< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1824. sayfa)




-
-
Merhaba,
3-4 Ay beklemek yanlış tabir olur. En erken Haziran ayında ülkemize gelse 6 ay eder. Kaldı ki kullanıcı SR alacağım demiş, tesla model 3 highlandde yaptığı gibi önce LR ve P modelini piyasa sürebilir, ardından arkadaş itiş SR modelini sunabilir. Bu da iyi ihtimalle 12 aylık bekleme süresi demektir. Juniper ocak ayında tanıtılacak Çinde siparişler alınacak, muhtemelen çinden sonra gigaberlin ilkbahar (nisan ayı) gibi siparişleri açacak (LR ve P düşünen için) ve ülkemize teslimi haziran- temmuz en iyi ihtimal. SR almayı düşünenler için ise bu bekleme süresi 12 aya kadar çıkacağını düşünülyorum model 3'den yola çıkarak (önce LR ve P üretilmesinden dolayı).
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayalci07 -- 17 Aralık 2024; 18:55:55 > -
159kw kadarki araçlardan alınan %10 ötv kalırsa şayet 2025 için matrah beklentim 1.750.000 ile 2.000.000 tl arası. MB faizi indirip doları salmadan juniper çıkarsa yetişme ihtimali var %10 a , burada SR için Tesla Türkiye nin planlı ilerlemesi ve globalle sıkı bağlantı kurması gerekiyor. Olursa aracın siparişini verirmez fiyatı sabitlemek mantıklı olacaktır.
MTV den dolayı Awd LR ve P talebi düşük olur , o yüzden bir yorum yapmak gereksiz. Rwd bir LR gelirse o iyi olur ama .. %10 kalsa aracımı yenilerim ama %40 a çıkarsa böyle devam. Ambians aydınlatma ve koltuk soğutma gibi sonradan çözülebilecek şeylere matrah x 1,40 x 1,20 vermek mantıklı değil hali hazırda Tesla SR kullanan için çünkü HW4 bizim araçlarda da var zaten..
Hyundai de 2026 da Android sisteme geçecekmiş , otonom sürüşte geliştirirlerse kendilerini o tarafa da kayılabilir. Çinlilere kanım ısınmıyor bir türlü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Risk almak değil, riski yönetmek daha önemli olsa gerek
-
-
Bahsi geçen "risk alan kazanır" ifadesi kontrolün sizin elinizde olduğu riskler için geçerli. İyi düşünülmüş bir iş girişimi gibi.
Ülkede bir gün içinde büyük ekonomik değişimler olurken, Juniper'ın ne zaman geleceği ve hangi fiyattan geleceği, SR versiyonunun ne zaman üretileceği gibi pek çok kontrolümüz dışında belirsizlik varken risk almak zar atmaktan farksız. Risk alan kişi çok yakın bir fiyattan kısa sürede Juniper da alabilir, uzun süre bekleyip fiyat artışları nedeniyle aynı ya da daha fazla para ödeyerek Model Q da alabilir.
Şahsi görüşüm araca acil ihtiyaç yoksa, mutlaka Tesla alma düşüncesi yoksa beklenip risk alınabilir. Kısa vadede araç ihtiyacı varsa ve mutlaka Model Y olsun isteniyorsa bence mevcut modele razı olmak daha makul bir seçim olur. Juniper'la ilgili çok fazla belirsizlik var çünkü, ortalama 1 yıllık bir beklemeyi göze almak lazım ki bu da Türkiye'de çok şeyin değişmesi demek.
-
Zaten tüm marka araçlara her türlü 2025 te yeniden değerlendirme oranında bir takım zamlar gelecek. Bu iş sadece kura bağlı değil, tamam arabanın bir üretim maliyeti var ama Türkiye'deki operasyonlarda 3.partilerden alınan lojistik, teslimata hazırlama, pazarlama / tanıtımda anlaşılan ajans ücretleri , varsa ofis/servis kiraları ve faturaları, personel maaşları, sgksı, sodexosu, diğer giderleri o su busu her şey yükselecek bu kalemlerdeki artışın araçlara yansıtılması kaçınılmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
EFS de tam bu noktada tüketiciyi koruyor aslında, eğer bu ay içerisinde EFS den yararlanır ve fiyatı sabitlerse kullanıcı, yeni yıl için olası zamlardan kendini korumuş olacak ama devletin olası vergi değişiminde yine yapacak birşeyi yok.
