Şimdi Ara

TDİ GAZ KESME, SİYAH DUMAN, ÇEKİŞ DÜŞMESİ SORUNLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
15.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bizim fabialardan 120bindeki 1,4 tdi Fabiada bir anda gaz kesme(tekleme mi deniyor tam bilmiyorum araba birden süratlenmeyi bırakıyor) sorunu oluştu. Araç giderken bir anda gaza tepki vermiyor ve tekliyor, bayılıyor ve motordan 1 saniye hıırrr diye bir keskin bir zorlama sesi geliyor, hemen siyah duman atıyor ve sonra kendini toparlıyor. Çok yaparsa toparlayamıyor ve araç yığılıyor. Araçta öncesinde hiçbir sorun yoktu. Mazottan şüphelendim (kötü bir mazot kullanma tecrübemiz olmuştu yaklaşık 20 litre) ve depoyu komple boşaltarak depoyu, mazot pompasını ve motora giden boruları temizlettim. Carbon clean yaptırdım, mazot filtresini değiştim düzelmedi. Birkaç ustaya sorunu ve mazot mevzusunu söyledim hemen enjektörler temizlenecek meme falan değişecek dediler. ama hiçbiri garanti bundandır demiyor ve bir usta 800 lira masraf çıkardı ama kesin daha fazla tutar gibi konuştu. Başka bir forumdan bir abimiz würth dizel katkısı (enjektör temizleyen) kullan demişti. Yaklaşık 30 litreye attım ve sorun düzeldi. Depo bitene yakın tekrar etti. Sonra aynı şekilde bir depo daha doldurup würth attım. Yine 10 gün kadar düzeldi, sonra tekrar etti. Ustalar bir yapalım deneyelim modundalar ve haliyle maliyet lüzumsuz yere artıyor. Yok yere enjektörleri söktürmek istemiyorum.

    Würth'ü öneren abi kurumun egzoz başlangıç borularının orada dörtlü borularda birikebileceğini söylemişti.

    Sizce sorun başka bir şeyden olabilir mi? Turbo vs. den de olabilir diyorlar ama würth atınca niye düzelsin o zaman? Ustalara artık durumu ben anlatmak istiyorum şuna şuna bakın diye. Onlara bırakırsak fena oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkarat -- 9 Aralık 2012; 23:36:25 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkarat

    Arkadaşlar bizim fabialardan 120bindeki 1,4 tdi Fabiada bir anda gaz kesme(tekleme mi deniyor tam bilmiyorum araba birden süratlenmeyi bırakıyor) sorunu oluştu. Araç giderken bir anda gaza tepki vermiyor ve tekliyor, bayılıyor ve motordan 1 saniye hıırrr diye bir keskin bir zorlama sesi geliyor, hemen siyah duman atıyor ve sonra kendini toparlıyor. Çok yaparsa toparlayamıyor ve araç yığılıyor. Araçta öncesinde hiçbir sorun yoktu. Mazottan şüphelendim (kötü bir mazot kullanma tecrübemiz olmuştu yaklaşık 20 litre) ve depoyu komple boşaltarak depoyu, mazot pompasını ve motora giden boruları temizlettim. Carbon clean yaptırdım, mazot filtresini değiştim düzelmedi. Birkaç ustaya sorunu ve mazot mevzusunu söyledim hemen enjektörler temizlenecek meme falan değişecek dediler. ama hiçbiri garanti bundandır demiyor ve bir usta 800 lira masraf çıkardı ama kesin daha fazla tutar gibi konuştu. Başka bir forumdan bir abimiz würth dizel katkısı (enjektör temizleyen) kullan demişti. Yaklaşık 30 litreye attım ve sorun düzeldi. Depo bitene yakın tekrar etti. Sonra aynı şekilde bir depo daha doldurup würth attım. Yine 10 gün kadar düzeldi, sonra tekrar etti. Ustalar bir yapalım deneyelim modundalar ve haliyle maliyet lüzumsuz yere artıyor. Yok yere enjektörleri söktürmek istemiyorum.

    Würth'ü öneren abi kurumun egzoz başlangıç borularının orada dörtlü borularda birikebileceğini söylemişti.

    Sizce sorun başka bir şeyden olabilir mi? Turbo vs. den de olabilir diyorlar ama würth atınca niye düzelsin o zaman? Ustalara artık durumu ben anlatmak istiyorum şuna şuna bakın diye. Onlara bırakırsak fena oluyor...

