Şimdi Ara

TİCARİLERDE 'ÖTV' FARKI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar camsız ticari alsam (ör:doblo) sonradan cam açtırınca, geriye dönük her sene için ayrı ceza+ ötv farkı alınacagını duydum bu nekadar doğrudur,fark nekadardır?. yada cam açtırmayıp sadece koltuk ilave etsem durum ne olur. mesela camsız ama koltuklu içinde beş kişiyle kontrolde arabayı bağlarlar mı? başka sakıncaları olur mu? hepinize tşk.ederim...



  • ben starex yarım camlı alıp cam actırdım.bır kere 400 cıvarı proje parası gıdıyor buna sanayı bakanlıgına verdıgın harc dahıl...cam actırmadan koltuk koydurma cevırmede baglanırsın ruhsata ısletmen lazım....bak bırkere panelvan araba alıp onu cevıreyım dersen onda otv yuzde 4 senın cevırecegın tıcarıde ıse yuzde on...aradakı yuzde 6lık farkı odersın...ustune ustlukte 200 cam masrafı 400 koltuk masrafı 100 cıvarıda tavan dosemesı gıbı bır ucretle karsılasırsın.ama bunu cıddı kurumlar yapmadıkca verım alamazsın.artı cam actırırken kasayı kesecegın ıcın aracın paslanmazlık ve karoser garantısı gıder.ayrıca suspansıyonlar yuk arabasına gore ayarlı olacagından bınek kullanırken sorun yasarsın...lastıkler buyuk ıhtımal c sınıfı yuk lastıgı olacagından yol tutus konusunda bıraz gerıde kalırlar...tum bunlar hesaba katılıp ta 3000-4000 ytl karın olmuyorsa bence bu cevırme ısıne hıc gırme derım...
    yardımcı olabıldıysem ne mutlu.baska sorun varsa cevaplarım....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    ben starex yarım camlı alıp cam actırdım.bır kere 400 cıvarı proje parası gıdıyor buna sanayı bakanlıgına verdıgın harc dahıl...cam actırmadan koltuk koydurma cevırmede baglanırsın ruhsata ısletmen lazım....bak bırkere panelvan araba alıp onu cevıreyım dersen onda otv yuzde 4 senın cevırecegın tıcarıde ıse yuzde on...aradakı yuzde 6lık farkı odersın...ustune ustlukte 200 cam masrafı 400 koltuk masrafı 100 cıvarıda tavan dosemesı gıbı bır ucretle karsılasırsın.ama bunu cıddı kurumlar yapmadıkca verım alamazsın.artı cam actırırken kasayı kesecegın ıcın aracın paslanmazlık ve karoser garantısı gıder.ayrıca suspansıyonlar yuk arabasına gore ayarlı olacagından bınek kullanırken sorun yasarsın...lastıkler buyuk ıhtımal c sınıfı yuk lastıgı olacagından yol tutus konusunda bıraz gerıde kalırlar...tum bunlar hesaba katılıp ta 3000-4000 ytl karın olmuyorsa bence bu cevırme ısıne hıc gırme derım...
    yardımcı olabıldıysem ne mutlu.baska sorun varsa cevaplarım....


    Arkadaşım hazır seni yakalamışken ben de birkaç soru sorayım.
    Arkadaşım biliyorsun senin aracın tarzındaki araçları camlı alanlar da içini vip yaptırıp dönerli koltuk, buzdolabı, masa vs. koyuyorlar. Örneğin koyu cam filmi falan yaptıracaktık. Ancak bunlar ruhsata işlenmezse sorun çıkıyormuş. Eniştem bir transporter alıp yaptırmak istemişti. O yüzden soruyorum. Ruhsata nasıl işlenmesi gerekir, örneğin arkada üçlü koltuk+2 adet döner koltuk koyacaktık arkaya. Yapacak adamlar bişey olmaz abi demişler çünkü ruhsatta 4+1 minibüs diye geçiyormuş. Ancak 5 arka+1 ön yolcu+ sürücü oluyor. Pek içinden çıkamadık bu durumun. Bu aksesuar ve ek koltukların ruhsata işlenmesi meselesinde biraz bilgi verebilirsen çok sevinirim.
    Starex'ini kazasız belasız kullanman dileğiyle!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: robespierre


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    ben starex yarım camlı alıp cam actırdım.bır kere 400 cıvarı proje parası gıdıyor buna sanayı bakanlıgına verdıgın harc dahıl...cam actırmadan koltuk koydurma cevırmede baglanırsın ruhsata ısletmen lazım....bak bırkere panelvan araba alıp onu cevıreyım dersen onda otv yuzde 4 senın cevırecegın tıcarıde ıse yuzde on...aradakı yuzde 6lık farkı odersın...ustune ustlukte 200 cam masrafı 400 koltuk masrafı 100 cıvarıda tavan dosemesı gıbı bır ucretle karsılasırsın.ama bunu cıddı kurumlar yapmadıkca verım alamazsın.artı cam actırırken kasayı kesecegın ıcın aracın paslanmazlık ve karoser garantısı gıder.ayrıca suspansıyonlar yuk arabasına gore ayarlı olacagından bınek kullanırken sorun yasarsın...lastıkler buyuk ıhtımal c sınıfı yuk lastıgı olacagından yol tutus konusunda bıraz gerıde kalırlar...tum bunlar hesaba katılıp ta 3000-4000 ytl karın olmuyorsa bence bu cevırme ısıne hıc gırme derım...
    yardımcı olabıldıysem ne mutlu.baska sorun varsa cevaplarım....


