Şimdi Ara

Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: akmac Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 6 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy şu anda #41
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
36. Sırada  bugün en iyi #8
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı
    Toyota Avrupa, 2024 yılında 1 milyon 217 bin 132 araç satışıyla tüm zamanların rekorunu kırmayı başardı. Önceki yıla göre yüzde 4 artış elde eden Toyota Avrupa, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit, tam elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçlardan oluşan çoklu mobilite stratejisinin meyvelerini topladı. 



    Farklı teknolojilerle herkese uygun çözümler sunan Toyota Avrupa’nın büyümesi, aynı zamanda CO2 emisyonlarının da daha hızlı bir şekilde düşmesine öncülük etti. Toyota Avrupa’nın 2024 yılında elektrifikasyona sahip araç satış oranı yüzde 74’e yükseldi ve 900 bin adedi aştı. Ayrıca tam elektrikli satışları yüzde 18, şarj edilebilir hibrit satışları yüzde 36 ve tam hibrit satışları yüzde 9 arttı.



    Toyota marka bazında ise yüzde 3 artışla 2024 yılında 1 milyon 128 bin 948 adetlik araç satışı gerçekleştirdi. Şirket, bu satış performansıyla birlikte üst üste dördüncü yıl Avrupa’nın en çok tercih edilen ikinci markası oldu. Markanın ticari araç ürün yelpazesi Toyota Professional’da 132 bin 614 adetlik satış elde edildi.



    Toyota’nın Avrupa’da en çok satılan modelleri Yaris ve Corolla ailesinin yanı sıra Türkiye’de üretilen Toyota C-HR oldu. Bu satış rakamları sırasıyla 204 bin 787 adetle Yaris Cross, 176 bin 782 adetle Yaris, 163 bin 393 adetle Corolla ürün gamı, 131 bin 622 adetle Toyota C-HR, 97 bin 466 adetle Aygo X ve 94 bin 344 adetle RAV4 şeklinde gerçekleşti.



    Toyota Türkiye’de de rekor adetlere ulaştı



    Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı
    Toyota’nın yükselişi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de devam etti. Toyota, Ocak-Aralık döneminde 61 binin üzerinde satış rakamıyla tüm zamanların en yüksek satışına ulaştı. Bununla birlikte Toyota rekor adette tam hibrit satışıyla bu segmentte yüzde 58’lik payı aldı ve tam hibrit segmentinde açık ara lider konumunu sürdürdü. Tam hibrit, şarj edilebilir hibrit ve hafif hibritlerin dahil olduğu hibrit pazarında da Toyota, yüzde 18 pazar payı ile liderliği devam ettirdi.



    Ayrıca Bkz.Nvidia: Tam otonom araçlar için zaman ve daha güçlü teknoloji gerekiyor



    Toyota’nın SUV modelleri de Türk tüketiciler tarafından büyük ilgi gördü. Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 ve Land Cruiser Prado’dan oluşan geniş SUV ürün gamı, 19 bin 275 adetlik satışa ulaştı. Tasarımı ve teknolojisiyle dikkat çeken Toyota C-HR Hybrid ise bu satışlarda en yüksek paya sahip oldu. Geçtiğimiz Ekim ayında Türkiye pazarına sunulan ve büyük beğeni toplayan Land Cruiser Prado da bu satışlara önemli katkılar yaptı. Böylece Toyota’nın Türkiye’deki toplam satışlarının yüzde 32’sini SUV modeller oluşturdu.









  • Birçok markanın Hibrit aracını kullandım çevremde gördüm. Sorunsuz çalışan, gerçekten yakıt tasarrufu sunan en iyi sistem Toyota'da. Türkiye'nin garabet MTV ve ÖTV sistemi olmasa çok daha fazla satacağı kesin. Özellikle Rav4 Hybrid çok keyifli ve mükemmel bir araç. Ancak 2.5 motor yüzünden ÖTV çok şişiyor.
    1.0 araçların çoğu ithal, yada 1.6 altı. RAV4 gümrükten giriş fiyatı 990K, düşük hacimli motor seçeneği olan araçlarda da giriş fiyatı 1 milyon ve üstü olanlar çoğunlukta. Burada dışarıya giden fazla para yok. Hybrid ve elektrikli araçlara teşvik uygulasa petrol ithalatı azalacağından cari açık da azalır. ÖTV de teşvik uygulasa MTV den geçiriyor Devlet, akaryakıttan zarar edecek ona öncelik veriyor, az yakan araç işine yaramıyor, 3'e, 5'e alıp 46 ya sattığı akaryakıttan kârı azalır yoksa. İlerleyen zamanda elektrikli araçtan vergi yada harici şarj, evde şarj vergisini arttırarak, akaryakıtdan azalan gelirini telafi edecektir.

