Şimdi Ara

Toyota C-HR Hybrid almaya değer mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
9.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Takumi_Fujiwara kullanıcısına yanıt
    quote:

    Toyota has yet to disclose what the conventional, 1.2-liter gasoline engine produces, but the 1.8-liter hybrid mill offers up 120 horsepower while the 2.0-liter hybrid mill will deliver some 177 horsepower.




    2.0 litre 177bg olarak yeni nesil "dinamik kuvvet" motor ve hybrid sistemde guncellemeler daha verimli rotorlarlar Ve jeneratorler , transmisyon da ayrik dişli şafti? , daha ufak kaput düzeni ile dönüş çapının dusurulmesi, daha ufak ancak verimli ve hafif batarya kullanimi gibi bayağı ovuyor yeni sistemi toyota.

    Siz dediginiz uzere 3-4 seneye (ulkemizdeki vergisistemi 2.0'i daha erken / gec getirebilir) kalkacak bir hybrid sistem icin eski kalmis demem cok ayıp değil sanirim. Olmayan Piyasasi düşünülürse özellikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 21 Ekim 2018; 18:44:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkür ederim. İnanın ki ben de istemiyorum ama dolandırıcı/yalancı kişilerden o kadar çektik ki geçen ay a1 satın aldı arkadaşım “çoook güvenilir bir yer”den yaklaşık 100bin liraya sadece aldığı gün çok mutluydu. Güvenemiyorum bir türlü.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • endofthegame E kullanıcısına yanıt
    Artık hybrid ötv avantajı kalmadı hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NecronLord kullanıcısına yanıt
    Bunu da çok düşündüm sonra dedim ki amaan bir kere geliyoruz :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • High Quality kullanıcısına yanıt
    İlk araba alacak olduğumda dedim ki 3-4 ay daha bekleyim krediyle uğraşmiyim o zamanlar bu aracın hibrit olanı 97bin liraydı. Ben bekledikçe sadece fiyatı arttı 😕

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam izmir’e sordum ablam da bayileri aradı fiyat bu eksende aslında görüştüğünüz bayileri paylaşabilirseniz özelden veya buradan memnun olurum bana denk gelmedi sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackStar13 -- 21 Ekim 2018; 22:39:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İstanbul'da degilseniz Hybrid Çok marjinal bir tercih olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geronimoooooo kullanıcısına yanıt
    Chr için pili 10 yıl garantili diyorlar ama Kia pil için hiç garanti vermiyor olabilir. Ne kadar garanti verdiği bile henüz belli değilmiş. İki yıl diyen olmuş ama pil tüketim malzemesi olarak geçtiği için hiç garanti vermiyor olabilir de. Sonuçta pili şu kadar yıl garanti altındadır demiyor kesinlikle Kia.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackStar13 B kullanıcısına yanıt
    Nataş ve dumankaya bayilerine gittim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalkacağı falan yok. Kalkacak olsa yeni corollada neden kullansınlar?



    Corolla da daha keyifli, daha performanslı 2.0 motorlu hibrit seçenek de sunacaklar, asıl motoru hala 1.8hibrit olacak. Uygun fiyatlı, ekonomik seçenek olarak üretime devam edecek. Tabii iyileştirmeler de var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8lt'lik motor devam ediyor, yanına daha performanslı 2.0lt'lik ve toplamda 180 beygirlik hibrit seçeneği eklendi. Türkiye'de Corolla'da sadece bir donanım seviyesinde dizel ünite kaldı, o da yakında kaldırılacak ve 1.8 hibrit seçeneği sunulacak. Vergi sistemi yüzünden zannediyorum yeni kasa Auris sadece 1.8 hibrit seçeneği ile gelir Türkiye'ye.

    Hyundai/Kia hibrit araçlarında çift kavrama DCT şanzıman kullanır. Bunun avantajları da vardır, dezavantajları da. Avantajları arasında alışılagelmiş vites geçiş hissi, sportif kullanım hissi, daha yüksek hızlarda EV sürüş kabiliyeti; dezavantajı ise çift kavrama şanzımanın kendine has arızalarıdır.

    Toyota hibritlerde ise şanzıman bulunmaz. Avantaj; rijit yapıdaki sistemin arıza ihtimalinin çok düşük olması. Çok sayıda yabancı forum sitelerini araştırdım, servislere sordum ama henüz Toyota hibritlerde otomatik vites arızası görmedim. Dezavantaj ise metro gibi hızlanan araç hiç sportif keyif vermiyor, ani hızlanmalarda benzin motoru üst devire sabitleniyor ve 'bu nedir yaa' dedirtebiliyor. (Zannediyorum yeni gelecek olan 2.0 hibritlerde vites geçişleri taklit edilecek fakat henüz bu konuda tam bilgim yok, yanlış bilgi de olabilir).