    Arkadaşım hazır seni yakalamışken ben de birkaç soru sorayım.
    Arkadaşım biliyorsun senin aracın tarzındaki araçları camlı alanlar da içini vip yaptırıp dönerli koltuk, buzdolabı, masa vs. koyuyorlar. Örneğin koyu cam filmi falan yaptıracaktık. Ancak bunlar ruhsata işlenmezse sorun çıkıyormuş. Eniştem bir transporter alıp yaptırmak istemişti. O yüzden soruyorum. Ruhsata nasıl işlenmesi gerekir, örneğin arkada üçlü koltuk+2 adet döner koltuk koyacaktık arkaya. Yapacak adamlar bişey olmaz abi demişler çünkü ruhsatta 4+1 minibüs diye geçiyormuş. Ancak 5 arka+1 ön yolcu+ sürücü oluyor. Pek içinden çıkamadık bu durumun. Bu aksesuar ve ek koltukların ruhsata işlenmesi meselesinde biraz bilgi verebilirsen çok sevinirim.
    Starex'ini kazasız belasız kullanman dileğiyle!

    iyi dileğin için öncelikle tesekkurler arkadasım...oncelıkle şöyle baslayayım,bır aracın mınıbus olarak ruhsata gecebılmesı ıcın en az 9+1 koltuk sıstemıne sahıp olması gerekıyor.bu gecen yıl 8+1 seklınde ıdı...yanı senın dedıgın gıbı 4+1 falan olamıyor.benım 8+1 ama boyle bır sart olmasa 7+1 yaptıracaktım herneyse.....
    bırde sıyah cam yuzde 20 yada 30 seffaf olanları harıcınde yasak.bıldıgım kadarı ıle fabrıka cıkısı orjınal olması kosulu ıle ızın verılıyor.sonradan ruhsata ısletmekten bahsedenlerı duydum ama bugune kadar hıc yaptıran gormedım gıttıgım bayılerdede bununla ılgılı hıc bır bılgıyle karsılasmadım...bende 300 mılyona ful sıyah cam yaptıracaktım bayı yaparız ama sorun olur dedı vazgectım ,100 mılyona perde taktırdım...

    pıyasada dedıgın gıbı 5+1 sısteme sahıp vıp araclar goruyoruz fakat onların trafıge ne sekılde kayıtlı oldukları ıle bılgım yok ama mınıbus olarak gecemedıklerını dolayısıyla mınıbusten daha cok vergı odedıklerıne emınım...
    baska yardımcı olabılecegım husus varsa seve seve...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    ben starex yarım camlı alıp cam actırdım.bır kere 400 cıvarı proje parası gıdıyor buna sanayı bakanlıgına verdıgın harc dahıl...cam actırmadan koltuk koydurma cevırmede baglanırsın ruhsata ısletmen lazım....bak bırkere panelvan araba alıp onu cevıreyım dersen onda otv yuzde 4 senın cevırecegın tıcarıde ıse yuzde on...aradakı yuzde 6lık farkı odersın...ustune ustlukte 200 cam masrafı 400 koltuk masrafı 100 cıvarıda tavan dosemesı gıbı bır ucretle karsılasırsın.ama bunu cıddı kurumlar yapmadıkca verım alamazsın.artı cam actırırken kasayı kesecegın ıcın aracın paslanmazlık ve karoser garantısı gıder.ayrıca suspansıyonlar yuk arabasına gore ayarlı olacagından bınek kullanırken sorun yasarsın...lastıkler buyuk ıhtımal c sınıfı yuk lastıgı olacagından yol tutus konusunda bıraz gerıde kalırlar...tum bunlar hesaba katılıp ta 3000-4000 ytl karın olmuyorsa bence bu cevırme ısıne hıc gırme derım...
    yardımcı olabıldıysem ne mutlu.baska sorun varsa cevaplarım....

    mknsm; bilgiler için teşekkür ederim. geçen gün peugeot bayisinde artık hiç bir şekilde araca cam ve koltuk ilavesinin yapılamayacağı söylendi tarafıma. benim amacım sadece koltuk hafta içi ve hafta sonu kullanımı için aracı özellikle camsız düşünüyorum ancak hafta sonu ailemde içindeyken uzun yolda arabayı bağlamalarını kaldıramam kesinlikle. (pejo bayisinin söylediğine bakarsam)98'de sıfır aldığım'2004 te sattığım L300 (2+1)de 120.000km hiç bir sorun yaşamamıştım ama kanunlar çok hızlı değişiyor.acaba sattığım araç yeni kanundan etkilenmişmidir,şunun için soruyorum ikinci el mi düşünsem acaba? siz koltuğu ruhsata iştetmekten bahsetmişsiniz.safhaları,masrafı ve bu konuda bilginizi tekrar rica ediyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.