    Bir de Gümrük Birliği ile Avrupa'nın kölesi olduğumuz için Avrupa araçları, Avrupa'dan daha çok korumak zorundayız. Tüm vergi sistemimiz buna göre düzenlenmiş ve düzenleniyor.

    Devletin derdi cari açığı ve ithalatı azaltmak olsaydı doğru uygulaması şu şekilde olurdu; Çin menşeli olanlar hariç 30.000-35.000 Euro giriş fiyatı limitiyle, motor hacmine bakılmaksızın tüm ithal araçlara %80 ÖTV olması, %40 üzeri yerlilik oranı olan yerli montajlara %50 civarı ÖTV olması olurdu. ÖTV diye birşey hiç olmamalı orası ayrı.

    Devletin derdi ithalatı azaltmak olsaydı, 2 yıldır yerli olarak üretilen ve 70 ülkeye ihraç edilen C-HR 2.0 Plugin Hybrid gibi araçlara, %150 yerine %80 ÖTV ve 1.3-1.6 araç MTV si koyar ve iç piyasada da satılmasını sağlardı.

    Orası öyle de, otomobilden bizdeki gibi fahiş vergi almayan tonla ülke nasıl sağlıyor cari dengeyi, hatta cari fazla verebiliyor?


    Burada devleti yönetenlerin suçu yok mu? Eskiden de cari açık veriyorduk ama bugünkü kadar inanılmaz fahiş vergiler yoktu. 90'lı yıllarda ÖTV diye bir saçmalık yoktu yahu. Ee, o zaman da cari açık veriyorduk?


    Peki son 25 yılda sürekli cari açık vermemek için ne yapıldı? Son 25 yılda kaç tane yeni otomobil fabrikası açıldı? Devlet katma değeri yüksek ihracatı teşvik için inşaata, betona verdiği teşviklerden daha fazlasını verdi de biz mi duymadık?


    Vatandaşına iyi ve müreffeh bir hayat sunamayan devleti kim yönetiyorsa çeksin gitsin. demek ki bu işi beceremiyor.

    Biz de motor hacmine göre vergi saçmalığından vazgeçsek, tüm Dünya gibi emisyona göre vergi uygulasak, çevre düşmanı dizel araçlara 3-4 kat vergi uygulasak Türkiye'de 60.000 adet değil 100.000 adet satılır. Ama zaten fabrika kapasitesi yetmiyor %93'ü ihracata gidiyor. Toyota Hybrid araçlar karaborsa, bayilerin çoğu elden para istiyor ve birkaç ay sonrasına teslimat yapılıyor. 1.0 turbo araç şehir içi 8-9lt yakıyorken, RAV4 5.6lt yakıyorsa vergisi niye fazla, %220 vergi saçmalık. Egea, Clio, Stepway fiyatlarında, Dünya'da en çok satan benzinli araç RAV4 bizde lüks.
    Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı
    Olay emisyon değil, cari denge. Milyonlarca doları yurt dışına yolluyorsunuz, buna karşılık ülkenize sağladığınız katma değer sıfır.

    Devlet senin ödediğin ÖTV ile para kazanma derdinde değil, direkt araba almanı istemiyor çünkü alınan her araba, merkez bankasının rezervinden kaybolan dolarlar demektir.
  • Birçok markanın Hibrit aracını kullandım çevremde gördüm. Sorunsuz çalışan, gerçekten yakıt tasarrufu sunan en iyi sistem Toyota'da. Türkiye'nin garabet MTV ve ÖTV sistemi olmasa çok daha fazla satacağı kesin. Özellikle Rav4 Hybrid çok keyifli ve mükemmel bir araç. Ancak 2.5 motor yüzünden ÖTV çok şişiyor.

