Şimdi Ara

-== TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA LPG PORTALI ==- (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
1
Favori
83.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler benim aklım karbüratörlü araçlara gitmiş saygılar.
    Not: motora hava sıcaklığını az gösterirsen soğuk havanın kütlesi az olduğu için araç enjeksiyon süresini değiştirecektir.Aklında olsun saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Oğuzhan abicim tek yada çok nokta enjeksiyonlu araçlarda ateşleme bobinine giren ve beyinden gelen +12 v luk uyartım ucu 2 adet ve bi adet şaseleme ucu var. Bu kablolarda yüksek gerilim yok. Bu araçlarda distribütör olmadığı için bobinden tek kablo çıkıp dağıtım makarası ile dağıtma düzeni de yok. silindirlere ayrı ateşleme olayı beyinden gelen 2 adet uyartım voltajı ile bobinin şarjı ile oluyor. 2 bobin var ve bujiler 2 şer ateşliyor. yani ateşleme bobininden çıkan tek kablo yok. sadece bujilere giden 4 adet yüksek gerilim kablosu var. mecburen buji kablolarına sarılacak. bazı modellerde dağıtım makarası düzeni var onlarda değin yapılamlıdır öncelikle tabii




  • Evet oğuzhan abi hava olayı dediğin gibi hava sıcaklığıbilgisini değiştirince enj süresi etkilenir. Ancak soğuyan havanın yoğunluğu artacağından kütlesi de artar. Ayrıca son durumda havayı daha sıcak göstererek hem benzinde hem lpg de daha iyi verim almıştım. Ama dediğin gibi hava sıcaklık bilgisini değiştirmek enjeksiyon süresini etkiler çünkü kütle değişiyor. Artık uğraşmıyom zaten son haliyle bıraktım..Okul açıldı ya artık meşgulüm. Teşekkür ederim uyardığın için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 26 Eylül 2007; 15:44:00 >
  • Bırakmakala en iyisini etmişsin bu işler insanı yorar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet oğuzhan abi hava olayı dediğin gibi hava sıcaklığıbilgisini değiştirince enj süresi etkilenir. Ancak soğuyan havanın yoğunluğu artacağından kütlesi de artar. Ayrıca son durumda havayı daha sıcak göstererek hem benzinde hem lpg de daha iyi verim almıştım. Ama dediğin gibi hava sıcaklık bilgisini değiştirmek enjeksiyon süresini etkiler çünkü kütle değişiyor. Artık uğraşmıyom zaten son haliyle bıraktım..Okul açıldı ya artık meşgulüm. Teşekkür ederim uyardığın için...
  • 1999 Siena 16 16V 'nın bu işleri bırakacağını sanmıyorum. Yorucu ama hobi işte.

    bu arada bir sorum var. Motor bülümünde lpg sisteminde bir sigora var. Bu sigortanın görevi nedir bilen varmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    1999 Siena 16 16V 'nın bu işleri bırakacağını sanmıyorum. Yorucu ama hobi işte.

    bu arada bir sorum var. Motor bülümünde lpg sisteminde bir sigora var. Bu sigortanın görevi nedir bilen varmı?



    bir anda daldım mesaj atacaktım o beyne gidiyor diye, sonra sıralı olmadığı aklıma geldi. ama sanırım tek noktalarda da bir elektronik devre var. oraya gidiyor olabilir sanırım. bende aküden çekilen ve lpg ecusuna giden kablo üzerinde 20 amper sigorta takmışlar.
  • ccapari;
    sendeki sigorta ecuyu koruyor. ama bizde ecu yok. peki neyi koruyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    ccapari;
    sendeki sigorta ecuyu koruyor. ama bizde ecu yok. peki neyi koruyor?


    sizde de enjektörü uyutan devreyi koruyor olabilir?

    ya da o sigorta patlaktır aslında, enjektörü uyutması için konmuş olabilir


    edit: enjektörler yazmışımda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 27 Eylül 2007; 8:29:58 >
  • Merak ettiğim bir nokta daha var. Hava filtresi zamanla kirlendiğinde doğal olarak lpg ayarıda bozulur. Çünkü sıralı sistemdeki gibi bunu kontrol eden bir sensör yok. Bu durumda sürekli lpg ayarımı yaptırmak zorundamıyız?

