Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (114. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
292.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bu araba sürme işine hiç hevesim kalmamış durumda. B serisi ile DS4 sürmek hiç içimden gelmedi.

    DS5 hayali ile Citroen'e gittik ama araç satıldığı için showroomdan kaldırmışlar. Biz oradayken de gözümüzün önünde bastı gitti.

    Avensis'in içi ortalamada kalitede. Malzeme kalitesi çok göz dolduruyor diyemem. Montaj genel anlamda başarılı. Elegant Extra'nın kapı içleri çok kaliteli gözüküyor. Koltukları çok güzel.

    Süspansiyonları konforlu. Pek ses yapmıyorlar.

    Yol sesi yalıtımı eski kasaya göre daha iyi geldi.

    Motor sesi yalıtımı başarılı. Yalnız alt devirlerde motordan gelen o garip vızıltı gibi bir ses rahatsız edici.

    110-120 gibi hızlardan sonra rüzgar sesi başlıyor.

    Direksiyon gereksiz yumuşak. Hızlandıkça da yeterince sertleşmiyor.

    Yol tutuşu şaşırtıcı derecede balarılı; ancak aracın virajlarda fazlaca yatması ve geri bildirimi olmayan fazla yumuşak direksiyonun verdiği güvensizlik hissi nedeniyle yavaşlamak istiyorsunuz. Yol tutuşu başarılı olsa da o hissi kullanıcıya vermiyor. Ne zaman bırakacağını kestirmek zor.

    Koltukların yanal destekleri başarılı. Dolgu sertliği kıvamında.

    1.6'lık motor arabayı çok rahat taşıyor. Üst devirleri falan gayet canlı. 1.4 TSI Passat bu kadar hızlı hissettirmiyor. 140'lık Insignia'yı kullanmadığım için onunla kıyaslayamayacağım.

    Debrijyaj, fren, gaz.. bütün pedallar yumuşak. Vites geçişleri de aynen öyle. Kemiksiz ve pürüzsüz.

    Araç 6. vites ve 3000 devirde tam 120 km/h ile seyrediyor.

    Bu araba alınır.

    C segmenti parasına fıstık gibi D segmenti.

    LPG takıntısı olmayanlar için biçilmiş kaftan.









    132 hp lik toyota motoru lpg ile uyumlu diye biliyorum?

    Bu arabaya lpg de takiliyor. Eski kasada kullanan cok var.

    Bu araba alinir lpg de takilir mukemmel olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    132 hp lik toyota motoru lpg ile uyumlu diye biliyorum?

    Bu arabaya lpg de takiliyor. Eski kasada kullanan cok var.

    Bu araba alinir lpg de takilir mukemmel olur.

    Oradaki "lpg takıntısı" lafı, lpg'ye uzak bakanlar ve bu nedenle benzinli araçları almayanları tanımlamak için kullanıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    Utku

    Avensis yorumu için teşekkür ederim...

    Rica ederim. Düşündüğünüz bir model mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    Utku

    Avensis yorumu için teşekkür ederim...

    Rica ederim. Düşündüğünüz bir model mi?

    Benim şu an pek alakam yok açıkçası ama bir akrabamın aklında vardı... Özellikle de D sınıfı ve fıyatının uygun olması yüzünden ciddi düşünüyordu...
  • Görkem Test No: 18

    Citroen DS4 1.6 156 hp THP - MCP



    Yine dış görünüşüne ağzımın açık kaldığı bir arabayı test edelim dedik. Aslında DS5 için gitmiştik. 15 dakika önce satıldığı için göremedik; aracı showroom dan çekmişler.


    Citroen DS4 marjinal çizgiler taşıyan bir otomobil. Aracın içindeki bir çok detay, bir şekilde markanın yenilenme temasını taşıyor o yüzden sadeliğe alışık olanların pek ruhuna hitap etmiyor.

    İç mekan hakkında C4 ten farklı bir detay göremedim ( pek fazla da dikkat etmedim) Ama şu 1 cm çapındaki vites topuzunu ileri geri oynatırken aklıma vitese geçmeyen Tofaşlar gelmedi değil. Ek olarak söyleyebileceğim şey ise arka cam ofsayt. Boşuna park ederken arkaya bakmaya zahmet etmeyin ne nereye yaklaştığınız belli oluyor ne arkadaki araçla mesafeniz. Kısacası geri görüş kamerasız park ederken küfür ettirecek sıkıntıları var.

