|
Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı
-
-
Birçok markanın Hibrit aracını kullandım çevremde gördüm. Sorunsuz çalışan, gerçekten yakıt tasarrufu sunan en iyi sistem Toyota'da. Türkiye'nin garabet MTV ve ÖTV sistemi olmasa çok daha fazla satacağı kesin. Özellikle Rav4 Hybrid çok keyifli ve mükemmel bir araç. Ancak 2.5 motor yüzünden ÖTV çok şişiyor.
-
-
toyota farkı japon farkı
-
Olay emisyon değil, cari denge. Milyonlarca doları yurt dışına yolluyorsunuz, buna karşılık ülkenize sağladığınız katma değer sıfır.
Devlet senin ödediğin ÖTV ile para kazanma derdinde değil, direkt araba almanı istemiyor çünkü alınan her araba, merkez bankasının rezervinden kaybolan dolarlar demektir.
-
1.0 araçların çoğu ithal, yada 1.6 altı. RAV4 gümrükten giriş fiyatı 990K, düşük hacimli motor seçeneği olan araçlarda da giriş fiyatı 1 milyon ve üstü olanlar çoğunlukta. Burada dışarıya giden fazla para yok. Hybrid ve elektrikli araçlara teşvik uygulasa petrol ithalatı azalacağından cari açık da azalır. ÖTV de teşvik uygulasa MTV den geçiriyor Devlet, akaryakıttan zarar edecek ona öncelik veriyor, az yakan araç işine yaramıyor, 3'e, 5'e alıp 46 ya sattığı akaryakıttan kârı azalır yoksa. İlerleyen zamanda elektrikli araçtan vergi yada harici şarj, evde şarj vergisini arttırarak, akaryakıtdan azalan gelirini telafi edecektir.
Bir de Gümrük Birliği ile Avrupa'nın kölesi olduğumuz için Avrupa araçları, Avrupa'dan daha çok korumak zorundayız. Tüm vergi sistemimiz buna göre düzenlenmiş ve düzenleniyor.
Devletin derdi cari açığı ve ithalatı azaltmak olsaydı doğru uygulaması şu şekilde olurdu; Çin menşeli olanlar hariç 30.000-35.000 Euro giriş fiyatı limitiyle, motor hacmine bakılmaksızın tüm ithal araçlara %80 ÖTV olması, %40 üzeri yerlilik oranı olan yerli montajlara %50 civarı ÖTV olması olurdu. ÖTV diye birşey hiç olmamalı orası ayrı.
Devletin derdi ithalatı azaltmak olsaydı, 2 yıldır yerli olarak üretilen ve 70 ülkeye ihraç edilen C-HR 2.0 Plugin Hybrid gibi araçlara, %150 yerine %80 ÖTV ve 1.3-1.6 araç MTV si koyar ve iç piyasada da satılmasını sağlardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 17 Ocak 2025; 20:14:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Orası öyle de, otomobilden bizdeki gibi fahiş vergi almayan tonla ülke nasıl sağlıyor cari dengeyi, hatta cari fazla verebiliyor?
Burada devleti yönetenlerin suçu yok mu? Eskiden de cari açık veriyorduk ama bugünkü kadar inanılmaz fahiş vergiler yoktu. 90'lı yıllarda ÖTV diye bir saçmalık yoktu yahu. Ee, o zaman da cari açık veriyorduk?
Peki son 25 yılda sürekli cari açık vermemek için ne yapıldı? Son 25 yılda kaç tane yeni otomobil fabrikası açıldı? Devlet katma değeri yüksek ihracatı teşvik için inşaata, betona verdiği teşviklerden daha fazlasını verdi de biz mi duymadık?
Vatandaşına iyi ve müreffeh bir hayat sunamayan devleti kim yönetiyorsa çeksin gitsin. demek ki bu işi beceremiyor.
