Şimdi Ara

-== TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA LPG PORTALI ==-

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
1
Favori
82.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar.

    Anlaşılacağı üzere lpg sistemi mevcut bir tek noktadan enjeksiyonlu araç sahibiyim. (Renault 19 - 1.4i)

    Bu sistemde merak ettiğim bazınoktalar var.

    Tek noktadan enjeksiyonlu araçlara lpg sistemi aracın kendi ECU'sunu mu (beynini) kullanır?

    Lpg de ateşleme avansının benzinden değişik olduğunu biliyoruz. Peki bu noktayı aracın beyni yerine getirebiliyormu?

    Çünkü ECU benzine göre ayarlı. Eğer tam uyum sağlamazsa bu sorunu en aza nasıl indirgebiliriz? Buji tırnaklarının eğilmesi gibi birşey duymuştum. Doğru bir yöntemmi?

    Bu lpg sisteminde sensörleren ne haber? Sensörler çalışıyormu? Mesela lambda sensörü(oksijen sensörü)

    En iyi verimi almak için yapılacak bir işlem varmıdır?

    Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Aynı zamanda bu topicte tek noktadan enjeksiyonlu araçların sorunlarını, yakıtlarını ve sorularını paylaşabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 24 Eylül 2007; 17:12:13 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tek Noktadan Enjeksiyonlu Araçlarda LPG Portali

    Tek noktadan enjeksiyonlu (TNE) araçlarda LPG portali, aracın yakıt sisteminin önemli bir bileşenidir. Bu sistem, aracın benzinli moddan LPG moduna sorunsuz bir şekilde geçmesini sağlar.

    Tek Nokta Enjeksiyon LPG Nasıl Çalışır?

    TNE LPG sistemleri, aracın hava filtresinden sonra emme manifolduna yerleştirilmiş tek bir enjektöre sahiptir. Bu enjektör, aracın benzin deposu yerine LPG deposundan sıvılaştırılmış petrol gazını (LPG) alır ve emme manifolduna püskürtür. Püskürtülen LPG, emme valfleri üzerinden silindirlere dağılır ve hava ile karışarak yanma odasına girer.

    Tek Nokta Enjeksiyon LPG Beyni

    TNE LPG sistemi, bir beyin ünitesi tarafından kontrol edilir. Bu beyin, aracın motor yönetim sistemi ile iletişim kurar ve enjektörün zamanlamasını ve püskürtme süresini ayarlar. Beyin, ayrıca aracın benzinli moddan LPG moduna geçişini de yönetir.

    Enjeksiyonlu Arabada Gaz Ayarı Nasıl Yapılır?

    TNE LPG sistemlerinde gaz ayarı, yetkili bir serviste yapılmalıdır. Ayar işlemi, gaz püskürtme süresinin ve basıncının motorun optimum performansına göre ayarlanmasını içerir.

    Tek Nokta Enjeksiyon Direk Gazda Nasıl Çalışır?

    TNE LPG sistemleri, bazı araçlarda "direk gaz" özelliğine sahiptir. Bu özellik, aracın çalıştırıldığı andan itibaren LPG modunda çalışmasını sağlar. Direk gaz özelliği sayesinde, araç benzinli modda çalıştırılmadığı için benzin tüketimi ortadan kalkar.

    Tek Nokta Enjeksiyon Arızaları

    TNE LPG sistemlerinde görülebilecek bazı yaygın arızalar şunlardır:

    • Enjektör arızası
    • Beyin ünitesi arızası
    • Gaz basınç sensörü arızası
    • Gaz filtresinin tıkanması

    Bu arızalar, aracın LPG modunda çalışmasında sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, herhangi bir problem fark edildiğinde yetkili bir servise başvurulmalıdır.

    Sonuç:

    Tek noktadan enjeksiyonlu araçlarda LPG portali, aracın LPG'ye sorunsuz bir şekilde geçmesini sağlar. Bu sistemin doğru çalışması, aracın performansı ve yakıt ekonomisi için çok önemlidir. LPG ayarı ve bakım işlemleri, yetkili bir serviste düzenli olarak yapılmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tek nokta araçlarda kullanılan lpg sisteminim şeması...