    Direk sürüş dinamiklerine geçmek istiyorum.

    Otoparktan çıkarken kamyon çıkarıyormuş gibi hissettim. İnanılmaz ve gereksiz derecede ağırlaştırılmış direksiyon (hani sözde sportif bir karakter verilecek ya) ve berbat bir dönüş çapına sahip. Manevra yaparken ilk izlenimim negatif oldu.

    Gaz pedalına ilk kalkışta tepkisi YOK. Ciddiyim, gaza anca yarısına kadar basınca da birden ok gibi fırlatıyor; ben dengeyi bir çok dur kalk yapmama rağmen zor tutturdum.

    Motorun ivmelenmesi o şanzımana rağmen başarılı geldi hatta bayağı etkilendim diyebilirim.

    Malumunuz şanzıman berbat ve insanın hevesini kaçırıyor. Çok rahat hangi viteste olduğunuzun çetelesini tutabilirsiniz. Hızlanırken her viteste öndeki araca selam veriyoruz, rükuya eğiliyoruz, namaz kılıyoruz gibi espirileri rahatlıkla bu araçta da yapabiliriz.
    Aslında MCP hakkında o kadar kötü düşünmüyordum hatta şimdiye kadar test ettiğim araçların hepsi dizel+mcp olduğu için belki dizeldendir problem diye düşünmüştüm yani bu kadar hatta dizelden daha kötü vites değiştirme görmedim. Yanımızdaki satış elemanı vites değiştirirken ayağınızı gazdan çekin dedi biz de ona el salladık.

    Kick Down yaparken mesela 5. vitestesiniz ilk önce 4 düşüyor, sarsılıyoruz, 3'e düşüyor sarsılıyoruz.

    Nedense benim şimdiye kadar bindiğim 3 farklı Fransız markasının 3'ünün test araçlarında da sorun vardı. Fleunce'in donanımları çalışmıyordu, balansı bozuktu, Peugeot'dan balata kokusu geliyordu bunda ise 130-140 gibi hızlara çıktığımızda direksiyonda titreme ve aynı şekilde frenlemede sorun vardı.

    Altının yerden yüksek oluşu ilk başta olumsuz gibi gözükebilir fakat yol tutuş konusunda 7 alır 10 üzerinden.

    Frenlerin dozajı iyi ayarlanmış ve çabuk alışıyorsunuz.

    Kliması soğutmuyor, hatta ilk 3 kademe işe yaramıyor. Ben tek kademede Lancer'da zatürre olacağım herhalde diye düşünürken DS4 te klimadan eser yoktu.

    Direksiyona tekrar değinmek istiyorum. Yüksek hızlarda sertleşmesi gerekirken tüm hızlarda sertleşiyor herhalde City modlu Fiat kullananlar bu araçta kas yapar yemin ederim.

    Yine bir özet geçmek gerekirse ben bu aracı es kaza alsam herhalde 1 ay içinde geri satardım. Sırf şu şanzıman insanın tüm hevesini kaçırıyor. Aslında ben pek önemsemezdim fakat en azından ucundan kıyısından sportif bir hava katılan bir araçtan alınması gereken zevki katlediyor. Keza direksiyon da öyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 5 Haziran 2012; 1:11:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    132 hp lik toyota motoru lpg ile uyumlu diye biliyorum?

    Bu arabaya lpg de takiliyor. Eski kasada kullanan cok var.

    Bu araba alinir lpg de takilir mukemmel olur.

    Oradaki "lpg takıntısı" lafı, lpg'ye uzak bakanlar ve bu nedenle benzinli araçları almayanları tanımlamak için kullanıldı.

    Bi de bana mal der




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ek olarak bişey sormak istiyorum.


    Honda - toyota - mazda - mitsubishi hemen hemen benzer karakteristikte motorlar üretiyorlar.

    Ve yine aynı şekilde mitsu - toyota ve mazda motorları alt devirlerden itibaren seslerini belli edip üst devirlerde de gürültü yapıyor , ek olarak üst devirlerdeki sesleride tok bi ses değil.


    Ama Honda'nın motorları 2500-3000 devire kadar neredeyse motor sesini hiç duymuyorken , 4000 devirden sonra'da motor sesi diğerlerine göre daha canlı ve tok geliyor.


