Şimdi Ara

Tesla'nın en ucuz otomobili Model 3'ün fiyatı belli oldu (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
1
Favori
4.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • türkiyede bu vergi kazığıyla nasıl uygun olcak ben inanmıyorum. zaten sahibinden.com da aşırı pahalı olduğu gözüküyor. şimdiden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsmsngl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    ilk ağaoğlu aldı elektirikli aracı vergilendirmede ne yapacaklarını bilemediler. en üst vergi diliminden vergileme yaptılar... Alın size teşvik.

    Ali ağa oğlunun kaldığı kim bilir kaç bin dolar en ozeli dır.

    Eeeee o fiyat tr de lüks kısma giriyor ne yapacak toros gibi 6 ayda 20 TL mi alacak bunun vergisi daha düşük olur ona gore

    orda kastetmek istediğim devletin yeni bir şeye vergilendirme açısından bakış açısı.
  • bu batarya muhabbetlerı onemlı. Batarya masrafıyla petrolle aynı fıyata gelecekse yıne almanın anlamı kalmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    quote:

    Orijinalden alıntı: nsmsngl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    ilk ağaoğlu aldı elektirikli aracı vergilendirmede ne yapacaklarını bilemediler. en üst vergi diliminden vergileme yaptılar... Alın size teşvik.

    Ali ağa oğlunun kaldığı kim bilir kaç bin dolar en ozeli dır.

    Eeeee o fiyat tr de lüks kısma giriyor ne yapacak toros gibi 6 ayda 20 TL mi alacak bunun vergisi daha düşük olur ona gore

    orda kastetmek istediğim devletin yeni bir şeye vergilendirme açısından bakış açısı.

    K bakmada ülkede koinseg yok diye onadami az vergi alacak sadece yerli araca olur




  • devlet halkı enayi gibi yoldugu için bizde böyle araçlar olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pranis

    tesla için ucuz da, 35 bin doları hesaplayalım ne kadar yapıyor, yaklşık 100 bin lira. bayi karı falan cart curt 140bin lira galeride diyelim. 250 000 liradan galeri fiyatı olan arabanın fiyatı 750 bin liraya kadar çıkıyorsa, bu araba çok rahat 500 bini görür diyorum.

    Bir de alım gücümüze bakalım.
    Asgeri ücret 1300 lira, 250 bin liradan 192 ayda bu aranbayı alabiliyoruz.
    Örneğin amerika asgeri ücreti TRY cinsinden 2500+ lira-1250 dolar civarı oradaki fiyatı ney ? 35 bin dolar .
    bu da 28 aya tekabul ediyor.
    Alman vatandaşı için TRY cinsinden 4500 lira kadar asgeri ücret var 2000$ civarı tekabül ediyor (iyimser rahamlar)
    18 aya tekabül ediyor.
    sen 18 ay çalışıp 20 bin liraya ne alıyorsun, adam 18 aya ne alıyor.

    Şimdi, arkadaşlar.
    Ülkeniz kadar konuşun, bırakın bu teslayı da, kendi teslamızı yapalım ne dersiniz ?

    ben söyliyim hiçbir şey demezsiniz, anca survivor-kurtlar vadisi izleyin.
    yada benim yazdığımı eleştirin falan günü kurtarın.

    Üreten Ülke olmaz isen 500.000 tl değil 5.000.000 tl 'ye de alırsın.. Adamlar üretiyor biz de onları konuşuyoruz hiç boşuna ağlamayalım.. Boşuna kalkmayalım Amerika 'yı Türkiye ile karşılaştırmaya daha yıllar önce Devrim adında bir araç yapmaya kalkıyoruz tam bir hikaye rivayetlere dönüşen bir sonla bitiyor macerası Devrim 'in, gelelim günümüze yerli milli araç yapmaya kalkıştık yine daha ne millisi çakma Saab 'ı almışlar önümüze koymuşlar diye ülkemin gençliği laf atmaktan başka bir şey bilmiyor ama bir de yetmediği gibi ülkeyi yönetenlere Amerika 'da 20 ay da alıyorsun biz de 192 ay da alınıyor diye şikayet etmeyi biliyorsun..