     -== TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA LPG PORTALI ==-
  • Lamda sensörünün uyutulması gerikir.
    Ecu yu sanırım kullanmıyor
    Buji tırnak aralıgını oynamak pek sağlıklı bir uygulama olmaz
    En iyi verim almak için sistemin bütün parcalarının eksiksiz kullanılmış olması gerekli.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Arkadaşlar selamlar.

    Anlaşılacağı üzere lpg sistemi mevcut bir tek noktadan enjeksiyonlu araç sahibiyim. (Renault 19 - 1.4i)

    Bu sistemde merak ettiğim bazınoktalar var.

    Tek noktadan enjeksiyonlu araçlara lpg sistemi aracın kendi ECU'sunu mu (beynini) kullanır?

    Lpg de ateşleme avansının benzinden değişik olduğunu biliyoruz. Peki bu noktayı aracın beyni yerine getirebiliyormu?

    Çünkü ECU benzine göre ayarlı. Eğer tam uyum sağlamazsa bu sorunu en aza nasıl indirgebiliriz? Buji tırnaklarının eğilmesi gibi birşey duymuştum. Doğru bir yöntemmi?

    Bu lpg sisteminde sensörleren ne haber? Sensörler çalışıyormu? Mesela lambda sensörü(oksijen sensörü)

    En iyi verimi almak için yapılacak bir işlem varmıdır?

    Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Aynı zamanda bu topicte tek noktadan enjeksiyonlu araçların sorunlarını, yakıtlarını ve sorularını paylaşabiliriz.




  • valla hocam benden çok yaşayacan. Bu konuyu ben açmaya teşebbüs ettim ama bana dakika sayacı gösterdi bende kızdım bıraktım. Ya bide yazdıklarımı silmese bari

    Geniş zamanda buraya bildiklerimi ve sorunlarımı yazarım..
  • Sen çok sorun yaşarsın sende sanırım marea var buna normal sistem taktırmışdın yanlış hatırlamıyorsam.Saygılar

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    valla hocam benden çok yaşayacan. Bu konuyu ben açmaya teşebbüs ettim ama bana dakika sayacı gösterdi bende kızdım bıraktım. Ya bide yazdıklarımı silmese bari

    Geniş zamanda buraya bildiklerimi ve sorunlarımı yazarım..
  • yok benimki marea değil. mareaanın aynı motorlusu 1581 cc 1,6 dye bilinen 16V lı MPI üstten çift egzantirkli DOHC motor var ama SİENA. Evet tek nokta taktım. Sırf sorun çıkarmaz dye. Ve beklediğim gibi gerçek mana da sorun hiç çıkarmadı. Ancak ben kendim bişylerle uğraşıyom. Hatta ben bu topiği sıralıdan daha az sorun çıkardığını herkes görür dye açmak istemiştim. Tek nokta sorun çıkarıyosa bile bu topik aracılığı ile öğreniriz. Çözümlerini öğreniriz en azından.

    Lamda sensörünü uyutmak gerekir yazmışın ama ben söktüm taktım her türlü denedim hiç bi etkisi yok lpg için. hatta lamda sensörüne voltmetre bağladım. benzinde lpg de ayrı ayrı ölçtüm. Benzinde doğru değerleri gösteriyor ama lpg de hep karışım fakir dyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 23 Eylül 2007; 18:21:14 >
  • Aracın peryodik bakımını nizami yapınca hiç bi sorun çıkarmıyor.

    Ama en iyi verim işine gelince tüm yakıt cinslerinde olduğu gibi çeşitli yorumlar mümkün. Mesela ben emilen hava sıcaklık bilgisini değiştirerek avansı değiştireceğimi ümid edip biraz uğraştım. Avansın çok küçük oranlarda değiştiğine de inanıyorum. Ancak şunu da farketttim. Üniversitede bize öğretildiği gibi araçlar ortalama değerlere göre yapılmış. Mesela gaz olarak ipragaz kullanırken en iyi avansı yakaldım ve çok iyi verim aldım. Sonra milangaz alınca hem güç düştü hem km düştü. Çünkü milangazın yanma süresi ipragaza göre fazla old dan yanma geç kalıyor. Sonra aygaz aldımgene güç düşük km az çünkü aygaz ipragaz dan daha çabuk yanıyor ve vuruntu yapıyor yanma çabuk olunca enerjinin bi kısmı ziyan oluyor. ShelautoGas ı deniyom şimdi motor çok ısınınca vuruntu yapıyor ama motor 88 dereceyi geçmezsse çok iyi bakalım km ne yapacak görcez.

