Şimdi Ara

TİPO 1.4S LPG ' ÇEKİŞ PROBLEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
15.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    1997 model Fiat tipo 1.4S karbüratörlü aracım var 2000 yılında 1300 DM vererek (o zaman fiyat öyleydi) tartarini LPG taktırdım.O günden beri sürekli problem yaşıyorum.Bunları sizinle paylaşmak istedim.Çünkü şu sıralar televizyonlarda yayınlanan OYAKBANK reklamındaki slogan aklıma geldi "bu ülkede dürüst çalışan denemli tecrübeli ve bilgili insanlar yokmu" tabiki var ama böylesi bir usta bana daha işte budur dedirdecek usta denk gelmedi hala arıyorum.Sorularım nelermi ;

    1.LPG takıldıktan 2 hafta sonra aracımın kaputunda tam ortada bir tepeçik şişme oldu.Servise gittiğimde karbüratöre takılan LPG ye ait mikserin karbüratörün standart yüksekliğini arttırdığını bununda kaputa baskı yaptığını öğrendim.Tabi o sözüm ona LPG işi ile uğraşan makina mühendisi "pardon kusura bakma" hemen hallederiz deyip karbüratörün yükseltisini indirsede kaputtaki iz hatıra olarak kaldı.
    2. LPG takıldıktan 1 AY sonra karbüratöre LPG selenoidinden gelen benzin hortumunun kelepçesinin gevşek olduğu ve kaçak yaptığı tespit edildi.( tesadüfen yansaydık sorumlu kim olurdu??)
    3.LPG takıldığından beri Arabamda çekiş problemi var benzinde 3. viteste max.100-110 km/s hıza çıkarken LPG 'de 70-80 km/s te zor çıkıyor.
    4.Sabah ilk çalıştırmalarda araba ısınana kadar gaz yemiyor.Otobanda max.140 km/s hız yapabiliyorum oda deli gibi gaz tüketimi ile.
    5.Motora dikine olarak takılması greken LPG REGÜLATÖRÜNÜN paralel olarak takıldığını ve diyaframın atmosferden hava almadığını tesadüfen bir arkadaştan öğrendim.Çekiş ve fazla yakıt problemlerininde bir miktar azalma oldu ama tamamen bitmedi.
    6.Rolanti farları açtığımda düşüyor kapattığımda yükseliyor.(150-200 dev/dak)
    7.İZMİR de imalatı yapılan ve dizaynı ÇİMEN A.Ş ye ait olan mikserler hakkında bilgisi olan arkadaş varmı.Bu mikser karbüratörün venturi boğazına takılıyor çekiş verimini%20-30 arttırdığı iddia ediliyor acaba benim sorunumun çaresi olabilirmi.
    iyi günler







  • walla sorunun cevabını birazcık verebilirim...çekiş probleminin 2 nedeni vardır...ya mikserdendir ki 1, sayfada bir forumda anlatılıyo yada gaz vanası yeterli derecede açık değildir ki tahminim bu...gaz vanasının açık olup olmadığını öğrenmek için sıcakken ve rölantide çalışıyorken aniden gaza sonuna kadar bırakma gazı 3-5 sn basılı tut...eğer boğulursa rölanti düşüp stop ederse karbüratöre giden borunun üzerinde bir vida olacak onu biraz en fazla 1 tur ve bi daha aynı şeyi dene...ne zaman ki araç gaz pedalına tam tepki verirse o zaman ayarlanmış demektir.senin dediğine göre de zaten bi araba lpg`li bile olsa 140 ı geçer biz aynı problemi 1991 model temprada yaşadık(1,6 sx karbüratörlü italyan motor)dediklerimi kendimiz yaptık otobanda 160`ı bulduk ve çekiş çok çok güzeldi şehir içi kullanımında benzini aratmıyordu ama şehir dışında rampalarda 5 ten 4 e 4 ten 3 e düşmeler oluyodu o da her lpg li arabanın kaderi zatenbir de motordaki lpg hortumlarını kontrol ettir. ufak kaçaklar olunca da araç çekişten düşüyo bir de lpg yağ katkısı ekle belki bi faydası dokunur başka sorunuz olursa özelden mesaj atın cevaplayabilirim....




