Şimdi Ara

Toyota C-HR Hybrid almaya değer mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
0
Favori
9.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota'nın kullandığı şanzımansız mekanik sistem 1970'li yıllarda bir Sovyet mühendis tarafından tanklar için geliştiriliyor. Ardından Toyota bu mekanik yapıyı yanlış hatırlamıyorsam 1990 yılında ilk kez seri üretim Prius'larda kullanmaya başlıyor ve bugüne kadar geliştirerek geliyor. Toyota benim babamın markası değil fakat o mekanik yapıyı ve hibrit sistemi incelediğinizde Toyota'nın bu işin pir'i olduğunu anlarsınız. Nokta.

    Tasarım konusu görecelidir, her insana göre değişir. Kimi CHR'ı beğenir, kimi Niro'yu...

    Hibrit araç şehir içi için biçilmiş kaftandır, daha iyisi elektrikli araçtır. Aynı segmentte ve şehir içi kullanımında sessizlik, yakıt ekonomisi konularında dizel araçtan üstündürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota'nın geliştirmesine lafimiz yok. Gelistirsin, biri de yapabiliyorsa tam otomatik sanzimanla cikarsin, cift kavramali da olsun. Rekabette tuketici faydalanir.



    Ama sonuca bakmak lazım. İhtiyaca uygun oldugu sürece trafikli ortalmlarda hev ya da phev ya da ev olsun. Her zaman üstünler. Ancak gunde 60km uzeri yol yapıyorsanız, ortalama.hiziniz da 29km/h ve üstü ise toplam fayda bakimindan HEV'ler bu koşullarda dizeller ile rekabet edemiyorlar.

    * EV haric. Ekonomik ve performans koşulları goz onune alindiginda.

    Keşke bu araclarda vergi indirimi veya teşvik olsa da bizim de akaryakıttan dışa olan bağımlılığımiz azalsa. Ne yazık ki ÖTV uzerinden dönen bir vergi sistemi nedeniyle en ekonomik lpgli ve 2el yaris hibridden baska secrnrk bıraksalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Ekim 2018; 16:33:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackStar13 B kullanıcısına yanıt
    Toyota C-HR Hybrid almaya değer mi ?

    Hocam emin misiniz?
  • Tek şart vermek çok mantıklı değil, Pulse&Glide tekniğine kendisini alıştıran sürücü her şekilde hibrit aracıyla avantaj elde eder. Dizellerle rekabet konusu için de şöyle bir uzun dönem testinin verilerini bırakacağım incelemek isteyen için de linki koyacağım metnin sonuna

    Karma tüketimde;

    Gidilen mesafe: 373.04 km (231.8 mil)

    Araç ekranında gözüken tüketim: 3.51 l/100km (80.4 mpg)

    Yakıt pompasında yapılan hesaba göre tüketim: 3.7 l/100km (76.2 mpg)

    Toyota'nın iddia ettiği katalog verisi tüketim: 3.9 l/100km (72.4 mpg)


    Yazıyı özet geçecek olursam da, test eden kişi otoban, şehir içi, şehir dışı dağ-köy yolu gibi farklı farklı yolları içine alacak bir rotada trafiğin akışını aksatmadan, gerektiğinde basarak, imkan olduğunda tırların kuyruk rüzgarına girerek kullanmış elde ettiği sonuç bu. Bana kalırsa takdire şayan.

    kaynak:https://www.parkers.co.uk/toyota/c-hr/suv-2017/long-term-reviews/excel-leather-pack-18-hybrid-fwd-auto-5d/
    (üstteki tablodan 7 numaralı olana basarsanız direkt olarak tüketim ile ilgili yere gönderiyor)


    Şanzıman işine gelirsek, hibrit araçlar kullanım olarak konvansiyonel içten yanmalı motora sahip rakiplerine göre elektrikli araçlara daha yakınlar. Toyota'nın şanzımansız sistemi bu bakımdan biraz da geleceğe dönük bir adım bunun yanında şanzımana sahip olmamanın getirdiği ağırlık avantajına da sahipler. Yürür ağırlık konusunda Ioniq ile yaklaşık 100 kg civarı fark var, Niro ile de 70 kg civarı bu fark. Tabi bunun hepsini şanzımana yüklemek yanlış olur çünkü batarya tipinden ötürü Ioniq ve Niro'nun bataryaları da daha ağır.

