Şimdi Ara

Tork ne kadar önemli? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
3.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tork çok önemli, ve hatta Tork beygir gücünden daha önemli bir konu.
    Bunun farkına varıldığı için yeni araçlarda tork artışı sağlama yollarına gidiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 31 Aralık 2019; 0:13:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabada bir iki kişi varsa bayılmaz...

    4 kişi binersen bayılır yokuşta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güç(beygir gücü) = tork x rpm(devir) dir bunu kimse söylemez. Kağıt üzerinde yazan beygir gücü tork ve hız eğrisinin çarpımının en yüksek değeri olarak hesaplanır. Torku olabilecek en alt devirde verip ileriki devirlerde muhafaza eden motorlar en iyisidir. Bunlar turbo dizel motorlardır. Üreticiler motorlarını buna göre ayarlamaya çalışırlar. Benzinli bir araç torku 5 bin devirde veriyorsa dizel bir araç 2 bin devirden itibaren vermeye başlar. Bu yüzden alt devirde çok güç ürettiği için az yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork candır gerisi heyecan. Şöyleki: 3.20ied aracım vardı 0-100ü 7.6 sn olan bir araç Torku ise 250nm şuan ise F10 5.20d var 2.0 dizel 184 lük 0-100 ise 8.1 sn. Arada keyif olarak inanılmaz fark var , her gaz vermede 5.20d ile öne atılmak çok keyifli ancak Torku düşük benzinli 3.20ied ile 3 bin devir 4 bin devir çevirecek araç eşşek gibi bağıracak ya güç gelecek. Ama dizel 5 de hiç öyle değil 3 bin devrin üstüne çıkmaya hiç gerek yok ve motor sesi hiçte gelmiyor zaten . Şimdi hacim falan dersiniz ama durum öyle değil dizel tork sayesinde çok daha fazla zevk veriyor bana. Benzinli araç kendini yırtıp devir çevireceğine dizel 3 bin devire gerek kalmadan çok fazla tork üretip yüzünüzü güldürüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • byeblade kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınız çok doğru ama bir tane hatanız var onu düzeltmek istedim. Düşük devirden yüksek devire maksimum torku turbo dizel değil turbo benzin daha iyi verir. Benzinli motorlar turbo desteğiyle birlikte maksimum torku dizellerle aynı yada daha düşük devirlerde vermeye başladı. 5000 devire kadar tork bekleme işi atmosferiklerde kaldı.

    Aşağıdaki grafiklerde 2.0 tdi ve 1.5 tsi motorların tork eğrilerini görebilirsiniz. grafiklerde de mavi eğriler torku gösteriyor.
    Benzinli araç maksimum torku olan 250 Nm’yi 1500 devirden itibaren verirken dizel motor maksimum torku olan 320 Nm’yi 1750 devirde vermeye başlıyor.
    Benzinli araç 3500-4000 devire kadar maksimum tork verirken dizel araç 2500 devire kadar maksimum tork verebilmektedir.
    Dizel tork eğrisi benzinliden daha iyi olsa zaten dizellerin beygirleri benzinlilerden daha yüksek olurdu.

    Tork ne kadar önemli?

    Tork ne kadar önemli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Tork candır gerisi heyecan. Şöyleki: 3.20ied aracım vardı 0-100ü 7.6 sn olan bir araç Torku ise 250nm şuan ise F10 5.20d var 2.0 dizel 184 lük 0-100 ise 8.1 sn. Arada keyif olarak inanılmaz fark var , her gaz vermede 5.20d ile öne atılmak çok keyifli ancak Torku düşük benzinli 3.20ied ile 3 bin devir 4 bin devir çevirecek araç eşşek gibi bağıracak ya güç gelecek. Ama dizel 5 de hiç öyle değil 3 bin devrin üstüne çıkmaya hiç gerek yok ve motor sesi hiçte gelmiyor zaten . Şimdi hacim falan dersiniz ama durum öyle değil dizel tork sayesinde çok daha fazla zevk veriyor bana. Benzinli araç kendini yırtıp devir çevireceğine dizel 3 bin devire gerek kalmadan çok fazla tork üretip yüzünüzü güldürüyor.
    Aldığınız zevk dizelin Torku sayesinde degil. 1.6 dan 2 litre bir motora geçtiğiniz için bu farkları deneyimliyorsunuz.

    2.0 turbo benzinli bir BMW ye gecseydiniz bu sefer 184luk dizele dönüp bakmazdiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Benim bundan anladığım gitmese de gidiyormuş gibi yapan aracınızdan daha çok keyif aldığınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz bir yerde yaşamıyorsanız çok önemli.

    Düz biryerde yaşıyorsanız çokta fazla önemli değil. Hele 200 nm altında torka sahip motorlu aracınız varsa yokuş çıkarken sağdan gidin sola bulaşmayın. Ben ve benim gibi turbo dizel sahipleri selektör manyağı yapar sizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yıllar atmosferik motor kullanan biri olarak diyebilirim ki Göcek rampaları gibi yerde siz 2. 3. vitesle ıkınarak çıkmaya çalışırken yanınızdan geçen kamyonet ve ticarileri gördüğünüzde aracı o rampadan aşağı atma hissi uyandırır.

