Şimdi Ara

Toyota: 'Elektrikli araçlara geçiş Japonya'da milyonlarca iş kaybına neden olabilir' (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu elektrikli goygoyu kadar millete "aaa bak kuş" yaptıran bir şey yok. Bakın gelin anlatayım neden...

    1) Dünya çimento sektörü otomobilden sonra en büyük ikinci karbondioksit salınımına sebep olan sektör. 100 yıldır aynı yöntemlerle üretim yapıyor. Hala kömürlü tesisler bile var, üstelik İtalya'da. Türkiye'de kalmadı şükür. Kullandığımız çimentonun yarısını bahçe duvarı, şap, temel doldurma gibi dayanım gerektirmeyen yerlerde kullanıyoruz. Bu işler için klinker içermeyen, Roma tipi tarihi çimentolar kullanmak ve emisyonu kafadan yarı yarıya kısmak mümkün. Bu konuda tek bir hareket gören var mı? Yok. Niye? Halk olarak gözünüzle görmüyorsunuz. Bilmiyorsunuz. Bilmediğiniz için rahatsız olmuyorsunuz. Bu yüzden de kimse bu konuda bir adım atmıyor. Adımlar hep sizin gözünüzün gördüğü alanlarda atılıyor. Klinkerli Portland cimentosunda da emisyonu %20 kısmak mümkün. Üretim maliyetini de düşürüyor. Sadece yatırım maliyeti var. Ama çimento sektörü rekabet ve 7/24 üretim zorunluluğu sebebi ile kimse o topa çıkmıyor. Bildiği düzenden şaşmıyor. Acayip hantal şirketler.

    2) otomobil sektöründe karbon emisyonunun en büyük sebebi artık aracın ağırlığı. Bugünkü motor teknolojisi ile hafif araba kombinasyonu karbon emisyonunu yarı yarıya keser. Ama olur mu? Olmaz. Milyar dolarlık döküm tesisi çöpe mi atılır? Aynı platformları geliştire geliştire size kaktırıyorlar. 40 yıldır aynı malzeme ile araba üretiyorlar. Bir yandan da sizi 20 yılda bir bir üst sınıfa yükseltiyorlar. Poloları, golfleri, Civic'leri, BMW'leri her kasasını yan yana dizin. Yaptıkları aslen sizin aşağılık kompleksinizi kaşımak. Yoksa sizdeki göt aynı göt. 20 yıl önceki golfe sığan adam bugünkü Polo'ya sığar. Ama adı golften indi, poloya bindi olur. Montofon ineği gibi arabalar. Bugünkü teknoloji ile c sınıfında 900 kilo araba gayet de yapılabilir. Güvenli de olur.

    3) Pillerin üretimi sürecinde oluşan karbondioksit salınımı konusuna açıklık getirilmesi gerekli. Bu yalan mıdır, eksik bilgi midir, haklılık payı var mıdır?

    4) Aracı şarj eden elektriği nasıl üretiyorsun? Bu konuda durumu çok yaş olan ülkeler var. Sen salınımı kısarken, o ülkeler artan elektrikli araçları yüzünden salınımı arttırırsa, dünya aynı dünya yani... Ülke bazında emisyon sıfırlama hedefi anlamsız. Dünya genelinde sıfırlama hedefi şart. Geçmişte oldu böyle şeyler. Gene, çimento sektörünün umugune çöktü ab. Şirketler ab dışına fabrika açtı. Lan ne anladın?

    Özetle bu çevrecilik meselesini popülist bir şekilde ele alıyorlar. Elektrikli araçlara geçiş istihdam yapısını elbet bozacak. Ama karşı savunmayı istihdama dayayarak yapacak son kişi sermayedardır. Toyota aynı satışı 100.000 istihdam ile değil, 20.000 istihdamla yapsın, rampi rampi eder. Yemesin beni. Derdi farklı. İşin nereye gittiğini görüyor. Elektrikli aracı otonom yapmak çok daha kolay. Otonom araçlar araç paylaşımı konseptini mümkün kılacak. Sistem şu: aracın yok. Bir sisteme üyeliğin var. Tuşa basıyorsun. Araba geliyor. Binip gidiyorsun. Seni bırakıp başkasını alıyor. İstersen yolda başkaları ile de aracı paylaşabilirsin.

