Eyvallah kanka. |
The Callisto Protocol (PS5 ANA KONU) (25. sayfa)
-
-
Türü sevenler kesinlikle oynasın dört dörtlük bir oyun değil ama başlangıç için gayet güzel iş başarmışlar. Eski kafa güzel oyun olmuş.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
"Final Transmission" Hikaye DLC fragmanı yayınlandı.
The Callisto Protocoltwitter“Prepare for Final Transmission, the heart-pounding final chapter of The Callisto Protocol. Play 48 hours early on June 27, exclusively on PlayStation, followed by a wider release on June 29 for all other platforms.”https://twitter.com/CallistoTheGame/status/1669804170734362625?s=20 -
The Callisto Protocol - Final Transmission Çıkış Trailer yayınlandı.
PlayStationyoutubehttps://www.playstation.com/en-us/games/the-callisto-protocol/ Experience Final Transmission, the heart-pounding final chapter of The Callisto Protocol. The Biophage virus threatens to spread beyond the walls of Black Iron Prison. Fight through the derelict penitentiary in a last-ditch attempt to retrieve Mahler’s data, get it off Callisto and redeem yourself. #ps5 #ps5games #ps4 #ps4games #callistoprotocolgameplay Rated Maturehttps://www.youtube.com/watch?v=PQzYSI2NVHc -
Arkadaşlar dlc oynayan oldu mu? Dlc yi satın aldım ve alınca direk oyunun ana ekranında gözüktü. İndirmeye çalıştığımda dlc ye sahipsiniz diyor. Anlayamadım. Oyunun içinde dlc gözüküyor ama indirme yapmadı ayriyetten. Direk ana ekrandan final transmission dlc ye başlasak ana oyunda kendi yaptığımız geliştirmeler vb. dlc ye aktarılıyor mu?
-
Bakayım teşekkür ederim.
-
Dead Space serisinin büyük bir hayranıyım (daha doğrusu ilk 2 oyunun). Böyle biri olarak Callisto Protocol ilk duyurulduğunda ve sonrasında gameplay sekansları gösterildiğinde çok büyük beklentilerim vardı. Hatta oyunun GOTY adayı bile olabileceğini düşünüyordum. Sonra incelemeler çıkıp vasat puanlar gelince, üstüne bir de oyun PC’de teknik açıdan rezalet olunca hevesim kaçtı ve oynamayı uzun bir süre erteledim. Sonra optimizasyon toparlanınca tam yeltenecekken Final Transmission DLC’si duyuruldu. E bari o da çıksın da öyle girişeyim dedim ve dün gece oyunu 12 saat sonunda, orta zorlukta, DLC’siyle birlikte bitirdim. Gelin artı ve eksilerine bakalım :
++ En temel artı olarak Callisto Protocol genel hatlarıyla oyuncuya Dead Space hissi vermeyi başarıyor. Kimi bunu belki eksi olarak da görebilir ama ben bu hissi alabildiğime sevindim
++ Grafikler oldukça iyi. Bazı anlarda kaliteli ışıklandırma ve efektlerle birlikte göz alıcı sahneler çıkıyor ortaya
++ Atmosferi ve mekan dizaynları etkileyici
++ Gore, vahşet üst seviyede. Kopan uzuvlar, parçalanan cesetler, ana karakterimizin ölüm şekilleri falan bu açıdan fazla vurucu
++ Hikayesi tahmin edilebilir ve basit olsa da sürükleyici. Sinematiklerdeki oyunculuklar ve yüz mimikleri son derece başarılı. Karakterlerin hepsi Hollywood aktörleri zaten, tanıdık yüzler
++ Ortam, ambiyans sesleri yine başarılı ve insanı moda sokuyor
++ Vuruş hissi ve genel aksiyon sekansları öyle uçup kaçmasa da yeterli. Herkesin laf ettiği dodge ve yakın dövüş kısımları da alıştıktan sonra keyifli geldi bana. Telekinezi dinamikleri de eğlenceli olmuş