    Çünkü ben hava filtresini değiştirdiğimde lpg ayarı ile oynamamıştım, yakıt çok artmıştı. Filtre değiştirildiğinde mutlaka ayar yapılması gerektiğini sonradan öğrenmiştim.

    Ayda bir ayar yaptırmak bu dezavantajdan kurtarırmı? Birde madem hava filtresi kirlendikçe ayar yapıcaz, filtresi uzun süre kullanabiliriz..Doğru bir gözlemmidir?

    Son olarak hangi aralıklarla ayar yaptırayım?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Merak ettiğim bir nokta daha var. Hava filtresi zamanla kirlendiğinde doğal olarak lpg ayarıda bozulur. Çünkü sıralı sistemdeki gibi bunu kontrol eden bir sensör yok. Bu durumda sürekli lpg ayarımı yaptırmak zorundamıyız?

    Çünkü ben hava filtresini değiştirdiğimde lpg ayarı ile oynamamıştım, yakıt çok artmıştı. Filtre değiştirildiğinde mutlaka ayar yapılması gerektiğini sonradan öğrenmiştim.

    Ayda bir ayar yaptırmak bu dezavantajdan kurtarırmı? Birde madem hava filtresi kirlendikçe ayar yapıcaz, filtresi uzun süre kullanabiliriz..Doğru bir gözlemmidir?

    Son olarak hangi aralıklarla ayar yaptırayım?



    ya da bir kutu içi performans filtre alıp kısa aralıklarla temizlenebilir.

    ayar yaptırmak ve filtre değiştirmek aslında aynı kapıya çıkıyor. ya zırt pırt ayar ya da filtre




  • Merhaba arkadaşlar. Benim 2000 model bir suzuki swift otomatik vites arabam var ve lpg'li. yaşadığım sorunu ve kafama takılanları sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle ben bu arabayı ilk aldığım zamanlarda (6 ay önce) İstanbul şehir içi trafiğinde yaklaşık 20 YKR tüketiyordum. Son bir kaç depodur bu rakam 28 YKR ye kadar yükseldi. Ayrıca motor rölantide iken oldukça sarsıntılı çalışmaktaydı. Geçenlerde aracı bakıma soktum ve yağ, yağ filtesi, hava filtresi ve bujileri değiştirdim. Motorun çalışması oldukça düzeldi ve araç sanki daha stabil gitmeye başladı. Fakat tüketim maalesef yine 28 YKR civarı! Sizce sorun ne olabilir? Bir arkadaşım aracın sensörlerinden kaynaklanabileceğini ve ateşleme sisteminin etkin çalışmaması yüzünden tüketimin artabileceğini söylüyor. Ayrıca bujileri değiştiren usta bujilerin oldukça kirli olduğunu, bunun sübap ayarlarından kaynaklanmış olabileceğini de söylemişti. Sorun sizce ne olabilir???




  • Bu arada araç bakımını arefe günü yaptırdığım için lpg ayarı yaptıramadığımı da eklemek isterim.
  • Sübap ayarını yaptır düzelmezsse sübaplarında sıkışıklık olabilir. ii bi motorcuya göster bence tüple ilgisi az ...
  • güncel
  • güncellllllllllll
  • 1999 Siena 16 16V merhaba, mesajlarından okuduğum kadarı ile tek nokta çok nokta enjeksiyonlu araçlarda hem motor hemde motor elektriği husunda oldukça bilgilisin. Ayrıca günümüzün vazgeçilmezi olan lpg li kullanımda hem aracının özellikleri hemde lpg nin motor üzerindeki montajı - sorunları- ve uygulamaları hakkındada oldukça bilgilisin, e anladığım kadarı ile sende benim gibi ekonomik kullanım üzerine oldukça yoğun mesai harcıyorsun, o halde senin lpg de cutoff işine oldukça katkın olabilir diye düşünüyorum bildiğim kadarı ile senin aracında da cutoff olmalı . Bu konuda bildiklerini ve yapabileceklerini bizimle paylaşırsan sevinirim.
  • arkadaşlar 98 escort sahibiyim lpg dönüşümü düşünüyorum arabam tek nokta enjeksiyonlu
    hangi markayı neden tavsi edersiniz ve istanbul anadolu yakası için bir usta tavsiye edermisiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    1999 Siena 16 16V merhaba, mesajlarından okuduğum kadarı ile tek nokta çok nokta enjeksiyonlu araçlarda hem motor hemde motor elektriği husunda oldukça bilgilisin. Ayrıca günümüzün vazgeçilmezi olan lpg li kullanımda hem aracının özellikleri hemde lpg nin motor üzerindeki montajı - sorunları- ve uygulamaları hakkındada oldukça bilgilisin, e anladığım kadarı ile sende benim gibi ekonomik kullanım üzerine oldukça yoğun mesai harcıyorsun, o halde senin lpg de cutoff işine oldukça katkın olabilir diye düşünüyorum bildiğim kadarı ile senin aracında da cutoff olmalı . Bu konuda bildiklerini ve yapabileceklerini bizimle paylaşırsan sevinirim.


