Şimdi Ara

Toyota: 'Elektrikli araçlara geçiş Japonya'da milyonlarca iş kaybına neden olabilir'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota: 'Elektrikli araçlara geçiş Japonya'da milyonlarca iş kaybına neden olabilir'



    Avrupa, iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında 2030'lu yıllarda karbon emisyonlarını sıfıra indirmeyi planlıyor. Bu da içten yanmalı motora sahip araçların sonu demek. Öyle ki şimdiden pek çok otomotiv üreticisi söz konusu dönemde Avrupa'da sadece elektrikli araç satmaya başlayacaklarını duyurdu.



    Japonya da bu konuda Avrupa'dan esinlenerek karbon nötr olma planları kapsamında elektrikli araçları merkez alan bir politika izliyor. Ülkenin en önemli üreticilerinden biri olan Toyota'nın CEO'su Akio Toyoda ise bu durumdan oldukça rahatsız. Toyoda, Japon Otomotiv Üreticileri Birliği'nin (JAMA) genel toplantısında yaptığı konuşmada yetkilileri bu konuda daha ihtiyatlı davranmaya çağırdı.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı 2021 Volkswagen Polo Türkiye fiyatı açıklandı!



    Hükümetin tamamen elektrikli araçlara geçiş konusundaki planlarını eleştiren Toyoda, bu durumun Japon otomotiv endüstrisine büyük darbe vuracağı görüşünde. Yönetici, net karbon nötr hedefine ulaşmak için gereken yol haritasının Japonya'nın ekonomik can damarının üretimden geçtiği gerçeğinin hesaba katılarak çizilmesi gerektiğini belirtiyor.



    "Tamamen elektriğe geçiş milyonlarca iş kaybı demek"



    "Japonya ihracata dayalı bir ülkedir. Dolayısıyla karbon nötrlüğü Japonya için bir istihdam sorunuyla eşdeğerdir. Bazı politikacılar tüm araçları elektrikli araca dönüştürmemiz gerektiğini veya imalat sanayinin modasının geçtiğini söylüyor. Ben durumun böyle olduğunu düşünmüyorum. Japonların işlerini ve hayatlarını korumak için, geleceğimizi de bugüne kadarki çabalarımızla aynı çizgiye getirmemiz gerektiğini düşünüyorum."



    Japon otomotiv üreticilerinin lokal olarak yılda 10 milyon civarında araç ürettiğini ve bunların neredeyse yarısının ihraç edildiğini söyleyen Toyoda, ülkedeki fabrikaların 2030 yılına kadar hibrit ve plug-in hybrid dahil olmak üzere yılda 8 milyon içten yanmalı motorlu araç üretmeye devam edeceğini ön gören tahminlere de atıfta bulundu.



    Bu araçların yasaklanmasının üreticiler için büyük bir zorluk yaratacağını belirten Toyoda, "Bu durum 8 milyondan fazla üretimin ve sektördeki 5.5 milyonluk istihdamın çoğunun kaybedilebileceği anlamına geliyor. Eğer içten yanmalı motorlar düşmandır deseydiler, neredeyse hiç araç üretemezdik." şeklinde konuştu.



    Toyota CEO'su bu konuda her ülkenin kendi ekonomik koşullarına göre yol izlemesi gerektiğini savundu. Toyoda, sonuç (karbon emisyonlarının düşürülmesi) aynı olduğu sürece üreticilerin hangi teknolojilerin kullanılacağı konusunda özgür olması gerektiğini belirtti ve""Karbon nörtlüğü elde etme savaşında düşman içten yanmalı motorlar değil karbondioksittir" sözlerine yer verdi.




