Şimdi Ara

Toshiba, 10 dakikada şarj olan ve 10.000 şarj ömrüne sahip pilini test ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Toshiba, Japon Sojitz şirketi ve dünyanın önde gelen niyobyum üreticisi Brezilyalı CBMM şirketiyle birlikte, Brezilya'da Toshiba'nın yeni nesil SCiB pilleriyle donatılmış prototip elektrikli otobüsü  tanıttı.



    Toshiba, anotta niyobyum titanyum oksitin kullanıldığı SCiB Nb hücrelerinin, lityum titanyum oksit anotlu mevcut SCiB hücrelerinden (lityum titanat pil) önemli ölçüde daha yüksek enerji yoğunluğu sunduğunu belirtiyor.




    Toshiba'nın SCiB pilleri, ultra hızlı şarj yeteneği (yalnızca 10 dakikada), çok uzun ömürleri ve geniş bir sıcaklık aralığında çalışabilme yetenekleriyle ön plana çıkıyor.  Bununla birlikte, lityum iyon pillerden düşük voltaj (2.3 Volt) ve enerji yoğunluğu gibi dezavantajlara sahip. 200 Wh/L'nin biraz üzerinde hacimsel yoğunluğa sahip piller, lityum iyon pillerin oldukça gerisinde (300-700 Wh/L)  kalıyor.




    Yeni SCiB Nb hücrelerinde ise enerji yoğunluğunu yaklaşık %50'nin üzerinde artırarak 350 Wh/L'ye çıkarılmış (Batarya çıkıntısı ve dış koruma dahil edilirse 307 Wh/L). Pilin kütlesel enerji yoğunluğuysa 130 Wh/kg olarak belirtiliyor. Bu değerler, lityum iyon pillerin hala gerisinde olduğundan elektrikli otomobiller için yetersiz olsa da, sürekli hizmet veren elektrikli otobüsler için pili uygun hale getiriyor. Ayrıca lityum demir fosfat (LFP) pillere de alternatif olma potansiyeli taşıyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli Geely, Aegis isimli yeni nesil LFP bataryasını tanıttı



    Geçmişte Toshiba'nın hücreleri Mitsubishi i-MIEV ve Honda Fit EV gibi elektrikli otomobillerde test edildi. Yine de otobüsler ve endüstriyel araçlar çok daha uygun görünüyor. Bunun nedeni, pillerin çok uzun ömürlü olması (10.000 şarj döngüsü), yalnızca 10 dakikada %80'e şarj olması ve -30 ila +60°C arasındaki sıcaklıklarda çalışabilmesi. 



    Bu nedenle üç şirket, Brezilya'da Volkswagen Truck & Bus tarafından geliştirilen elektrikli otobüs prototipinde pillerini test ediyor. SCiB Nb pil hücrelerinin 2025'in bahar aylarında piyasaya sunulması bekleniyor. 



    Toshiba SCiB Nb 50 Ah pil hücresinin özellikleri:




    • Anottaki niyobyum titanyum oksit (NTO)

    • Nominal kapasite: 50 Ah

    • Nominal voltaj: 2,3 V

    • Çıkış gücü: 1000 W

    • Giriş gücü: 2000 W

    • Hacimsel enerji yoğunluğu: 350 Wh/L

    • Kütlesel enerji yoğunluğu: 130 Wh/kg

    • Hızlı şarj performansı: 5C şarj (10 dakika, %80)

    • Ömür: 10.000 şarj döngüsünden sonra %80'in üzerinde kapasite



     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/724140/toshiba-scib-niobium-batteries/







  • Güzel gelişmeler. Mobil halde pc lere tabletlere telefonlar ve bilumum IoT akıllı cihazlarda da görelim.

  • Başlıkta sanki "10.000 defa şarj ömrüne sahip" dense daha mı iyi olurdu?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • epakdil E kullanıcısına yanıt

    olmazdı

  • Japonlar son yıllarda teknolojide geri kalmıştı. Önce mobil dünya sonra yapayzeka gibi bir çok ıskadan sonra güzel bir haber gelmiş. Başarsınlar ki yarışta kalsınlar. Bize de meyveyi yemek düşüyor (mu acaba).

  • Bence bu devrim. Tüm cep teller çöp olur. Şöyle bir düzenleme yapılır. Cep tellerin pil haznesi olur. Çünkü hiç bir cep tel 10.000 şarja kadar kullanılmaz. Eskir ve kırılır o kadar uzun kullanılamaz. Cep tellerin standart pil hazneleri olur ve bu piller de standart olur. Mesela teliniz bozuldu yeni telefon alacaksınız pilsiz alıp eski telinizin pilini kullanırsınız vb. Böylece telefon maliyetleri düşer, çevre kirliliği azalır (pil atık düzeyi azalacağından) çok fazla avantaj bir arada telefon sektörünü etkiler

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Döngü bakımından cok iyiler ama kg başına yoğunluk olarak hala çok gerideler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yahu 1 otobusun 4-5 saatlik tuketimi yuzlerce kw dir. bunu 10 dakikada nasil bir kablonun uzerinden kav volt kac amperle gecireceklermis merak ettim. yuksek voltaj olmadan kol gibi bakir kablo lazim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Bataryayı Bosch 4'e bölmeye çalışıyor, 4 ayrı prizden şarj edecek herhalde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LuckyNack5 L kullanıcısına yanıt

    teknolojiyi geliştirip biraz ara verdiler baktılarki ilerlemiyor tekrar sony toshiba sharp piyasaya çıkmaya hazırlanıyor. çünkü texas gibi çakallar dünyayı tekelleştiriyor.

  • ben mi hatalı hesaplıyorum?


    50 Ah × 2.3 V = 115 w/s yapıyorsa


    100 pilde 115.000 watt yani 115kw


    bir suv ortalama %20 yaksa


    115kw/20/100 = 5.75x100 = 575 km yapar.


    gerçek değer olarak 550KM bence reasonable mesafe olur.


    3 günde bir sarj etsem


    yılda 150 sarj döngüsü demek. 3 yılda 500 döngü.


    cidden devrim olur. elektrikli otolar için devrim olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 21 Ekim 2024; 10:51:29 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.