    Vallahi kusura bakmasın benim Türk gençliğim daha bu ülke de bir araç yapalım diye elini taşın altına koyanlara karalama aşağılama biz kimiz yapacağız diyen gençlik olduktan sonra ne Atatürk 'ün izinden gidebilirsiniz ne de 192 ay değil 292 ay da bile Tesla model 3 'e sahip olabilirsiniz.. Atam bak gör halimizi kalk sana karşı sözümüzü tutamıyoruz demelerle, 1881-193sonsuzluk işaretini sosyal medya da paylaşmak ile olmaz maalesef gençliğim..




  • demekki daha çok varmış elektrikli arabaların yaygınlaşmasına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    ilk ağaoğlu aldı elektirikli aracı vergilendirmede ne yapacaklarını bilemediler. en üst vergi diliminden vergileme yaptılar... Alın size teşvik.

    Benim patronum aldı, motor gücü yok, motor no yok. Sancaktepe Trafik 1 hafta boyunca bunu düşündü, en sonunda halletiler :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk

    quote:

    Orijinalden alıntı: pranis tesla için ucuz da, 35 bin doları hesaplayalım ne kadar yapıyor, yaklşık 100 bin lira. bayi karı falan cart curt 140bin lira galeride diyelim. 250 000 liradan galeri fiyatı olan arabanın fiyatı 750 bin liraya kadar çıkıyorsa, bu araba çok rahat 500 bini görür diyorum. Bir de alım gücümüze bakalım. Asgeri ücret 1300 lira, 250 bin liradan 192 ayda bu aranbayı alabiliyoruz. Örneğin amerika asgeri ücreti TRY cinsinden 2500+ lira-1250 dolar civarı oradaki fiyatı ney ? 35 bin dolar . bu da 28 aya tekabul ediyor. Alman vatandaşı için TRY cinsinden 4500 lira kadar asgeri ücret var 2000$ civarı tekabül ediyor (iyimser rahamlar) 18 aya tekabül ediyor. sen 18 ay çalışıp 20 bin liraya ne alıyorsun, adam 18 aya ne alıyor. Şimdi, arkadaşlar. Ülkeniz kadar konuşun, bırakın bu teslayı da, kendi teslamızı yapalım ne dersiniz ? ben söyliyim hiçbir şey demezsiniz, anca survivor-kurtlar vadisi izleyin. yada benim yazdığımı eleştirin falan günü kurtarın.
    Üreten Ülke olmaz isen 500.000 tl değil 5.000.000 tl ye de alırsın.. Adamlar üretiyor biz de onları konuşuyoruz hiç boşuna ağlamayalım.. Boşuna kalkmayalım Amerika yı Türkiye ile karşılaştırmaya daha yıllar önce Devrim adında bir araç yapmaya kalkıyoruz tam bir hikaye rivayetlere dönüşen bir sonla bitiyor macerası Devrim in, gelelim günümüze yerli milli araç yapmaya kalkıştık yine daha ne millisi çakma Saab ı almışlar önümüze koymuşlar diye ülkemin gençliği laf atmaktan başka bir şey bilmiyor ama bir de yetmediği gibi ülkeyi yönetenlere Amerika da 20 ay da alıyorsun biz de 192 ay da alınıyor diye şikayet etmeyi biliyorsun.. Vallahi kusura bakmasın benim Türk gençliğim daha bu ülke de bir araç yapalım diye elini taşın altına koyanlara karalama aşağılama biz kimiz yapacağız diyen gençlik olduktan sonra ne Atatürk ün izinden gidebilirsiniz ne de 192 ay değil 292 ay da bile Tesla model 3 e sahip olabilirsiniz.. Atam bak gör halimizi kalk sana karşı sözümüzü tutamıyoruz demelerle, 1881-193sonsuzluk işaretini sosyal medya da paylaşmak ile olmaz maalesef gençliğim..