    Avansı hangi gaza göre ayarlarsak o gazda hem km hem de çekiş iyi oluyor. Araç tasarlanırken ortalamaya göre yapmışlar hepsinde birbirine yakın sonuçlar çıkmasıyla beraber bazı araçlarda bazı gazlar daha verimli olabiliyor. bu bence sente ayarının çok az farklı olması ile ilgili. Çünkü yeni araçlarda avans ayarı manuel yapılamıyor. Ancak benim gibi çooook uğraşarak bi sonuç elde edilebilir. mesela ipragaz ile önceden; 13,5 lt / 100 km yakıyoken şimdi aynı şartlarda 10,6 lt / 100 km yakıyorum. Aslında yaptığım ayar işini milangaza göre tekrar yapmak istiyorum ama çok uzun ve zahmetli olduğunda üşeniyorum.




  • Hocam daha öncede yazmıştım seni takdir ediyom ama sen bence aracı kendi haline bırak her lpg markasına göre avans ayarı zor iş hadi tabelada aygaz yazıyor ama adam dökme gaz sattıyorsa ne yapacan senin hesapları altüst eder saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Aracın peryodik bakımını nizami yapınca hiç bi sorun çıkarmıyor.

    Ama en iyi verim işine gelince tüm yakıt cinslerinde olduğu gibi çeşitli yorumlar mümkün. Mesela ben emilen hava sıcaklık bilgisini değiştirerek avansı değiştireceğimi ümid edip biraz uğraştım. Avansın çok küçük oranlarda değiştiğine de inanıyorum. Ancak şunu da farketttim. Üniversitede bize öğretildiği gibi araçlar ortalama değerlere göre yapılmış. Mesela gaz olarak ipragaz kullanırken en iyi avansı yakaldım ve çok iyi verim aldım. Sonra milangaz alınca hem güç düştü hem km düştü. Çünkü milangazın yanma süresi ipragaza göre fazla old dan yanma geç kalıyor. Sonra aygaz aldımgene güç düşük km az çünkü aygaz ipragaz dan daha çabuk yanıyor ve vuruntu yapıyor yanma çabuk olunca enerjinin bi kısmı ziyan oluyor. ShelautoGas ı deniyom şimdi motor çok ısınınca vuruntu yapıyor ama motor 88 dereceyi geçmezsse çok iyi bakalım km ne yapacak görcez.

    Avansı hangi gaza göre ayarlarsak o gazda hem km hem de çekiş iyi oluyor. Araç tasarlanırken ortalamaya göre yapmışlar hepsinde birbirine yakın sonuçlar çıkmasıyla beraber bazı araçlarda bazı gazlar daha verimli olabiliyor. bu bence sente ayarının çok az farklı olması ile ilgili. Çünkü yeni araçlarda avans ayarı manuel yapılamıyor. Ancak benim gibi çooook uğraşarak bi sonuç elde edilebilir. mesela ipragaz ile önceden; 13,5 lt / 100 km yakıyoken şimdi aynı şartlarda 10,6 lt / 100 km yakıyorum. Aslında yaptığım ayar işini milangaza göre tekrar yapmak istiyorum ama çok uzun ve zahmetli olduğunda üşeniyorum.




  • Evet aynen dediğin gibi. Ben de uğraşmıyom artık. Ama gaza göre yanma hızının farklı olduğunun ve bu yüzden farklı araçlarda farklı gazların daha verimli olduğunu anladım. Hatta aynı marka model aracın trigerini yeni değpişen ile eski değişen hatta ustası farklı olan ile verim farkı oluştuğunu anladım. Hatta karbüratörlü yada distribütörlü araçlarda avansı ayarlayan ustanın o anki psikolojisi ve motor ritmini hissetme kabiliyetine göre avans ayarı farkedeceğinden gaza göre çekiş ve km performansı değişiyor. Biraz komik oldu ama maalesef çok hassas ayarlanamıyor bu olay. Motorun anlık ısısı da işi değiştiriyor. mesela trigeri değiştirirken 1. silindiri senteye alıp egzantrikleri kilitliyoruz. Buji takılan yere komparatörü takıp silindiri en üst noktaya getiriyoruz. Bu en üst nokta o andaki muhabbete kurban gidebiliyor. hatta çay getiren avamın lakayıt cümleleri ile yada komparatöre bakış açısının tam dik olmayışı sebebi ile hatalı okuma iel de 1 mikron hassaiyetinde yapılması gereken üst ölü nokta ya sabitleme olayı 3-5 yada 10- 20 nikronluk sapma yapabiliyor. Bu durumda ateşleme noktası beyinin belirlediğinden farklı oluyor ve geç yada erken ateşleme olabiliyor. distribütörlü araçlarda sente de 0,5 mm ye kadar olan hataların önemi yok çünkü avans sonradan distribütör kapağının sağa sola çevrilmesi ile ayarlanabiliyor.