    Çok yoğun trafikte araç kullanacaksanız hibrit araç iyi bir seçenek olur. Sessizdir, huzur verir, sakinleştirir. Fakat genellikle şehirler arası araç kullanılacaksa D segment manuel bir araç daha iyi bir seçenek olacaktır.

    Bir de şunu denemenizi tavsiye ederim; CHR'ın arka koltuklarına oturun, ardında mesela cam tavanlı bir Nissan Qashqai'nin arkasına oturun. O noktada bazen insanın aklı çok karışabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aşağıda konusu var birçok detay orada yazıyor. Araç tek kelime ile mükemmel, bu araçtan sonra başka araçlar seni tatmin etmez.

    - Tavsiye olarak, manuel vites alma, otomatik şanzımanı çok çok başarılı. İkinci el otomatik al bütçe yetmiyorsa ama TSS illa ki olsun. 2018 modellerde standart var bazı 2017 modellerde de

    - Yılda 10 bin km altında veya genelde uzun yolda kullanıyorsan 1.2 lt tercih et. Ayrıca sürüş zevki hibrite göre daha zevklidir. Uzun yolda 5-6 lt, şehir içinde 8-9 lt yakar. Dikkat edersen biraz daha az veya fazla yakması senin elinde.

    - Hibrit ise apayrı bir dünya. Yakıt tüketimi tamamen senin kullanımına bağlı.Şehir içi 3 lt gibi değerleri tutturabilirsin çok rahat şekilde. Daha çok şehir içinde kullanacaksan ve çok km yapacaksan tercih edilir.Tabi uzun vadeli ( 10 yıl + ) kullanıacaksanız da.

    - Bu araç 1,5 ton benim sembolde aynı yakıyor diyenlere kulak asmayın. Yakıt tüketimi sağ ayağınıza hakim olduğunuz müddetçe iki versiyonda da sınıfında ekonomik araçlardandır.

    - Son olarak eğer 1.2lt almaya karar verdi iseniz Diamond Premium paketli ( komple led far, deri koltuk
    vs yani JBL paketi hariç ne ararsanız var ) elmas gümüş gri renkli çok az eski stok aracı hurda bayiden 155 bin TL civarına alabilirsiniz. Bu dolulukta bir aracı ben olsam Advance otomatik yerine tercih ederim.




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Yeni kasa eski motor . Bu taktiği hic duymadiniz mi ?

    VW hep yapar, almanlar hep yapar. pazarlama olarak Eldekileri bitirme stratejisi, Mühendislik olarak da Riski azaltma stratejisi.



    Bu şekilde eski araçlara sahip müşterilerin araclarinin piyasa degeri bir anda düşmez, yeni bir kasanin problemlerinin potansiyeli ile ayni anda yeni motorun problemlerinin potansiyeli eklenmemis olur.



    kendi pil agirligi altinda ezilen yokus cikamayan arabalari hatirladikca Bunu anlamak çok da zor değil yani.



    Mesela Toyota'nın o cok ovulen saglam ama performans garibi tekerleklerin dönüş çapını sınırlayan şanzımanın uzun yolda insanin beynini ayran kivamina cevirdiginden cift kavramalinin konforu hissiyati daha iyi olduğu söylenebilir. Bakim Maliyetinde bir eksi olabilir belki her 70.000km civarinda, ama en azindan araba bindiginizi hisettirir.

    İlla ki Hybrid alınacaksa Kia Niro'ya binmeden icine oturmadan oyle CHR falan almayin. Zaten CHR in arkasi yok, orada kopek-kedi falan oturur tasarim var ama tasarim konforu nasil etkiler derseniz, CHR'in arka koltuklarini hic sevmediginiz arkadaslarinizi oturtarak uzun yolda test edebilirsiniz.

    Eğer ihtiyaçlar doğru belirlenmezse dizel otomatik genel kullanim için daha avantajlidir.kimse size Hibrit kullandiniz diye madalya takmayacak devletten bir vergi avantajı olmayacak bu forumdaki bir kaç fanatik dışında.
    Hybrid yalan çok yakıyor diyen bir çok amaç dışı kullanıcı gördüm de keyfine yol yapan bir çok sürücü de gördüm....
    aman su trafiğe girelim hybrid yakit tuketimimiz düşsün diyen pek bir manyak gormedim. Tabi hybridlerin trafikte az yakmasi da toplam da bir ekonomi avantaji saglar mi dizel otomatiklere o da ayri bir tartışma konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Ekim 2018; 9:36:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackStar13

    İlk araba alacak olduğumda dedim ki 3-4 ay daha bekleyim krediyle uğraşmiyim o zamanlar bu aracın hibrit olanı 97bin liraydı. Ben bekledikçe sadece fiyatı arttı 😕
    Selam birikimini tl de tutmazsan fiyat artışı mevcut parana karşı çokta etkisi olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut motor sonuç olarak devam edecek. Bitecek diye bir şey yok kaldı ki iyileştirmeler de yapılıyor. Toyota hibritler güç anlamında tat vermiyordu, bu nedenle daha güçlü hibrit çıkardılar. Yüksek güçten ziyade toyotanın asıl hedefi düşük emisyon, bunu da 1.8 motorla daha başarılı şekilde yapıyor.