    Kaynak:https://www.autonews.com/mobility-report/toyota-president-akio-toyoda-all-ev-plan-wrong-japan







  • matbaanın icadı da böyle balta vurmuştu.
    hatta ve hatta köleliğin kalmasıyla da iş gücü azalması meydana geldi.
    içten yanmalı arabalar icat olunca da at arabası sektörü darbe yedi.
    o zaman endüstride otomasyona da karşı çıkalım, iş gücünün yerini alıyor.

    geçen de elektrik lobisi bizi bastırıyor diye ağlıyorlardı, sebebi ortaya çıktı. hidrojen midrojen yalanmış.
    buna ek mazda açıklamalarını da takip edin. elektrikli araçları devamlı kötülüyorlar. yaptıkları kıyaslamalar elektriğin tamamen kömürden elde edildiği, hiç yenilenebilir enerji kullanılmayan senaryolar. araçlara da küçücük batarya koyup "ama daha sürdürülebilir böylece" diyorlar pişkin pişkin.
    hayır sen zarar edeceksin de almanya etmeyecek mi? neden planını buna göre yaptı? yeni iş kollarını komple küçümsüyor bunlar herhalde.

    gelenekselcilik adı altında yobazlığınız batsın. işler bekledikleri gibi gitmediği için yanıldıklarını kabul edemiyorlar.

    Birkez bu seviyede olan kişinin açıklamaları önemlidir. Toyota hibrit teknolojisine yatırım yaptı ondan bunu diyor demek çok basit bir düşünce. Zaten hibrit aracı yapabilen bir firma çok basit birşekilde elektrikli araç yapabilir. Şarjlı hibrit araç üretebilen firma mı akülü araç üretemeyecek.


    Elektrikli araçlara çok kontrolsüz bir geçiş var dünyada. Birileri düğmeye bastı bildiğiniz üzere VW emisyon skandalı bundan sonra çok hızlı bir şekilde elektrikli araçlara geçiyoruz dendi. Ne şehirler buna hazır mı, ne sanayi ne de bu kadar elektrikli aracı mevcut elektrik alt yapısı ve arzı yeterli mi? Hiçbirşey aslına belirli değil. Sadece Çin bu pazarı ele geçirmeden biz önce davranalım mantığı ile yaklaşılmış bir curcurna olarak tanımlıyorum. Eninde sonunda devletler ve firmalar anlayacak ki bu iş sadece elektrikli araçlar ile olmaz, olamaz. Ama şu anda moda elektrikli araçlar bakalım 10 sene sonra zaten görürüz durumu.

    Ama pil sorunu çözüldüğünde araç pazarı 2-3 katına çıkacak dünyada. Araç fiyatları en az %20-30 daha ucuz olacak. Araçlar daha güçlü, konforlu, özellikli, ferah, basit olacak. Bakım azlığı, yedek parça ucuzluğu vs vs hep ekstra büyük fayda.


    Elektrikli araçların avantajları çok büyük. Özellikle patent meselesi tamamen çözülüyor. Araç üretimi çok kolaylaşıyor. Her ülke araba üretimi yapabilecek.


    Tek sorun BATARYA teknolojisi.


    Satışların artışı her türlü toplar o istihdam kaybını.

  • matbaanın icadı da böyle balta vurmuştu.
    hatta ve hatta köleliğin kalmasıyla da iş gücü azalması meydana geldi.
    içten yanmalı arabalar icat olunca da at arabası sektörü darbe yedi.
    o zaman endüstride otomasyona da karşı çıkalım, iş gücünün yerini alıyor.

    geçen de elektrik lobisi bizi bastırıyor diye ağlıyorlardı, sebebi ortaya çıktı. hidrojen midrojen yalanmış.
    buna ek mazda açıklamalarını da takip edin. elektrikli araçları devamlı kötülüyorlar. yaptıkları kıyaslamalar elektriğin tamamen kömürden elde edildiği, hiç yenilenebilir enerji kullanılmayan senaryolar. araçlara da küçücük batarya koyup "ama daha sürdürülebilir böylece" diyorlar pişkin pişkin.
    hayır sen zarar edeceksin de almanya etmeyecek mi? neden planını buna göre yaptı? yeni iş kollarını komple küçümsüyor bunlar herhalde.

    gelenekselcilik adı altında yobazlığınız batsın. işler bekledikleri gibi gitmediği için yanıldıklarını kabul edemiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 21 Eylül 2021; 19:04:17 >




  • Ama pil sorunu çözüldüğünde araç pazarı 2-3 katına çıkacak dünyada. Araç fiyatları en az %20-30 daha ucuz olacak. Araçlar daha güçlü, konforlu, özellikli, ferah, basit olacak. Bakım azlığı, yedek parça ucuzluğu vs vs hep ekstra büyük fayda.


