Şimdi Ara

Toshiba A500 1F4 Görüntü Sorunu ve Yaşadığım Mağduriyet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toshiba A500 1F4 modeliyle ilgili ekran kartı sorunu yaşadım ve Vatan Bilgisayar tarafından mağdur edildim. Bu mağduriyeti başkalarının da yaşamaması için bu sorunu dile getirme ihtiyacı hissettim.

    Yaklaşık 4 ay önce Vatan Bilgisayar'dan Toshiba A500 1F4 model bilgisayar satın aldım. Aldığımın ikinci gününden beri birkaç gün arayla ekran kartı hatası veriyordu. Internet'te biraz araştırma yaptıktan sonra, bu modeli alma gafletinde bulunmuş birçok kişinin belki de herkesin aynı sorundan müzdarip olduğunu gördüm. Birçok sitede sorunun yazılımsal olduğu ve sürücü güncellemesiyle geçeceği yazıyordu. Bu yüzden sürücünün güncellenmesini bekledim ve güncellendiğinde hemen denedim, ancak sorun gene çözülmemişti. 1.5 ay kullandıktan sonra tamir edilmek üzere Vatan Bilgisayara götürdüm. 2 hafta sonra yapıldığını söylerek bana bilgisayarı teslim ettiler, ancak sorunu çözmek bir yana, ek sorunlar oluşturmuşlardı. Önce bilgisayara format atabilmek için harddiski değiştirmişler ve yanlış imaj cd'sinden yükleme yapmışlar. Üzerinde nVidia ekran kartı bulunan bilgisayara ATI sürücüsü yüklemişler. Hal böyle olunca da daha bilgisayarı açar açmaz hata verdi. Vatan Bilgisayar'a, kontrollerinin yapıldığının söylenmesine rağmen neden böyle bir sorun olduğunu sormama rağmen, "Biz orayı kontrol etmemiştik" diye yüzsüzce bir cevap aldım. Bilgisayarı Aktepe Bilişim adındaki Toshiba Ankara servisine gönderilmek üzere tekrar teslim ettim. Malzeme bekleniyor diyerek beni 1 ay beklettiler ve sonunda anakartı da değiştirip, yapıldı diye bana haber verdiler. Bilgisayarı açıp kontrol ettim, çalışıyordu. Tabi sorun rastgele olduğu için onun çözülüp çözülmediğini bilmiyordum. Bilgisayarın orasına burasına bakarken, tesadüf eseri harddisk kapağının olmadığını gördüm ve şok oldum. Bilgisayarı folyoyla sarmalarına rağmen nasıl böyle bir hata yaptıklarını anlayamadım, zaten bir açıklama da alamadım. Ertesi gün kapağı taktılar. Bu seferde bilgisayarın üzerinde ince çiziklerin oluştuğunu gördüm. Vatan Bilgisayar'ın sözde müşteri hizmetlerindeki temsilciye bunu söylediğimde, bant yapıştırılsa bile o çiziklerin oluşacağını gayet pişkin bir biçimde ifade etti. 1.5 aylık kullanım süreci içerisinde tek bir çizik bile oluşmamasına rağmen, onlar bunu gayet doğal hatta olması gereken birşeymiş gibi açıklıyorlardı. Vatan Bilgisayar'ın müşteri memnuniyeti anlayışının "herşey Vatan içindir" anlayışı olduğunu anlayınca sineye çekerek bilgisayarı teslim aldım. 1 hafta kadar bilgisayarı denedikten sonra sorun tekrar oluştu, üstelik sağ hoparlörden de cızırtı geliyordu. Aynı sorun 1 sene içerisinde 2 defadan fazla olduğu için para iadesi istedim, yasal hakkımı göz önünde bulundurarak. Ama bana servise göndereceklerini ve para iadesi için servisin onay vermesi gerektiğini söylediler. Tüketici yasasının ilgili maddesinde böyle bir onaydan bahsedilmezken Vatan Bilgisayar ne hikmetse kendince böyle bir uygulama yapmaktadır. Bunu da sineye çekerek servisten cevap gelmesini bekledim. Ancak aradığımda servis de merkezden (Toshiba distribütörü) onay beklendiğini ve en geç ertesi güne kadar belli olacağını söyledi. Ertesi gün aradığımdaysa gene aynı şey söylendi ve artık beklememe kararı aldım. Tüketici hakem heyetine başvurup haklı olduğumu ispatlayacağım ve elimdeki delillerle de mahkemeye başvuracağım. Biliyorum ki eninde sonunda bu davayı kazanacağım, çünkü tüketici yasasında herşey gayet açıkça belirtiliyor. Bu şekilde beni uğraştırarak Vatan Bilgisayar da, Toshiba'da müşteri kaybetmeye devam edecek. Çünkü ilgili her sitede bu sorunu dile getireceğim. Bu sizin yanınıza kar kalmayacak Vatan Bilgisayar, Toshiba ve Aktepe Bilişim!