    Hyundai grubunu da anlıyorum bu seçimlerden dolayı açıkçası, bir tarafta bu teknolojide dünyada lider olan, ilk hibrit aracını 1997 yılında çıkarmış Toyota var, senin ilk nesil sistemin rakibinin 4. nesli ile rekabet edebilir düzeyde olmak zorunda yoksa ezilirsin. Bunun için tamamen kendine has bir teknoloji üretmek yerine piyasadaki çalışır durumda olan teknolojiyi toplayıp düzgün bir paket çıkarmaya çalışmak daha mantıklı çünkü dediğiniz gibi, bu araçların çoğalması tekelleşmenin önüne geçeceği için bizim lehimize.




  • Takumi_Fujiwara kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz link özel kosullar ile nasil sürüldüğünü yaziyor
    quote:

    BlueHDi engines meet Euro 6 standards thanks to Selective Catalytic Reduction (SCR) and Particle Filtration processes. BlueHDi delivers the cleanest diesel engine possible, and with 2008 SUV delivers fuel economy of up to 76.3-80.2mpg(3.7l/100km-3.5l/100km) with CO2 as low as 96g/km^.


    Eğer katalog verisi bakilacaksa 2008 3.7l/100km gibi düşük ortalama yakıt değeri sunuyor. Honest John da kullanici deneyimleri ise 60.7mpg 4.65l/100km veriyor.

    www.honestjohn.co.uk
    Peugeot 2008 (2013 on) 1.6 BlueHDi - Real MPG | Honest John
    https://www.honestjohn.co.uk/realmpg/peugeot/2008-2013/16-bluehdi



    Chr1.8 Hybrid 72.4–74.3 mpg katalog verisi 58.0 mpg 4.81l/100km gercek kullanim verisi.

    www.honestjohn.co.uk
    Toyota C-HR (2016 on) - Real MPG | Honest John
    https://www.honestjohn.co.uk/realmpg/toyota/c-hr-2016


    3008 1.6 BlueHDi 120 Automatic 67.3 mpg katalog 49.5 mpg 5.70l/100km gercek

    www.honestjohn.co.uk
    Citroen C4 Cactus (2014 on) - Real MPG | Honest John
    https://www.honestjohn.co.uk/realmpg/citroen/c4-cactus-2014


    Niro 1.6 GDI Hybrid 64.2–76.3 mpg katalog 55.9 mpg 5.05l/100KM gercek

    Bana göre CHR 3008 ile kiyaslanamayacak kadar küçük bir ic hacimi var, 2008 ile kiyaslandiginda ise daha yakin kalıyor. C4 cactus var onunda tuketimleri ile ugrasmadim bu seviyelerde.zaten verdiğiniz linkte troc q2 ile kiyaslamis.

    Pulse&Glide her aracta kullanabilirsiniz e300 de bile bu teknigi kullanabiliyorsunuz. Bunu biliyorum ve yillardir kullanıyorum o yüzden kendi balata km belirttim

    Niro ise phev ve hev olarak oldukca begeniliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Ekim 2018; 18:35:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >








  • Bu Sinif tartismalarini noktalar sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketim verilerine açıkçası şaşırmadım, araştırmayı geniş tabana yayınca işin içine p&g yapmayı bilip alt limitlerde yakanlar ve savruk kullanımla üst limitlere çıkanlar birlikte giriyor ortalamalar nispeten daha sağlıklı bizim forumdaki bazı konular gibi "7.2 km yolculuğumda 2.4 lt yaktırmayı başardım" şeklinde olmuyor. Verilere de bakınca ayağına hakim bir sürücü markadan bağımsız bir hibrit araç ile 4.2-4.7 arası bir tüketimle gezer gibi geliyor bana. P&G vurgusunu da bu tip araçlar için elzem olduğundan ötürü yapmıştım yoksa her araçta bir momentum yakalayıp bunu korumak yakıttan ve diğer sarf malzemelerinden (özellikle vurguladığınız balata olmak üzere) tasarruf sağlar.

    Niro ve C-HR'ın satış rakamlarına baktım, ABD kullanıcısı ikisine hemen hemen aynı mesafede yaklaşmış fakat işler Avrupa tarafına dönünce ilginç bir şekilde Toyota 100.000 bariyerini yıkmış bu arabayla 2017 yılında, bu seneki gidişatla da yine tekrarlayacak gibi duruyor zaten tip olarak da o pazarın arabası olarak tasarlanmış 2015 yılında Avensis'i yenilememe kararı alıp (nitekim tamamen de bitirdiler) bu aracın üretimine başlanması sürpriz değil.