    Arızayı yaptığında depoda ne kadar mazot mevcut oluyor?
    Anladığım kadarı ile depoda fazla mazot olmadığında yapıyor bu sıkıntıyı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: bkarat

    Arkadaşlar bizim fabialardan 120bindeki 1,4 tdi Fabiada bir anda gaz kesme(tekleme mi deniyor tam bilmiyorum araba birden süratlenmeyi bırakıyor) sorunu oluştu. Araç giderken bir anda gaza tepki vermiyor ve tekliyor, bayılıyor ve motordan 1 saniye hıırrr diye bir keskin bir zorlama sesi geliyor, hemen siyah duman atıyor ve sonra kendini toparlıyor. Çok yaparsa toparlayamıyor ve araç yığılıyor. Araçta öncesinde hiçbir sorun yoktu. Mazottan şüphelendim (kötü bir mazot kullanma tecrübemiz olmuştu yaklaşık 20 litre) ve depoyu komple boşaltarak depoyu, mazot pompasını ve motora giden boruları temizlettim. Carbon clean yaptırdım, mazot filtresini değiştim düzelmedi. Birkaç ustaya sorunu ve mazot mevzusunu söyledim hemen enjektörler temizlenecek meme falan değişecek dediler. ama hiçbiri garanti bundandır demiyor ve bir usta 800 lira masraf çıkardı ama kesin daha fazla tutar gibi konuştu. Başka bir forumdan bir abimiz würth dizel katkısı (enjektör temizleyen) kullan demişti. Yaklaşık 30 litreye attım ve sorun düzeldi. Depo bitene yakın tekrar etti. Sonra aynı şekilde bir depo daha doldurup würth attım. Yine 10 gün kadar düzeldi, sonra tekrar etti. Ustalar bir yapalım deneyelim modundalar ve haliyle maliyet lüzumsuz yere artıyor. Yok yere enjektörleri söktürmek istemiyorum.

    Würth'ü öneren abi kurumun egzoz başlangıç borularının orada dörtlü borularda birikebileceğini söylemişti.

    Sizce sorun başka bir şeyden olabilir mi? Turbo vs. den de olabilir diyorlar ama würth atınca niye düzelsin o zaman? Ustalara artık durumu ben anlatmak istiyorum şuna şuna bakın diye. Onlara bırakırsak fena oluyor...

    Arızayı yaptığında depoda ne kadar mazot mevcut oluyor?
    Anladığım kadarı ile depoda fazla mazot olmadığında yapıyor bu sıkıntıyı?

    Depo bitene yakın demişim ama tam boşalmamıştı galiba yanlış bir tabir kullanmışım. Sorun ilk çıktığında depoda ne kadar vardı hatırlamıyorum ama depoyu vs. temizlettikten sonra würthle fulleyince çeyrek deponun biraz altına inince sorun tekrarlamıştı. O depo bittikten sonra tekrar würthle doldurduğumda depoyu sorunsuz bitirdim sonra 50 liralık aldım (yani toplamda depoda tahmini 15 lt vardı)30-40km sonra tekrarladı sorun. Şuanda depo yarımın biraz üstünde dolu ve sorun devam ediyor.

    Karışık anlattıysam kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkarat -- 10 Aralık 2012; 2:44:52 >




  • Aklıma birkaç ihtimal geliyor fakat sürmedende tam olarak size bilgi vermem imkansız..

    Hızlanmayı kesmesinin birçok sebebi olabilir..

    Aklıma en belirgin olarak kötü mazot kullanımınada bağlı olarak mazot pomasında meydana gelmiş olabilecek bir sıkıntı geliyor..

    İkinci olarakda Turbo valfi bahsettiğiniz gibi sıkıntı yaratabiliyor.. Özellikle şöyle diyeyim, araç turboya girince bir an yapıştırıyor, bir an yığılıyor sonra tekrara yapıştırıyor gibi yani turbo girip çıkma gibi bir durum varsa turbo valfindende olabilir..

    Bunlar benimde yaşadığım sorunlar aslında, parçaları değiştirererek çözüldü.. Bunlar dışında başka birçok sıkıntıda dediğim gibi aklıma geliyor.. Durumu biraz daha açık izah ederseniz belki yardımcı olabilirim..
  • Mazot filtresini orijinaliyle mi değiştirdiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aklıma birkaç ihtimal geliyor fakat sürmedende tam olarak size bilgi vermem imkansız..

    Hızlanmayı kesmesinin birçok sebebi olabilir..