  • Biz de motor hacmine göre vergi saçmalığından vazgeçsek, tüm Dünya gibi emisyona göre vergi uygulasak, çevre düşmanı dizel araçlara 3-4 kat vergi uygulasak Türkiye'de 60.000 adet değil 100.000 adet satılır. Ama zaten fabrika kapasitesi yetmiyor %93'ü ihracata gidiyor. Toyota Hybrid araçlar karaborsa, bayilerin çoğu elden para istiyor ve birkaç ay sonrasına teslimat yapılıyor. 1.0 turbo araç şehir içi 8-9lt yakıyorken, RAV4 5.6lt yakıyorsa vergisi niye fazla, %220 vergi saçmalık. Egea, Clio, Stepway fiyatlarında, Dünya'da en çok satan benzinli araç RAV4 bizde lüks.
    Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 16 Ocak 2025; 21:54:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • toyota farkı japon farkı Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı 

  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt
    Olay emisyon değil, cari denge. Milyonlarca doları yurt dışına yolluyorsunuz, buna karşılık ülkenize sağladığınız katma değer sıfır.

    Devlet senin ödediğin ÖTV ile para kazanma derdinde değil, direkt araba almanı istemiyor çünkü alınan her araba, merkez bankasının rezervinden kaybolan dolarlar demektir.

  • İsmini Vermek İstemeyen Halil kullanıcısına yanıt
    1.0 araçların çoğu ithal, yada 1.6 altı. RAV4 gümrükten giriş fiyatı 990K, düşük hacimli motor seçeneği olan araçlarda da giriş fiyatı 1 milyon ve üstü olanlar çoğunlukta. Burada dışarıya giden fazla para yok. Hybrid ve elektrikli araçlara teşvik uygulasa petrol ithalatı azalacağından cari açık da azalır. ÖTV de teşvik uygulasa MTV den geçiriyor Devlet, akaryakıttan zarar edecek ona öncelik veriyor, az yakan araç işine yaramıyor, 3'e, 5'e alıp 46 ya sattığı akaryakıttan kârı azalır yoksa. İlerleyen zamanda elektrikli araçtan vergi yada harici şarj, evde şarj vergisini arttırarak, akaryakıtdan azalan gelirini telafi edecektir.

    Bir de Gümrük Birliği ile Avrupa'nın kölesi olduğumuz için Avrupa araçları, Avrupa'dan daha çok korumak zorundayız. Tüm vergi sistemimiz buna göre düzenlenmiş ve düzenleniyor.

    Devletin derdi cari açığı ve ithalatı azaltmak olsaydı doğru uygulaması şu şekilde olurdu; Çin menşeli olanlar hariç 30.000-35.000 Euro giriş fiyatı limitiyle, motor hacmine bakılmaksızın tüm ithal araçlara %80 ÖTV olması, %40 üzeri yerlilik oranı olan yerli montajlara %50 civarı ÖTV olması olurdu. ÖTV diye birşey hiç olmamalı orası ayrı.

    Devletin derdi ithalatı azaltmak olsaydı, 2 yıldır yerli olarak üretilen ve 70 ülkeye ihraç edilen C-HR 2.0 Plugin Hybrid gibi araçlara, %150 yerine %80 ÖTV ve 1.3-1.6 araç MTV si koyar ve iç piyasada da satılmasını sağlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 17 Ocak 2025; 20:14:49 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • İsmini Vermek İstemeyen Halil kullanıcısına yanıt

    Orası öyle de, otomobilden bizdeki gibi fahiş vergi almayan tonla ülke nasıl sağlıyor cari dengeyi, hatta cari fazla verebiliyor?


    Burada devleti yönetenlerin suçu yok mu? Eskiden de cari açık veriyorduk ama bugünkü kadar inanılmaz fahiş vergiler yoktu. 90'lı yıllarda ÖTV diye bir saçmalık yoktu yahu. Ee, o zaman da cari açık veriyorduk?


    Peki son 25 yılda sürekli cari açık vermemek için ne yapıldı? Son 25 yılda kaç tane yeni otomobil fabrikası açıldı? Devlet katma değeri yüksek ihracatı teşvik için inşaata, betona verdiği teşviklerden daha fazlasını verdi de biz mi duymadık?


    Vatandaşına iyi ve müreffeh bir hayat sunamayan devleti kim yönetiyorsa çeksin gitsin. demek ki bu işi beceremiyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bayi, servis memnuniyetsizliği almış başını gidiyor. Corolla diğerlerinden ucuz olmalı. Çünkü dünyada böyle. Dünyada rekor kıran toyota türkiyede pazarın %5’i kadar araba satıyor. Ve ALJ hâlâ distribütör olarak duruyor. Yazık

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şu B segmenti araçlardan bari az ÖTV alın. Yaris Cross falan ulaşılabilir olmalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • satış öncesi, satış sonrası hizmetler ve ürün kalitesine baktığımda toyota'nın türkiye'de çok pahalı bir marka olduğunu söyleyebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaris cross gerçekten kaliteli ve görevini yerine getiren bir araç ancak ülkemizde değeri bilinmiyor. Fiyat da buna etken tabii.