  • senin iş yaptırdığın adam karacahilin tekiymiş adam neredeyse bütün sistemi yanlış takmış allah bilir depodada problem vardır bu sayfada herkes aracına lpg taktırsın diye bi başlık var orada sorularına cevap bulacağından eminim kolay gelsin şunuda söyliyeyim ben 94 doğanımla 140 150 rahat basıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: catfish

    Arkadaşlar merhaba
    1997 model Fiat tipo 1.4S karbüratörlü aracım var 2000 yılında 1300 DM vererek (o zaman fiyat öyleydi) tartarini LPG taktırdım.O günden beri sürekli problem yaşıyorum.Bunları sizinle paylaşmak istedim.Çünkü şu sıralar televizyonlarda yayınlanan OYAKBANK reklamındaki slogan aklıma geldi "bu ülkede dürüst çalışan denemli tecrübeli ve bilgili insanlar yokmu" tabiki var ama böylesi bir usta bana daha işte budur dedirdecek usta denk gelmedi hala arıyorum.Sorularım nelermi ;

    1.LPG takıldıktan 2 hafta sonra aracımın kaputunda tam ortada bir tepeçik şişme oldu.Servise gittiğimde karbüratöre takılan LPG ye ait mikserin karbüratörün standart yüksekliğini arttırdığını bununda kaputa baskı yaptığını öğrendim.Tabi o sözüm ona LPG işi ile uğraşan makina mühendisi "pardon kusura bakma" hemen hallederiz deyip karbüratörün yükseltisini indirsede kaputtaki iz hatıra olarak kaldı.
    2. LPG takıldıktan 1 AY sonra karbüratöre LPG selenoidinden gelen benzin hortumunun kelepçesinin gevşek olduğu ve kaçak yaptığı tespit edildi.( tesadüfen yansaydık sorumlu kim olurdu??)
    3.LPG takıldığından beri Arabamda çekiş problemi var benzinde 3. viteste max.100-110 km/s hıza çıkarken LPG 'de 70-80 km/s te zor çıkıyor.
    4.Sabah ilk çalıştırmalarda araba ısınana kadar gaz yemiyor.Otobanda max.140 km/s hız yapabiliyorum oda deli gibi gaz tüketimi ile.
    5.Motora dikine olarak takılması greken LPG REGÜLATÖRÜNÜN paralel olarak takıldığını ve diyaframın atmosferden hava almadığını tesadüfen bir arkadaştan öğrendim.Çekiş ve fazla yakıt problemlerininde bir miktar azalma oldu ama tamamen bitmedi.
    6.Rolanti farları açtığımda düşüyor kapattığımda yükseliyor.(150-200 dev/dak)
    7.İZMİR de imalatı yapılan ve dizaynı ÇİMEN A.Ş ye ait olan mikserler hakkında bilgisi olan arkadaş varmı.Bu mikser karbüratörün venturi boğazına takılıyor çekiş verimini%20-30 arttırdığı iddia ediliyor acaba benim sorunumun çaresi olabilirmi.
    iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eflatun -- 4 Aralık 2005, 15:54:31 >




  • Çimen A.Ş nin yapmış olduğu mikserden haberim yok.İlk önce beynini değiştir.Nedenmi?Tatarini beyinlerin körükleri serttir.Zaman geçtikçe iyice sertleşir ve performans alamazsınız.Sizinde beşyıl olmuş.Eğer beyin alırsan kesinlikle üzerinde iki tane ayar vidası olsun.Butür beyinler rölanti değiştirmezler.Ben size beyin tavsiye ederim ama arkadaşlar o şirkettemi çalışıyorsun diye tenkit ediyorlar.Gelelim mikser konusuna.İmkanların bilmiyorum ama 1.3 karbüratörlü hundai yuvarlak mikseri alıyorsun.Tornacıya gidi yorsun Senin arabanın karbüratörünün üzerindeki siyah metal kepi yani şu anda mikserin üzerindeki parçayı çıkarıyorsun.Bu kepe filitreden gelen pilastik hortum bağlanır.Bu bağladığı yer tamamen yuvarlaktır.İç çapı 58mm gelir.Buranın iki kenarında yiv gibi çıkıntılar vardır.Tornacı mikserin dış çapını 58mm ye tornaladıktan sonra iki kenerını o yivlere göre kertecek.Sonra mikserin hortum bağlantı rekoru geçecek çaptaki bir matkapla motorun önüne bakacak şekilde kepe delik açacak.Mikseri güzelce yuvarlağın içine oturtacak.Sonra hotum rekorunu bağlayacak.Performans hayatını değitirecek.Saygılarımla .LPG Doktoru.




