Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1785. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: Omfaruks , ncrdbl
2 Kayıtlı Üye ve 13 Misafir (2 Mobil) - 13 Masaüstü2 Mobil
5 sn
35.810
Cevap
930
Favori
2.347.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
82 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
18. Sırada  bugün en iyi #6
Sayfa: önceki 17831784178517861787
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vires kullanıcısına yanıt

    illa 32 amper mi almaliyiz? 16 amper i gecmeyi dusunmuyorsak daha ince kablo isimizi gormez mi?

  • Kis gelmek uzere. Lastik alacaklar vardir. Cok da meraklisi oldugum bir konu acikcasi. Guvenilir testlerin tumunu uzun yillardir takip ederim.

    Bende Y SR var ve 19” bile surus olarak cok sert geliyor. Bir de esnafimizin ahlaksizligi nedeniyle 255/45 19 benzer ebatlardan pahali satiliyor. Teslacilar versin parasini diyorlar yani. Bu nedenle 245/50 19 ebat lastik almaya karar verdim. Bunun bir sebebi de almayi cok istedigim ve bu sene cikan pirelli p zero winter 2’nin inatla gelmemesi oldu. Bizim ebat bir turlu gelmedi bu lastik. Bunun uzerine benim ihtiyacima gore en uygun model michelin alpin sport 5 suv gorunuyordu. En basta sessizlik ve tum zeminlerde en kisa fren mesafesi genelde bu lastikte toplanmisti. Aquaplanning de bu lastikte desen sebebiyle basariliydi. Onceliklerim bunlardi ve sonucu da sizinle paylasmak istedim belki benzer ihtiyaci olan vardir diye ancak henuz 600km oldu. O nedenle on bilgi verecegim.
    Lastik su an satilanlar arasinda en sessiz model gibi gorunuyor. Hankook sonrasinda hemen anliyorsunuz zaten. Ayrica profil oldukca yumusak. 50 zaten daha yuksek esneme sagliyor ve 39/40 psi hava ile araba ciddi anlamda rahatliyor. Surus zevki cok cok artti. Bu arabalarin en buyuk eksisi sert surus karakteri bence. Aslinda ani manevralarda salinim da yuksek ama hala sert. Ilginc bir yapi yani her iki acidan da iyi degil bence. Tabi bu bahsettigim limitlerde kullanim. Su grupta benden daga agresif surus yapan oldugunu sanmiyorum. O nedenle boyle bir deneyim sunmamis olabilir size Y.
    Ebat degisiminin eksileri ve artilari var tabi. Henuz 200km/s ustu denemelerim olmadi. Limitlerini biraz biraz anlamaya calisiyorum hem de rodaj malum. Hic bir eksisini gormedim tek bir durum haric. 9.5” jantlar cok genis 19” icin ve bu nedenle 245 taban genisligi zaten bu jant icin en alt standart. Dolayisiyla montaji zor yapilan bir lastik oldu. Patlatma tabir edilen yontemle yapildi. Benim iki jant takimim oldugu icin dert degil artik ama her sezon degisim yapacaklar icin eksi.
    Su anda ozetlemek gerekirse surus konforu cok ciddi anlamda degisti. Hem cok sessiz hem de konforlu. Ani girilen virajlarda, cekiste ya da frenajda hic bir kayip hissetmedim. Lastik uyarisi ya da artan salinim rahatsiz etmezse soguk 38 psi cok cok daha konforlu yapiyor ama sadece sehiricinde tavsiye ederim. Araci taniyamazsiniz yani o derece farkediyor.
    Bana maliyeti hersey dahil adedi 8000 lira oldu. Bir de toplam 2000 lira opet yakit puan verdiler, esime verdim. Adedi 7500 liraya geldi. Bir michelin icin cok ciddi anlamda ucuza geldi.
    Ebati degistirmek istemezseniz buna en yakin premium lastik conti ts870p modelidir. Bizim ebatta en dusuk fiyat 9000 lira vardi saniyorum. Cogu yer eski model (eski uretim degil eski model) pirelli icin 12bin lira filan istiyor. Michelin bizim ebatta sadece Pilot Alpin 4 (PA4) modelini uretiyor ki 10 kusur yillik bir model icin degmez. 2012 yilinda aldigim 3 serisinde kullanmistim. Yazik artik yani cok ilerledi teknoloji.
    Asla almayin diyecegim lastik nokian snowproof 2. Fiyati uygun gorunuyor ancak tahmin edilenin aksine testlerde hep son siralarda. Ayni fiyatlara alabileceginiz daha iyi marka ve modeller var.
    Testleri lutfen inceleyin. 10cm hem mal hem hayat kurtarir. Basima cok gelmistir. Hemen her yil 1-2 takim lastik alirim. Lastik icin harcanan paraya ASLA acimam. Testlerde genel siralamaya sakin bakmayin. Her iklimin ve kullanicinin ihtiyaci farklidir. Onceliklerinize gore disiplinleri siralayin. Unutmayin en iyi kis lastigi karda en iyi tutan lastik degildir.