    Şu yazdığın saçmalıklara eğer sen inanıyorsan başka bir lafa ihtiyacın yok. Adam eleştiriyor niye eleştirdin. Bu ülke ne zaman araba üretti de gençlik beğenmedi? Yok öyle bir olay. Devrimi falan geç. Türkiye atılım yapamadı. Bunu alsın senin kafan. Yoksa cemal gürsel denen zorba askerin siparişle dandik sanayi barakalarında yaptırmaya çalıştığı şey hiçbirşey değildi. Bir de filmini yapmışlar utanmadan sığınacak başka bi şeyimiz olmadığı için bununla duygu sömürüsü yaptılar. Sanki Türkiye sanayi atılımı yaptı da birileri hepsinin dibine dinamit döşedi. Saab için de aynı şey geçerli. Bu ülkenin sanayi bölgeleri tek tek gez istersen. Vicdanınla düşün. Ne var Türkiye'de? Ürettiğimiz gerçekten ne var? İzmit'e git Bursa'ya git iskenderun'a git. Otomotiv ya da teknoloji adına hiçbir şey yok. Yiyip içip ranttan geçimini sağlayan parazit dolu bu ülke. İnşaat rantı enerji rantı kırmızı et rantı petrol ürünleri rantı.

    Türkiye bir muz cumhuriyetidir. Bu ne demek nerden çıkmış bu söylem biliyor musun? Tropik adalarda yetişen muzları kayda satabilmek için kağıt üstünde o adaları devlet olarak göstermekten geliyor. Üstünde insan bile yaşamayan adalar. İşte Türkiye öyle bir muz cumhuriyeti. Ötesi falan filan boş muhabbet. ?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wozzhan

    Petrol şirketleri ? bunların önüne nasıl kesmedi hayretle izliyorum.


    Gereken elektrik hala petrol ile üretildiği için.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_


    quote:

    Orijinalden alıntı: pranis

    tesla için ucuz da, 35 bin doları hesaplayalım ne kadar yapıyor, yaklşık 100 bin lira. bayi karı falan cart curt 140bin lira galeride diyelim. 250 000 liradan galeri fiyatı olan arabanın fiyatı 750 bin liraya kadar çıkıyorsa, bu araba çok rahat 500 bini görür diyorum.

    Bir de alım gücümüze bakalım.
    Asgeri ücret 1300 lira, 250 bin liradan 192 ayda bu aranbayı alabiliyoruz.
    Örneğin amerika asgeri ücreti TRY cinsinden 2500+ lira-1250 dolar civarı oradaki fiyatı ney ? 35 bin dolar .
    bu da 28 aya tekabul ediyor.
    Alman vatandaşı için TRY cinsinden 4500 lira kadar asgeri ücret var 2000$ civarı tekabül ediyor (iyimser rahamlar)
    18 aya tekabül ediyor.
    sen 18 ay çalışıp 20 bin liraya ne alıyorsun, adam 18 aya ne alıyor.

    Şimdi, arkadaşlar.
    Ülkeniz kadar konuşun, bırakın bu teslayı da, kendi teslamızı yapalım ne dersiniz ?

    ben söyliyim hiçbir şey demezsiniz, anca survivor-kurtlar vadisi izleyin.
    yada benim yazdığımı eleştirin falan günü kurtarın.

    Boyle senin gibi hesap yapacaksalar survivor izlesinler zaten. 35bin dolarlik elektrikli sifir emisyon araba bizim ulkeye gelse 500bin olacakmis.
    Tubitak ar-ge ekibinden pranis :))

    Normal bir ülkede fiyatı o kadar yüksek olmaz ama bu araçta bedava yolculuk durumu da olduğu için (tesla istasyon yapmadan satmaya başlamaz) en aşağı fiyatı 160-170 bin lira olur. 500 bin lira abartı bir rakam bu araç içinde dediğim gibi 160-170'in altından satmazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    35 bin dolar yaklaşık 100 bin tl. vergiler, kar payı vs. ile 200-250 bin lirayı geçer.


    Simdi almanyada 26bin € olan passat
    Burada 80bin TL ise,
    Avrupada 35bin € olacak model 3
    Burada 250bin TL nasil olabilir? Elektrikli araca + vergi mi kondu?