Birçok kişi vergi diliminin değişmeyeceğini öngörüyor.
Togg halihazırdaki aracı ve muhtemel Nisan-Mayıs teslim aracı açısından da bu düşünce makul ama %10 matrah oranı ne olur orasını yaşayıp göreceğiz.
-
Tahminim T10F çıkana kadar %10 diliminin devam edeceği, çıktıktan sonra ise T10F in %10 da kalacağı T10x in ise %20 ye çekileceği bir fiyatlama ve vergilendirme sistemi geleceği yönünde. T10F de fiyat avantajı olacak, T10x de ise yine kredi kampanyaları ile destekleme yapılabilir. Malum elektrikli araç kararlarının tamamı TOGG a göre şekillenir. BYD nin yüksek fiyatla ülkemize girmesinde de ALJ faktörünün yanı sıra TOGG fiyatlarının da etkili olduğu kanısındayım. Yatırım tavsiyesi değildir.
-
Vergiyi yerli olarak ayırarak dışardan gelenlere ek vergi getirebilirler. Böylelikle Togg u için işinden sıyırtırlar. Burası artık normal bir ülke değil maalesef.
-
Hep şeyi merak ediyorum. Otopilotda dur kalk trafikde çok hızlı kalkış yapıyor ve ani frene basıyor.Arayı açıncada araya araçlar giriyor.Çok konforsuz oluyor bu yüzden. Fsd de bu nasıl? Daha insan gibi yavaşmı kalkıyor?
-
Hocam vergi olayını yerli ya da yabancı diye ayırmayı yapamazlar gümrük birliğine aykırı bir durum. Ama şu an ki gibi TOGG T10F un baz fiyatının % 10 da kalacağı T10X in ise % 20 de olacağı bir ötv matrahı belirleyerek bir çıkış yolu bulurlar. Ayrıca Türkiye' de üretilen araçlara özel kredi kampanyaları ile de desteklerler. Söylediğiniz gibi yerlide ayrı yabancıda ayrı vergi olayını Avrupa'dan ve Kore'den gelen araçlara yapamazlar. Çinlilere yapılıyor halihazırda.
-
Bunu yaptıklarında, Almanya,Fransa İngiltere gümrük anlaşması bozulur ve onlarda diğer tüm Türk mallarına ek vergi koyar, sanmıyorum.
-
Herkese iyi forumlar, Tek motorlu bir tesla aldım sanırsam bu ay teslim edilecek.Aracımı performansa çevirmek istiyorum fakat internette kaliper kapak fiyatlari vesaire çok uçuk bu tarz modifikasyonlar için bildiğiniz bir yer varmı? Ve ön arka tamponu güzelleştirmek için bildiğiniz model ve yer varmı? Çünkü araç böyle çok basit duruyor ve bir iki ufak değişiklikle çok hoş olan modeller gördüm, ayriyetten performans dönüşüm için gerekli parçalar hangileri? Teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar SR ı P ye çevirmek için gerekli parçalar
1) 21 inç uberturbine jant takımı (19 orijjnal jantı için kapak takımı da var bu çok daha uyguna gelir)
2) bagaja ince karbon spoiler
3) 2 adet sis farı
4) Dual motors yazısı
5) SR ın kaliperine uyumlu brembo kapaklar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tasarım olarak, sis farı, arka siyah spoiler, altı kırmızı çizgili dual motor yazısı, kaliper farkları dışında fark yok zaten. Tabi bir de jant büyüklüğü. Spoiler ben Amazon'dan almıştım. Sis farı için yapacak bir şey yok. Kaliper için tesla ile konuşmadan birşey yapmamakta fayda var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 18 Aralık 2024; 12:49:17 > -
-
19 janta kapak almak daha makul olur hocam benim için teşekkür ederim çünkü malum 21 jant taksak şuan yeni aldık aracı bütçemizi aşar. Peki kaliperler için bildiğiniz bir yer varmı hocam teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aklınızda olsun Hız sabitleme veya ACC gibi özellikler devrede iken su birikintisine veya buzlu alana girmek özellikle otobanlarda kontrol kaybına yol açabiliyor, dış kaynaklarda araştırabilirsiniz bu konuda uyarılar mevcut. Geçmiş olsun
-
doğru hocam tesla ile görüşmek lazım, herhangi bir sıkıntıda sıkıntıyı üstlenmeyebilirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X