Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (104. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
292.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.


    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)


    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.


    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)


    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.



    Anil la da baya kacamak yapiyosunuz abi

    Gozumden kacmiyor :p

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka
    Anil la da baya kacamak yapiyosunuz abi

    Gozumden kacmiyor :p

    Kem küm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka
    Anil la da baya kacamak yapiyosunuz abi

    Gozumden kacmiyor :p

    Kem küm.

    :))) ben de hasmer ve konya dogustaydim. :)

    Biraz isimiz vardi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.


    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)


    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.



    Anil la da baya kacamak yapiyosunuz abi

    Gozumden kacmiyor :p

    Eski yaptığımız test. Not aldığım şeyler vardı onları toparlayıp test yazılarını düzenliyorum. 2-3 tanesi hazırdı atıyım dedim buraya. Focus için yarın bidaha uğrayabilirim abi cidden ben o gün hiçbişey anladım o motordan. Tepki 0'dı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.


    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)


    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.



    3600de veriyor maximum gücünü, ondan sonra dikine bir iniş var.

    aslında hep ne kadar erken verse o kdar iyi gibi bir kabul var ama bu kadar erken vermesi de iyi değil gibi.

    mesela 2011 volvo s60 d3 2900 devirde 163 hp veriyordu, 2012 modellerinde 3500 devirde 163 hp verecek şekilde değiştirdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.
    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)
    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.

    3600de veriyor maximum gücünü, ondan sonra dikine bir iniş var.
    aslında hep ne kadar erken verse o kdar iyi gibi bir kabul var ama bu kadar erken vermesi de iyi değil gibi.
    mesela 2011 volvo s60 d3 2900 devirde 163 hp veriyordu, 2012 modellerinde 3500 devirde 163 hp verecek şekilde değiştirdiler.

    Bir de önceki kasa focuslar 5 ileriydi ve maksimum gücünü de 4000 devirde veriyordu.

    Hızlanma ve son sürat değerlerinde yeni kasa ile yarışacak kadar da başarılıydı ayrıca.

    Yenilerdeki 6 ileri daha az çekiş varmış izlenimi verirken eskilerdeki 5 ileri daha dolu bir tork bandı olduğunu hissettiriyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.


    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)


    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.



    3600de veriyor maximum gücünü, ondan sonra dikine bir iniş var.

    aslında hep ne kadar erken verse o kdar iyi gibi bir kabul var ama bu kadar erken vermesi de iyi değil gibi.

    mesela 2011 volvo s60 d3 2900 devirde 163 hp veriyordu, 2012 modellerinde 3500 devirde 163 hp verecek şekilde değiştirdiler.

    Evet, maksimum guc ne kadar erken verilirse o kadar iyi sananlar da var maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @anıl

    focustaki tdci ile 115hplik psa'nın hdi aynı motor.



    Ben normalde daha önceki focus TDCi'da kullandım. Ondaki performans ta gayet başarılıydı. Yeni c4 kullandığımda da bu motoru gayet beğenmiştim ki overboost ile sanırım 280 nm torka çıkıyordu. Ama yeni focus tdci'da nedendir bilinmez motordan hiçbir keyif alamadım. Dizelin o anlık torkunu gücünü hissettiremedi bana. Bütün testlerimi toparlıyorum zaten c4 testinde de okursunuz ben gayet beğenmiştim bu motoru. FOcusta yanlış giden birşeyler vardı eminim. Bi ara tekrar dizel focus testi düşünüyorum.

    C4'teki otomatik vites tork bandına uygun vites değiştiriyordu da ondan Anılcım.


    Sen yeni Focus dizeli senin Civic gibi devir bitirerek kullandığın için koltuğa yapıştırmadı haliyle.:)


    Not: Anıl yeni Focus dizeli test ederken ben de aynı aracın arka koltuğunda oturuyordum.



    3600de veriyor maximum gücünü, ondan sonra dikine bir iniş var.

    aslında hep ne kadar erken verse o kdar iyi gibi bir kabul var ama bu kadar erken vermesi de iyi değil gibi.

    mesela 2011 volvo s60 d3 2900 devirde 163 hp veriyordu, 2012 modellerinde 3500 devirde 163 hp verecek şekilde değiştirdiler.

    Evet, maksimum guc ne kadar erken verilirse o kadar iyi sananlar da var maalesef.

    Ben de onlardan biriyim aslında, sebebi nedir peki bu durumun? maksimum güç erken verilmesi nenden kötü acaba?