    Elektrikli araçların avantajları çok büyük. Özellikle patent meselesi tamamen çözülüyor. Araç üretimi çok kolaylaşıyor. Her ülke araba üretimi yapabilecek.


    Tek sorun BATARYA teknolojisi.


    Satışların artışı her türlü toplar o istihdam kaybını.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 21 Eylül 2021; 17:48:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki içten yanmalı üretilmeyince millet araba almayacak! Birinin azalması demek diğerinin artması demek. Sen de git elektrikliyi üret istihdam yarat…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota, Hibrit'e çok yatırım yaptı ama piyasa direkt elektriğe geçiyor. Boş boş ağlamana gerek yok yani şimdi herkes hata yapar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Radyatörcüler,egzoscular,şanzımancılar,motor ustaları ilk işsiz kalacaklar arasında.Nasıl karbüratörcüler direk enjeksiyon piyasayı domine ettiğinde silindiği gibi.

  • Ssdye geçerken de hibrit çözümler sanki gelecek olacak gibi yatırım yapmıştı herkes, ssdlerin fiyatı öyle bi düştü ve yaygınlaştı ki hibrite gerek kalmadı. Japonlar da bunu fark edip sıfırdan elektrikli araç üretmeli.

  • Hibrit ve hidrojen lideri Toyota elektrikli araçlara en geç geçişi sağlayacak olan marka olacak. Değişen dünya düzenine Toyota'da ayak uydurmalı elektrikli araçlara hızlı bir geçiş sağlamalı bu konuda geç kalmamalı

  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Hocam sıkıntı da orada. Elektrikli araçlar da istihdam yaratacak bir alan yok.
    Elektrik motoru dediğin 15-20 parçadan oluşan bir şey. İçten yanmalı motorlar binlerce parçadan oluşuyor
    Şanzıman desen elektrikli araçlarda şanzıman diye bir şey yok.
    Bu parçaları üreten tasarlayan bir sürü şirket çalışan işçi mühendis var.
    Sadece üreticiler değil satış sonrası destekte de aracın arizalanacak bir şeyi yok. Senelik değişecek yaği suyu yok.
    Tesla marka tamamen elektrikli aracın on kaputu bu şekilde mesela.
    Toyota: 'Elektrikli araçlara geçiş Japonya'da milyonlarca iş kaybına neden olabilir'

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • en temizi hidrojen üretiminde de en az karbon salımı oluyor...ama elektrik öyle değil ..almanya bu sene kış ağır geçince kömür santrallerini tekrar devreye koydu..ve en önemlisi pillerin geri dönüşümü şuan yapılamıyor..direk çöpe, bu da çevre kirliliği yaratıyor..

  • Birkez bu seviyede olan kişinin açıklamaları önemlidir. Toyota hibrit teknolojisine yatırım yaptı ondan bunu diyor demek çok basit bir düşünce. Zaten hibrit aracı yapabilen bir firma çok basit birşekilde elektrikli araç yapabilir. Şarjlı hibrit araç üretebilen firma mı akülü araç üretemeyecek.


    Elektrikli araçlara çok kontrolsüz bir geçiş var dünyada. Birileri düğmeye bastı bildiğiniz üzere VW emisyon skandalı bundan sonra çok hızlı bir şekilde elektrikli araçlara geçiyoruz dendi. Ne şehirler buna hazır mı, ne sanayi ne de bu kadar elektrikli aracı mevcut elektrik alt yapısı ve arzı yeterli mi? Hiçbirşey aslına belirli değil. Sadece Çin bu pazarı ele geçirmeden biz önce davranalım mantığı ile yaklaşılmış bir curcurna olarak tanımlıyorum. Eninde sonunda devletler ve firmalar anlayacak ki bu iş sadece elektrikli araçlar ile olmaz, olamaz. Ama şu anda moda elektrikli araçlar bakalım 10 sene sonra zaten görürüz durumu.





