Şimdi Ara

Teknosa Tüketici Hakem Heyeti Kararına İtiraz Etti .

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 7 YIL SONRA TEKRAR GÜNCELLEME .

    Arkadaşlar selamlar ..

    7 Yıl sonra buraya tekrar bilgilendirme geçeceğim inanın aklımın ucundan dahi geçmezdi hazırsanız yeni mevzuyu anlatıyorum yine aynı durum yine aynı firma . ( Konuyu açmama sebep olan olay aşağıda, ilk olayı öğrenmek isteyenler aşağıdan okuyabilir )

    2023 yılında bu konuyu açmama sebep olan firmadan 10.000 liraya robot süpürge aldım. Bu ürünü 1 sene içerisinde yaklaşık 10-12 defa kullanmışızdır. Bu süreçte cihaz ilk arıza olarak sensör arızası verdi ve servis bedelsiz değişim yaptı. Cihaz hiçte iyi bi cihaz gibi durmuyordu ve verim alamıyorduk. Bi akşam çalıştırdık ve süpürme işlemi bitti şarj istasyonuna gitti, sabah tekrar çalıştıralım dediğimizde cihaz şarj istasyonundan ayrılır ayrılmaz elektriğinin kesildiğini ve hiç bir şekilde çalışmadığını gördük. Servise gönderdik ve her zaman ki gibi servisten kullanıcı hatası çıktı. Sebep ise sıvı temasıymış … Tabi bizim tarafımızdan sıvı teması olmadı desekte kabul edilmedi ve ücretli onarım çıktı neymiş ana kart yanmış . Aksilik şu ki benim mesleğim sıvıları kapsayan bi meslek, yaptığım araştırmada cihazın su deposundan sıvı sızdırması sebebiyle arızalandığını tespit ettim. Tekrar servise ve firmaya başvurdum fakat beni sallamadılar. Yine yaptığım araştırmada cihazın anakartının su deposunun üzerinde olduğunu farkettim bunu da dile getirdim, aşağı sızan suyun yukarı çıkamayacağını ve anakartın cihaz şarj istasyonundayken çalıştığını beyan ettim ama yine umursamaz tavırlar ile karşılaştım.
    Yine bana hakem heyeti yolu görünmüştü yine aynı olayı yaşarmıyım diye düşünsem de bu sefer ilk olaya göre daha hızlı bitti çünkü artık deneyimliydim. Hakem heyetine başvurdum ve 7-8 aylık süreç başladı. Bilir kişiye kadar ilerledi ve bilir kişiye cihazı götürdüm, bilir kişi cidden bayaa bilir kişiymiş (!) laf anlatana kadar canım çıktı adam sıvı teması deyip duruyor. Diyorum ki ya bakın bu cihaz suyla çalışma sistemi olan bi cihaz, kendi su deposundan kendi kendine sızmış ben hasar darbe vs birşey yapmadım ki. Anan aşağı baban yukarı derken sıvı temasının oluşabilme sebeplerinden Türkiye de ve Amerika da yapılan bilimsel araştırmaları dahi bulup adama çevirilerini dahi yaparak anlattım . Sonunda nasıl olduğunu anladı ve sonuç ben lehime çıktı . Fakat artık ufak bi ayrıntıyı biliyordum, firmanın karara itiraz süresinin geçmesini bekleyip öyle başvuracaktım çünkü karar benim adıma çıktı haklıyım deyip erkenden başvurunca göze batıyorsunuz ve firmanın zaten hukuk departmanı var adamlara iş lazım diye haklıda olsan mahkeme açıyolar. Süre geçti ve artık geri dönüşü olmadığını görüp firmaya başvurdum, bu süreçte aşırı derece oyaladılar yaklaşık 2 ay onlarada giden kararı benden gönderme mi isteyip durdular. Mağaza desen zaten hiçbir şekilde ilgilenmiyor. Eninde sonunda karardan yaklaşık 2 ay sonra paramı ödediler. Tabi nakit değil çektirmiş olduğum kredi kartına yatırdılar, eğer kart yoksa kapattırdıysanoz vs bankadan kartın kapatıldığına dair belge dahi istiyorlar yani sündürdükçe sündürüyolar.

    Evet arkadaşlar umarım bu yaşanan süreç aynı problemi yaşayan arkadaşlara umut ışığı olur, eğer haklıysanız hiç birşekil de geri adım atmayın çünkü bunun için ellerinden geleni yapıyorlar. Bu firmadan bir iğne dahi almama kararı aldım umarım bir kez daha güncelleme yapmam herkese iyi forumlar diliyorum.