    Dizel otomatik yoğun şehir içi kullanılmadığı sürece ve fiyat dezavantajı olmadığı sürece mantıklı olabilir ama dizeler bu kriterleri karşılamıyor. Chr rakibi olabilecek dizel otm qashqai vs chr ye göre daha pahalı. Şehir içi kullanımda hibritler hem ekonomik hem de çok daha konforlu. Ses yok, titreşim yok, vites geçişi yok.



    Kia Niro da alternatif olabilir ama chr ülkemizde üretiliyor, fiyatı daha uygun. Sağlamlık sorunsuzluk olarak toyota güveni veremez. Toyota hibrit tecrübesi yüksek hem de kiada yarı otomatik şanzıman var. Bir diğer mesele de ikinci el. Chr ikinci el olarak niroya göre daha az değer kaybeder. Ayrıca tasarım olarak da büyük farklar var. Chr çok ilgi çekici, yakışıklı araba. Niro çok düz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Niro farklı CHR farklı. Arkaya at 1.90 m kişi yine oturur yeri gelir 1 m kişi bile oturmak istemez. Birisi SUV tarzında diğeri kupe tarzında. Çok farklı tasarıma ve kişilere oynuyorlar.

    Toyota oldukça efektif ve ekonomik kendisinin eksiden beri geliştirdiği bir hibrit teknolojisi kullanırken, Kia daha basite kaçan lityum ve çift kavrama sistemi kullanıyor. Bu iki sistemin sorun çıktığı zaman değişim maliyetleri Toyota'ya göre çok çok pahalı vs vs. Ayrıca şu anda bildiğim kadarı ile Kia pil temininde sorun yaşıyor, Niro satılık var mı şu anda sıfır yeni gümrük girişli bilmiyorum belki yok.

    Ayrıca motor konusuna çok takılmayın, dünyada vergiyi ve araç satışını emisyon belirliyor. 2.0 lt motoru çıkartır ama 1.8 lt motoru da satmaya devam eder. Bu ünitenin hibrit olmayan versiyonu yeni Corolla HB'de şu an piyasada vs vs. Bu kadar teknik konulara girmenin anlamı var mı bence yok. Fiyat / performans ve beğeni ekseninde tercih yapılır gidilir.




  • Ben şöyle birşey duydum. Satışları arttırmak için şubatta yeni corolla tanıtımı yapılacakmış ve hibrit versiyonu da varmış. Normalde toyota tanıtımları yaza doğru yapardı... Haberiniz olması için söylemek istedim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tasarım dilleri farkli, bu konuda hem fikiriz sanirim. Bir zaman heycanlanip koşa koşa CHR bakmaya gitmiştim. Hem de Daha evvel Prius ile başıma bela almistim neyse ki Türkiye de değildi.



    Dayanamayıp yolda satış danismanini rica ile arka koltuga attik. 1 hafta kadar baska bir arkadasimla araçları takas ettik. Yine arkası hüsran. Evet coupe tarzi tasarim ama insan bunaliyor. Yani SUV tarzi birsey aliyirsun ihtiyaç var mi bu tasarima ?



    Galiba Kia Niro B SUV olmasina ragmen. O donem CX3 Niro CHR falan gezmistik. Niro'da da ic mekani basit buldu hanım, rica ettim 3 gun onu kullandım baska bir derdi yok gibiydi. Cx3 hersey tamamdi ama onu da dar buldu.

    Hadi hibrit turumuzu ioniq ile tamamladik 1 hafta onu kullandim, jettaya gore konfor ve izolasyonda ufak tefek eksikleri vardi (tanidik bayi) adam allem etti kallem ettialdirmadi bana. Neymiş ayni yakiyormus Jetta ile. Halbu ki benim ortalamam 5.5lerde jettada 7.lerdeydi. hadi dedik ikinciel piyasasi falan xenon yok almayalim.



    Kısacası aralarinda en olabilir Nirove ioniq gibi geldi bana. Spor tasarım güzel ama fonksiyonellik pek olmuyor.

    Dipnot: 80.000km'den evvel fren balata degismisligim yoktur. Onu da fren hidroliğinin sagligi icin 3 yilda bir degisirim. Bana hybrid kullanimtrivirisi yapmayin evvelden priuszedeyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Ekim 2018; 11:2:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    Rekabet iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkür ederim birikimimi usd de tutmuştum şu an geçen haftaya göre 5bin tl içeri girdim. Yani cidden yılan hikayesine döndü o yüzden üçe beşe bakmadan alıcam önümüzdeki ay.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.