    Aklıma en belirgin olarak kötü mazot kullanımınada bağlı olarak mazot pomasında meydana gelmiş olabilecek bir sıkıntı geliyor..

    İkinci olarakda Turbo valfi bahsettiğiniz gibi sıkıntı yaratabiliyor.. Özellikle şöyle diyeyim, araç turboya girince bir an yapıştırıyor, bir an yığılıyor sonra tekrara yapıştırıyor gibi yani turbo girip çıkma gibi bir durum varsa turbo valfindende olabilir..

    Bunlar benimde yaşadığım sorunlar aslında, parçaları değiştirererek çözüldü.. Bunlar dışında başka birçok sıkıntıda dediğim gibi aklıma geliyor.. Durumu biraz daha açık izah ederseniz belki yardımcı olabilirim..

    Sağolun. Daha açık nasıl anlatacağım bilemedim. Anlatmaya çalıştıkça daha karmaşık anlatıyorum :) Giderken bir anda gaza basmana rağmen tepki vermiyor ve motordan gaz sesi yerine hırrr diye bir zorlanma sesi geliyor ve hemen ardından siyah duman... Sonra tekrar toparlayabilirse toparlıyor. Bazen 1-2 km düzelir gibi oluyor, birkaç defa gaza basıp çekince hemen tekrarlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkarat -- 10 Aralık 2012; 20:18:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Mazot filtresini orijinaliyle mi değiştirdiniz?

    Sorundan sonraki değiştirdiğim mazot filtresi orijinal değil. Bu arada orijinal olanda Skoda mı yazıyor yoksa Bosch vs başka marka mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkarat -- 10 Aralık 2012; 20:23:54 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aklıma birkaç ihtimal geliyor fakat sürmedende tam olarak size bilgi vermem imkansız..

    Hızlanmayı kesmesinin birçok sebebi olabilir..

    Aklıma en belirgin olarak kötü mazot kullanımınada bağlı olarak mazot pomasında meydana gelmiş olabilecek bir sıkıntı geliyor..

    İkinci olarakda Turbo valfi bahsettiğiniz gibi sıkıntı yaratabiliyor.. Özellikle şöyle diyeyim, araç turboya girince bir an yapıştırıyor, bir an yığılıyor sonra tekrara yapıştırıyor gibi yani turbo girip çıkma gibi bir durum varsa turbo valfindende olabilir..

    Bunlar benimde yaşadığım sorunlar aslında, parçaları değiştirererek çözüldü.. Bunlar dışında başka birçok sıkıntıda dediğim gibi aklıma geliyor.. Durumu biraz daha açık izah ederseniz belki yardımcı olabilirim..

    Hocam bu arada turboda sorun olsa würth mazot katkısı atınca düzelme olmazdı değil mi?




  • Kötü mazot kullanmak direk pompayı etkiler, uzun vadede filtredende geçerek enjektörleri yemeye başlar.
    Şunları deneyin: 2. viteste rölanti devrinde hareket halindeyken gazın sonuna yakın şeklinde basın, sarsıntılı hızlanma duman atma ve hatta hızlanamama gibi şeyler olursa %80 pompadan kaynaklanıyordur.
    Tecrübe ile sabittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkarat

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aklıma birkaç ihtimal geliyor fakat sürmedende tam olarak size bilgi vermem imkansız..

    Hızlanmayı kesmesinin birçok sebebi olabilir..

    Aklıma en belirgin olarak kötü mazot kullanımınada bağlı olarak mazot pomasında meydana gelmiş olabilecek bir sıkıntı geliyor..

    İkinci olarakda Turbo valfi bahsettiğiniz gibi sıkıntı yaratabiliyor.. Özellikle şöyle diyeyim, araç turboya girince bir an yapıştırıyor, bir an yığılıyor sonra tekrara yapıştırıyor gibi yani turbo girip çıkma gibi bir durum varsa turbo valfindende olabilir..

    Bunlar benimde yaşadığım sorunlar aslında, parçaları değiştirererek çözüldü.. Bunlar dışında başka birçok sıkıntıda dediğim gibi aklıma geliyor.. Durumu biraz daha açık izah ederseniz belki yardımcı olabilirim..

    Hocam bu arada turboda sorun olsa würth mazot katkısı atınca düzelme olmazdı değil mi?

