Şimdi Ara

Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Opel Corsa 1.2 Yarıotomatik 2012 model aracımız var. Bu aracın aküsü bitti yeni varta 60Ah akü aldım . Bu varta akü de 1 hafta içinde bitti. Aracı çok çıkartmıyoruz. Bunun üzerine yaklaşık 5 elektrikçiye gittim.Hiçbirisi birşey bulamadı. Benim de elektrik hobim var. Geçen hafta sonu bu aküyü 16.1 volta kadar 17 saat boyunca şarj ettim ardından akü yükleme testi yaptım ve yükleme testinde akünün toparladığını gördüm. 100 Amperlik rezistanslı test cihazıyla yüklemede 11,2 volt değerini aldım Bu oldukça iyi bir değer...


    Ama 1 hafta sonra akü voltajı 12,5 larda olması gerekirken tekrar 11,9 volta düştü. Bu sabah yine avometre ile kaçak kontrolü yaptım. Akünün çektiği akım yaklaşık 5 dakika sonra sıfıra indi yani herhangi bir kaçak yok gibi görünüyor.


    Sizce bu akü 13 voltldan 11,9 volta neden iniyor? AKü de mi arıza var yoksa tespit edilemeyen bir kaçak mı var? Eğer kaçak olsa avometreyle yaptığım ölçümde neden sıfır amper değeri alıyorum?



    Burada elimizdeki tek ipucu şu... Gizli menüyü açtığımızda ignition on var bu ne anlama geliyor? Ayrıca LCD menü sıcaklığı sabah 52 derece gösteriyor. Neden bu kadar yüksek bir değer alıyorum? Acaba bu lcd panel mi akım çekiyor? Eğer akım çekiyorsa neden ben bu akımı göremiyorum?



    Gizli menü videosunu çeken vatandaşın lcd ekran derecesi 8 derece görülüyor..

    Acaba bu tuhaf durumla ilgili yorumlarınız nedir? Teşekkürler..


    Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu


    Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 27 Şubat 2021; 20:51:46 >







  • Ölcü aleti yanıltıyor olabilir mi? Kalibrasyonu yoksa mA düzeyinde ki akımlarda yanıltır.

    Akkor flamanlı lamba ile seri devre şekilde kontrol daha yararlı olur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bnym97 kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Onunla da bakıldı ilk başta yanıyor sonra sönüyor.

  • ignition on yanlış hatırlamıyorsam kontağı açınca teybin açılması için.

  • Hangi ildesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarj dinamosunda sorun olabilir mi?
    Kacak yoksa ve aku bitiyorsa demekki sarj olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arizalarin en kötüsü bir bu kaçak akimi bulmak 2 kaçak suyu bulmak umarım en kısa zamanda tesbit edersiniz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    arıza tespit cihazı
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Alternatör mefta takribi 2000_2500 lira masrafın var başka yerde arama zırt pırt akü yenileme alternatoru degistir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 28 Şubat 2021; 10:15:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın uyanık aslında kendini marşa hazır tutmaya ölçümler yapmaya çalışıyor sen kullanmıyorsun ya o aküyü 1-2 amper ile şarj et işete

  • Potansiyel arızaya sebep olabilecek parçalar teyp ( en sık bu olur), uyku modülü ( ölçümde uykuya geçtiğini ve hiç akım çekmediğini yazmışsınız kapılar kilitli olacak bu ölçümü yaparken), gösterge paneli ve araca sonradan eklenen yan sanayi stop gibi ürünler. Teybin sigortası varsa çekin veya arkasında bağlantı o şekilde deneyin önce. Yoksa iyi bir Opel servisi veya işini seven bir elektrikçi bulmanız lazım. Sanayideki her usta uğraşmaz bu tür incik boncuk arızalar ile. Bulunur ama baya vakit alır bazen, iş bitince de borcumuz nedir kısmı genelde sorun olan türden arızalar bunlar.

  • Cevap veren herkese teşekkür ederim. Alternatörle ilgili olduğunu sanmıyorum çünkü aracı zaten kullanmadığım sürede boşaldı.

    Bugün tekrar şarj ettim şuanda 13,4 volt gösteriyor. İgnition ı da kapalı yaptım bakalım ne olacak.
    Sonradan geldi aklıma ben şarj yaptıktan sonra 100 amperlik test cihazıyla 15-20 saniye test yapmıştım ondan sonra şarj etmedim. Acaba bundan dolayı mı 11.9 volta indi. Bugün şarj yaptıktan sonra testi yaptım sonra 1 saat kadar tekrar şarj ettim. Sonucu buraya yazacağım. Tekrar teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl test ediyorsunuz anlamadım ama aküyü şarj ettikten sonra voltajı 12.6 V ve üstü olur (çok nadir 12.4 V olanlarda var), araca bağlayıp çalıştırdığınızda 13.5-14 V olması gerekli, akü eğer şarj tutmamış ise bir süre sonra 12V değerine düşer ve tekrar şarj etmek ve niye bu değere düşüyor bulmak gerekir.

  • Kaçak akım ölçümünü akü + kutubunu söküp araya avometreyi ampermetre olarak bağlayıp yapıyorsunuz değil mi?

  • Evet akünün artı ucunu çkartıp avometreyi seri bağlıyorum buradan aküden çekilen akımı görüyorum.

    Testi 100 amperlik akü test cihazıyla yapıyorum . Şarja başlamadan önce yükleme testi fotosu ekteki gibiydi.. Dijital göstergedeki voltaj da şarjdan sonraki voltaj.

    Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu
    Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu cihazı almaktan başka şansım kalmadı. Çünkü araba belirli bir vakitte enerji tüketiyor ve enerji ölçer olmadan bunu ölçmek mümkün değil. Bu cihazla akım volt watt ve enerji (w.h) ölçmek mümkün...


    Ayrıca gün içinde LCD sıcaklığı 79 dereceye kadar çıtı. Bu anda ellediğimde gerçekten çok sıcaktı. Ben bu lcd ekrandan dolayı bir arıza olduğunu düşünüyorum.

    Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu
    Tespit edilemeyen akü kaçak sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 2 Mart 2021; 11:54:42 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.