-
Bayi, servis memnuniyetsizliği almış başını gidiyor. Corolla diğerlerinden ucuz olmalı. Çünkü dünyada böyle. Dünyada rekor kıran toyota türkiyede pazarın %5’i kadar araba satıyor. Ve ALJ hâlâ distribütör olarak duruyor. Yazık
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şu B segmenti araçlardan bari az ÖTV alın. Yaris Cross falan ulaşılabilir olmalı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
satış öncesi, satış sonrası hizmetler ve ürün kalitesine baktığımda toyota'nın türkiye'de çok pahalı bir marka olduğunu söyleyebilirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaris cross gerçekten kaliteli ve görevini yerine getiren bir araç ancak ülkemizde değeri bilinmiyor. Fiyat da buna etken tabii.
-
-
Dengeyi sağlama biçimleri yanlış. günümüzde motor hacim düzeyine göre vergi alınamaz demiş arkadaş, çok haklı. aynı Ötv gelirini farklı şekilde elde etmek gerekliydi, motor valf sayısına, silindir sayısına göre vergi almak gibi bir saçmalık haline geldi hacime göre vergi almak. şu an asıl mesele öbür türlüsünü, yani emisyon ve araç ham fiyatına/sınıfa göre vergi düzenlemesini yapabilmek, çünkü bütün pazar yeniden dizayn olacak daha doğru bir sisteme geçilirse. 1.6 yüksek emisyonlu lüks premiumlar bitecek, 1.2 puretech'ler, 1.0 turbo'lar, yani 1.6 altı 2.0 altı gibi takıntılar bitecek, yüksek hacimli hybrid'ler ve yüksek motor hacimli ama düşük güçlü euro 7 hazır modeller hakim olmaya başlayacak. bu da tüm pazarın alt üst olması demek, tüm oyuncuların birden stok ve strateji değiştirmesi anlamına geliyor. bilemiyorlar nasıl yapacaklarını, yetkin ekipleri yok resmen.
-
diğerlerinde li-ion kullanıp neden corolla cross da nimh kullanıyorlar acaba
-
Olayı ucuz ve sorunsuz olan marka. Bu yüzden dünyada çok satıyor. Ama bizde distribütör çok pahalıya satıyor. Alınmaz.
-
Toyota Türkiye sadece 61 bin araç mı üretmiş? ayda 5 bin tane!
-
ALJ en çok Toyota satan distribütör, 12 ülkede Toyota distribütörlüğü var, yerli Toyotaların da %93'ü ihracata gidiyor. Türkiye gibi parasal olarak fakir ülke pazarları pek umurlarında olmaz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
280.000 kapasiteli fabrika full olarak çalışıyor ve bunun %90 dan fazlası ihracata gidiyor. Yerli olarak üretilip iç piyasaya sürülen araç sayısı 20-25 bin adet.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 17 Ocak 2025; 19:56:22 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yanlış biliyorsun, 5.nesil hybrid Toyota'ların hepsi Li-ion bataryalı, en azından Avrupa ve Türkiye'ye için üretilenler öyle. Corolla Cross 2022 de Avrupa için üretildi ve ilk günden beri öi'ion bataryalı. Asya'da 2024 e kadar Ni-mh bataryalı idi. Ayrıca keşke Ni-mh bataryalı da gelse, seçme şansımız olsa. Ni-mh bataryalı Priuslar, 4.nesil bazı hybridler, doğru şartlarda ve kullanımda 15-20 yıl ve 500K-1 milyon km potansiyeli. Ni!-Mh bataryalı olanlara bazı ülkelerde 15 yıl garanti veriliyor. Li-ion bataryanın ömrü belli değil 10 yıl en iyi tahmin, en iyi şartlarda ve çok doğru kullanımda binde bir bazı araçlarda 12-13 yıl dayanabilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Chery bitti, Chery satışlarının %60'ı engellilere ÖTV muafiyeti ile oldu, %40 vergi gelip limit dışı kalınca Haziran sonrası 1/4 üne düştü satışlar, %50 ek vergi ile fabrika kurmadan işleri zor. Ya fabrika kuracaklar Türkiye yada Avrupa'da bir yerde yada çekip gidecekler. İspanya'da eski Nissan fabrikasını aldılar galiba, bir tane Çinli marka aldı ama tam hatırlamıyorum, oradan araç gelirse 2026 da falan tekrar yüksek satış yapabilirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 17 Ocak 2025; 20:8:44 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Şu B segmenti araçlardan bari az ÖTV alın. Yaris Cross falan ulaşılabilir olmalı.
