Şimdi Ara

teknik servis prosedürleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba

    Notebookum çok ısındığı için ve masaüstünde dururken bile çok ses cıkardıgı için henüz ismini vermek istemediğim bir servise götürdüm ve garanti kapsamı dahilinde fanın temizlenmesini ve termal macunların yenilenmesini istedim. Uzak yoldan geldıgımı telefonda bana sabah verirseniz oglen alırsınız dendiğini söyledim, sağolsunlar ilgilendiler. Fakat servis elemanı notebooku aldıktan bir süre sonra döndü ve cihazınız freedos, işletim sisteminizi yanlış kurmuşsunuz ,sizin işletim sisteminiz bozuk bu da ısınmaya neden olabilir gibisinden birşeyler söyledi , biz Furmark da test edip bakıcaz ısınıyor mu diye dedi, ben de hiç işletim sisteminin ısınmaya neden olduğunu duymadıgımı ve işletim sisteminin bozuk kurulması gibi birşeye anlam veremediğimi belirttim. İlk aldıgımda yazılımsal overclock ve windows güç seçeneklerinden maximum işlemci kullanımı %100 ken bile gpu sıcaklıgının max 88 e cıktıgını belirttim(windows 7 kullanıyordum ozaman ama bunu soylemeyı unuttum, lakin yaklasık 1 yıl sonra windows 8 kurdugumda da ilk gunlerdekı performans olmasa da bukadar ısınma yoktu) daha sonra furmarktta test yaparken işlemci kullanımını %100 yapın oyle test edin dedim(notebook ısınmasın diye max işlemci performansını yüzde 90a ayarlamıştım).Görevli hanım burayı anlamadı galiba işlemciler nasıl gelıyorsa oyle kullanıyoruz oyle test ediyoruz , oynama yapmıyoruz gibi bişiler dedi, birşey anlamadı mı yoksa (tam bilmediğim) biosla vs ugrasarak voltage kilidi acılıp yapılan overclocku kastettiğimi mi dusundu bılmıyorum. Neyse 1 saat sonra notebooku getirdiler, fan degistirildi ve genel bakım yapıldı yazıyordu kağıtta. Birde ben test edeyim duzelmıs mı notebook dedim. Baktım güç seçeneklerinde işlemci hala %90 duruyor. Neyse dedim. furmark acıp ve oyun acıp test etmeye calıstım ama sanırım yanımda adaptor olmadıgından batarya da yüksek performans ayarda çalıştırdıgım için ekran kartı tam guc calısmadı cok dusuk performans aldım tabi ısınma da olmadı.


    Eve geldim, hemen işlemci 100 getirip furmarkta test ettim ve sıcaklık değerlerinin eskisinden farkı yoktu(hatta yüzde max90 işlemci kullanımı ve yazılımsal overclock olmadan 93lere cıkıyor o sıcaklıkta ekran kartı guvenlı moda gectigi içinbuda fps dusmesıne neden oluyor)
    Kandırıldığımı dusunuyorum ,notebookun içini açıp termal macunlar yenılenmıs mı dıye kontrol etmek istiyorum.Garanti dışı kalıcak ama önemli değil.Ama servisi suclamadan önce su soruların cevaplarını ogrenmem lazım.
    Sorularım:
    1) Bilindik markaların resmi teknik servisleri sıcaklık testi yaparken furmark mı kullanır? Windowsun güç seçeneklerini kontrol etmezler mi max cpu performance ne ayarlanmış diye(üstelik uyarıldılar)?
    2) Resmi belgede Parça değişimi(fan gibi) yapıldığı söyleniliyorsa eski parçayı ellerinde tutup servisi oldugu markaya değişim yapıldıgını ispat etmek zorundalar mı? Acaba benı 1saat orda oyalayıp fan değiştirmeden ve termal macunları yenilemeden notebooku geri vermiş olabilirler mi?

    uzun bir yazı oldu, bilgilendireceginiz için şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bardev -- 28 Aralık 2014; 6:41:07 >







  • bu videoda termal macun değişimi anlatılmış umarım faydası dokunur.

    termal macun değişimi
  • Boşyere suclamakta istemiyorum ama acaba kasayı acsam anlayabılır mıyım fan ve termal macunların degısıp degısmedıgını?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yetkili servis
    geçen yıl açıldı
    Teknik servis sorunu
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.