    Onu geçtim, otonom araç standarda binince güvenlik önlemlerinin pek bir hükmü kalmayacak. Araçlar çok ucuzlayacak. Bu da bir çok üreticinin kâr marjını korusa bile, çok daha ucuza araç satması ve ciroların düşmesi demek. Bunu görüyor ve bundan korkuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ağlama hibritçi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten Toyota ben artık mobilite şirketi olacağım dedi. O sizin tek tuşa basacak araç gelecek kısmına çoktan geçtiler bile. İki satır yazılanla ki onu da tahminim herkes başlığını okuyarak yorum yapıyor yorumlanacak şeylerden daha fazlasını söylüyor. Başkanın dediği, amaç karbondioksiti düşürmek mi yoksa %100 elektrikli araçlara geçmek ki? Şu anda dünyada elektrikli araçlara geçilmesi konusunda baskı var. Başkanda diyor ki bu baskı niye? Amacımız karbon emisyonlarını düşürmek sadece elektrikli araçlar üretmek değil. Kesinlikle doğru söylüyor, bugün hibrit araçlar 3 lt tüketim seviyesine kadar düşürüyor, elektrikli araçlar ise şu an ki şarj fiyatları ile yaklaşık 2 lt civarında benzin yakıyormuş gibi düşünebilirsiniz. Ama araçların fiyatları çok pahalı, akü büyük problem sadece menzil, mesafe değil bu akü eninde sonunda bozulacak bunun da maliyeti var vs vs. Yani bunları da koyarsanız aslında elektrikli aracın yakıt tüketimi yani ürettiği toplam emisyon ( üretim, kullanım, elektriğin üretim emisyonu vs derken) öyle sanıldığı kadar da az değil.


    İş kaybı gibi toplumu ilgisini toplayan sözlerle tabi kamuoyuna böyle seslenecek. Ama buradaki olay iş kaybı değil bir şekilde aşılır o durum. Dünya çok hızlı adımlarda modern faşizme doğru gidiyor. Zorunlu aşılar, illa şu tip araçları üreteceksiniz, şöyle yaşayacaksınız, 3 senede bir telefon değiştireceksiniz, elektrikli araç alacaksınız ama bunu garantisi biter bitmez değiştireceksiniz, hatta aracınız da olmayacak kiralayacaksınız vs vs devam eder gider.


    Bundan çok değil 30 sene önce bile yıllarca kullanılacak otomobiller üretilirdi. Sonra 10 sene anca gidenler üretildi, yeni araçlar 5 sene demeden başlıyor sorun çıkarmaya. Bunun bir ötesi de sizin bile olmayan ama dünyanın parasını döktüğünüz araçlar üretmek. Sizin bile olmayan araçlar hatta.


    @Huseyin-ZST





  • Güneş patlamaları konuşulurken elektrikliye geçiş iyi cesaret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Zaten Toyota ben artık mobilite şirketi olacağım dedi. O sizin tek tuşa basacak araç gelecek kısmına çoktan geçtiler bile. İki satır yazılanla ki onu da tahminim herkes başlığını okuyarak yorum yapıyor yorumlanacak şeylerden daha fazlasını söylüyor. Başkanın dediği, amaç karbondioksiti düşürmek mi yoksa %100 elektrikli araçlara geçmek ki? Şu anda dünyada elektrikli araçlara geçilmesi konusunda baskı var. Başkanda diyor ki bu baskı niye? Amacımız karbon emisyonlarını düşürmek sadece elektrikli araçlar üretmek değil. Kesinlikle doğru söylüyor, bugün hibrit araçlar 3 lt tüketim seviyesine kadar düşürüyor, elektrikli araçlar ise şu an ki şarj fiyatları ile yaklaşık 2 lt civarında benzin yakıyormuş gibi düşünebilirsiniz. Ama araçların fiyatları çok pahalı, akü büyük problem sadece menzil, mesafe değil bu akü eninde sonunda bozulacak bunun da maliyeti var vs vs. Yani bunları da koyarsanız aslında elektrikli aracın yakıt tüketimi yani ürettiği toplam emisyon ( üretim, kullanım, elektriğin üretim emisyonu vs derken) öyle sanıldığı kadar da az değil.