  • Korkmayın yahu, büyük ölçekli bir elektrikliye geçişi kaldırabilecek elektrik şebekesi yok hiçbir ülkede. Biraz daha ömrünüz var.

  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt

    Hocam, vahşi kapitalizmde yaşadığımızı unutmayın. Para kazanacak şey yoksa yeni bir şey bulurlar. Bakım ücretlerini pahalılandırırlar, iki su bir yağ değişiminde yine alırlar tam bir bakım parasını. Motorda ufak bir arıza olur, dizel motor sökme parası alırlar yine. Hani para alacak yeri bulurlar onlar. Olan sanayilerdeki bir sürü insana olur. Hoş onlar da artık sanayide çırak yetişmiyor diye yakınıyor, yetişmemesi iyi oluyor gibi.

  • umarım içten yanmalı motorlar gün gelir bi dünya para bayılan, bayilerde kuyruk olan milletimizin elinde patlar. istihdam sağlayacağız diye yıllarca sanayiye düdüklendik. değişime ayak uyduramayanlar yok olacak. teknoloji ırmağının önünde kimse duramaz.

  • Her geçiş ve her devrimde mutlaka birilerinin canı yanar. Dünyayı kontrol eden sizlersiniz (büyük şirketler) dolayısıyla her sonuç sizin eseriniz.

  • caponlar gene geri kafalılık ediyor bu kafayla yakın gelecekte nal toplayabilirler.

  • Toyota bence bunda 10 yıl sonrasını düşünsün. Elektrikli otomobilin bir sonrası drone oto lar. O zaman bütün taşlar yerinden oynayacak zaten. Şu anda Hyundai gibi bazı otomobil firmaları (sayıları çok az şu anda) drone otoları test ediyor ve sanırım bir kaç yıl içinde resmi olarak tescillenecek. Yani bazı rotalarda özellikle deniz üzerinde drone oto ların uçtuğunu göreceğiz çok yakında.

  • Yatırımları yetişmiyor sanırım zamanında. Direkt devleti eleştirmişler.

  • İlk buharlı makina Venedik'te üretiliyor zamanında, çok hızlı bir şekilde kumaş üretebiliyorlar. Ama bu sektörde çalışan Venedikliler isyan edip makinayı yok ettiriyorlar. O dönemlerin en zengin şehiri denebilecek Venedik'te böylece İngiltere'de başlamadan çok önce başlayacak sanayi devrimi "istihdam" kaygısıyla vasat insanlar tarafından daha ilk başında yok edildi. Vasat tiplerin iş kaygısı Venedik'ten İngiltere olma yolunu çaldı, Japonya'da da vasat tiplerin iş kaygısı aynı şeye yol açabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    İlk buharlı makina Venedik'te üretiliyor zamanında, çok hızlı bir şekilde kumaş üretebiliyorlar. Ama bu sektörde çalışan Venedikliler isyan edip makinayı yok ettiriyorlar. O dönemlerin en zengin şehiri denebilecek Venedik'te böylece İngiltere'de başlamadan çok önce başlayacak sanayi devrimi "istihdam" kaygısıyla vasat insanlar tarafından daha ilk başında yok edildi. Vasat tiplerin iş kaygısı Venedik'ten İngiltere olma yolunu çaldı, Japonya'da da vasat tiplerin iş kaygısı aynı şeye yol açabilir.

    Japonya'da ağır sanayi'de çalışacak çok fazla eleman açığı var. Yabancılar salgından dolayı ülkelerine dönünce çalışacak japon işçi bulmakta zorlanıyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.