Şimdi Ara

-- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!) (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
2
Favori
23.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yuharı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    Transporter hatta caravelle 4x4 de kullandım.. Sonra caddy aldım.. Transporter ve caravelle nin sürüşü aynı.. Caddy den çıkıp da bunlardan birini kullanırsanız sizde kamyon kullanıyormuş hissi alabilirsiniz.. Hele caravelle daha ağır ve ağılığını direksiyonda hissettiriyor.. caravellem olsaydı onda şoförlük yapmazdım. Çok yumuşak süspansiyonu ve ses yalıtımı çok iyi onun için de keyf edilir. Hele VIP se tv ya da dvd izlerim yolda iken. Şoförünüz sağlam olmalı. Zİra arada bir dışarıya ne oluyor diye bakayım derken seyrettiğim filmin sahnelerini kaçırmak istemem..
    Çok mu hayalperest'im



    Caravelle nin süsoansiyonları sanıldığı gibi yumuşak değil.Aracın belki de en kötü özelliği bence süspansiyonların konfor için biraz sert tutulmasıdır.Bu sadece T5 caravelle de değil tüm yeni vw modellerinde böyle.Eski kasa vw araçların süspansiyonları mercedes gibiydi yumuşak ve konfor üst düzeyde idi.Daha sonra yeni kasa golf ile birlikte passat-jetta ve diğer vw modellerinin süspansiyonları sert tutuldu.Her ne kadar konforda biraz rahatsız edici olsada yol tutuşta gerçekten ciddi ilerlemeler kaydetmişler.
    Konfor konusunda sınıfının en iyisini alayım derseniz gidip Viano alacaksınız.Caravelleye göre çok daha konforlu.Tabi Viano nun muadili T5 Multivan dır ama ülkemize şu anda Multivan getirilmediği için mecburen caravelle ile viano birbirine muadil sayılıyor.




  • 2008 model golflerde 2.0 ve 1.9 tdi ler eski teknoloji dizeller mi yoksa yeni common rail mi?
    Ayrıca 2008 öncesindeki dizeller sarsıntılı mı ve içeriye mazot kokusu alıyor mu?
  • hocam beni de eklermisiniz ? 2003 VW Touran 1,9 TDI, 105hp güç, 250Nm tork
  • En kısa sürede yeni arkadaşları da kulübe ekleyeceğim. Uzun süreli bir ceza almıştım, ondan sonra unuttuk burayı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LordOfEldorado

    2008 model golflerde 2.0 ve 1.9 tdi ler eski teknoloji dizeller mi yoksa yeni common rail mi?
    Ayrıca 2008 öncesindeki dizeller sarsıntılı mı ve içeriye mazot kokusu alıyor mu?


    Pompa-meme teknolojili eski teknolojiye sahiptir.
    Su anda yanilmiyorsam comman rail uygulanan vw grubunun iki tane dizel modeli var.
    Birisi 3.0 tdi digeri de 5.0 tdi V10.
    Digerlerin hepsi pompa meme teknolojilidir.
    Fakat 1.9 tdi ile 2.0 tdi her ne kadar ayni teknoloji olsada bana sanki 2.0 tdi daha az ses cikariyor gibi geliyor.2001 passat tdi ile 2006 passat 2.0 tdi arasinda ses bakimindan farklar var.Ya aracin yalitimindan kaynaklaniyor ya da baska gelistirmeler olabilir bilemiyorum.
    Bana en rahatsiz edici dizel sesi 1.4 tdi seat ve skoda da kullanilan motorlar geliyor.Dikkat edin 1.9 tdi passat bie 1.4 tdi seat cordobadan daha sessiz calisiyor.Bunda muhtemelen 1.4 tdi nin 3 silindirli olmasinin etkisi vardir.Ama tam bilmiyorum neden bu sekilde oldugunu...




  • 1.9TDI 16V eski kasa Passat motoru güncel 2.0TDI'dan daha sesli evet. Bizim 1.9TDI 8V motorla ise kafa kafayalar.
  • cevabın için teşekkürler.Geçenlerde hürriyetti sanırım onun otomobil ekinde 1.4 tdi fabianın testi vardı.3 silindirli olması sebebiyle çok gürültülü yazmışlar.
  • Merhaba arkadaslar,

    Bende primera 2.0 wardi simdi sattim ve dizel bir araba almak istiyorum. Ama mevcut butceye gore iki araba arasinda secim yapmam gerekio:

    1-) Citroen Saxo 1.5 d
    2-) Volkswagen Golf III 1.9 TDI

    Ama ikisi arasinda gidip geliyorum devamli, sonucta Citroen 2002-2003 model olacak, ama golf un ve TDI motorun keyfi ve kalitesi tartisilmaz. Merak ettigim soyle 150.000 de bir Golf III 1.9 TDI bana cok fazla bi masraf cikarir mi? Yoksa 75.000 bir Citroen daha mi mantikli.(Bildiiniz gibi Citroen lerin motoru duz 1.5 dizel kamyon mazotuyla bile calisio :)) Birde satarken Golf III zorluk cikarabilir mi acaba?

    Simdiden tesekkurler...
  • bende Caddy kullanıcısıyım benide üye yapın 28ci kişi olmak istiyorm arkadaşlar
  • Benide ekle jouskun. Babada TDİ bende CDTi var.