    İlgili Madde:


    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.

    Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.







  • hocam geçmiş olsun..inşallah kazanırsınız demiyicem çünkü yazdığınız şartlarda durum lehinize.yalnız vatanbilgisayar aslında bu satış konusunda diğer firmalara göre biraz daha olumlu yaklaşım sergileyen bir firma.yani pek sorun çıkarmıyor hatta özverili davrandığını bile söyleyebilirim.sizinkinde bi uzlaşmazlık olmuş sanırım,olabilir.sonuçta tabiki istisnai durumlar olacaktır.
    ancak belirtmek istediğim bi durum var.burda vatanbilgisayarın iade&değişim için yetkili servisten onay istemesi hemen her firmanın yaptığı bir uygulama. çünkü satış sonrasında ürünün gerekli incelemeler vs. teknik servisleri tarafından yapılıyor ve onların vereceği onay/red sonrasında işlemler son buluyor.birçok büyük firma sattıktan sonra ilk 15 gün yada 30 gün sonra ürünle ilişkisini tamamen kesiyor maalesef..doğru bir tutum olmasada böyle.
    yani bişey oldumu direk sizi servise yönlendiriyorlar.
    vatan en azından forumdan vs. gördüğüm kadarıyla ilgili ve gerçekten çözüm üretiyor biçok durumda.o nedenle bence vatanla zıtlaşmadan onlarında desteğini alarak toshibadan onay belgesini almaya çalışmanız daha doğru olacaktır..çünkü sizin bireysel ısrarınızdan ziyade vatan toshibaya baskı yapar ve ilgilenirse süreç biraz daha hızlı bi şekilde lehinize sonuçlanabilir..
    bide şöyle bir durum var ben acer la bi iade işlemi yaşadım.electroworld den almıştım cihazı ve para iadesi için acer dan onay belgesi gerektiğini söylediler tamam dedim..benim aldığım ew mağaza yetkilileri gerçekten çok çaba gösterdiler çözüm için ama nafile çıktı çünkü acer yani tükürsen yarabbi şükür diyecek bi firma:DD(diğerleride baştacı değilya neyse..) en sonunda bende yasal işlemler sonucunda o onay belgesini aldım ve mağazadaki o benimle beraber uğraşanlarla birlikte bi kutu tatlı alıp hep beraber kutladık:))
    yani demem o ki,vatanı arkanıza alıp toshibaya yüklenin..sizin olayda kıllık yapacak bi firma varsa oda toshiba olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeCCe -- 4 Temmuz 2010; 2:12:43 >