++ Senaryonun başındaki hapishane hücrelerine tekrar döndükten sonra finale kadarki o 1-1,5 saatlik kısım hem aksiyon, hem bölüm tasarımları hem de gerilim unsurları açısından oyunun en etkileyici anlarıydı. O sekansın temposunu tüm oyuna yayabilmiş olmalarını çok isterdim
++ Optimizasyon mükemmel olmasa da çıkış haline göre baya bi toparlanmış, çoğu zaman yağ gibi aktı oyun. Ray Tracing açmadığınız sürece oldukça akıcı çalışıyor
Gelelim oyunun zayıf taraflarına :
-- Evet, oyun Dead Space hissiyatı veriyor fakat eğer Dead Space ile kıyaslayacaksak, Callisto Protocol grafikleri hariç nerdeyse her konuda Dead Space’in gerisinde. İyi yaptığı şeyleri zaten Dead Space ta yıllar önce (veya Remake ile) çok daha iyi şekilde yapmıştı. Birazdan sayacağım eksi kısımlarınsa çoğunu DS’de göremezsiniz
-- Oynanış temelde evet eğlenceli fakat nerdeyse hiçbir çeşitlilik yok. İlk birkaç saatten sonra hep aynı şeyleri yapıyorsunuz. Ne farklı bir aksiyon dinamiği ekleniyor, ne ilginç bir silah ne de bambaşka bir düşman tipi geliyor. Zaten oyunda 3-4 tane falan düşman tipi ve sadece 2 tane boss var ki 1 tanesini 3-4 kere önünüze çıkarıyor oyun, diğeri de zaten final boss. Silahlar da klasik 2 çeşit tabanca, 2 çeşit shotgun ve bir assault rifle’dan ibaret. Ayrıca dodge ve yakın dövüş iyi güzel dedim ama bunun oynanışı çeşitlendiren bir unsur olması gerekiyordu bence, aksiyonun temel mekaniği değil. Eğer olur da devam oyunu gelirse mutlaka işin shooter yönünü ana odak yapsınlar isterim
-- Stealth kısımları herhalde bir oyunda gördüğüm en bayık gizlilik sekansıydı. The Last of Us’taki Clicker benzeri kör ve sese duyarlı bi düşman tipi tasarlamışlar bir bölüm için. Ama her şey falso. Körler ama öldürmek için niyeyse illa tam arkalarına geçmek gerekiyor. Diplerinde başka birini bıçaklayarak öldürdüğünüzde veya bir cesede stomp yapıp bastığınızda hiçbir tepki vermiyorlar ki bu iki aksiyon felaket ses çıkartıyor. Yanlarından resmen onlara değerek geçiyorsunuz ama yine hiçbir tepki vermiyorlar. Hareketleri ve yürüme rotaları çok yapay. Bunların hepsi birleşince oyunun temposunu acayip düşüren bir bölüm olmuş
-- Oyunda keşfedilebilir alanlar var. Ama mesela bir yerde sağa ve sola giden yol var ve hangisi ana hikaye yolu, hangisi keşfe açık alan bilmiyorsunuz ve ana hikayeden devam edip diğer taraftaki bir sürü loot’u kaçırabiliyorsunuz. O kadar her şeyi Dead Space ruhuyla yaptınız bari ondaki senaryo yolunu gösteren GPS tarzında bi şey de ekleseydiniz
-- Bu oyun korku-gerilim türünde ama zerre korkmuyorsunuz. Olumlu yönlerde saydığım o sonlara doğru olan temposu yüksek kısımlar hariç gerilmiyorsunuz da. Bir de dalga geçer gibi saçma sapan, sinir bozucu jumpscare’ler koymuşlar ki bunlar da çok bıktırıyor bir yerden sonra. Ayrıca Dead Space’in aksine düşmanları hep önden ve çoğu durumda hazırlıklı bir şekilde karşılıyorsunuz, bu da zaten olmayan korkuyu iyice yok ediyor
-- Yanımızda biri yani dost yapay zekası varken asla aksiyona girmiyorsunuz. Friendly AI için bir aksiyon formatı oluşturmamışlar. Senaryo gereği sürekli bu kişilerle ayrı yola düşüp sonra tekrar birleşip sonra tekrar ayrılıyorsunuz. E böyle olunca da ne zaman biriyle birleşsem ‘ha tamam şimdi aksiyon ve gerilimli bir an olmayacak’ diyorsunuz ve bu da bir korku-gerilim oyununda olması gereken bilinmezlik durumunu son derece sekteye uğratıyor
