken ara ara araçtan yapılmasını istediği (farları aç, silecekleri çalıştır gibi ) bazı şeyler var ancak bunlar önemli değil deyip geçeştiriyorlar. sizi çok fazla yoruyorum ama kusura bakmayın sizlerde olmasanız sorunlarımız üstesinden gelemeyeceğiz. şimdiden teşekkürler