  • Burada senin muhatabın Vatan Bilgisayardan ziyade TNB (Toshıba) dir. Sonuçta Vatan Bilgisayar senin servis ihtiyacına aracılık ediyor. Senden laptopu alıyor Tnb ye gönderiyor, Tnbden gelen laptopu alıyor sana veriyor. Vatanın burada herhangi bir suçu yok. Gecce@ en doğrusunu söylemiş, Vatan Bilgisayarı da arkana alıp TNB nin kapısını çalman lazım...İş TNB den bitecektir. Benim bildiğim TNB iade ve değişim konularına pek sıcak bakmaz. Ha unutmadan daha önce aynı arızadan 2 defa onarım gördüğüne dair servis fişlerini sakın kaybetme.. Bu fişler sana kesinlikle lazım olacaktır.
    Anlattığından anladığım kadarı ile aynı arıza 3'üncü defa gerçekleşiyor. Bu durumda iade/değişim hakkı kazanıyorsun. Eğer imkanın varsa kesinlikle para iadesi al...
  • İlginiz ve önerileriniz için teşekkür ederim. Para iadesi istedim zaten. Burada para iadesini yapacak yer Vatan Bilgisayar'dır. Onun da parasını kimden ve nasıl alacağı beni bağlamaz.
    Bu konuda üç firmanın da gereğini yaptığına inanmıyorum. Toshiba hatalı bir modeli piyasaya sürüyor. O kadar para veriyoruz ve haklı olarak iyi bir ürün olmasını bekliyoruz. Ama nasıldır ki birçok kişide sorun çıkaran bir bilgisayar Toshiba'nın testlerinden geçiyor ve piyasaya sürülüyor. Üstelik piyasadan geri çekmek gibi bir girişimleri de olmuyor.
    Vatan Bilgisayar aracı bir firma olabilir ama bu konuda da düzgün bir hizmet yapmıyorlar. Servisin bu denli bariz ve kabul edilemez hatalar yapmasına karşın benim memnuniyetimi gözetmekten ziyade kendi çıkarlarını düşündüler ve 2 sefer bana sorunlu laptop ı, bırakın tamir olmayı daha fazla sorun oluşmuş haliyle teslim etmeye çalıştılar. İlkinde tecrübesiz olduğum için laptop ı açmadan sadece üzerini kontrol ederek teslim aldım. Açmaya yeltensem de vatan bilgisayar görevlisi şu an şarjı yok diye elime teslim formunu tutuşturdu. İkincisinde tesadüf eseri neyse ki farkettim ki harddisk kapağının olmadığını teslim almadım. Teslim almıyorum dememe rağmen ısrarla teslim etmeye çalıştılar. Çizikler için de gerçekten pişkince bir bahaneyle hala bana servisi savunuyorlardı ki bir an önce teslim alayım gideyim, onlar da daha fazla uğraşmasınlar. İade durumu için aradığımda da tek söyledikleri sevisten onay bekledikleri oluyor. Servisin neye göre onay verdiğini sorunca da cevap veremiyorlar. Üstelik kendilerince ilgili maddeyi değiştirip bana para iadesinin ancak aynı parçanın 2 den fazla olması durumunda yapıldığını söylüyorlar. Bu kadar mantıksız bir cevap olabilir mi? Ben her seferinde aynı sorundan bilgisayarı servise versem de onlar iş bilmediklerinden her defasında farklı parçayı değiştirirler, ki öyle de oluyor. Ondan sonra o maddeden yararlanmak için bilgisayarın her parçasının 2 den fazla değişmesini bekleriz. Herbir parçanın değişmesi de 1 ay sürdüğüne göre bu maddeden faydalanmak imkansız hale gelir. Şimdi söyleyebilir misiniz ki Vatan Bilgisayar'ın hiçbir suçu yoktur? Bilgisayarın bozulmasından veya tamir edilememesinden dolayı ben de Vatan Bilgisayar'ı sorumlu tutmuyorum. Onların sorumlu oldukları yer bu süreç içinde verdikleri hizmettir. Önemli olan da, benim o mağazayı seçmeme neden olacak şey de budur zaten, satış sonrası verdikleri hizmetin kalitesi. Servisin yaptığı hatalar zaten yenilir yutulur cinsten değil. İki imaj cd'sini karıştırıp yanlış olanı yüklediklerini söylüyorlar. Hadi diyelim tamam bir karışıklık oldu hata yapıldı. Neden bu bilgisayar açılıp doğru çalışıp çalışılmadığına bakılmıyor? Neye dayanarak bana bilgisayarınız tamir edildi diyorlar? Anlam verebilmiş değilim gerçekten.
    Şimdiye kadar hepsine eyvallah dedim, ama gördüm ki bu şekilde hiçbiri de işini düzgün bir biçimde yapmadılar.
    Vatan bilgisayarı arkama almamı söylemişsiniz ama şimdiye kadar bu mümkün olmadı kaç defa aradım konuştum, kaç defa mağazalarına gittim. Konuşarak olmadı, her seferinde umursamaz sorumluluk kabul etmez bir hal takındılar. Artık beklemekten ve bunlara laf anlatmaya çalışmaktan usandım. Bundan sonra kararı yargıya bırakacağım. Bir süre beklesem de şimdi ki gibi boşa bir bekleyiş olmayacağını biliyorum.
    Aynı sorunları yaşayan arkadaşların da bence artık seslerini duyurmaları, gerekli yerlere şikayette bulunmaları gerekir ki hakkımızı alalım.