    ben şu anki duruma göre en fazla km ve en iyi çekiş yapan gazı bulup hep onu kullancam. şu ana kadar en uyumlu ipragaz. ancak şu anda shelautogası deniyorum. sonra milangaz ipragaz deneyecem ve 1 inde karar kılıp hep onu alcam. Önceden en iyi milangaz dı benim motor için ama ayar işinden sonra ipragaz oldu. Aygazın çekişi de km si de motorun şu anki durumuna göre ipragazdan düşük oldu. shellin çekişi ipragaz dan da iyi ama km si önemli olacak.

    Ancak dediğim gibi tek nokta enj olması hiç bi sorun olmadı bu güne kadar.

    1 kere arıza lambası yandı onuda benim yerine iyi takmadığım bi sensör fişi tam temas etmemiş ondan oldu. yolda yanınca durup direk ona baktım yarısı oturmamış fişin soktum iyice söndü lamba. bidaha da yanmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 23 Eylül 2007; 21:36:35 >




  • Aygaz ile ilgili görüşlerine katılıyorum sanki motor su içer gibi yakıyor milangazı ise biraz çorbavari gibi içiyor.İpregaz olayına gelince İzmir taraflarında bi defa almıştım oldukaca iyi buldum ama burda şunu da unutmamak gerek Milangaz ve İpregaz ayni firmanın ürünü.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet aynen dediğin gibi. Ben de uğraşmıyom artık. Ama gaza göre yanma hızının farklı olduğunun ve bu yüzden farklı araçlarda farklı gazların daha verimli olduğunu anladım. Hatta aynı marka model aracın trigerini yeni değpişen ile eski değişen hatta ustası farklı olan ile verim farkı oluştuğunu anladım. Hatta karbüratörlü yada distribütörlü araçlarda avansı ayarlayan ustanın o anki psikolojisi ve motor ritmini hissetme kabiliyetine göre avans ayarı farkedeceğinden gaza göre çekiş ve km performansı değişiyor. Biraz komik oldu ama maalesef çok hassas ayarlanamıyor bu olay. Motorun anlık ısısı da işi değiştiriyor. mesela trigeri değiştirirken 1. silindiri senteye alıp egzantrikleri kilitliyoruz. Buji takılan yere komparatörü takıp silindiri en üst noktaya getiriyoruz. Bu en üst nokta o andaki muhabbete kurban gidebiliyor. hatta çay getiren avamın lakayıt cümleleri ile yada komparatöre bakış açısının tam dik olmayışı sebebi ile hatalı okuma iel de 1 mikron hassaiyetinde yapılması gereken üst ölü nokta ya sabitleme olayı 3-5 yada 10- 20 nikronluk sapma yapabiliyor. Bu durumda ateşleme noktası beyinin belirlediğinden farklı oluyor ve geç yada erken ateşleme olabiliyor. distribütörlü araçlarda sente de 0,5 mm ye kadar olan hataların önemi yok çünkü avans sonradan distribütör kapağının sağa sola çevrilmesi ile ayarlanabiliyor.

    ben şu anki duruma göre en fazla km ve en iyi çekiş yapan gazı bulup hep onu kullancam. şu ana kadar en uyumlu ipragaz. ancak şu anda shelautogası deniyorum. sonra milangaz ipragaz deneyecem ve 1 inde karar kılıp hep onu alcam. Önceden en iyi milangaz dı benim motor için ama ayar işinden sonra ipragaz oldu. Aygazın çekişi de km si de motorun şu anki durumuna göre ipragazdan düşük oldu. shellin çekişi ipragaz dan da iyi ama km si önemli olacak.