    Sizinle de rakipleriyle karşılaştırarak iyi bilgi alışverişi yaptık, konu sahibinin elinde araçlarla ilgili istemediği kadar veri var artık




  • Dostum hybrit için harcayacağın ekstra 40-50 bini hybrit tasarrufu kesinlikle kurtarmaz 10 yılda bile,cebine göre al derim faizler kol gibi,ayrıca arabaya 2den fazla insan binecekse de tavsiye etmem arka tarafı dar bir araç hacim ve pencere olarak,deneme sürüşü yap derim bir de kona bakabilirsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ulas542002 kullanıcısına yanıt
    Hibrit için 40-50bin farkı nereden çıkardınız? Fark donanım seviyesine göre 10-15bin civarında oluyor genelde. Hibrit otomatik olduğu için otomatik olanla kıyaslamak lazım. Ayrıca fiyat 119bini geçince vergi dilimi değişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Başlığı açan arkadaşın yazdığı rakam bu , çekeceği kredi ve faizi ile diye kendi yazmış.

    Toyota C-HR Hybrid almaya değer mi ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    ODD ye göre araç C segmenti

    http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/2269/Model%20Dokumu%20Eyl%C3%BCl'2018.pdf
    Odd firma ne dese onu yazar.



    Wiki ve üretici sayfalarına bakılmalıdır.

    Bu arada araç crossover

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Toplam kaç km kullanmış, şehir içi dışı genel ortalaması nedir yakıt tüketiminde ?



    Uzun dönem yakıt tüketimi ortalamasını merak ediyorum. Tüp taktırıp devam etmek mi yoksa hibrit Chr almak mı daha ekonomik olur acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Toyota 1998'den beri Hybrid uretiyor kaldi ki birakalim.hybridi elektrik araclar gunumuzde bayagi yuksek menzillere ulasti konu tecrube ise sorunu kalmadi neredeyse.



    Sorun ulkemizde teşvik ve destek yok. Ayrica Sivas'ta hybrid alan arkadaş hata yapmış. Ne trafik var ne birşey. Belki dizel arac isinana kadar sorun yaşar ama şehir içine 1.2t alabilirdi. Uzun mesafe kullanan biri zaten Hybrid Cok birsey ifade etmez. O zaman da 2008 dizel devreye giriyor. Hadi soğuk memleket derseniz hybrid yine soguklarda çok avantajli değil.

    Olay türk insaninin teknolojiye omuz atmasi değil lakin cok hizli adapte olan bir.milletiz yeniliklere... Olay ihtiyaclari dogru belirlemek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Ekim 2018; 23:10:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Ben baktığımda 3 bin küsür ortalaması vardı, uzun yolda da 110 km hızla 5 litre üstüne çıkmıyor demişti. sana şunu söyleyebilirim her zaman ileriye dönük teknolojileri kullan bak bakalım üreticilere çoğu mercedes, audi, bmw, volvo vs vs hybrid seçeneklerini aktif etmeye başladılar.

    Geçen yıl param çıkışsaydı CHR hiybrid alacaktım ama para yetmedi astra aldım :) sorduğumda 5 yıl pil garantisi vardı hatta küçük bir meblağ ödeyerek 10 yıl garanti olacağını söylemişlerdi şehiriçi için en ideal seçim olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sivas küçük şehirdir araç sahibi arkadaş ev moduna alıp 40 km hızla 20 km ye kadar kullanıyor kışın işe gidip gelirken neredeyse yakmiyorum diyor 40 km hızı geçmiyor ani hızlanma yapamıyorum kar buz olduğu için buda sadece elektrik motoru götürüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Kışın batarya performansı düşer, ayrica plugin olmadigi icin EV modunda.kullanmasi cok zor. O anlamda yazmıştım. Olur mu olur elbet ama orada Hybrid ile 3.9 yakan benzinle 5 yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Ekim 2018; 7:14:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frk345 kullanıcısına yanıt
    https://forum.donanimhaber.com/toyota-chr-hybrid-aracim-hakkinda-kullanici-yorumum--124627646

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın bataryaları çok çabuk doluyor. Saatlerce kullanımda dolsaydı eğer sizin dediğiniz doğru olabilirdi, kendi aracımdan örnek vereyim kışın 9 litre yakıt tüketiyorum, o adam en fazla 4 veya 4,5 olsun yarı yarıya fark var Sivas gibi bir yerde 1.2 turbo benzinli bile kışın 7 den aşağı yakmaz.

    Sivas gibi iklimlerde araba kullandınız mı bilmiyorum ama kışın fren kullanmayı unutuyoruz resmen buda çok hızlı batarya dolmasına sebep

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Ondan pek emin olamadim. Ama bataryaların çabuk dolduğu doğrudur çünkü Toyota'nın sisteminde motor direk jeneratör gibi çalışıyor.siz 40 ile de gitseniz batarya Boşsa arka planda jeneratir ile sarj ediyor.
    Motorlar tam güçte en verimli olur, burada kisit rotorlarin sarj verimliliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Ekim 2018; 14:59:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.