Şimdi Ara

Tesla, Avrupa pazarını domine ediyor: İşte en çok satanlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, Avrupa pazarını domine ediyor: İşte en çok satanlar
    Avrupa'nın elektrikli otomobillere olan iştahı arttıkça, geleneksel otomobil üreticileri Tesla’yı yakalamakta zorlanıyor. JATO Dynamics'in yeni verileri, elektrikli araçların ağustos ayında Avrupa'daki yeni otomobil kayıtlarının yüzde 22'sini oluşturduğunu ortaya koyuyor. Bu rakam, Aralık 2022'de belirlenen yüzde 25'lik oranın gerisinde kalıyor ancak tüketicilerin elektrikli araçlara yöneliminin arttığına işaret ediyor.



    Tesla Model Y dominasyonu



    JATO Dynamics'e göre genel yüzde 20 artarken, elektrikli otomobillerin hacmi yüzde 102, benzinli otomobillerin hacmi ise yalnızca yüzde 11 arttı. Ancak hacimdeki daha küçük artışa rağmen benzinli otomobiller hâlâ yeni kayıtların yarısından fazlasını (%53) oluşturuyor. Öte yandan Avrupa’nın bazı pazarları elektrikliye geçişte rekor büyüme yaşıyor. BEV, yani bataryalı elektrikli araçlar ya da tamamen elektrikli araçlar, Belçika (+%224), Yunanistan (+183), Lüksemburg (+%164) ve Portekiz'de (%164) güçlü bir büyüme kaydetti. Almanya'daki yüzde 171'lik kayıt artışı ile bu ülke Avrupa'daki toplam talebin yüzde 44'ünü oluşturdu.



    Tesla, Avrupa pazarını domine ediyor: İşte en çok satanlar
    Tesla ve rekabetçi fiyatlı araçlar üretmek için mücadele eden Çinli üreticilerin elektrikli otomobillerini piyasaya sürmesiyle birlikte, Avrupa genelinde elektrikli araçlara olan talep hızla artıyor.



    Ayrıca Bkz.Otomobil üreticileri: Yeni yakıt standardı elektrikli otomobil geçişini engelleyebilir



    Ancak tüm otomobil üreticileri elektrikli araç patlamasından etkilenmiyor. Ocak ve ağustos ayları arasında Tesla'nın kayıtları 2020'deki 45.600 adetten bu yıl 236.400 adede yükselerek rekor kırdı. Benzer şekilde, geçen ay genel pazarda 2,43 puan pazar payı kazanarak yüzde 3,76'lık yeni bir rekora ulaşırken, Tesla'nın BEV pazarındaki payı ise Ağustos 2022'deki yüzde 10,2'den yüzde 17,3'e sıçradı.



    Yıl sonuna kadar Model Y zirvede olabilir



    Tesla bu sismik değişimin ön saflarında yer alıyor. Şirket sadece Ağustos 2023'te Avrupa'da 33.809 otomobil satışı gerçekleştirerek geçen yılın aynı ayına göre yüzde 240'lık şaşırtıcı bir artış elde etti. En önemlisi, bu satış rakamı Opel ve Citroën gibi tanınmış Avrupalı otomobil üreticilerini geride bırakıyor ve Ford'a yaklaşıyor. Tesla'nın Avrupa'daki başarısı öncelikle iki modele dayanıyor: Model Y ve Model 3. Özellikle Model Y, 169.000 adedin üzerinde satış gerçekleştirdi ve yıl boyunca Avrupa pazarında en çok satan araç olma unvanını sürdürmesi bekleniyor.



    Sadece Tesla değil



    Tesla, Avrupa pazarını domine ediyor: İşte en çok satanlar
    Ancak oyunu değiştiren tek marka Tesla değil. Aslen İngiliz olan ama artık Çinlilerin sahip olduğu ve hızla yükselen MG markasına da bir göz atalım. Ağustos ayında MG yaklaşık 14.900 adet satarak Avrupa'da ilk 20'ye girmeyi başardı ve elektrikli modeller bu satışların yüzde 59 gibi önemli bir kısmını oluşturdu. Bu satış hacmi MG'yi elektrikli araç alanında Audi, Skoda ve Peugeot gibi köklü markaların önüne geçiriyor.



    Tesla ve MG yükselirken, geleneksel markalar ise baskıyı hissediyor. Volkswagen, Ford ve Hyundai gibi köklü isimler pazar paylarında erozyona tanık oluyor. Tesla'nın fiyatları düşürme stratejisi daha geniş bir müşteri tabanını cezbediyor ve MG bütçe dostu elektrikli araçlarıyla güçlü bir şekilde rekabet ediyor. Sonuç olarak, geleneksel otomobil üreticileri kendilerini Tesla'nın agresif fiyatlandırması ile MG'nin değerli teklifleri arasında sıkışmış buluyor.