    Bu motorlar birbirlerine bu kadar benzerken nasıl bu kadar detaylı ve büyük farklar oluyor çözemedim.

    Ses olayı hem konfigürasyon hem egzoz manifoltu olayı. Her firmanın bir anlayışı var farkı bu belirliyor. Aynı motoru ver ustasına farklı farklı ses tonajları alsın sana boxer'lar biraz daha farklı misal. Rotary de farklı olmalı aslında değil mi ama değil işte blok ve ekipmanları belirlemiyor sadece sesi.
    Honda - toyota - mazda - mitsubishi
    Honda biraz ayrı Mazda ayrı Toyota - Mitsu yakın.
    Honda öyle seçtiği için insanlara biraz fazla yaktırtıyor.:)
    Devir bandını farklı seçiyorlar. Bir motoru tüm devir bandında tiz, uğultuğu veya tok bir sesle sunman için güçlendirme ekipmanları kullanmalısın buda bineklere uymuyor.
    Sesin zamanlama ve sıkıştırma ile alakasını da biliyorsunuzdur.


    Bu arada Porş bmw m felan gibi şeyleri de kiralayıp test edin anlayışınız değişir. Binek testlerine bakış veriminiz zenginleşir mutlaka. Masrafları işler tabi ama keyf için yapın mutlaka en ucube sport denilen şeylere binmeye çalışın.




  • hyundai i30 dizel otomatik ile golf dizel otomatik test ettim bugün.

    Karşılaştırma yazısı bu gece yetişir inşallah. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OOO, güzel testler. Baya yankı uyandıracaktır Haluk hocam.

    Merakla beklemedeyim..
  • Bugün Cepa otoparkında Citroen 2cv6 gördük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 6 Haziran 2012; 23:14:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    hyundai i30 dizel otomatik ile golf dizel otomatik test ettim bugün.

    Karşılaştırma yazısı bu gece yetişir inşallah. :)

    Yılın karşılaştırması. Kan çıkabilir
  • Arkadaşlar merhaba,

    Uzun bir gün oldu ve nihayet birşeyler yazabiliyorum.

    Ve muhtemelen de bu mesajımda istediklerimi yazmayı bitiremeyeceğim :)


    Hadi bismillah:

    Bugün Aveo ve yeni Ceed test etmek niyetiyle evden çıktım :)


    Bizim çocuklar da gelecekti teste.

    Araç hanımda olduğu için otobüsle Kızılaya giderken yeni i30'un düz viteslisini test etmediğimi düşünüp önce otobüsün güzergahında (Altınpark) bulunan Hyundai Akbak plazaya gitmeye karar verdim.


    Ve gittim de. :)


    Test aracı olarak i30 dizel otomatik vardı.

    Zaten daha önce aracı birkaç kez test ettiğim için tam oradan çıkacakken içeride bulunan Elantraya takıldı gözüm.

    Sunrooflu, deri koltuklu üst versiyon Elantra gerçekten çok güzel olmuştu.

    Bu aracın bir kez daha test edilmeyi hakettiğini düşünüp test sürüşü talep ettim.

    Ve o anda birden yeni i30 ile Elantra arasında kullanım kolaylığı ve yalıtım açısından ne gibi farklar olduğu sorusu geldi aklıma ve bir de i30 test sürüşü talep ettim.

    Pek alakalı olmasalar da dizel otomatik i30 (2 tur) ve benzinli düz vites Elantra ile test sürüşü yaptıktan sonra orada bir de benzinli i30'larda bulunan GDI motora sahip ix35 gördüm ve onunla da test sürüşü talep ettim ve 2 tur da onunla attım.

    Orjinal planım benzinli ya da dizel ama düz vitesli bir i30 testi yapmaktı.

    Bu tür bir araç Ankaradaki Hyundai bayiilerinde olmadığı için GDI motoru ix35'te, düz vitesi hem ix35 hem de elantrada test etmiş oldum :)

    Yaklaşık 2 saat süren bu deneyimden sonra ve nihayet bizim çocuklar beni almaya geldiler ve de onların isteği üzerine havaalanı yolunda olan Borusan BMW'ye gittik.