    Hocam her şey aracın yaygınlaşmasına bağlı.Tesla ücretsiz şarj sağlıyor.Yani yakıttan vergi alma gibi bir imkan yok.Bu araba Türkiye'ye gelip iyi bir satış göstermeye başladı anda bütçede açık oluşacak.Niye çünkü mazot ve benzinden hazineye çok ciddi bir para giriyor.Ya km bazlı bir vergilendirme yapılacak yada araç satılırken ek bir fiyatlandırma uygulanacak.Yani popüler olana kadar kullanan herkes yaşadı.Bir de Tesla kâr yapmadan Türkiye'de satış yapmayı düşünür mü bilinmez.Türkiye'de sırf 1.6 diye kazık gibi bayi kârı koyan milleti öpen yığınla firma ve distribütör var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wozzhan

    Petrol şirketleri ⛽ bunların önüne nasıl kesmedi hayretle izliyorum.

    Elektrik neyden üretiliyor ? Ya nükleerden , ya dev şirketlerin yenilenebilir enerji ürünlerinden (dev rüzgar gülleri ve güneş çiftlikleri), ya da gaz ve yakıttan elektrik üreten tesislerden.

    Neden engel olsunlar ki
  • Sokacam yapacağınız ülkeye ben gidiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyedeki maksimum fiyatı 120000 tl olur. Ülkemizde elektrikli araçlar için vergi teşvik uygulaması var. Gelirse çok mantıklı tercih olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 13 Şubat 2016; 16:10:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu ülkede yaygınlaşması baya zaman alır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    35 bin dolar yaklaşık 100 bin tl. vergiler, kar payı vs. ile 200-250 bin lirayı geçer.


    Simdi almanyada 26bin € olan passat
    Burada 80bin TL ise,
    Avrupada 35bin € olacak model 3
    Burada 250bin TL nasil olabilir? Elektrikli araca + vergi mi kondu?

    Hocam her şey aracın yaygınlaşmasına bağlı.Tesla ücretsiz şarj sağlıyor.Yani yakıttan vergi alma gibi bir imkan yok.Bu araba Türkiye'ye gelip iyi bir satış göstermeye başladı anda bütçede açık oluşacak.Niye çünkü mazot ve benzinden hazineye çok ciddi bir para giriyor.Ya km bazlı bir vergilendirme yapılacak yada araç satılırken ek bir fiyatlandırma uygulanacak.Yani popüler olana kadar kullanan herkes yaşadı.Bir de Tesla kâr yapmadan Türkiye'de satış yapmayı düşünür mü bilinmez.Türkiye'de sırf 1.6 diye kazık gibi bayi kârı koyan milleti öpen yığınla firma ve distribütör var.

    Teslanin amaci kisa yonden donmek degil. Daha dogrusu hic bir Silikon Vadisi firmasinin boyle bir amaci yoktur.

    Silikon vadisi firmalarinin en buyuk ortak ozelligi paraya degil, kullanici sayisina olan ilgisidir. Kullanici sayisi ne kadar artarsa ilerde ona gore para ve ek hizmetler getirebilirler. Simdiki amaclari olabildigince araclarini kullanan ve elektirkli araclara destek verenleri arttirmak.

    Misal bununla beraber sarj istasyonlari kuruyorlar. Adamlar bu hizda giderse 10 yil sonra Mercedes 2 tane adam akilli elektrikli araba yapmak istediginde; eger iyi bir sarj istasyonu kapsamasi istiyorsa gidip Teslanin arac sarji edilen sisteminin patentini kiralamasi ve ayni sekilde Teslanin istasyonlarini kullanabilirsiniz seklinde anlasma yapmasi gerekicek. Iste o zaman Tesla guzelcene Mercedes'ten iyi bir para kazanicak.


    Iste bu amacli bir firma oldugu icin misal Avrupa'daki satis fiyati Amerikadakiyle ayni. Diger tum arac firmalarina bak; Almanlar dahil; Almanya'daki satilan arac ABD'dekinden daha pahali oluyor hep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThisisaNightmare

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    35 bin dolar yaklaşık 100 bin tl. vergiler, kar payı vs. ile 200-250 bin lirayı geçer.