    GÜNCELLEME


    Arkadaşlar aşağıda belirtmiş olduğum dava olayında haklı bulundum ve mahkeme benim adıma karar verdi , paramı tahsil ettim önceliğinde bu konuda yardımcı olan olmayan herkese teşekkür ederim . Bu yada benzer konularda bir çok özel mesaj aldım sonucu buraya yazmayı akıl edememişim kusura bakmayın , aynı olayı yaşıyor iseniz özel mesaj yolu ile iletişim sağlayabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım malum bu olay sayesinde epey bi araştırma yapmak zorunda kaldım ve adli olaylarda bilgi ve tecrübe sahibi oldum size verebileceğim ilk tavsiye asla büyük şirketlerden korkmayın hakkınızı arayın .


    Arkadaşlar merhaba ..

    Önceliğinde durumdan bahsedicek olursam 2100 TL'ye aldığım laptop'ı garantiye gönderdim aldığım tarihten itibaren 14 ay olmuştu ve 10 ay daha garanti sürecim vardı . Toshiba marka laptop'ın aktepe bilişim yetkili servisiymiş ve beni arayıp 300 küsür TL para istediler sebebini sorduğumda bataryamın garantisinin 1 sene cihazımın garantisinin 2 sene olduğunu söylediler ( Şöyle bir durum benim bataryam söküp takılanlardan değil dahili laptop içine montajlı ve sökülüp takılmıyor ) bende cihazı alırken sordugumu ve bana cihazın komple 2 sene garantide olduğunu ve bataryamın harici bir parça değil dahili bir parça olduğunu teknosanın söylediğini belirttim ama servis parada ısrar etti . Ertesi gün teknosaya gittim durumu belirttim onlarda birşey yapamayacaklarını ve parayı ödemem gerektiğini söylediler . ( Teknosa çalışanları dahi bu 1 sene batarya 2 sene cihaz olayını bilmiyorlar ve cihazı bana satan satış danışmanını getirin yüzleşelim dediğimde personelin işten çıktıgını öğreniyorum )

    Bende çıktım tüketici hakem heyetine gittim dilekçemi doldurdum ve 2 ay sonra cihazı incelemek için beni çağırdılar götürdüm incelediler ve karar benim lehime para iadesi olarak çıktı . Teknosaya belirttim bu durumu inceliyceklerini söylediler ve bugün beni arayıp beni mahkemeye vericeklerini ve karşı dava açıcaklarını belirttiler . Sizce bu durumda ne yapabilirim öğrenciyim ve mahkemeyi kaybedersem dava masrafları büyük ihtimal bana kalıcak ve bunu kariılıycak gücüm yok bu konulardan anlayan arkadaşlar yardımcı olabilirse gerçekten sevinirim herkese iyi forumlar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lejoner38 -- 18 Eylül 2024; 10:7:24 >







  • Hakem kararını al icra dairesine git ilamlı icra takibi başlat. Sırf dava açacaklar diye Hakkı'ndan vazgeçme. Bu arada cihazının garanti belgesinde yazıyor mu bu 1 sene 2 sene garanti durumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dava açma hakları var. Ama bu illa ki kazanacakları anlamına gelmez. Kaybetsen dahi masraflar çok büyük olmayacaktır merak etme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OMYZ O kullanıcısına yanıt
    Hayır hocam garanti süresi 2 sene yazıyor batarya cihaz ayrımı yok , ayrıca hakem heyetindeki memurlar teknosa istediği kadar 1 sene 2 sene olayı yapsın Türkiye sınırları içerisinde alınan her cihaz 2 sene garantidedir diyorlar . Tek düşüncem firma büyük körün taşı gibi haklı olduğum halde kaybedersem koskoca teknosaya kafa tutamam .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    Çok sağolun hocam içimi ferahlattınız .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taraf Teknosa diye hakim kanuna aykırı karar vermez. Türkiye'de resmî yollarla giren ürünlerde garanti süresi minimum 2 yıldır. Daha fazla olabilir ama az olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet arkadaşlar 4 ay sonra dava sonuçlandı sunduğum deliller ve yaptığım savunmaya istinaden davalı statüsünde olduğum davayı kazandım . Henüz paramı almadım kararın temyiz yolu kapalı ve karar kesin paramı aldığım gün tekrardan güncelleyeceğim konuyu , bu konu hakkında yardıma ihtiyacı olan kişiler özel mesaj yolu ile iletişime geçebilirler herkese yardımlarından dolayı teşekkürler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Gerekçeli karar yazılsın da patlatırsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lejoner38 L kullanıcısına yanıt
    hocam pm attım size. benzer bir vaka da bende var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorpionslair -- 13 Ağustos 2018; 13:36:34 >
  • 7 Yıl sonra tekrar güncelleme .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.