Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1961. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: ksezginer , Lucis
2 Kayıtlı Üye ve 35 Misafir (8 Mobil) - 29 Masaüstü8 Mobil
5 sn
39.212
Cevap
1.014
Favori
2.560.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
85 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
39. Sırada  bugün en iyi #8
Sayfa: önceki 19571958195919601961
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • burki_rock kullanıcısına yanıt
    Ben bir sürü ürün aldım hatta bizzat gidip deposundan aldım. Genç, özverili bir kardeşimiz. Hatta kendi tasarımları da var; Tesla logolu kemer tokası, koltuk altı ızgara, ön tampon alt ızgara gibi kendi ürettiği malzemeler de var. Paspas ben de konusu geçen pütürlü malzemeden olanı aldım. Sıfıra sıfır oturmuyor ama kaymıyor da.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • burki_rock kullanıcısına yanıt
    Maalesef olmuyor her ürün için geçerli değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teslaa89 kullanıcısına yanıt
    Yok ya normal fiyattan aldım geçtim.

    Kalan malzemeleri de tparts’tan aldım hepsini.
    2 de hediye verdiler. Şahane oldu. Yarın öbür gün gelir hepsi sanırım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • burki_rock kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Murat Lahur M kullanıcısına yanıt

    Ben şu andaki aracımda Arvento kullanıyorum ve yurtdışı için roamingi açtırmak gerekiyor. Tersi durumda aracın konumu vs. görülemiyor. Güvenlik açısından Tesla'da da benzerinin yapılabilmesi gerekir diye düşünüyorum. Almak kısmet olursa danışırız artık.

  • Sizlerle son deneyimimizi paylaşmak isterim. Babamın aracını bir gün önce teslim edebileceklerini haber verdiler. Şarj aletini ben iki gün öncesinde gidip satın almıştım. Aracı Cuma günü öğleden sonra Ankara'da %23 şarj seviyesinde teslim aldık. İlk şarjını Tesla supercharger ile Ankamall'de ücretsiz yaptık. %15'den %100'e doldurmak soğuk havada biraz vakit aldı, bir de ilk tam doldurmada kalibrasyon için de biraz vakit geçiyor. Ankara'dan ailemin yaşadığı şehre yola %77 ile çıktık. Düşük hızlarda (90-100km/h) yolculuk yaptık. Yarı yol mesafesinde (~150km) şarj %31'e inince bir Trugo istasyonunda yine tam doldurduk. Bunu 82kW güçte yaptık, yaklaşık yarım saat sürdü. Geri kalan yolu da %51 ile tamamladık.


    Aracın konforuna, sessizliğine bayıldık. Trim sesi sıfır, süspansiyon bizim için yeterli yumuşaklıkta, aracı işletmek de oldukça kolay. Gerçekten çok öte bir deneyim oldu. Özellikle uzun yolda hız sabitlemede aracın kendini şerit içinde tutması çok keyifli. Yolculuğu kolaylaştırıyor. En büyük problem Türkiye'deki trafik işaretlerinin bir standardı tutturamaması. Burada KGM'ye büyük görev düşüyor. Araç trafik işaretlerini dikkate alınca aniden yavaşlıyor ve hız sınırının bittiğini gösteren işaretleri eksik olunca normal hıza geri çıkamıyor.


    Evden şarj için ailemin bahçesine 32A kapasiteli hat çektik ve montajını yaptık. Bu hat için bir PVC su geçirmez pano/kutu (40x30x17), 32A Schneider Pkf32w423 duvar prizi, 40A sigortalar ve TOMZN 63A ayarlanabilir aşırı düşük voltaj koruyucu (DDS238-VAP) kullandık. Kutuyu biraz daha büyük alabilirmişim, şarj aleti içine sığmadı. Kablo olarak 6mm2 kesitli kablo kullandık. TOMZN cihazı düşük voltaj ve yüksek voltaj durumlarında devreyi kesiyor. Bu seviyeleri siz ayarlıyorsunuz. Ben alt sınırı 200V, üst sınırı 250V olarak ayarladım. Aslında şarj aletinin kendisinin de koruması var ama bu alet ile önden güvenceye almış oluyorsunuz.


    Performans olarak şöyle bir deneyimimiz oldu. Hattı devreye soktuğumuzda panoda 231V ölçüm aldık. Araç şarjını devreye soktuğumuzda 20A için 219V, 24A için 214V, ve 32A için 210V ölçüm aldık. 32A ile uzun süre şarj yaptığımızda iç mekandan geçen kablolar hafif ılık oldu. 32A ile 5-6 saat şarj yaptıktan sonra iç mekandaki 40A sigorta el değmeyecek kadar sıcak oldu. 20A seviyesine inince sigortalar yeniden ılık hale geldi. Bu konuyu araştıracağım.


    Sonuç olarak çok olumlu bir deneyimimiz oldu. Bu aşamada artık 75 yaşındaki genç babam araca alışıyor, şimdiden sesli komutları çözmeye başladı bile. :-) Ben onun eski dizel arabası ile Ankara'ya döneceğim. :-)


    Herşey herkesin gönlünce olsun, umarım işler istediğiniz gibi gelişir.


    K.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 11 Şubat 2025; 11:1:14 >




  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Monofaze ise çok yüklenmeyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • korayesque kullanıcısına yanıt

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun , sarj için tesla blue adaptör aldınız mı ? Yoksa sadece orjinal mobile connector ile mi sarj ediyorsunuz ?

  • ksezginer kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Evet mavi adaptör aldık, 32A akımı sadece o adaptör ile alabiliyorsunuz. Fotoğraftaki kutuya mavi adaptör takılı. Mavi adaptör orijinal mobile connector'e takılıyor, sadece 16A'lik shucko fişi değiştirmiş oluyorsunuz.

  • Teslaa89 kullanıcısına yanıt

    Evet monofaze, gözlemleyerek devam edeceğiz. Ne kadar ısınma normal onu öğrenmeye çalışıyorum.

  • korayesque kullanıcısına yanıt

    Süre kısıtı olmadığı müddetçe düşürün gücü bence...

  • 
Sayfa: önceki 19571958195919601961
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.