  • Toshiba servis klasiklerinden biri daha: yanlış imaj kurmak,yanlış driver yüklemek
    bu kadar cahilce ve sorumsuzca nasıl iş yapıyorlar anlam veremiyorum...
    tamamen çile çektiriyorlar müşteriye...Vatan bilgisayarın tavrı da sattım bitti havasında...
    sözün bittiği yere gelmişsiniz yasal yoldan hakkınızı alabilirsiniz artık...geçmiş olsun..(toshiba alacaklara ihbar..)
  • Daha önce tüketici mahkemesine başvurmuş arkadaşlar bana süreç hakkında bilgi verirlerse sevinirim.
    Kimisi Tükoder'in davayı açtığını söylüyor ama ne kadar doğrudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlegolas

    Daha önce tüketici mahkemesine başvurmuş arkadaşlar bana süreç hakkında bilgi verirlerse sevinirim.
    Kimisi Tükoder'in davayı açtığını söylüyor ama ne kadar doğrudur?


    geçmiş olsun öncelikle. size tavsiyem 0216 422 40 50 numarasını aramanız. TNB'nin merkez telefon numarası. bant kaydını dinleyip sıfıra basın. bant kaydında call centerı falan arayın der ama call center hiçbir şey yapmaz. şikayetlerle ilgilenen hala oradaysalar kübra hanım, elif hanım daha yetkili sanırım sebahattin bey var. durumu bildirin gayet sert biçimde konuşun çünkü haklı olan sizsiniz. onlarla konuşun. onlar yardımcı olmazsa maalesef benim yaptığım gibi dava açın. dava açarken firma ismini TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri olarak belirtin. ama sanırım sizin bilgisayarın değeri ne kadar bilmiyorum ama 2400 TL ye kadar ürünlerde mahkemeye başvurmak yerine tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz. ama kesin olsun diyorsanız mahkemeden dava açın. tabi dava açmadan önce Tükoder aracılığyla da oluyor olması gerek ama noterden ihtarname çekin. ürün değiştirin ya da para iadesi yapın diye. noterden çektirirseniz 90 TL civarında bir para vermek zorunda kalırsınız. o yüzden Tükoder size daha fazla yardımcı olur. mahkemeden dava açarsanız adli tatil olup falan derken ileriye atılır sonra bilirkişi incelemesi istenir. ayrıca önemli olan şu da var. servis raporunda yazılan arızalar farklı mı yoksa aynı mı? TNB'den genelde farklı arızalar olarak gösterir ki sizin değişim için hakkınız doğmasın. çünkü şunu biliyorum eğer doğruysa yurtdışındaki birimler aynı seri numaralı bilgisayar aynı arızadan servise gelirse bunun hesabını soruyorlar merkez servisten. onlar da zor durumda kalmamak için farklı şeyler çıkartıyolar arıza olarak falan. TNB'nin her oyununu öğrendim. ve eminim ki bizim gibi mağdur olan o kadar çok insan var ki.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yardımlarınız için teşekkür ederim. Verdiğiniz numarayı yarın ararım, ancak bi işe yarayacağını sanmıyorum.
    Yönetmelikte "Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez." şeklinde bir ibare olduğu için para iadesini Vatan Bilgisayar'ın yapacağı kanısındayım. O yüzden davayı TNB yerine Vatan'a açmak daha doğru olmaz mı?
    Laptop'ın değeri 2000'e yakın. Bu fiyattaki ürünler için tüketici hakem heyetinin kararı bağlayıcı olmuyormuş, ancak mahkemeye delil olarak sunuluyormuş. Hakem heyetine gitmeden doğrudan Tükoder'e gitsem süreç daha çabuk mu gelişir, yoksa davayı doğrudan doğruya benim açmam mı daha doğru olur? İhtarname ücreti fazlaymış, bu işlemi yapmamın dava için bir katkısı olur mu? TNB'nin ihtarname yi umursayacağını sanmıyorum zira ben Aktepe Bilişim'e dava açacağım uyarısında bulunduğumda "Dava açabilirsiniz bu sizin en doğal hakkınız" şeklinde bir cevap aldım.
    Vatan'ın teslim formlarında arızaların aynı olduğu belirtiliyor. Ancak TNB'den gelen teslim formlarında arızalı kısma sadece değişen parçaları yazmışlar.




