Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (115. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
292.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gelelim bu üç araçla ilgili karma ve karşılaştırmalı izlenimlerime.

    Araçlar 128 bg dizel otomatik i30, 132 bg dohc benzinli motora sahip düz vitesli Elantra, ve 135 bg gdi benzinli vitese sahip ix35 idi.

    Takibinin kolay olması açısından numaralandırıyorum:

    1. Neredeyse aynı güce sahip Elantra ve ix35'ten motorları farklı teknoloji ve kullanım sırasında da birisi çok keyifli gelmişken diğeri beni neredeyse hiç etkilemedi.

    Elantranın lpg de takılabilen motoru ix35'in lpg uyumu şu anda olmayan ve/veya buna uygun kit geliştirilse bile 4-5 bin TL gibi bir ek maliyet çıkartacak olan gdi motorundan (muhtemelen genel olarak araçların aerodinamisi ve ağırlıkları arasındaki fark ve şanzıman oranlarınının da etkisiyle) daha başarılı geldi bana.

    Devirlenmeye daha istekli.

    Daha rafine çalışıyor.

    Düşük devirlerde daha iyi çekiş sunuyor.


    Gdi motorun çalışma karakterini sevemediğim için (eski fsi motorları andırıyor) devir çevirmek pek gelmedi içimden. :(


    Burayı tekrar yazayım, iki farklı sınıf araçtaki motorların performansını karşılaştırmak hiç sağlıklı değil ama genel olarak aldığım izlenimler bunlar.


    Zaten burada bu karşılaştırmayı yapıyor olmamın gerekçesi i30'daki gdi benzinli motor ile Elantradaki dohc benzinli motorun yaşatacağı tecrübeyi ve belki de temel farklılıklarını tahmin edebilmek idi.

    Test aracı bulabilir ve benzinli gdi motorlu i30 testi yaparsam-yapınca bu izlenimlerime ekleme yaparım.


    2. Benzinli düz vites Elantranın vites oranları ve performansı (uzun süredir ilk kez benzinli düz vites bir araç kullanıyor olduğumun da etkisi vardır muhtemelen) gerçekten çok başarılı.


    Atmosferik benzinlinin gaza basış oranınıza göre artan lineer güç eğrisi çok daha keyifli geldi açıkçası.

    Dizel araçların ilk 3 vitesi çok kısa oluyor ve de buna bir de otomatik vites eklenince kullanım keyfi iyice törpüleniyor.

    Gerçi dizel araçların 4-5-6. viteslerdeki performansı da uzun yolda ve yokuşlarda çok keyifli oluyor.


    3. Hyundainin son dönemlerde çıkartmış olduğu bu 3. aracın yalıtımları genel olarak başarılı.

    Ancak Hankook marka lastiklerin yuvarlanma gürültüsü beklentilerimin üzerinde.

    Daha kaliteli bir lastik ile yol gürültüsünün önüne geçmede bir nebze daha fazla başarı sağlanabilir.


    Bunlar da inişli çıkışlı ve durmalı kalkmalı test güzergahından sonra her 3 araç için elde ettiğim yakıt tüketimleri:

    i30 dizel otomatik test başlangıcında sayacı sıfırladım:



    Bu da 2 turluk (yaklaşık 8-9 km) test sürüşü sonundaki tüketim: 6.9 lt.



    Elantra benzinli düz vites test başlangıcında sayacı sıfırladım:



    Bu da tek turluk (yaklaşık 4-4.5 km) test sürüşü sonundaki tüketim: 7.6 lt.




    ix35 test sürüşü başında sayacı sıfırladım:




    2 turluk test sürüşü sonunda foto çekmeyi unutmuşum :)

    Ama 8.6 lt idi, onu hatırlıyorum. :)


    Yolda giderken çektiğim başka bir fotoyu paylaşayım bari:



    Bunlar da test sürüşüne çıktığım araçlar:

    i30 dizel otomatik style paket:



    Elantra mode paketi (idi yanılmıyorsam):



    ix35 style plus APA paket:




    Sonuç: Eski araçlarımdan birisi olan 2004 C-max'ten beridir bu sınıf ve benzeri iç hacmi daha geniş olan araçlar hoşuma gitmiştir hep.