  • arkadaşım
    günümüzde otomobil tamir ve bakım servisleri malesef gereken beceriye sahip değiller, aynı problemler bende de oldu
    arabamın her şeyi tamam olmasına rağmen yok şundandır yok bundandır dendi, sonunda bilgisayar destekli aracın LPG ayarını yaptırdım toplamda 5 tl verdim sorunum çözüldü çekiş problemi yaşıyorsan öncelikle LPG ayarını bilgisayar destekli iyi bir ustada yaptır servisler kazıktır bilgilerinize geçmiş olsun
  • Hocam yenisin belli.Arama motorunu da iyi kullanıyorsun maşallah.4 yıllık hortun hayırlı olsun
  • Merhaba arkadaşlar bende 98 tipo 1.4s aldım bugün 180 km yol geldim ve uzun yol hepsi 56.00 tl 24lt gaz yaktım bana çok abartılı geldi bu durum gaz ayarında bir problem yok benim sorunum ne olabilir sizce ayrıca araç rampa çıkarken çok bayıyor ve uzun yolda gaza basınca zor toparlıyor baskı balata yeni şimdiden cevaplarınız için teşekkürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 4 vites sorunu
    4 yıl önce açıldı
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlar bendede 1.4 97 model tipo var yeni aldım 2012. hemen gaz taktırdım.şehir içi ve şehir dışı nerdeyse aynı yakıyordu.13 ltgaz.bu forumda gördüğüm kep içi mikseri araştırdım.kepi bozmak istemedim.internette stream mixer adında bir mikser buldum. polanyadan getirdim ebay dan 80 tl maloldu.bu mikser hava hortumuna takılıyor.20tl verdim brodway hava hortumunu kestim taktım.hava hortumunu kapatan bantları söktüm attım.

    sonuç:
    1-ş.i 9.5lt gaz
    2-ş.d 100-120km hız ile 7.5ltgaz(100 km den hiç düşmedi)
    3.önceki gaz sistemi ile 2. viteste çıktığım rampayı 3.vitesle çıkıyorum.
    4-120 km hıza çok rahat ulaşıyorum.
    5-rolanti promlemi yok oldu.hep sabit(900rpm)
    6-AKIL AKILDAN ÜSTÜNDÜR.
  • slm arkadasım bende 97 model 14s tipo aldım ve ne yaptıysam gaz ayarını bi tutturamadım senin yazdıgın seyleride bilmedigim için anlamadım lütfen bana yardımcı olurmusun fosiller_senin@hotmail.com benim adresim inş iletişime geçebiliriz... saygılar...
  • http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/

    Buradaki mikser ile tek nokta ve mekanik enjeksiyonlu araçlara sorunsuz lpg montajlanabilir.

    Karbüratörlü araçlarda yakıt tasarrufu sağlanabilir.

    Tipo araçlarda denenmiş ve olumlu performans ve lpg yakıt ekonomisi verileri alınmıştır.
  • arkadaşlar 98 model 1,6 tipo SX sahibiyim. arabamı 1 ay önce aldım. LPG de inanılmaz sorunları vardır. değiştirmediğim parça kalmadı. Sonunda maharetli bir usta buldum. Bugün itibariyle Ankara gölbaşı kepekli rampasını 4 ncu vites 120 km hızla çıkıyorum. yakıt sarifyatım düştü. aracımın motorundan kabine sızan ham LPG kokusu kesildi. Benzinle çalışma araba şuan yayından fıırlamış ok gibi, ikinci vitesde patiye düşüyor... Sorun Mikser bağlantılı imiş. biraz karbürator üstünden modidifikasyon istiyor. Ankara da olupda sorun yaşayan arkadaşlar bana cebimde ulaşabilir. aynı gereksiz maliyetli tecrübeler yaşamasınlar. cep:0541 3943012 beni arayın ustasına yönlendireyim. aracınızı gereksiz yerlerde heryerini kurcalatmanıza gerek yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.