Şimdi Ara

Toyota C-HR Hybrid almaya değer mi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
0
Favori
9.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Üzülerek söylüyorum, maalesef bir çok kişinin hibrit araçlar hakkında köklü bilgisi yok gibi geliyor bana. Bayilerdeki satış temsilcilerinin söylediklerinden tutun, araç sahipleri de dahil olmak üzere bilmeyen veya biliyormuş gibi yapanların yazdıklarına kadar eksik ve yanlış bilgiler mevcut burada.

    Mesela, BekirArslan'ın araç sahibi olan arkadaşı kendisine hatalı bilgi vermiş. CHR Hybrid bataryası tam doluyken düz yolda EV modunda en fazla 3km kadar yol alabilir. Ha, 20km boyunca yokuş inişli bir yolda araç EV modunda gidebilir, kışın bu da zor. Tamam indi ama bunun bir de çıkışı var elbette.

    Sayın BekirArslan, yanlış anlamayın, size eksik bilgi verilmiş. Konuya hakim kişilerden bilgi almak daha doğru olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 23 Ekim 2018; 13:26:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kulaktan duyma eksik bilgilerle Auris Hybrid alıp 1000km sonra memnun kalmayıp aracını satan insan da var. :)

    ----------------

    Bir başka eksik konu; Pulse&Glide yöntemi elbette konvansiyonel araçlarda da kullanılabilir ancak bu sürüş yöntemi en etkili şekilde hibrit araçlarda kullanılır. Bakın; elektrikli araçlarda bu Pulse&Glide yöntemi yüksek doz rejenerasyon frende hiçbir işe yaramadığı gibi daha çok enerji kaybına yol açar çünkü rejeneratif fren (regen) enerjisinin %100'ünü geri kazanamazsınız ve regen'in yüksek fren etkisi yüzünden duran nesneye yaklaşma esnasında gaz pedalını daha geç bırakmak zorunda kalırsınız, bu yüzden boşta süzülmek (coasting) veya uygun bir regen dozajı en iyi seçenektir. Dikkat edilirse; Hyundai Ioniq EV'de süzülme imkanı yokken, daha sonra üretilen Hyundai Kona EV'de direksiyonun arkasındaki kulakçıklarla süzülme imkanı tanınmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 23 Ekim 2018; 13:29:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Zaten düz yolda 3,7 km yi geçemedi batarya ile kış şartlarında Sivas gibi bir yerde çok fazla yakıt ekonomisi yapıyor buna ben şahidim, bunun 20 km dediği aslında ara sıra motor şarjı ve regen dahil halidir...

    Benim aklıma şu takılıyor bunu alıp bide lpg taktirsak nasıl olur ultra hybrid mi olur acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Zaten düz yolda 3,7 km yi geçemedi batarya ile kış şartlarında Sivas gibi bir yerde çok fazla yakıt ekonomisi yapıyor buna ben şahidim, bunun 20 km dediği aslında ara sıra motor şarjı ve regen dahil halidir...

    Benim aklıma şu takılıyor bunu alıp bide lpg taktirsak nasıl olur ultra hybrid mi olur acaba
    Tamam, şimdi oldu. Sadece elektrik motoru ile düz yolda 3km civarı gider. Aaa, bu çok az diyor bazılar. Az olabilir ama hibrit otomobilin mantığı rejeneratif fren enerjisini, potansiyel enerjiyi ve mesela benzin motoru ısınırkenki hareket enerjisini küçük ve hafif bataryaya doldurup bunu daha sonra kullanıp yakıt ekonomisi sağlamaktır.

    Evet, Toyota hibrit araçlara LPG kiti bağlanabiliyor, Hyundai/Kia'ya bağlanabiliyor mu diye açıkçası bilmiyorum.Yanlış nick yazmıyorsam bu konuda, bu forumda bildiğim en bilgili kişi @ecz_mel dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 23 Ekim 2018; 14:16:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İşin ilginç tarafı, bildiğim kadarıyla LPG'nin oktan sayısı benzine göre daha fazla ve bu durum Atkinson çevrimli motorun çok hoşuna gidiyor ve verimlilik artıyor diye biliyorum.

    Benzin litre fiyatı 10 lirayı geçerse ben de LPG kiti düşünmüyor değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi konu sahibi bi şu aracın benzinlisi mi yoksa hibrit modelini mi alayım diye sormuş üniversite fizik dersine dönmüş burası. Ya tamam Kona alsın, hatta yeni bir hibrit model gelecek Honda onu alsın biraz daha beklesin VW'de çıkartıyor onu alsın yok benim bir aracım var hepsini tokatlar hibrit olarak onu alsın illa ki.

    Arkadaşın mesajdan alıntı "C-HR tasarımı çok hoşuma gitti ve bunu almaya karar verdim". Kona mı alayım yoksa Toyota mı dememiş bile konuyu nerelere getirmişsiniz. Her konu bu tür kısır tartışmalara gitmek zorunda mı şu forumda?
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Gercekten adam tipini seviyorum diye konu açmış.

    Ben şahsen direk şuna da bak demişim. Daha da konuyu okumamisim.birinin CHR tipini beğeniyorum diyebileceği aklima bile gelmemiş.

    Araba kullanırken konuya yazmak iyi olmuyor. Kendimi ayipladim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Ekim 2018; 15:57:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla teknolojik aracın zararları işte CHR alsaydın böyle günahlara girmezdin, ancak bluetooth üzerinden telefonu cevpalardın
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hepsinin kendine has bir ruhu var. Kimi juke begenir, kimi suzuki Vitara kimi de chr.

    Bu konunun suçlusu benim, ben de diyorum konu sahibi niye bana cevap vermiyor.

    Konu sahibinden özür diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Ekim 2018; 16:8:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid'i tam olarak bilmiyoruz diyenler için exclusive aciklama

    Birilerinin sürekli Hybrid sistrmi bilmiyorsunuz, cahilsiniz kisvesi altisinda yorum yapmasindan da kurtulmuş olursunuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Ekim 2018; 19:5:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim hocam ne özrü :) Sadece ne cevap vermem gerektiğinden emin olamadığım için yoksa yukarıda sunmuş olduğunuz bilgilerin hepsini okudum ve bilgilendiğimi düşünüyorum
  • Takumi_Fujiwara kullanıcısına yanıt
    Sunmuş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim. Pek de fikrimin olmadığı konular açıkcası Toyota marka olarak müşterisini üzmüyor diye biliyoruz aracın da tasarımını sevdiğim için kafamdaki alımdan önce son konu olan hibrit sorusunu aydınlığa bir nebze kavuşturmuş oldum. Sağolunuz ^^



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackStar13 -- 23 Ekim 2018; 20:48:17 >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Yıl 2021 oldu bu araçların ikinci el fiyatı 300.000 tl den başlıyor. Sıfır istersen 500 - 600 bin TL. Bu fiyatlara araba alınır mı. Bende buraya not düştüm. 2 Yıl sonra bu arabalar milyon liralara satılırsa hiç şaşırmam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Hocam ÖTV kalktı ama yönü farklı maalesef...

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.