    Büyük bir gurur ve mutluluk ile size katılırım.

    Benzinli ve dizel araçlarda CUTTOFF ;

    Bildiklerimi yazıyım,

    ECU Cuttoff un devretye girmesi ve yakıt püskürtmeyi kesmesi için şu şartlara bakar ve herhangi birisi oluşmazssa yakıt püskürtmeye devam eder

    1- Motor sıcaklığı 65 derecenin üzerinde olmalı
    2- Motor devri 1500 ün üzerinde olmalı
    3- gaz pedalı konum sensöründen gaza hiç basılmıyor bilgisi gelmeli
    4- emme manifoldu vakum değeri belli bir vakum değerinin üzerinde olmalı marka ve modele göre değişiyor. Yani ECU motorun frenleme pozisyonunda olduğuna emin olmalı

    Bunlar sağlandığında ECU benzin yada mazot püskürtmeyi kesiyor. Lpg de bunu sağlamak CUTTOFF yapmak için Aynı kuralların uygulanması gerektiğine inanıyorum. Niye derseniz. Güvenlik için tabii. en ufak bi gaz kesmede cuttoff olursa kaza riski doğar. Bu bilgiler için kendi arabamda gerekli sensörleri okuyabilen bi devre yapabilirim meslek lisesinde elektronik okudum ünv de de motor okudum ama çok fazla tasarruf sağlayacağına kanaatim yok. çünkü benim kullanım şartlarımda kayda değer rampa yok... Şehir içinde ve düz yolda da cuttof devreye girmez hatta girmemeli işte benim düşüncelerim böle ama fikir alışverişi yapmak istediğiniz özel bi nokta var ise yazınız araştırıp düşünüp deneyip size bişy yazabilirim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 28 Ekim 2007; 20:54:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    arkadaşlar 98 escort sahibiyim lpg dönüşümü düşünüyorum arabam tek nokta enjeksiyonlu
    hangi markayı neden tavsi edersiniz ve istanbul anadolu yakası için bir usta tavsiye edermisiniz



    Marka bence çok önemli değil. Ben en ucuzunu taktım gayet ii geçiniyoruz. Param olsaydı BRC yada TARTARİNİ takardım ama şimdi Voltran kullanıyorum ve fazla para vermek gereksizmiş gerçekten..Ustalık en önemlisi....
  • 1999 Siena 16 16V
    teşekkür ederim

    peki bana yer tavsiye edebilecek birileri varmı
    ist. anadolu yakası mümkünse pendik...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    1999 Siena 16 16V merhaba, mesajlarından okuduğum kadarı ile tek nokta çok nokta enjeksiyonlu araçlarda hem motor hemde motor elektriği husunda oldukça bilgilisin. Ayrıca günümüzün vazgeçilmezi olan lpg li kullanımda hem aracının özellikleri hemde lpg nin motor üzerindeki montajı - sorunları- ve uygulamaları hakkındada oldukça bilgilisin, e anladığım kadarı ile sende benim gibi ekonomik kullanım üzerine oldukça yoğun mesai harcıyorsun, o halde senin lpg de cutoff işine oldukça katkın olabilir diye düşünüyorum bildiğim kadarı ile senin aracında da cutoff olmalı . Bu konuda bildiklerini ve yapabileceklerini bizimle paylaşırsan sevinirim.