    Ancak bu testlerde motorundan dolayı ix35'i sevemedim nedense.

    En kısa sürede aynı sınıfta ve aynı motora sahip Kia Sportage testi de yapıp bu sınıf ve bu motor hakkında daha fazla bilgi sahibi olacağım inşallah.

    Benzinli Elantrayı otomatik vitesiyle daha önce test edip izlenimlerimi bu sayfalarda paylaşmıştım.

    Düz viteslisini de çok beğendim.


    i30 ile ilgili karışık duygulara sahibim:)

    Bazen gözüme çok güzel görünüyor, bazen çok iddialı.

    Bazen şanzıman - motor olayının çok abartıldığını düşünüyorum, bazen de tek dezavantajının rakiplerinden 1-1.5 lt kadar fazla yakıyor olduğunu ve uzun dönem kullanımı için çok keyifli ve sorunsuz bir alet olacağını.

    Dün bu aracı ilk kez 2-3 trafik ışığı, iniş, çıkış, dur kalk vb olan güzergahta kullandım (2 tur :).

    Tam otomatik vites bu trafikte çift kavramalılara göre çok daha kararlı ve başarılı.

    Ayağınızı gazdan çekince ileri gitme isteği büyük pratiklik.

    Motorun çalışma karakteri çok başarılı ve rölantide ve düşük devirlerde gereksiz bir homurtu ve titreşim üretmiyor kesinlikle.

    Tek kavrama robotizeleri saymıyorum bile.

    Bu araçtaki şanzıman bu açıdan aradaki fiyat farkına ve fazla tüketeceği yakıta değecektir kesinlikle.

    Normal şartlar altında performans olarak sırtınızı koltuğa yapıştırmıyor alet ama gazı kökleyince gitmem de demiyor.

    Bir de gaz pedalının zeminden çıkıyor olması kullanımı çok keyifli hale getiriyor ve performans istediğizde pedalı döşemeye yapıştırınca pedalın altında aktif hale getirdiğiniz "switch" ile performansı da gayet yerinde.


    Eğer sizin de güzergahınız bu bahsettiğim türden ise bu aracı gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.

    Daha düz bir güzergahta kullanıyorsanız çift kavramalar gayet başarılı ama tek kavramalar bile sizi o kadar rahatsız etmeyecek ve işinizi görecektir

    Umarım bir fikir verir. :)


    Herkese selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 7 Haziran 2012; 10:01:53 >




  • Haluk abi, emeğine sağlık güzel olmuş gerçekten.. Bir yerde bir hata gördüm sanki

    Ayağınızı gazdan çekince ileri gitme isteği büyük pratiklik. demişsiniz de fren olacaktı sanırım

    i30 gerçekten çok yakıyor. Ben özellikle motor sıcaklıklarına da baktım ve motor siz teste başlarken de sıcakmış ona rağmen 6.9 çok geldi bana. Kaldı ki o zaman kış günlerinde bu araca 8 litre ev-iş, iş-ev yapan biri için gayet normal bir değer olacaktır. Ki Elentranın Lpglisi çok daha uyguna ve ekonomiğe benziyor. Kaldı ki ben atmosferik motorları oldum olası sevmişimdir

    Mitsubishi Carisma 1.8 GDI'lardan beridir GDI'lara LPG takılamıyor, o yüzden sanırım bu GDI'lar için de pek umutlu olmamak gerekli.

    ekleme: Haluk Abi, yalıtım olarak nasıllar? İyi demişsin ama yani golf'e yakın mı? Golf kadar mı? Ve en çok rahatsız eden gerçekten lastik sesleri miydi? Sessizlik konusunda çok iyi olan Nokian adında bir lastik firması var duymuşsunuzdur illa ki. Bir de Ziebart'ın bir yalıtımı vardı. İkisi birlikte uygulansa sanırım oldukça başarılı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 7 Haziran 2012; 10:39:02 >




  • Emeğinize sağlık, ne kadar tşk etsek azdır, sağolun varolun.