-- Silah değiştirme işini direkt yeni silah çekerek değil de neden gövdeden silah parçası takıp çıkaracak şekilde tasarlamışlar anlamadım. Bu yüzden bir aksiyona hangi silahla girdiyseniz o bitene kadar aynı silahı kullanmanız gerekiyor çünkü silah değiştirmek bu yüzden vakit alıyor. Hele oyun ilk çıktığındaki silah değiştirme ve can tazeleme animasyonlarını gördüm de o ne öyle ya… Sonradan güncellemeyle bunları hızlandırmışlar neyse ki ama son halinde bile biraz gereksiz ağır
-- Görüş açısı çok dar ve kalabalık bir düşman grubuyla karşılaştığınızda kamera iyice sapıtıyor. Yakın dövüş yüzünden zaten aksiyon sırasında sadece tek bir düşmana kilitlendiğiniz için bu kalabalık anlarda alışana kadar çile çekiyorsunuz
-- Kan efektleri, rengi ve dokuları 10 yıl öncesinin oyunları gibi olmuş
-- Ses kayıtları aşırı tırt. Sadece Dead Space de değil, diğer pek çok oyunda da topladığınız bu ses kayıtları arka plan hikayesi anlatma işlevi görür, oyunun evrenini oyuncuya daha iyi tanıtmayı amaçlar. Callisto’da ise ‘’kapı açıldı geliyorlar kaçın’ veya ne bileyim ‘barikat yapalım ki içeri giremesinler’ tarzında bomboş, hikayeye hiçbir katkısı olmayan ses kayıtları var
-- DLC fena değil aslında ama oynanışa Hammer dışında bi yenilik katmaması ve hayal kırıklığıyla biten finaliyle üzdü. Ayrıca sonundan (ve geçen gün Glen Schofield’ın şirketten ayrılmasından) belli ki bu bir seriye dönüşmeyecek. Halbuki birkaç kritik dokunuşla devam oyununda çok daha iyi işler çıkarılabilirdi
İşte böyle. Callisto Protocol beni karmaşık duygular içine sokan bir yapım oldu. Bazı açılardan top seviye bir AAA oyun gibi hissettirirken çoğu açıdan da yetersiz bir içeriğe sahip. Genel olarak keyif alarak oynasam da herkese gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim kalitede bir iş değil bana kalırsa. 200 TL ve altında bir fiyata denk gelirseniz bir şans verilir. Yalnız eğer hiç beklentilerim düşmeden direkt çıkış öncesi hype’ım ile oynasaydım herhalde büyük hayal kırıklığı olurdu ama şimdi çerezlik, kafa dağıtmalık seviyesinde en azından. 77/100
-
Bu oyun konsola özel çıkmamış mıydı? Pc ye sonradan mı geldi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç öyle bir şey olmadı. Multiplatform oyun.
-
Grafik basıp bırakmışlar. Zor dayanıyorum.
-
Oyuna her girdiğimde sözleşme onaylatıyor.
-
Adım başı yükseltme istasyonu koymuşlar; ama gerekli krediyi bulamıyorsun.
-
Hemen güçlenme oyun kolaylaşmasın istemişler. Oyun kısa zaten. Ben beğenerek oynuyorum, çok kaliteli bir yapım olmuş. 2. Oyun daha iyi olacaktır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2. oyunun olacağını düşünmüyorum. ilk oyun çok az sattı ekip lideri dahil birçok çalışan işten çıkarıldı
-
Yeni ekip kurulur sorun değil, bence potansiyeli olan bir oyun. Dead Space'den daha çok hoşuma gitti.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
oyunun mekanikleri şahaneydi , kim ne derse desin 10/9
-
Herkese selam.
Oyun şu an 200 tl. Sizce alınır mı? PC için soruyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Açıkçası korku-hayatta kalma oyunlarını özellikle uzayda geçen oyunları seviyorsanız alınır bence. Ben xbox series x te oynamıştım ve en son 1-2 ay önce dlc yi de bitirdim. Genel olarak fazla beğenilmedi oyun ama bence oynanış videolarına bir bakıp ona göre karar verirseniz daha iyi olur düşüncesindeyim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X