|
Birçok markanın Hibrit aracını kullandım çevremde gördüm. Sorunsuz çalışan, gerçekten yakıt tasarrufu sunan en iyi sistem Toyota'da. Türkiye'nin garabet MTV ve ÖTV sistemi olmasa çok daha fazla satacağı kesin. Özellikle Rav4 Hybrid çok keyifli ve mükemmel bir araç. Ancak 2.5 motor yüzünden ÖTV çok şişiyor.
|
1.0 araçların çoğu ithal, yada 1.6 altı. RAV4 gümrükten giriş fiyatı 990K, düşük hacimli motor seçeneği olan araçlarda da giriş fiyatı 1 milyon ve üstü olanlar çoğunlukta. Burada dışarıya giden fazla para yok. Hybrid ve elektrikli araçlara teşvik uygulasa petrol ithalatı azalacağından cari açık da azalır. ÖTV de teşvik uygulasa MTV den geçiriyor Devlet, akaryakıttan zarar edecek ona öncelik veriyor, az yakan araç işine yaramıyor, 3'e, 5'e alıp 46 ya sattığı akaryakıttan kârı azalır yoksa. İlerleyen zamanda elektrikli araçtan vergi yada harici şarj, evde şarj vergisini arttırarak, akaryakıtdan azalan gelirini telafi edecektir.
Bir de Gümrük Birliği ile Avrupa'nın kölesi olduğumuz için Avrupa araçları, Avrupa'dan daha çok korumak zorundayız. Tüm vergi sistemimiz buna göre düzenlenmiş ve düzenleniyor. Devletin derdi cari açığı ve ithalatı azaltmak olsaydı doğru uygulaması şu şekilde olurdu; Çin menşeli olanlar hariç 30.000-35.000 Euro giriş fiyatı limitiyle, motor hacmine bakılmaksızın tüm ithal araçlara %80 ÖTV olması, %40 üzeri yerlilik oranı olan yerli montajlara %50 civarı ÖTV olması olurdu. ÖTV diye birşey hiç olmamalı orası ayrı. Devletin derdi ithalatı azaltmak olsaydı, 2 yıldır yerli olarak üretilen ve 70 ülkeye ihraç edilen C-HR 2.0 Plugin Hybrid gibi araçlara, %150 yerine %80 ÖTV ve 1.3-1.6 araç MTV si koyar ve iç piyasada da satılmasını sağlardı. |
Orası öyle de, otomobilden bizdeki gibi fahiş vergi almayan tonla ülke nasıl sağlıyor cari dengeyi, hatta cari fazla verebiliyor? Burada devleti yönetenlerin suçu yok mu? Eskiden de cari açık veriyorduk ama bugünkü kadar inanılmaz fahiş vergiler yoktu. 90'lı yıllarda ÖTV diye bir saçmalık yoktu yahu. Ee, o zaman da cari açık veriyorduk? Peki son 25 yılda sürekli cari açık vermemek için ne yapıldı? Son 25 yılda kaç tane yeni otomobil fabrikası açıldı? Devlet katma değeri yüksek ihracatı teşvik için inşaata, betona verdiği teşviklerden daha fazlasını verdi de biz mi duymadık? Vatandaşına iyi ve müreffeh bir hayat sunamayan devleti kim yönetiyorsa çeksin gitsin. demek ki bu işi beceremiyor. |
Olay emisyon değil, cari denge. Milyonlarca doları yurt dışına yolluyorsunuz, buna karşılık ülkenize sağladığınız katma değer sıfır.
Devlet senin ödediğin ÖTV ile para kazanma derdinde değil, direkt araba almanı istemiyor çünkü alınan her araba, merkez bankasının rezervinden kaybolan dolarlar demektir. |
Benzer içerikler
- instagram hesap çalma
- youtube reklam engelleme
- gemini ücretsiz mi
- tiktok keşfet saatleri
- silo 2 sezon
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X