  • Xedos. kullanıcısına yanıt

    Detaylı bilgiler için teşekkürler yazlık olarak tavsiye edeceğiniz bir lastik var mı SR için ?

  • Model Y Juniperde olmasını istediğim özellikleri sıralamak istiyorum ve aynı zamanda mevcut model y eksiklileri olarakta anlayabilirsiniz...

    1 - Kesinlikle bu modern araçta bu denli rahatsız edici trim sesi olmamalı tüm rüyayı bozuyor uyandırıyor sizi rüyadan..
    Maliyeti sıfır Juniper üretiminde şuanki şikayet edilen yerlere yalıtım yapılması yeterlidir...

    Şuan uyguladıkları yapışkanlı sünger bunun çözümü değil zamanla bırakacaktır..

    2 - Kesinlikle ama kesinlikle rn azından önde aracın üst tarafında bir lidar sensörü olmalı yazılımla bir yere kadar sadece insan ve araçları değil cisimleri ve diğer varlıkları yada otopilotta çizginin yanlış çizildiği yerlerdeki engelleri algılamalı (başıma gelmiş algılamıyor)

    3 - BYD ve xiaomi gibi yeni devlerle yarışabilmesi için kesinlikle bataryada dev güncelleme yapılmalı...
    Xiaomi su 7 800km menzil
    Yeni audi 700 km iken hâlâ wltp ile bizi kandırmaları hoş değil...
    Daha hızlı şarj
    Daha yüksek voltaj
    En az 650km menzil

    Çocuk değiliz satış ekranında 455km olan menzil sen şarjı fulleyince 393 gösteriyor vay efendim biri wltp diğer epa imiş
    Tamamda kardeşim ikisi aynı olsun ya ikisini wltp ya da ikisini epa olarak gösterin kandırmanıza gerek yok

    4 - Garanti kapsamında iyileştirme yapılmalı ve mercimek tanesi denk gelince kırılan cam tavana daha fazla önem ve özen gösterilmeli
    Torres ev 1 milyon km garantisi verebiliyorsa bu işin babası olan tesla hâlâ 150-200 km garanti vermesi bence çok yetersiz

    Bunların dışında araç efsane ötesi çok memnunum ama dediklerim olursa rakipsiz oluruz ve diğer herkesin dilini kısaltırız

    Şuan bir togg kıvamında olmamız büyük bir eksiklik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emocan21 -- 11 Kasım 2024; 13:6:38 >




  • Bunların dışında aracı teslim alamadan önce bende olan endişelerin teslimattan sonra aslında yersiz olduğunu
    Endişe etmeme gerek olmadığını öğrendim

    1 - Teslimattan önce bu denli hacimli bir aracı park sensörleri olmadan nasıl park edeceğim endişesi vardı ama şuan çok rahat ve hatasız park edebiliyorum
    Püf noktası geri geri park etmek