  • Maksimum gücün erken verilmesi turbo boşluğunu önlemiyor mu peki? Örneğin Opel'in turboları 1750 devirde vermeye başlıyor max torku, Vw Tsi lerde 1500,Ford'un yeni 1.0 ecoboostunda 1300 devir. Opel'in bandı daha geniş bu da yüksek hızlarda canlılık veriyor ancak alt devirlerde de turbo devreye girene kadar yavan kalıyor. Amaç düşük devirlerde kullanıp daha az yakıt tüketmekse max gücün erken verilmesi daha iyi değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    Maksimum gücün erken verilmesi turbo boşluğunu önlemiyor mu peki? Örneğin Opel'in turboları 1750 devirde vermeye başlıyor max torku, Vw Tsi lerde 1500,Ford'un yeni 1.0 ecoboostunda 1300 devir. Opel'in bandı daha geniş bu da yüksek hızlarda canlılık veriyor ancak alt devirlerde de turbo devreye girene kadar yavan kalıyor. Amaç düşük devirlerde kullanıp daha az yakıt tüketmekse max gücün erken verilmesi daha iyi değil mi?

    Turbo lag'ın bununla bir ilgisi yoktur.. turbo lag, gazdan ayağınızı çekip tekrar basma sırasında oluşan birşeydir devirden de göreceli olarak bağımsızdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarkaraaslan
    Ben de onlardan biriyim aslında, sebebi nedir peki bu durumun? maksimum güç erken verilmesi nenden kötü acaba?

    İki motor düşünelim. A motoru maksimum gücü olan 150 hp'yi 3000 devirde, b motoru aynı maksimum gücünü 9000 devirde versin.

    3000 devirde 150 beygir üretmekle, 9000 devirde 150 beygir üretmek aslında aynı şey ama aktarmayı işin içine katmazsak.

    3000 devir çeviren motor(a) ile 9000 devir çeviren motorun(b) vites ve diferansiyel oranını aynı seçersek, aynı viteslerde a motorunun maksimum güç devrindeki sürati x km/h iken, b motorunun maksimum güç devrindeki sürati 3x km/h olur.

    İki motor için de makul kabul edilebilecek hızları yapabilmek adına uygun vites oranları ve diferansiyel oranları ayarlanacak, bu durumda da a motoruna eklenecek şanzıman için daha uzun oranlar seçilmek zorunda kalacak.

    Bu durumda da a ve b motorunun maksimum güçleri eşit olmasına rağmen, a motoru için tercih edilen uzun oranlı vites oranları sebebiyle lastikteki gücünün b motorundan az olmasına sebep olacak.

    Buna en güzel örnek Formula 1 arabalarıdır. Çok yüksek devir çevirebilen motoru sayesinde tercih edilebilen kısa vites oranları sebebiyle şu anda en iyi hızlanan kombinasyon.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdarkaraaslan
    Ben de onlardan biriyim aslında, sebebi nedir peki bu durumun? maksimum güç erken verilmesi nenden kötü acaba?

    İki motor düşünelim. A motoru maksimum gücü olan 150 hp'yi 3000 devirde, b motoru aynı maksimum gücünü 9000 devirde versin.

    3000 devirde 150 beygir üretmekle, 9000 devirde 150 beygir üretmek aslında aynı şey ama aktarmayı işin içine katmazsak.

    3000 devir çeviren motor(a) ile 9000 devir çeviren motorun(b) vites ve diferansiyel oranını aynı seçersek, aynı viteslerde a motorunun maksimum güç devrindeki sürati x km/h iken, b motorunun maksimum güç devrindeki sürati 3x km/h olur.

    İki motor için de makul kabul edilebilecek hızları yapabilmek adına uygun vites oranları ve diferansiyel oranları ayarlanacak, bu durumda da a motoruna eklenecek şanzıman için daha uzun oranlar seçilmek zorunda kalacak.

    Bu durumda da a ve b motorunun maksimum güçleri eşit olmasına rağmen, a motoru için tercih edilen uzun oranlı vites oranları sebebiyle lastikteki gücünün b motorundan az olmasına sebep olacak.

    Buna en güzel örnek Formula 1 arabalarıdır. Çok yüksek devir çevirebilen motoru sayesinde tercih edilebilen kısa vites oranları sebebiyle şu anda en iyi hızlanan kombinasyon.

    süper anlatmışsın utku yorumuna sağlık




  • Peki bu bilgiler ışığında piyasadaki kompakt araçlar içerisinde en iyi ya da verimli mi demeliyim,motora sahip araç hangisi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    Peki bu bilgiler ışığında piyasadaki kompakt araçlar içerisinde en iyi ya da verimli mi demeliyim,motora sahip araç hangisi?

    Bu daha spesifik bir konu, beni asiyor.

    Ama yapilan is karsiliginda tuketilen yakitin en makul oldugu motorlar, direkt enjeksiyonlu turbo benzinli motorlar olarak dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdarkaraaslan
    Ben de onlardan biriyim aslında, sebebi nedir peki bu durumun? maksimum güç erken verilmesi nenden kötü acaba?