    2005 model Touareg 2.5tdi R5diorlar. 174hp 400nm 90bin km.
  • Liste yenilendi, katılımları bekliyoruz. İlginize teşekkürler.


    Arkadaşım sen de biraz bilgi verirsen seni de ekleriz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: by_caddy

    bende Caddy kullanıcısıyım benide üye yapın 28ci kişi olmak istiyorm arkadaşlar
  • Dün gece Merter-Unkapanı arası gidip geldim, dur-kalk trafik yüzünden yol bilgisayarında gördüğüm 11-12 lt'lik ortalama tüketimi kalofirifer 1/4 konumda açık şekilde dahi 6.7lt'ye düşürdüm. Şunu öğrendim ki; büyük motor ne kadar zorlarsan o kadar çok yakıyor.. Allah kahretsin bu trafiği ya. Ankara'da oturan adamın 1.5 katı mazot giderimiz var.
  • 2 gün bakmadık diye dünya kadar cıngar çıkardınız, ama 15 gündür uğrayan yok, ne iş?




  • arkadaşlar bende t5 için 4 ad jant var orjınal kapaklarıyla sıfırdırlar ben çelık jant takdırdım alırken dogusa onun ıcın ıhtıyacı olan varsa satabılırın 16 ınç
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uruzgar

    TDI 75hp motor tork güç grafiği

    bulmuşken ekleyim dedim belki birileri merak ediyordur.


     -- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!)




    Kardeş bu grafik 1.4 TDI 75 Hp değil de 80 HP'lik versiyona ait. Hesabı da 59 kw X 1.36 HP/kw = 80,24

    Ekstra Bilgi: Beygir gücü = Tork X Devir (X belli kat sayılar) Yani bu grafikten yola çıkarsan örneğin 2000 devirden 4000 devire kadar tork %25 civarında azalmasına rağmen devir 2 katına çıktığı için toplamda beygir gücü artıyor. Ancak 4000'lerden sonra torktaki düşüş yüzdesi devirdeki artış yüzdesine göre daha fazla olduğu için (4000-4500 arası tork %33 gibi düşüyor ancak devir sadece %12,5 artıyor) toplam beygir gücü de düşmeye başlıyor. Dizellerin 4000 devir üstü bu ani tork düşüş kabusunun motorun çalışma yapısıyla alakalı olduğunu düşünüyorum, ancak tam olarak sebebini bilen bir arkadaş da bizi bu konuda aydınlatabilir belki. Benzinlilerde ise yüksek devirler çevirilebildiği için torktaki belli düşüşlere rağmen devirin fazlaca artırabilmesi sayesinde güzel beygir güçleri elde edilebiliyor (dizellerin güçsüz olduğunu kastetmiyorum, ancak turbosuz bi dizelin aynı hacimdeki benzinliyle aynı beygir gücünü çıkarması çok çok zor) ve tabi bu da yüksek devirlerde daha diri bir sürüşü zevki sağlıyor ve gaza basma isteğinizi körüklüyor, maalesef dizeller 4000 den sonra öyle bir hissiyat uyandırıyor ki keşke tadında bırakıp max. 4000 deyken hala gücü hissediyorken vites değiştirseydim diyorsunuz:) benzinlideyse mümkün olduğunca kırmızı bölgeyi zorlamaya çalışıyorsunuz..




  • dizellerde gücün 4000den sonra düşüşe geçmesinin en önemli sebebi şu: dizel motorlar yüksek devir yapamazlar benzinlilerin yaptığı gibi. bu sebeple dizeller için en fazla çevireceği devir genelde 4500dür bu devirden sonra kırmızıya girer kırmızıda da çevirmeye devam eder ama güç çok az olur. ancak kırmızıya kadar canlı olur dizel motorlar. bende bora TDI var ve 4700de kırmızıya giriyor ancak 4500e kadar çok canlı oluyor motor. herneyse sebebini söyledim dizel motorların karakteristik özelliği gereği yüksek devir çeviremiyorlar ve bu sebeple güçleri çevirebildikleri max devire yakın bir şekilde sınırlanıyor.
  • @joushkun ,

    listeyi benide almayi unutma, su anki aracim 2007 Volkswagen Passat Sportline 2.0 TDI 140HP DPF 6 Vites. Allahin izniyle 3 ay icinde Volkswagen Passat Variant HIGHLINE 2.0 TDI 140HP 6 Vites DSG sahibi oluyorum. Bu klüp hayirli olsun simdiden . Su anki aracim Pump Noizzle Motor vardir ve yenisinde gicir gicir CommonRail Motoru olacak (heyecan cok büyük)

    Saygilar Yasin
  • 2.0TDİ şehiriçi ve dışı yakıt tüketimi nasıl acaba?Araç passat veya golf olabilir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdor

    2.0TDİ şehiriçi ve dışı yakıt tüketimi nasıl acaba?Araç passat veya golf olabilir?


    VW Passat 2.0 TDI 140HP 6 Vites Manuel

    Sehir ici yakitim , ortalama: 6.3litre
    Sehir disi yakitim, ortalama: 5,7litre
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.