  • yanlış anlaşılma olmasın para iadesi&değişim için parayı ödediğiniz yani alışveriş yaptığınız mağazaya açaçaksınız davayı..bununla ilgili örnek bildiğim bir davada var hatta.adamın biri böyle aldığı değilde direk markaya açmış davayı hakim sen parayı o adamlaramı ödedinde onlara dava açtın parayı kime verdiysen ona açacaksın diyip kapatmış davayı..bende açtığımda electroworlde açmıştım mecburen.

    ek:ya zamanm yok diye fazla ilgilenemiyorum ama bikaç nokta ekleyim.2010 yılı için hakem heyeti bağlayıcılığı 938.75 tl dir.sizinki bunun üstünde olduğuna göre ancak tüketici mahkemesinde delil olarak kullanabilirsiniz hakem heyeti kararını..tükoder falan ne kadar etkili bilmiyorum ama pek zannetmem çok bi faydası olacağını.siz direk sanayi ve ticaret bakanlığına şikayet edin ve tüketici mahkemesinden dava açın tamamdır.tüketici hakem heyetine de başvurun onların kararı mahkeme gününe kadr elinizde olur kullanırsınız.

    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik
    http://www.hukukrehberi.net/Details.aspx?Status=Link&id=24

    Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21485.html

    MESAFELİ SÖZLEŞMELER UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK(web üzerinden yapılan alışverişlerde uygulanır)
    http://www.alomaliye.com/mesafeli_sozlesmeler_uyg_yonetmelik.htm

    bu yönetmelikleri okuyun..

    burdada benim konum var içinde işinize yarayacak bilgiler var incelerseniz iyi olur.
    http://forum.donanimhaber.com/m_38925608/tm.htm

    ihbarnameye falanda boşuna para vermeyin bi işe yaramaz.direk benim dediklerimi uygularsanız tamamdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeCCe -- 4 Temmuz 2010; 20:21:32 >




  • para iadesi isteniyorsa bence hem ithalatçı firmaya hem de satın alınan yere açmak en mantıklısı. ama ürün değişimi isteniyorsa aldığınız yere TNB'den aldığınız değişim onay formunu götürmeniz gerek. dolayısyla ithalatçı firma açmak gerekir eğer ürün değişimi isteniyorsa. ama netten okuduğum kadarıyla belki doğru olmayabilir davayı kazansanız dahi firma size para iadesi yapmak yerine ürün değişimi yapmakta diretiyo. yani sonuçta onlar için var olan malı vermek işlerine geliyo. ama elbetteki para iadesi istiyorsanız kararlı bir şekilde diretmeniz gerek. ihtarname çekmek firmaya davayı açmadan önce siz yasal düzenlemeye uymayıp gerekeni yapmazsanız sizi dava edicem demektir. yani onları uyarmış olursunuz. ve ihtarname çekmişsiniz firmanın size avukatı aracılığyla cevap vermesi gerekir. ben mesela ihtarname çekerken hem aldığım toshiba shopa hem de tnb'ye çekmiştim. mahkemede de yine her iki firmaya dava açmıştım. görüştüğüm avukat bazı durumlarda satıcı ve ithalatçı firmanın topu birbirine atıp bizimle alakası yok deyip uzatmalarını engellemek için iki firmaya da aç demişti. ama bu süreç maalesef uzun sürüyor. yani bilirkişi incelemesine karar veriyo genelde mahkeme. sizden bilirkişi ücretini yatırmanızı istiyo. davayı kazanırsanız karşı taraftaki firmadan masraflarınızı talep edebilirsiniz.




  • Bu durumda Tüketici hakem heyetine başvurmam daha iyi olacak sanırım. İki firmaya da dava açabilmek için tüketici hakem heyetine ayrı ayrı 2 dilekçe mi vermek gerekir? Bir de dava için bir avukat tutsam, bu masrafları da talep edebilir miyim satıcı firmadan?