    İki motor düşünelim. A motoru maksimum gücü olan 150 hp'yi 3000 devirde, b motoru aynı maksimum gücünü 9000 devirde versin.

    3000 devirde 150 beygir üretmekle, 9000 devirde 150 beygir üretmek aslında aynı şey ama aktarmayı işin içine katmazsak.

    3000 devir çeviren motor(a) ile 9000 devir çeviren motorun(b) vites ve diferansiyel oranını aynı seçersek, aynı viteslerde a motorunun maksimum güç devrindeki sürati x km/h iken, b motorunun maksimum güç devrindeki sürati 3x km/h olur.

    İki motor için de makul kabul edilebilecek hızları yapabilmek adına uygun vites oranları ve diferansiyel oranları ayarlanacak, bu durumda da a motoruna eklenecek şanzıman için daha uzun oranlar seçilmek zorunda kalacak.

    Bu durumda da a ve b motorunun maksimum güçleri eşit olmasına rağmen, a motoru için tercih edilen uzun oranlı vites oranları sebebiyle lastikteki gücünün b motorundan az olmasına sebep olacak.

    Buna en güzel örnek Formula 1 arabalarıdır. Çok yüksek devir çevirebilen motoru sayesinde tercih edilebilen kısa vites oranları sebebiyle şu anda en iyi hızlanan kombinasyon.

    süper anlatmışsın utku yorumuna sağlık

    Tesekkur ederim. :)

    Aslinda gonul ister ki Tralles den cok daha ayrintili sekilde dinleyelim bunlari ama onu da kusturmusler herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    Peki bu bilgiler ışığında piyasadaki kompakt araçlar içerisinde en iyi ya da verimli mi demeliyim,motora sahip araç hangisi?

    Bu daha spesifik bir konu, beni asiyor.

    Ama yapilan is karsiliginda tuketilen yakitin en makul oldugu motorlar, direkt enjeksiyonlu turbo benzinli motorlar olarak dusunuyorum.

    beni de aşmasına rağmen ben de şöyle bir yorum yapmak istiyorum

    Böyle sıradan bir kullanıcının bir araçtan beklentilerini karşılayan araçlardır bence.. bu nedir? Az yaksın her hızda güzel bir esneklik yaşatıp sollamalarda sıkıntı çıkarmayan bir araçtır bana göre..

    Benim araçtan beklentilerim biraz daha farklı, çok bastığımda yakabilir ama gitsin, az bastığımda da göreceli olarak yine güzel gitsin. Bu da sanırım TSI'a denk geliyor.. Ama öyle 122likler 105likler Tek turbolu yani adı TSI sadece. Esas TSI'lar turbo ve supercharger ile birlikte çalışıyor ama o 122likler sadece turbo olduğundan ile alt devirleri canlı ama üstler cansız kalmakta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdarkaraaslan
    Ben de onlardan biriyim aslında, sebebi nedir peki bu durumun? maksimum güç erken verilmesi nenden kötü acaba?

    İki motor düşünelim. A motoru maksimum gücü olan 150 hp'yi 3000 devirde, b motoru aynı maksimum gücünü 9000 devirde versin.

    3000 devirde 150 beygir üretmekle, 9000 devirde 150 beygir üretmek aslında aynı şey ama aktarmayı işin içine katmazsak.

    3000 devir çeviren motor(a) ile 9000 devir çeviren motorun(b) vites ve diferansiyel oranını aynı seçersek, aynı viteslerde a motorunun maksimum güç devrindeki sürati x km/h iken, b motorunun maksimum güç devrindeki sürati 3x km/h olur.

    İki motor için de makul kabul edilebilecek hızları yapabilmek adına uygun vites oranları ve diferansiyel oranları ayarlanacak, bu durumda da a motoruna eklenecek şanzıman için daha uzun oranlar seçilmek zorunda kalacak.

    Bu durumda da a ve b motorunun maksimum güçleri eşit olmasına rağmen, a motoru için tercih edilen uzun oranlı vites oranları sebebiyle lastikteki gücünün b motorundan az olmasına sebep olacak.

    Buna en güzel örnek Formula 1 arabalarıdır. Çok yüksek devir çevirebilen motoru sayesinde tercih edilebilen kısa vites oranları sebebiyle şu anda en iyi hızlanan kombinasyon.

    süper anlatmışsın utku yorumuna sağlık

    Tesekkur ederim. :)

    Aslinda gonul ister ki Tralles den cok daha ayrintili sekilde dinleyelim bunlari ama onu da kusturmusler herhalde.

    forumda zaten küsen küsene ya. napalım artık kendi imkanlarımız ile araştırıp öğreniyoruz...




  • 
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.