    2 - Aracın dönüş çapı ile ilgili söylenenler beni korkutuyordu ama ben hiç sıkıntı çekmedim 3 aylık süreçte ve 6500km boyunca

    3 - Direksiyon sert evet ama alışığız BMW den gelmedik fluence gibi dandik markalardan teslaya bindik

    4 - menzil yeterli gelir mi endişem de boş çıktı şehir için gayet yeterli ama en az bir 650km olacak ki rahat ragat klima açabilelim çünkü yazın klima normal sürüşten bile daha fazla tüketiyor
    Gündüz klima açık %9 ile gittiğim yerden gece klimasız %2 Tüketim yaparak dönmüşlüğüm var...

    5 - tek pedal kehaneti korkusu
    Ben aracı ilk aldığımda tesla çalışanına rejeneyi tamamrn kapatmasını söyledim ise de bunun mümkün olmadığını 3 kademenin olduğunu söyledi tabi en düşük kademeye attık
    Aracı biraz sürünce tek pedal en sert ayara atmıştım ve o gün bugündür hep tek pedal kullandım
    Meğer Alemlerin Rabbinin ne güzel nimetleri var mış Allah Elondan razı olsun İnşaAllah

    Dostlar alanlara kazasız belasız sürüşler diliyorum ve almak isteyenlere acil almaları gerektiğimi belirtmek istiyorum

    Almak isteyip alamayanlara alma imkanına kavuşmalarını diliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emocan21 -- 11 Kasım 2024; 13:30:43 >




  • Xedos. kullanıcısına yanıt

    Merhaba

    çok iyi yapmışsınız. Dediğiniz gibi lastik basınçları da çok önemli. 20 inç lastiği havalar soğudu diye 38'i 41 yaptım. Yola gittim, sıcakta 45-46'lara çıktı, soğuk asfaltta müthiş ses yaptı içeri. Hafif düşük seyretmekte fayda var.

    Size sormak istediğim, aldığınız lastik süngerli lastik mi? Ses/gürültü farkı hissettiniz mi?

    Ve jant ile beraber değiştiriyorsunuz sanırım. Jant olarak ne aldınız. Orjinal tesla'dan mı tedarik ettiniz, yoksa kormetal gibi aftermarket ürüne mi yöneldiniz.

  • heisbuya kullanıcısına yanıt

    Aslinda bende calisir diye dusunmustum ama az once test ettim maalesef olmuyor. Yanlis anlatmiyayim her iki parca birbirine uyumlu birini digerine sokabildim ama sarj baslamiyor.

  • slyone S kullanıcısına yanıt
    Demek ki soket ile aracın portu arasında bir haberleşme var. Bu kötü haber :/
  • jackal73 J kullanıcısına yanıt
    Her yil yaz sezonu oncesinde yeni modellerin testleri cikar. Bugunlerde alacaksaniz en ideal lastik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. Bu lastik hem cok sessiz, hem cok kisa fren mesafesine sahip hem de uzun omurlu bir lastik. EV’ler ani tork nedeniyle daha cabuk lastik bitirebiliyor. Bu acidan da cok iyi.

    Bunun disinda Continental Premium Contact 7 de gurultulu olmasi disinda cok iyi bir lastik ancak ben sirf gurultusu yuzunden tercih etmezdim. Fren mesafesi cok iyi. Direksiyon tepkisi de cok basarili.

    Hic bir yazlik michelin tavsiye etmiyorum PS 4S haric. Bir sezonda sertlesen ve performansini kaybeden lastikler.

    Falken Azenis FK520 de cok sessiz bir lastik ama fiyati ucuzsa tercih edilmeli. Turkiye’de goodyear cok ucuz satildigindan genelde bu lastikle benzer fiyattir. Premium varken mainstream’e inmeye gerek yok. Ayrica FK520 donme direnci yuksek bir lastik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xedos. -- 11 Kasım 2024; 16:44:53 >
  • slyone S kullanıcısına yanıt
    Başlamaz hocam. O aletin üzerinde haberleşme için bir çip var. Şarj istasyonu ile konuşması gerekiyor. Uzatma olarak çalışmaz.
  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    Evet yazin cok cabuk genlesiyor ama kisin cok zor tabi.