    Simdi almanyada 26bin € olan passat
    Burada 80bin TL ise,
    Avrupada 35bin € olacak model 3
    Burada 250bin TL nasil olabilir? Elektrikli araca + vergi mi kondu?

    Hocam her şey aracın yaygınlaşmasına bağlı.Tesla ücretsiz şarj sağlıyor.Yani yakıttan vergi alma gibi bir imkan yok.Bu araba Türkiye'ye gelip iyi bir satış göstermeye başladı anda bütçede açık oluşacak.Niye çünkü mazot ve benzinden hazineye çok ciddi bir para giriyor.Ya km bazlı bir vergilendirme yapılacak yada araç satılırken ek bir fiyatlandırma uygulanacak.Yani popüler olana kadar kullanan herkes yaşadı.Bir de Tesla kâr yapmadan Türkiye'de satış yapmayı düşünür mü bilinmez.Türkiye'de sırf 1.6 diye kazık gibi bayi kârı koyan milleti öpen yığınla firma ve distribütör var.

    Teslanin amaci kisa yonden donmek degil. Daha dogrusu hic bir Silikon Vadisi firmasinin boyle bir amaci yoktur.

    Silikon vadisi firmalarinin en buyuk ortak ozelligi paraya degil, kullanici sayisina olan ilgisidir. Kullanici sayisi ne kadar artarsa ilerde ona gore para ve ek hizmetler getirebilirler. Simdiki amaclari olabildigince araclarini kullanan ve elektirkli araclara destek verenleri arttirmak.

    Misal bununla beraber sarj istasyonlari kuruyorlar. Adamlar bu hizda giderse 10 yil sonra Mercedes 2 tane adam akilli elektrikli araba yapmak istediginde; eger iyi bir sarj istasyonu kapsamasi istiyorsa gidip Teslanin arac sarji edilen sisteminin patentini kiralamasi ve ayni sekilde Teslanin istasyonlarini kullanabilirsiniz seklinde anlasma yapmasi gerekicek. Iste o zaman Tesla guzelcene Mercedes'ten iyi bir para kazanicak.


    Iste bu amacli bir firma oldugu icin misal Avrupa'daki satis fiyati Amerikadakiyle ayni. Diger tum arac firmalarina bak; Almanlar dahil; Almanya'daki satilan arac ABD'dekinden daha pahali oluyor hep.

    Dediğiniz gibi bir politikaları olduğunu bir kaç yorumdan,makaleden fark etmiştim hocam.Fakat Türkiye'de politikalar ters işler.Kaliteli ürünü ucuz fiyattan verirsen başarılı olamazsın.Kaliteli ürünü kazık fiyata vereceksin.Burası Türkiye burada millet rakamlara,markalara,sembollere fazla anlam yüklemeyi çalışıp kazandığı para ile hava atmayı,aldığı mal ile prestij sahibi olmayı sever.Bu yüzden bizim ülkemizde muhakkak farklı bir politika izleyeceklerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 13 Şubat 2016; 22:37:07 >




  • ucuz deyince bende 50-60 tl. gibi bir fiyat olacak zannetmiştim
    o kadar parayla ömürlük benzin alırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    37 ye fluence varken bu konunun hiçbir espirisi yok... bu arada pil kirası demesin kimse çunku pil kirasıda yok ;)

    Ne yapalim sehir icinde evden ise gidip her gun sarj mi edelim fluence i :) bu arac 3-4 gun sarj edilmeden surulur kesin.

    35bin TL fluenceye uygulanacak 20-30bin TLlik bir batarya ve pil yonetimi modifikasyonuyla toyota dmalardaki gibi menzil 280-300km cikarilabilir tahminimce. 65bin TLye 300km menzilli bir renault fluence ZE dynamique olur. Donusturme isini yapan kisilere danismayi dusunuyorum. 30bine bile anahtar birakan var suan 60bin km yapmis araci.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.