    @GECCCE
    Tüketici hakem heyetinin kararı vermesi ve davanın sonuçlanması ne kadar sürdü sizde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlegolas

    Bu durumda Tüketici hakem heyetine başvurmam daha iyi olacak sanırım. İki firmaya da dava açabilmek için tüketici hakem heyetine ayrı ayrı 2 dilekçe mi vermek gerekir? Bir de dava için bir avukat tutsam, bu masrafları da talep edebilir miyim satıcı firmadan?

    @GECCCE
    Tüketici hakem heyetinin kararı vermesi ve davanın sonuçlanması ne kadar sürdü sizde?

    yaw allaalla güzel kardeşim sen niye iki firmaya açıyorsun davanı? vatandan almadınmı sen bilgisayarı vatana açaçaksın davayı o kadar.avukat falan tutmana gerek yok tüketici mahkemesinde.sen davayı kazandığın takdirde harcayacağın mahkeme masraflarını sana iade edecekler ki zaten 10-15 lira mahkeme masrafın oluyor.

    ben şimdi sana hakem heyeti için ve mahkeme için dilekçe örneklerini pm atıcam onların çıktısını alıp halledersin gerisini ok.tüketici hakem heyeti kararı 1.5 -2 ay içinde en geç elinde olur.sen şimdi mahkeme açınca sana 2-2.5 ay sonrasına tarih verecekler o zamana kadar tüketici hakem heyeti kararıda eline geçmiş olur.ayrıca bak sanayi ve ticaret bknlğı kısmını atlama.




  • alican09turk öyle dedi diye ikisine birden açayım dedim, vatan bilgisayar sorumluluk tnb nin diye sıyrılmaya çalışır belki diye düşünmüştüm. Ama haklısınız burda para iadesini yapacak olan vatan bilgisayar, sıyrılması da mümkün değil. Ben önce tüketici hakem heyetinin kararını bekleyeyim, vatan bilgisayar kabul etmezse ondan sonra davayı açayım diye düşünmüştüm, ama o kararın çıkması da uzun sürüyormuş, dediğiniz gibi hem davayı açayım hem de hakem heyetine gideyim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, çok faydası oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlegolas

    alican09turk öyle dedi diye ikisine birden açayım dedim, vatan bilgisayar sorumluluk tnb nin diye sıyrılmaya çalışır belki diye düşünmüştüm. Ama haklısınız burda para iadesini yapacak olan vatan bilgisayar, sıyrılması da mümkün değil. Ben önce tüketici hakem heyetinin kararını bekleyeyim, vatan bilgisayar kabul etmezse ondan sonra davayı açayım diye düşünmüştüm, ama o kararın çıkması da uzun sürüyormuş, dediğiniz gibi hem davayı açayım hem de hakem heyetine gideyim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, çok faydası oldu.

    dostum kimsenin kabul etmesi yada red edip sıyrılması gibi keyfi bir hakkı yok,mahkeme bu..vatana parayı ödediğin için ona açman gerekiyor davayı..tüketici hakem heyeti kararının sizin durumunuzda bi bağlayıcığı yok direk redderler onu çünkü parasal sınırın üzerinde sizin tutar.siz dediklerimi yapın sonuç alırsınız

    tekrar söylüyorum sanayi ve tic. bakanlığının sitesine girip ordan şikayetinizi de yapmayı unutmayın.onlar size posta yolu ile dönüş yapıp iletişime geçeçekler.

    dipnot:sen yine de ilk başta dediğim gibi vatanın yetkli bi müdürü ile falan görüşüp işi diyalogla halletmeye çalış.vatan bastırırsa çözülebilir bu işlere kalmadan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeCCe -- 4 Temmuz 2010; 21:56:33 >