    PA5 sungersiz bir lastik. Cunku nereden baksaniz 5 yillik filan bir lastik cikis yili itibariyle. Sungerli olsa tahmin ediyorum daha da sessiz olurdu ama bu haliyle bile halen premium sinifta en sessiz ikinci lastik. SR ustunde gelen sungerli icept’lere gore cok daha sessiz zaten. Dedigim gibi hep test sonuclarina gore degerlendiriyorum.

    Sakin lastik ustu etiketlere guvenmeyin. Test sonuclari ilgisiz cikiyor.

    Ikinci jant takimini tesla’dan almadim cunku cok da begendigim bir model olmadi. Degmezdi yani. Uysaydi model 3 opsiyonunu alirdim ama maalesef. Ben de yine 19” MSW by OZ turbine aldim. Tesla certified bir model zaten ama cok da begenmedim acikcasi. Replika vs jant kullanmam. O hatayi bir defa yaptim.
  • Ekranında iPad benzeri bir deneyim yaşatacak başka araç var mıdır, bilmiyorum :)



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023
  • tanriseven T kullanıcısına yanıt
    Ekran paylaşımını da desteklese idi harika olacaktı.

    Tabi alengirli yöntemlerle o da olabiliyor ama önemli olan pratik olması.
  • Emniyet kemerleri yükseklik ayarı yapsamda boğazımı kesiyor, bir türlü konforlu bir konum bulamadım. Başka benzer durum yaşayan var mı hiç denk gelmedim forumlarda.
  • se12g1 S kullanıcısına yanıt
    Yükseklik ayarı yapılabiliyor diye biliyorum.
  • slyone S kullanıcısına yanıt
    O zaman mavi adaptöre gerek yok. Normal priz kullanabilirsiniz.
  • slyone S kullanıcısına yanıt
    Normal prizde 13 amper üstüne çıkamadım. Aracı bağladığım sigorta 20 amper mavi adaptör ile 18 amperde şarj ediyorum. 4kwh oluyor şarj hızı. Bana yetiyor. Elektrikçinize danışın. Mavi adaptör kullansanızda kullanmasanızda.
  • Xedos. kullanıcısına yanıt

    Sünger konusunda şöyle bir durum var başımızda.

    bmw ix'imiz var bir tane. bridgestone sünger lastikli. Lastiğin biri yarıldı.

    Lastikçide 2 adet michelin pilot sport 4 suv modeli takıldı. Ama arabada acayip bir yuvarlanma sesi var, 30kmh de ses başlıyor. 80-90'a gelince uğultuya dönüşmeye başlıyor, daha da hızlanınca rüzgar sesi bastırıyor artık lastik sesini. Tekrar değiştireceğiz lastiği, gene bridgestone veya michelin'in ev modelini bekleyeceğiz.

    Beni çok korkuttu bu süngersizde ki ses işi. Sizin icept'lere göre sessiz olmasına şaşırdım. Ses işi süngerden ziyade marka model desende de çok farkediyor öyleyse.


    Jant konusunda teşekkür ederim. Değerlendireceğim.

  • Merhaba, musteri hizmetlerinden soyle bir mesaj geldi "Aracınız sadece Tip 2 kablo ile teslim edilmektedir, bu kablonuzu uyumlu tüm şarj istasyonlarında kullanabilirsiniz. Mobile Connector ihtiyacı olan müşterilerimiz, bu ürünü servisten satın alabilirler." Bu tip 2 kablo ve Mobile Connector nedir tam olarak?

  • desarc D kullanıcısına yanıt

    Selamlar,


    Birisi Ac ünitelerden şarj için. Diğeri isi prizden şarj için. TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 

  • 
Sayfa: önceki 17831784178517861787
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.