    Sn. forumdaşlar Toyota bayilerine yolunuz düşerse makyajlı avensisi de bir zahmet incelerseniz makbule geçer.

    Saygı ve selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    Emeğinize sağlık, ne kadar tşk etsek azdır, sağolun varolun.

    Sn. forumdaşlar Toyota bayilerine yolunuz düşerse makyajlı avensisi de bir zahmet incelerseniz makbule geçer.

    Saygı ve selamlar.

    İncelendi hocam. Bi önceki sayfada detaylar yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    Emeğinize sağlık, ne kadar tşk etsek azdır, sağolun varolun.

    Sn. forumdaşlar Toyota bayilerine yolunuz düşerse makyajlı avensisi de bir zahmet incelerseniz makbule geçer.

    Saygı ve selamlar.

    İncelendi hocam. Bi önceki sayfada detaylar yazıyor.

    Gözümden kaçmış demekki hemen bakayım, teşekkürler.
  • maşallah otohaber testlerı geçmişsiniz.ne kadar cok arac testı var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    Emeğinize sağlık, ne kadar tşk etsek azdır, sağolun varolun.

    Sn. forumdaşlar Toyota bayilerine yolunuz düşerse makyajlı avensisi de bir zahmet incelerseniz makbule geçer.

    Saygı ve selamlar.

    Inceledik hepimiz cok begendik.

    Kesinlikle elegant extra donanim ile alinacak bir araba.

    Alcantara koltuklar, zengin donanim, guzel mekanik, toyota standartlari ustunde ses yaliti vs.


    Kesinlikle guzel bir otomobil olmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn...
    Ayağınızı gazdan çekince ileri gitme isteği büyük pratiklik. demişsiniz de fren olacaktı sanırım
    ...

    Önce kim farkedecek diyordum ben de.

    Diğer konuları da yazacağım sevgili Can. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabasevdasi

    CRUISE kontrol var mı CRUZE'da?

    Test ettiğim LT düz vites 2.0 dizelde cruise control vardı. Direksiyonun üzerinde solda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 7 Haziran 2012; 17:38:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    Emeğinize sağlık, ne kadar tşk etsek azdır, sağolun varolun.

    Sn. forumdaşlar Toyota bayilerine yolunuz düşerse makyajlı avensisi de bir zahmet incelerseniz makbule geçer.

    Saygı ve selamlar.

    Inceledik hepimiz cok begendik.

    Kesinlikle elegant extra donanim ile alinacak bir araba.

    Alcantara koltuklar, zengin donanim, guzel mekanik, toyota standartlari ustunde ses yaliti vs.


    Kesinlikle guzel bir otomobil olmus.

    Fazla uçlarda olmayan, otomobil konusunda gerçekten yeterli bilgiye sahip kişilerin çoğu genel olarak veya f/p olarak bu aracı beğeniyor zaten.

    Tekrar teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    Emeğinize sağlık, ne kadar tşk etsek azdır, sağolun varolun.

    Sn. forumdaşlar Toyota bayilerine yolunuz düşerse makyajlı avensisi de bir zahmet incelerseniz makbule geçer.

    Saygı ve selamlar.

    Inceledik hepimiz cok begendik.

    Kesinlikle elegant extra donanim ile alinacak bir araba.

    Alcantara koltuklar, zengin donanim, guzel mekanik, toyota standartlari ustunde ses yaliti vs.


    Kesinlikle guzel bir otomobil olmus.

    Fazla uçlarda olmayan, otomobil konusunda gerçekten yeterli bilgiye sahip kişilerin çoğu genel olarak veya f/p olarak bu aracı beğeniyor zaten.

    Tekrar teşekkürler..

    O otomobil o fiyatlara BEDAVA Gerekli iyileştirmeler yapılmış iç mekan kalitesinde hatta özenilip bezenilmiş. Gözünüz kapalı alabilirsiniz motor performanssız hissettiriyor ama aslında piyasadaki en baba atmosferiklerden biri.