    Şehir içi nispeten yokuşla felan işi çok olmayanlar için ideal olabilir ama şehir dışı kullanımlarda sollamalarda ve rampalarda tork eksikliği çok koyuyor. 80-100 giderim diyebilen için de problem olmayacaktır. Ama insan istiyor ki o depoya koyduğum yakıtın hakkını ver be motor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Benim bundan anladığım gitmese de gidiyormuş gibi yapan aracınızdan daha çok keyif aldığınız.
    Honda civicler 1.6 atmosferik motor ile 10 sn de 0-100 hızlanması veriyor ama yokuşlu yolda 0-100 ü 11 sn olan 110 lük dizel fluence sizi Tokat manyağı yapar. Yani herşey 0-100 değildir önemli olan bu gücü ve Torku düşük devirde verebilmektir dizel motorlar da bu konuda kullanışlık olarak benzinli motordan çok daha iyi. Araç 2.0 Turnalı bir araç bile olsa 6 bin devire kadar devir çeviriyor bı sefer motor yırtınacak kadar bağırıyor yakıt artıyor vs. Ancak turbo dizel bir araçta 3 bin devir üstüne hiç gerek kalmıyor ve motor sesi de hiç rahatsız etmiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • murat425 kullanıcısına yanıt
    1.6 civic yokuşta da fluence'den daha çabuk 0-100 yapacaktır. Arabanın performansını yere aktardığı nihai güç belirler, o da beygir ile ifade edilir. İki arabayı da yan yana koyup dip gaz yaptığınızda beygiri yüksek olan her koşulda daha iyi hızlanır (ağırlık-şanzıman gibi etkenler denk olacak tabii). Evet dizel araba gaza ilk dokunduğunuzda sizi alıp götürür, ama atmosferik de 6500-7000 devire kadar hızlanmaya, ivmelenerek devam eder.

    Beygirleri aynı ama torkları (ve bu torkun geldiği devir) farklı olan araçların farkı kullanımlarının farklı olmasıdır, bu konuda haklısınız. Atmosferik araçta en iyi performansı 3000-5000 devir arası alırsınız. Turbo dizel araçta 3000'e kadar her şey çoktan olup bitmiştir zaten. Kimisi düşük devirde rahat kullanmayı sever, kimisi araçla oynamak ister (veya ekonomi için LPG takar vs.) bu konuda atmosferik-turbo tercihi tamamen kullanıcıya bağlı. Yani önemli olan torku düşük devirde verebilmek değildir, amaca uygun motoru seçmektir. (Ki yüksek güç istiyorsanız, yüksek devirde yüksek tork üretmekten başka bir çareniz de pek yok, dizellerin beygir güçlerinin benzer hacimdeki benzinlilere göre daha az olmasının sebebi budur.)

    En ideali de yüksek hacim turbo benzinli araçtır, bu arabalar aynı atmosferik gibi 6000-7000 devire kadar aralıksız güç üretirler ve turbo sayesinde aldığınız güç de atmosferik akranlarına göre bir hayli yüksektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 31 Aralık 2019; 12:18:24 >




  • sankiney kullanıcısına yanıt
    Bir zahmet vites düşürüverin sizde. Atmosferik araba, aynı güçteki dizel bir araba nasıl gidiyorsa öyle gider. Yapmanız gereken uygun devir-vitesi seçmektir. Bağırır mı evet bağırır ama olayı o zaten.
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    1.6 civice konu nasıl geldi? Turbo benzinden konuşurken atmosferik nereden çıktı? Ama doğru dizel daha iyi.. ralli arabaları bile dizel. En çok onlar ara hızlanma yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "tork gücü fazla abartılıyor, çok fark yaratmıyor" deniyorsa aynı şey beygir gücü içinde geçerli o zaman, atıyorum adam benim 120hp aracım var diyor ama motor o gücü 6000 devirde veriyor misal. sürekli en üst devirde gitmen lazım ki o beygir gücüne çıksın araç ama kimse böyle kullanmıyor zaten. o beygir gücünün yarısı bile geçilmiyor çoğu zaman. ancak turbo beslemeli bir araçta tork 2000 devir civarı max. seviyeye geliyor ve daha uzun süreyle max. tork seviyesine yakın olarak aracı kullanmak mümkün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 136 beygir 300 nm torklu dizel otomatik aracım var.performans çok iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam bahsettiğim vites 2. 3. Vites zaten. 1’e mi alalım daha da

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Normal gunluk kullanim icin tork gucten cok daha onemlidir.

    Tork araci akici kullanmaniza olanak verir.

    Tork size vites tembelligi,daha az vites degistirme luksu tanir.

    Klima actiginizda surusununuzun daha az sekteye ugramasini saglar.

    Yuklu kullanimlarda gaz oedalini daah az ezmenizi dolayisi ile dogru kullanimla daha dusuk tuketime imza atmaniza olanak tanir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sankiney kullanıcısına yanıt
    O zaman sizin aracın beygiri(hacmi) düşük olmalı, 110-120 beygir(1.6 üstü) ve üstü atmosferiklerle çok sıkıntı yaşamazsınız uygun devirlerde kullanıldığında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 31 Aralık 2019; 13:40:39 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Almera 1.5 teknaydı araç sattım şimdi. 1.5 cc, 98 bg, 136 tork özellikleriydi motorun. Benim bahsettiğim rampaları bilenler bilir oraya has bir durum benim anlattığım 2. vitese kadar düşme olayı. Oldukça dik bir rampa üzerinde neredeyse U dönüşü yaptığınız derecede keskin ve dar bir virajı olan yerde 2. vitesten 3'e geçişte toplayamıyordu araç tam devir çevirip ilerlemeye çalıştığımda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    136 beygir 300 nm torklu dizel otomatik aracım var.performans çok iyi.
    astra 1.6 CDTI'den bahsediyorsanız 320nm tork olması lazım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.