    Büyük bir gurur ve mutluluk ile size katılırım.

    Benzinli ve dizel araçlarda CUTTOFF ;

    Bildiklerimi yazıyım,

    ECU Cuttoff un devretye girmesi ve yakıt püskürtmeyi kesmesi için şu şartlara bakar ve herhangi birisi oluşmazssa yakıt püskürtmeye devam eder

    1- Motor sıcaklığı 65 derecenin üzerinde olmalı
    2- Motor devri 1500 ün üzerinde olmalı
    3- gaz pedalı konum sensöründen gaza hiç basılmıyor bilgisi gelmeli
    4- emme manifoldu vakum değeri belli bir vakum değerinin üzerinde olmalı marka ve modele göre değişiyor. Yani ECU motorun frenleme pozisyonunda olduğuna emin olmalı

    Bunlar sağlandığında ECU benzin yada mazot püskürtmeyi kesiyor. Lpg de bunu sağlamak CUTTOFF yapmak için Aynı kuralların uygulanması gerektiğine inanıyorum. Niye derseniz. Güvenlik için tabii. en ufak bi gaz kesmede cuttoff olursa kaza riski doğar. Bu bilgiler için kendi arabamda gerekli sensörleri okuyabilen bi devre yapabilirim meslek lisesinde elektronik okudum ünv de de motor okudum ama çok fazla tasarruf sağlayacağına kanaatim yok. çünkü benim kullanım şartlarımda kayda değer rampa yok... Şehir içinde ve düz yolda da cuttof devreye girmez hatta girmemeli işte benim düşüncelerim böle ama fikir alışverişi yapmak istediğiniz özel bi nokta var ise yazınız araştırıp düşünüp deneyip size bişy yazabilirim..

    Gakgünlü arkadaşımızla birlikte bu konu üzerinde ben de R21 aracımda lpg için cut-off sistemi ile ilgili bazı çalışmalar yapmıştım ve diğer forumda elektronikten anlayan birkaç arkadaşın da yardımını alarak elbette. Bizim araçlarda cut-off 1700 rpm üzerinde, kelebek pozisyon sensörü kapalı bilgisi verdiğinde devreye giriyor. Motor sıcaklığı bilgisini kullanmıyor diye biliyorum, çünkü soğuk motorda da cut-off'a giriyor. Şimdi dediğim gibi forumdaki bir arkadaşın da yardımı ile kelebek pozisyon switchinden ve rpm'den gelen sinyalleri okuyan bir PIC devresi kurmuştuk, ancak bir noktayı atlayıp PIC rpm girişindeki frekansı hesaba katmadığımızdan devre çalışmadı, sonra LM2907 frekans-voltaj dönüştürücü devre yaptık, devreyi hem devir saatine giden rpm kablosundan aldım ancak sanırım dalga şekli sinüzoidal olduğundan düzgün okumadı, sonra krank hız okuyucusundan (hall effect) aldım, bu sefer frekansı voltaja dönüştürdü ancak belli bir rpm'den sonra gerilim aşağı doğru düştü. Sanırım, ya çok fazla parazit oluştu, ya da krank mili üzerindeki bileceğiniz üzere çentiklerin sıklıkları farklı olduğundan, anladığım kadarıyla buradaki dalgaların kare dalgaya dönüştürülmesi gerekiyor, ya da rpm voltajının gerilime dönüştürülmesi için bir yol bulmam gerekiyor. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz, ne tavsiye edersiniz ve nasıl yardımcı olursunuz?

    Bu aralar bahsi geçen sensörler yerine sadece kelebek pozisyon sensörü ve and kapısı kullanarak enjektörlerin akımının kesilmesini cut-off verisi olarak kullanmak konusunda ne düşünürsünüz?

    Bir de acaba cut-off verisi direkt ECU'dan alınabilir mi?

    Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler


    Not. frekans dönüştürücü devrenin fotosu aşağıda (r a p i d s h a r e)

    http://rapidshare.com/files/44948791/lm_2907-F_to_V__devresi-3.JPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 28 Ekim 2007; 23:44:33 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.