  • Toyota neden 1.6 Avensis'e otomatik vites seçeneği koymaz?! Hoş koysa onu da MMT yapar, o da güzelim arabayı mahvederdi.

    2 yıl Toyota'da çalıştım, o zaman da Japonları anlamamıştım, şimdi de anlamıyorum. Bu kadar kaliteli araç üretip saçma donanım ve ekipmanlarla(MMT tek başına yeter) o emeği çöpe atabiliyorlar. Avrupa pazarını bilmiyorlar, Türkiye pazarını hiç anlayamadılar. Ama kuzey Amerika ve Japonya pazarında bir numaralar. Hay Allah yanlış olan bizmişiz, Japonlar değil

    Soru: 2.0L Avensisteki otomatik CVT midir?
  • Audi A4 2.0 TDI test etme fikri olan beni dürtsün yoksa tek başıma gideceğim bir gün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BiyikliJedi

    Soru: 2.0L Avensisteki otomatik CVT midir?

    Dizel 6 ileri tam otomatik vites, benzinli olan CVT dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Audi A4 2.0 TDI test etme fikri olan beni dürtsün yoksa tek başıma gideceğim bir gün

    Hafta ici konya dogusa gideriz.

    Uygar bey ile guzel bir inceleme yapariz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haluk abi listeye bakdım göremedim, gözümden kaçtıysa kusura bakma.


    Duy bu sesi, superb incelemesi bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Audi A4 2.0 TDI test etme fikri olan beni dürtsün yoksa tek başıma gideceğim bir gün

    Hafta ici konya dogusa gideriz.

    Uygar bey ile guzel bir inceleme yapariz.

    Pazartesinden itibaren boşum dürt beni kozum düşsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Audi A4 2.0 TDI test etme fikri olan beni dürtsün yoksa tek başıma gideceğim bir gün

    Hafta ici konya dogusa gideriz.

    Uygar bey ile guzel bir inceleme yapariz.

    Pazartesinden itibaren boşum dürt beni kozum düşsün.

    senin maca papazini alirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Audi A4 2.0 TDI test etme fikri olan beni dürtsün yoksa tek başıma gideceğim bir gün

    Hafta ici konya dogusa gideriz.

    Uygar bey ile guzel bir inceleme yapariz.

    Pazartesinden itibaren boşum dürt beni kozum düşsün.

    senin maca papazini alirim.

    kızın iş yapmasına bayılırım ya da bacağın şey olmasına




  • Görkem Test No: 19

    Audi A4 2.0 TDI 177 hp Multitronik


    Bugün bu 1134 derecelik öğlen sıcağına rağmen bir A4 testi yapalım dedik. Benim de 48. testim olmuş oldu böylece

    A4'ün kapılarının ağırlığı sesi, açılırken ve kapanırken verdiği hissiyat çok etkileyici. Aynı şekilde aracın malzeme kalitesi ve işçiliği de öyle. Çok fazla orasına burasına dokunamadık ama çıtırtı pıtırdı duyamadım ben. Vites topuzundan, kolçak oradaki kısma, kapı içlerinden havalandırma ızgaralarına kadar elime hiç bir şekilde ucuz plastik hissyatı veren bir yer denk gelmedi.

    Vites topuzu ve havalandırma ızgaraları dışında dizayn konusunda göze batan ve hoş gelmeyen bir kısım bulamadım.

    Koltukları ilk oturduğum andan itibaren rahatsızlık vermedi ki 3-4 defa çok sert viraja girmeme rağmen sağa sola kaydırmadı beni. Yani yanal destekler ve özellikle sırt kısmı çok güzeldi.

    4 Kollu direksiyon niyeyse gözüme çok büyük gözüktü. Silecek vs. kollarına ulaşırken sıkıntı çıkarabilir. Ama 300 Euro ymuş ki ilk alınacak donanım bu olsa gerek.