    Ağustos 2023 - Avrupa'dan en çok satan 10 otomobil




    1. Tesla Model Y (21.549)

    2. Peugeot 208 (15.840)

    3. Volkswagen T-Roc (15.198)

    4. Fiat/Abarth 500 (14.469)

    5. Dacia Sandero (14.428)

    6. Volkswagen Golf (13.760)

    7. Opel/Vauxhall Corsa (13.345)

    8. Renault Clio (12.865)

    9. Citroen C3 (12.111)

    10. Tesla Model 3 (11.943)




    Kaynak:https://www.jato.com/demand-for-evs-soars-in-august-accounting-for-22-of-total-registrations-in-europe/
    Kaynak:https://www.gizmochina.com/2023/10/02/tesla-mg-electric-vehicles-europe/







  • yakinda ortalik karismaya baslar. bazi koklu otomotiv devlerinin bu degisime adapte olamayip batacaklari asikar, batmayanlarda cok sayida isci cikarip pek cok fabrikalarini kapatmak zorunda kalacaklar. elektrikli arac uretimine adapte olup ayni sayida satisa devam etseler bile elektrikli arac yapisal olacak icten yanmali araclardan daha basit, cok daha az hareketli parca iceriyor. buda daha az iscilik daha az insan gucu demek. sadece ana uretici icin degil bunlara tedarikde bulunan pek cok yan sanayi sirketi icinde. tabi sonrasinda elektrikli araclarin daha az bakim tamir istemeside var. tesla motorlarina 1milyon mil 1milyon 600bin kilometre omur biciyor. yag degisimi yok, yipranin degisen parca minimum. buda sadece araba tamirine odaklamis koca koca sanayi sitelerinin kapanmasi demek. onumuzdeki 10-20yil bazilari icin cok zor gececek.
  • ben de ankara’da bolca görmeye başladım da araç çok tipsiz değil mi ya, tasarıma önem vermeliler az

  • yakinda ortalik karismaya baslar. bazi koklu otomotiv devlerinin bu degisime adapte olamayip batacaklari asikar, batmayanlarda cok sayida isci cikarip pek cok fabrikalarini kapatmak zorunda kalacaklar. elektrikli arac uretimine adapte olup ayni sayida satisa devam etseler bile elektrikli arac yapisal olacak icten yanmali araclardan daha basit, cok daha az hareketli parca iceriyor. buda daha az iscilik daha az insan gucu demek. sadece ana uretici icin degil bunlara tedarikde bulunan pek cok yan sanayi sirketi icinde. tabi sonrasinda elektrikli araclarin daha az bakim tamir istemeside var. tesla motorlarina 1milyon mil 1milyon 600bin kilometre omur biciyor. yag degisimi yok, yipranin degisen parca minimum. buda sadece araba tamirine odaklamis koca koca sanayi sitelerinin kapanmasi demek. onumuzdeki 10-20yil bazilari icin cok zor gececek.

  • Vag tekerlekli buzdolabı yaparken tamam Tesla biçimsiz araba yapınca aaow :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Batarya işi sıkıntı. Hele bizim gibi alt yapısı şarj için yetersiz olan ülkelerde. Evden şarj edelim desek ben 4.katta oturuyorum. Apartmanda oturanlar için büyük problem. Sitede oturanlar için bir nebze daha kolay. Şarj istasyonları desen yeterince yaygın değil. Elektrikli aracı tam randımanlı kullanabilmek için ülkemizde en az 10 seneye ihtiyaç var. Ayrıca biz sabırsız insanlarız mola süresini şarja göre uzatırsak genel olarak şarj istasyonlarında kavga dövüş eksik olmaz. Telefonu şarj etmek bile işkence iken araç şarj etmek bilemedim. 🙂 Ayrıca bataryalar kaza durumunda ne denli güvenilir olacak net olarak belli değil. Atıyorum bataryaya kaza anında bir şey saplandı, batarya patlarsa? 84te doğmuş 90larda telefonculardan telefon broşürü toplayarak ya da teknoloji dergileri satın alarak cep telefonu/bilgisayar gelişimini takip eden biri olarak. Yeni teknolojide acele etmeyin. Bu zimbirtilar şu an yeterince menzil saglayamiyorlar. Bahsi geçen menziller de klimaya, kullanımınıza, eğime göre çok değişken. Klima açık, biraz gazlayalım dediğinizde menzil yarı yarıya düşebiliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Değerli editör arkadaşım; yazılarınızı kaleme alırken lütfen Türkçe'ye sahip çıkın. Türkçe karşılığı var iken yabancı kaynaklı kelime kullanmayın. Son zamanlarda sıkça kullanılan "domine etme" tabirinin bolca Türkçe karşılığı mevcuttur. "Baskılamak" yerine "domine etme" tabirini kullanmak bizi kültürlü göstermez. Editör olarak Türkçeyi kullanma adına biraz daha hassasiyet bekliyoruz...

    Böyle zamanlarda Hayrettin'in "Bu projeyi Skip geçelim" espirisi geliyor aklıma 😆...
    Madness Tvyoutube
    Hayrettin - Bu projeyi 'Skip' Geçelim
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=bciJathqBcc

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Elektrikli araçlara sıcak bakan biriyim çünkü yeni teknolojiler beni her zaman heyecanlandırmıştır. Umarım menzilleri en kısa zamanda 1000 km üzerine ulaşır asıl o zaman talep patlamasını görün siz.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Elektrikli araçların şuan en büyük sorunu menzil ve şarj sorunları. 350 500km arasında çoğu marka model. Bu da şehir içi bile ancak yeter. Minimum 1000km+ olması gerek elektrikli araçların ki iş görsün uzun yolda veya şehir için kullansan da 2 haftada bir şarj edersin günde 50-80km yol yapsan dahi.

  • Buraya yazıyorum BYD şu yukarsa yazan firmaların çoğunu tarihe gömecek.

  • 2024 ve ilerleyen yıllarda yerli ve milli gururumuz Togg'umuzu da bu listede görürüz inşAllah

  • Bunlardan hangisi gerçek haber başkan
    Tesla, Avrupa pazarını domine ediyor: İşte en çok satanlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • L.Croft kullanıcısına yanıt
    :) iki haberin de birbirleriyle bağlantısı yok.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.