    Ancak dediğim gibi tek nokta enj olması hiç bi sorun olmadı bu güne kadar.

    1 kere arıza lambası yandı onuda benim yerine iyi takmadığım bi sensör fişi tam temas etmemiş ondan oldu. yolda yanınca durup direk ona baktım yarısı oturmamış fişin soktum iyice söndü lamba. bidaha da yanmadı.




  • ben bp'den alıyorum. bence hepsinden iyi. aygaz gibi atak, milangaz kadar çok gidiyor. tavsiye ederim. Kişisel düsüncelerimden dolayı bundan sonra aygaz almamaya karar verdim.
  • iyi de buraya kimse tek nokta ile yaşadığı sorunu yazmıyo ? Sıralı topikleri baya kalabalık. Bizden başka tek nokta kullanan yok mu acaba ?
  • heralde çok az. Bu arada bizim araçlardaki bir dezavantaj sanırım sürekli gaz ayarı istemesi. hava filtresi kirlenince ayarında kaçması. Ben her yağ değişiminde genelde yaptırıyorum.
  • Mpi motorlu metal manifoltlu araçlara tek nokta taktırmak mantıklı hem çalıştırırken gazla çalıştırılır benzin masrafı olmaz kışında benzinle motor ısınana kadar çalıştırılır sıralı sisteme göre daha ekonomik olur.Ama gaz sıkışması yapar hava filitresi kutusu dağilırsa veya birkaç sensör bozulursa masrafı büyük olur.Bu sorundan çekindiğimden ve sıralı sistem taktıracak maddi durumum olmadığından arabam lpg taktıramadım.
  • Arkadaşlar;

    Ben bugün bi aksilik bişi yoksa ustaya gösterdikten sonra 1.4 Palio tek nokta enjeksiyon lu bir araç alacağım.

    Tek nokta enjeksiyon lpg sistemi taktırmak istiyorum.

    Sanırım emülatörü filan var yani karbüratörlü sistemleden ufak farkları var.


    Sorum şu: geritepme olayı yani backfire bende lur mu? Manifoldu patlatma riski var mı? Performans kaybı yaşanır mı?


    Fiyatlar ne civardadır?

    Sıralı sistemli bi aracım var Opel AStra ve çok memnunum.

    Tek nokta sistemde koku olur mu??

    Güvenlik açısından farkı var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    iyi de buraya kimse tek nokta ile yaşadığı sorunu yazmıyo ? Sıralı topikleri baya kalabalık. Bizden başka tek nokta kullanan yok mu acaba ?




    ben varım


    benim aracımda yaşadığım tek sorun bazen 2000 devirde iken gaza yüklendiğimde gazı tam yemediğini hissediyorum. sanırım avans ayarı yapılamadığı için oluyor diye düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Mpi motorlu metal manifoltlu araçlara tek nokta taktırmak mantıklı hem çalıştırırken gazla çalıştırılır benzin masrafı olmaz kışında benzinle motor ısınana kadar çalıştırılır sıralı sisteme göre daha ekonomik olur.Ama gaz sıkışması yapar hava filitresi kutusu dağilırsa veya birkaç sensör bozulursa masrafı büyük olur.Bu sorundan çekindiğimden ve sıralı sistem taktıracak maddi durumum olmadığından arabam lpg taktıramadım.


    Peki; Clio 1.4 8V.MPI. motorlu Dacia Loganlar plastik manifoldlu mudur?
  • beyler bu manifold patlatma olayı sıralı sistemin sorunu değilmi?


    Bu arada araçlarınız şehiriçi-dışı kaç lt lpg yakıyor? Sıralı sistemi az çok biliyoruz birde bizimkilerin yakıtını kritize edelim.
  • bodrum - milas arası 7 lt / 100 km , milas - yatağan arası 8 lt / 100 km (ikisini ayrı ayrı özellikle yazdım çünkü bodrum-milas arası yollar düzlük, milas-yatağan arası yarısı yokuşlu-inişli)

    şehir içi ise 9-9,5 lt / 100 km
  • dostum, anlamadığım birşey var. aradaki fark olmamalıydı bence. Çünkü çıktığın yokuşun inişide var. dolayısıyla yakıtı etkiler diyemiyorum. Çıkarken ne kadar çok lpg harcarsan, inerken de o kadar az harcarsın. Bence sen o yolda biraz bastın
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.