    Aracın sürüş pozisyonu konusunda da söylenecek bir şey yok yani o da güzeldi Sizi saran bir konsol yapısı var ve ekstra olarak güvende hissettiriyor. Aynaları nedense hem Mercedes hem de Audi de çok küçük buluyorum.

    Çalıştırırken çok hafif marş motorunun sesini duyuyorsunuz.

    Frenden ayağınızı çektiğiniz zaman hareket etmeye başlıyor, gaza basmaya gerek kalmadan. ( Sıkışık trafiklerde candır can.)


    Araçta 2.0 litrelik TDI motor bulunuyor ki Q5 testimde pek tat alamamıştım bu motordan. Fakat bu sefer atikliği ve canlılığı insanı memnun ediyor. Trafikten dolayı max 140 km/h hıza ulaştık

    Şanzıman motor uyumu abartmadan söylüyorum benzinli tam otomatik kadar başarılı. Neredeyse "0" turbo lag ve aynı şekilde benzinli otomatik kadar gaz pedalına tepki veren bir kombine olmuş. Hiç bir devir ve durumda kick down da kararsızlık, gecikme, güçten düşme vs. yaşatmadı. Açıkçası bu akdar başarılı olacağını düşünmüyordum. CVT vites hem konfor hem de ivmelenme işini eksiksiz yapıyor.

    Aracın yine aynı şekilde bu uyumu sayesinde silkme-sarsma yaşamadan testi tamamladık.

    Yakıt tüketimi konusunda ben pek iyi değerler yakalayamadım.

    Aracın yol tutuşu tek kelimeyle berbat. Nedeni çok büyük ihtimalle yumuşacık süspansiyonlar ama bilmem kaç bin lira verilen otomobilde daha iyi sürüş dinamikleri bekliyorsunuz haliyle. Test güzergahımızı özel istek üzerine Oran köprüsüne kadar uzattık ve oradaki 2 adet yoncayı olabilecek max hızla dönmeye çalıştım. Her seferinde aracın farklı bir kısmı kaymaya başladı hatta 65-70 ten sonra gaza basmaya korkar hale geldim çünkü hiç kendimi güvende hissedemedim.
    İlk denememde aracın ön tarafı kaymaya başladı ve tekerlekler patinaja düştü daha sonra tekrar gaza yüklendiğimde komple otomobil kendini şeridin dışına atmaya başladı. ESP nin devreye girmesi için biraz fazla bekledik.
    Diğer denemelerimde ise yine aynı sonuçla karşılaştım kesinlikle virajlarda güven vermeyen bir araç.

    A4 'ün yalıtımı EFSANE. O kadar gürültülü bir motora rağmen hiç bir hızda hiç bir devirde kaputun altından rahatsız edici bir ses almıyorsunuz. Aynı şekilde rüzgar sesi de özellikle C serisi ve F30 kasaya göre çok çok başarılı. Yol sesi yalıtımında arabanın hiç bir tarafından lastik yuvarlanma sesini duymuyorsunuz fakat otobana çıktığınız zaman belki daha da fark eder ve bu kadar mükemmel olmayabilir.

    Süspansiyonlar bahsettiğim gibi yumuşacık ve inanılmaz sessiz çalışıyor. Konfor açısından daha iyi hissiyat verilemezdi herhalde. Hiç bir çukuru hissetmedik ve aynı şekilde kabin içinde gürültüsünü de duymadık.

    Direksiyon son derece hissiyatsız çok yumuşak geldi bana. Aslında şehir içinde cezbeden bir özellik gibi görünse de yüksek hızlarda tepkisi ve sertlik hissini başarısız buldum. Niyeyse yol tutuş denemelerinden sonra aracın ani manevralarda başarısız olacağı olgusu yerleşti içime.

    Genel bir değerlendirme yaparsak gençlere göre değil bu araba 10 üzerinden 6.5 veriyorum (kendi klasmanındaki araçlarla kıyaslarsak.)

    Neden insanlar Passat 2.0 TDI alır da aynı paraya bu aracı almazlar merak etmeden de duramadım. Şu an aynı dolulukta A4 ü 120.000 liraya alabiliyormuşuz.




  • 
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.