  • 2024’de satış rakamlarını grup olarak yapınca chery ile toyota aynı.

    Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İsmini Vermek İstemeyen Halil kullanıcısına yanıt

    Dengeyi sağlama biçimleri yanlış. günümüzde motor hacim düzeyine göre vergi alınamaz demiş arkadaş, çok haklı. aynı Ötv gelirini farklı şekilde elde etmek gerekliydi, motor valf sayısına, silindir sayısına göre vergi almak gibi bir saçmalık haline geldi hacime göre vergi almak. şu an asıl mesele öbür türlüsünü, yani emisyon ve araç ham fiyatına/sınıfa göre vergi düzenlemesini yapabilmek, çünkü bütün pazar yeniden dizayn olacak daha doğru bir sisteme geçilirse. 1.6 yüksek emisyonlu lüks premiumlar bitecek, 1.2 puretech'ler, 1.0 turbo'lar, yani 1.6 altı 2.0 altı gibi takıntılar bitecek, yüksek hacimli hybrid'ler ve yüksek motor hacimli ama düşük güçlü euro 7 hazır modeller hakim olmaya başlayacak. bu da tüm pazarın alt üst olması demek, tüm oyuncuların birden stok ve strateji değiştirmesi anlamına geliyor. bilemiyorlar nasıl yapacaklarını, yetkin ekipleri yok resmen.





  • diğerlerinde li-ion kullanıp neden corolla cross da nimh kullanıyorlar acaba

  • Olayı ucuz ve sorunsuz olan marka. Bu yüzden dünyada çok satıyor. Ama bizde distribütör çok pahalıya satıyor. Alınmaz.

  • Toyota Türkiye sadece 61 bin araç mı üretmiş? ayda 5 bin tane! Toyota Avrupa, 2024'te tüm zamanların satış rekoruna ulaştı 

  • tans61 kullanıcısına yanıt
    ALJ en çok Toyota satan distribütör, 12 ülkede Toyota distribütörlüğü var, yerli Toyotaların da %93'ü ihracata gidiyor. Türkiye gibi parasal olarak fakir ülke pazarları pek umurlarında olmaz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    280.000 kapasiteli fabrika full olarak çalışıyor ve bunun %90 dan fazlası ihracata gidiyor. Yerli olarak üretilip iç piyasaya sürülen araç sayısı 20-25 bin adet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 17 Ocak 2025; 19:56:22 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • cesaret84 C kullanıcısına yanıt
    Yanlış biliyorsun, 5.nesil hybrid Toyota'ların hepsi Li-ion bataryalı, en azından Avrupa ve Türkiye'ye için üretilenler öyle. Corolla Cross 2022 de Avrupa için üretildi ve ilk günden beri öi'ion bataryalı. Asya'da 2024 e kadar Ni-mh bataryalı idi. Ayrıca keşke Ni-mh bataryalı da gelse, seçme şansımız olsa. Ni-mh bataryalı Priuslar, 4.nesil bazı hybridler, doğru şartlarda ve kullanımda 15-20 yıl ve 500K-1 milyon km potansiyeli. Ni!-Mh bataryalı olanlara bazı ülkelerde 15 yıl garanti veriliyor. Li-ion bataryanın ömrü belli değil 10 yıl en iyi tahmin, en iyi şartlarda ve çok doğru kullanımda binde bir bazı araçlarda 12-13 yıl dayanabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tans61 kullanıcısına yanıt
    Chery bitti, Chery satışlarının %60'ı engellilere ÖTV muafiyeti ile oldu, %40 vergi gelip limit dışı kalınca Haziran sonrası 1/4 üne düştü satışlar, %50 ek vergi ile fabrika kurmadan işleri zor. Ya fabrika kuracaklar Türkiye yada Avrupa'da bir yerde yada çekip gidecekler. İspanya'da eski Nissan fabrikasını aldılar galiba, bir tane Çinli marka aldı ama tam hatırlamıyorum, oradan araç gelirse 2026 da falan tekrar yüksek satış yapabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 17 Ocak 2025; 20:8:44 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.