  • ben sanayi bakanlığından şikayetimi dile getirmiştim ama hiçbir yararı olmadı. hatta istanbul il sanayi müdürlüğüne gittim adamlar isterseniz biz uyarırız onları ama bizim onlara karşı zorla bir şey yaptırma gibi bir durumumuz olmaz sonra beni bu kadar süre neden oyaladınız diye kızmayın demişlerdi. en kesin çözüm tüketici mahkemesine gidin demişlerdi. bu arada benim hakem heyetime gitm şansım yoktu. çünkü aldığım bilgisyaar 5000 TL değerindeydi.
    GeCCCe arkadaş para iadesi ile ilgili bir deneyimi olduğu için onun söyledikleri doğrudur. ben bir kez ürün değişimi yaptırmıştım TNB'den. onda da işleyiş ilk önce TNB'den değişim onay formunu alıp faturayla birlikte aldığım yere götürüp yeni ürünü almıştım. ama ben siz yarın verdiim numarayı arayın sebahattin beyle konuşun. sebahattin bey şikayetlerden sorumlu. anlayışlı biri gibi geldi bana ben de bu hafta görüştüm kendisiyle. ama şu var. siz arızanın 2 kereden fazla olduğunu belirtiyorsunuz ama TNB genelde (şikayetvar.com da okuduğum şikayetlerden edindiğim bilgiye göre) aynı parçanın 2 kereden fazla değiştirilmesi durumunda değişim yapıyor. bu da yasalardaki açıktan kaynaklanıyor. umarım en kısa sürede çözüme ulaşırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alican09turk

    siz arızanın 2 kereden fazla olduğunu belirtiyorsunuz ama TNB genelde (şikayetvar.com da okuduğum şikayetlerden edindiğim bilgiye göre) aynı parçanın 2 kereden fazla değiştirilmesi durumunda değişim yapıyor. bu da yasalardaki açıktan kaynaklanıyor. umarım en kısa sürede çözüme ulaşırsınız.

    yasalarda açıklık yok hocam herşey net 2 den fazla olması gerekiyor zaten.

    Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,.............................................. durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    yukarıdaki linkini verdiğim yönetmeliklerde yazıyor bakınca görürsünüz.inş kısa zamanda hallolur.alican arkadaşımızın dediği adamla da görüşün bakalım belki halleder sorunu.hadi rasgele




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeCCCe


    quote:

    Orijinalden alıntı: alican09turk

    siz arızanın 2 kereden fazla olduğunu belirtiyorsunuz ama TNB genelde (şikayetvar.com da okuduğum şikayetlerden edindiğim bilgiye göre) aynı parçanın 2 kereden fazla değiştirilmesi durumunda değişim yapıyor. bu da yasalardaki açıktan kaynaklanıyor. umarım en kısa sürede çözüme ulaşırsınız.

    yasalarda açıklık yok hocam herşey net 2 den fazla olması gerekiyor zaten.

    Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,.............................................. durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    yukarıdaki linkini verdiğim yönetmeliklerde yazıyor bakınca görürsünüz.inş kısa zamanda hallolur.alican arkadaşımızın dediği adamla da görüşün bakalım belki halleder sorunu.hadi rasgele


    aslında açıklık değil ama firma bunu evirip çevirip kendilerine yontabiliyor. arıza aynıdır ama müşteriye verilen servis raporunda bunu farklı nedenlere bağlayabilirler. dolayısıyla işi bilmeyen biri de kandırılmış olur. firmanın bu durumda genelde verdiği cvp genelde şu oluyor mesela diyo ki ben senin anakrtını 2 değiştirdim 3. sünde de problem olur değiştirmek zorunda kalırsak sen de yeni cihaz talep edersin diyor. ama atıyorum 2. kez anakartı değiştirmek yerine oraya başka bir işlem yapıldığını yazıyor ya da farklı bir parça değiştirildi diyorlar. adamlar tam tilki. her şeyi mevzuata uydurup ona göre davranıyorlar. ama umarım çok uğraşmazsınız. yarın TNB'ye telefon edip ne dediklerini burada paylaşırsanız çok iyi olur. bu arada baştan uyarmak isterim. büyük ihtimalle size geri döneriz diyecekler. sizin cvbınız ben 1 saat sonra tekrar ararım demek olsun. çünkü geri dönmezler ve öyle kalır. siz yine de ısrarcı olun. kolay gelsin.




  • Doğru, firma kendi işine geldiği gibi değiştiriyor, zannediyor ki tüketici hiçbirşeyi bilmiyor, ne söylenirse onu yapacak. Ancak dava açtığımda hakimin karşısına geçip diyemez ki o madde aslında öyle değil siz yanlış biliyorsunuz.
    Yarın TNB'yi arar durumu yazarım, bugün mail gönderdim ama bilmiyorum ne kadar önemserler.
  • Forum anlaşması 16.madde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.