    Araba işleri aslen çok karışık işler.. Dediğiniz gibi turboda sorun yoktur fakat valfde olabilir.. Turbo, motordan çıkan egzost gazlarının palleri çevirmesiyle motora temiz hava pompalayan bir sistemdir basitçe anlatmak gerekirse.. Yani motorunuzda kötü mazot sebepli bir sıkıntı var ve bahsettiğiniz katkı ile geçici de olsa çözüm yakalamanız pek belirleyici bir durum değil işin açığı..

    Ankara'da iseniz veya gelme şansınız var ise kendi ustama yönlendireyim sizi.. Çıkma parça alır, mazot pompası, turbo valfi vs. her ne olursa problem bundan kaynaklıysa isterseniz çıkmasıyla değiştirir işinizi görür, isterseniz sıfırını takar.. Bunun yanısıra tabiki sıkıntı değiştirdiği parça ile alakalı değilse iade eder parçayı, sıfırını tak demeniz durumundada aynısını yapar.. Aracınıza çözüm bulmadan, siz memnun olmadan kesinlikle paranızı almaz..

    İsterseniz PM atın yardımcı olmaya çalışıyım..

    (Bu arada sıkıntınız mazot pompası gibi gözüküyor..)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: bkarat

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aklıma birkaç ihtimal geliyor fakat sürmedende tam olarak size bilgi vermem imkansız..

    Hızlanmayı kesmesinin birçok sebebi olabilir..

    Aklıma en belirgin olarak kötü mazot kullanımınada bağlı olarak mazot pomasında meydana gelmiş olabilecek bir sıkıntı geliyor..

    İkinci olarakda Turbo valfi bahsettiğiniz gibi sıkıntı yaratabiliyor.. Özellikle şöyle diyeyim, araç turboya girince bir an yapıştırıyor, bir an yığılıyor sonra tekrara yapıştırıyor gibi yani turbo girip çıkma gibi bir durum varsa turbo valfindende olabilir..

    Bunlar benimde yaşadığım sorunlar aslında, parçaları değiştirererek çözüldü.. Bunlar dışında başka birçok sıkıntıda dediğim gibi aklıma geliyor.. Durumu biraz daha açık izah ederseniz belki yardımcı olabilirim..

    Hocam bu arada turboda sorun olsa würth mazot katkısı atınca düzelme olmazdı değil mi?

    Araba işleri aslen çok karışık işler.. Dediğiniz gibi turboda sorun yoktur fakat valfde olabilir.. Turbo, motordan çıkan egzost gazlarının palleri çevirmesiyle motora temiz hava pompalayan bir sistemdir basitçe anlatmak gerekirse.. Yani motorunuzda kötü mazot sebepli bir sıkıntı var ve bahsettiğiniz katkı ile geçici de olsa çözüm yakalamanız pek belirleyici bir durum değil işin açığı..

    Ankara'da iseniz veya gelme şansınız var ise kendi ustama yönlendireyim sizi.. Çıkma parça alır, mazot pompası, turbo valfi vs. her ne olursa problem bundan kaynaklıysa isterseniz çıkmasıyla değiştirir işinizi görür, isterseniz sıfırını takar.. Bunun yanısıra tabiki sıkıntı değiştirdiği parça ile alakalı değilse iade eder parçayı, sıfırını tak demeniz durumundada aynısını yapar.. Aracınıza çözüm bulmadan, siz memnun olmadan kesinlikle paranızı almaz..

    İsterseniz PM atın yardımcı olmaya çalışıyım..

    (Bu arada sıkıntınız mazot pompası gibi gözüküyor..)

    Valla 10 yıldır öyle bir usta bulamadım. Maalesef İstanbul'dayım. Burada internette Bosch dizel servislerinden birine (emek pompa) rastladım. Dedikleriniz doğrultusunda bir göstereyim artık. Eminim şundandır diyecekler bir sürü masraf sonra aa ondan değilmiş şundandır vs. şeklinde gidecek durum ama adam gibi bir usta bulamadıkça yapacak bir şey yok. Teşekkür ederim.




  • bende de aynı sorunlar var rampada felan gaz kesiyor bazen çok güzel gaz alıyor köpek gibi gidiyor bazende bayıyor 3 bin deviri geçmiyor turbo valfinden olabileceğini söylediler ve turbo filtreside olabilir dediler araç bmw e46 320d turbo filtresi veya valfi dışında nelerden olabilir bunları halledince sorun düzelirmi.
  • Şu an aynı sorunu yaşıyorum 2012 golf tdi manuel, çözüm buldunuzmu acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sebebi EGR arızasıymış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi bana ulaşırmisin çok acil lütfen

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.