    1 saat kadar showroomda araç incelemesiyle zaman harcadıktan sonra test sürüşü için ilgilenecek kişilerin yoğun olması ve üstüne yağmurun atıştırmaya başlamasından dolayı test sürüşünün keyifli olmayacağını düşündüğümüzden test sürüşü yapmadan oradan çıktık.


    Dönüş yolunda güzergah üzerindeki Eskihisar VW bayiine uğradık.

    Bizim forumu da takip ettiğini öğrendiğimiz ve isimlerimizi duyduktan sonra nick'lerimizden bizi tanıyan satış danışmanı İnanç bey sağolsun, o an için orada olmayan test aracını bulup, temizletip bize test aracı ayarladı.

    Böylece bir de VW Golf 1.6 tdi DSG trendline araçla test sürüşü yaptık.

    Uzun bir gün oldu vesselam. :)


    Yukarıda da belirttiğim gibi test detaylarını ve fotoları yarın paylaşacağım.

    Herkese selamlar.




  • İnanç bey'e özellikle teşekkürlerimiz sunuyoruz. Kendisi takip ettiğini söylüyordu umarım yazdıklarımızıda görür. Son günlerde gördüğüm en ilgili satış temsilcilerinden biriydi diyebilirim.


    Eskihisar doğuş otoya gidenler mutlaka inanç bey'in yanına uğrasın.
  • şimdi haberler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    İnanç bey'e özellikle teşekkürlerimiz sunuyoruz. Kendisi takip ettiğini söylüyordu umarım yazdıklarımızıda görür. Son günlerde gördüğüm en ilgili satış temsilcilerinden biriydi diyebilirim.


    Eskihisar doğuş otoya gidenler mutlaka inanç bey'in yanına uğrasın.

    İnanç abiyi bi detailing forumundan tanıyorum da araba sevdalısıdır ayrıca gerçek anlamda dolu bir golf6 aracı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    İnanç bey'e özellikle teşekkürlerimiz sunuyoruz. Kendisi takip ettiğini söylüyordu umarım yazdıklarımızıda görür. Son günlerde gördüğüm en ilgili satış temsilcilerinden biriydi diyebilirim.


    Eskihisar doğuş otoya gidenler mutlaka inanç bey'in yanına uğrasın.

    İnanç abiyi bi detailing forumundan tanıyorum da araba sevdalısıdır ayrıca gerçek anlamda dolu bir golf6 aracı var

    Evet gorduk. :)). Bidahaki gittigimizde onunla teste cikariz artik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    İnanç bey'e özellikle teşekkürlerimiz sunuyoruz. Kendisi takip ettiğini söylüyordu umarım yazdıklarımızıda görür. Son günlerde gördüğüm en ilgili satış temsilcilerinden biriydi diyebilirim.


    Eskihisar doğuş otoya gidenler mutlaka inanç bey'in yanına uğrasın.

    İnanç abiyi bi detailing forumundan tanıyorum da araba sevdalısıdır ayrıca gerçek anlamda dolu bir golf6 aracı var

    Arabasını görünce bayağı bir bağırdık vay yavfrrruummm, daayyyttt hişşşştt yakışır şeqqhilll diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bugün Cepa otoparkında Citroen 2cv6 gördük.

    Siyah-bordo renkli mıydı?

    O araçla çok keyifli anılarım vardı, harika bir araçtır... 2 silindir 650cc!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ek olarak bişey sormak istiyorum.


    Honda - toyota - mazda - mitsubishi hemen hemen benzer karakteristikte motorlar üretiyorlar.

    Ve yine aynı şekilde mitsu - toyota ve mazda motorları alt devirlerden itibaren seslerini belli edip üst devirlerde de gürültü yapıyor , ek olarak üst devirlerdeki sesleride tok bi ses değil.


    Ama Honda'nın motorları 2500-3000 devire kadar neredeyse motor sesini hiç duymuyorken , 4000 devirden sonra'da motor sesi diğerlerine göre daha canlı ve tok geliyor.


    Bu motorlar birbirlerine bu kadar benzerken nasıl bu kadar detaylı ve büyük farklar oluyor çözemedim.

    Fark VTEC farkı Anıl Bey, SOHC VTEC de olsa DOHC VTEC de olsa, VTEC sesi her zaman çıkar.




  • Kadın, erkek, etek, ve vtec sözcüklerini içeren özlü bir sözümüz bile vardı galiba Anılsan.
  • 
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.