    İş kaybı gibi toplumu ilgisini toplayan sözlerle tabi kamuoyuna böyle seslenecek. Ama buradaki olay iş kaybı değil bir şekilde aşılır o durum. Dünya çok hızlı adımlarda modern faşizme doğru gidiyor. Zorunlu aşılar, illa şu tip araçları üreteceksiniz, şöyle yaşayacaksınız, 3 senede bir telefon değiştireceksiniz, elektrikli araç alacaksınız ama bunu garantisi biter bitmez değiştireceksiniz, hatta aracınız da olmayacak kiralayacaksınız vs vs devam eder gider.


    Bundan çok değil 30 sene önce bile yıllarca kullanılacak otomobiller üretilirdi. Sonra 10 sene anca gidenler üretildi, yeni araçlar 5 sene demeden başlıyor sorun çıkarmaya. Bunun bir ötesi de sizin bile olmayan ama dünyanın parasını döktüğünüz araçlar üretmek. Sizin bile olmayan araçlar hatta.


    @Huseyin-ZST

    Kesinlikle katılıyorum. Ama bu düzenin az çok Toyota da parçası yani. O yüzden pek de samimi gelmiyor.  


    Ben i8 gibi aletler dışında en çok hibrit araçları gereksiz buluyorum. Çok karışıklar. Çok fazla parçaya sahipler. Uzun yol yakıt tüketiminde bir hibrit olmayan araç çok rahat daha iyi sonuç verebilir. Olay şehirlerimizi temiz tutmak mı yani? Saçma abi. Değmiyor o kadar teferruata. Onun yerine aracı hafiflet. Benzinlideki emisyonu düşür. Çok daha faydalı.


    İ8 gibi aletler ise bence hibritin parladığı yer. 30km menzil ile psikopat gibi gideceğim. Sonra uyuza bağlayacağım. 30km boyunca psikopatlık yapmayacağıma göre, normal kullanımda, 1000km'lik bir yolda yol boyunca altımda eğlenceli bir araç olacak. Üstelik normal şartlarda altımda 1.5 turbo, gayet sakin bir benzin motoru var. Çok akıllıca.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslında asıl söylenmesi gereken şey; bu bedel niye daha önceden ödenmedi? Dünya ölürken mi aklına geliyor acaba bu insanların elektrikli araç kullanmak? Yapılan bu hareketin bütün ülkeler tarafından benimsenmesi ve uygulanması çok uzun yıllar alır. Dünya ölüyor ve bunu kaldıramayacak.

  • bu işsizlik durumları sadece elektrikli araçlardan kaynaklanmayacak. özellikle endüstri 4.0 tam oturduğunda belki milyonlarca işsiz meydana gelecek.

    bu gelişmeleri engellemek çok çok güç.bunun önüne capon üreticiler geçemezler bence. ki toyota hibrit teknolojisiyle müthiş iş başardı bana göre.

    bu gelişmelere ayak uydurabilen ayakta kalacak,satış yapacak para kazanacak.diğerleri by by.

    bildiğim kadarıyla xaomi,sony,apple vs vs elektrikli araç üretimine yatırım yapıyorlar.bunlar geleceği az çok öngörmek için projektör bence.

    otomotivde müthiş yeni bir trend var.özellikle batarya teknolojisi kritik.bataryada yeni teknoloji geliştirebilen ipi göğüsler diye düşünüyorum.

  • Yazılım öğrenselerdi işsiz kalmazlardı!

  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Venedik'ten önce Heron adlı bir mucidin Roma imparatorluğunda 1. yüzyılda icat etmiş olduğu "aeolipil" adlı bir buharlı makine vardır. O makinaya da "şeytan icadı" gibi isimler takarak itibarına zarar vermişlerdi ve kullanıma giremedi. Sanayi devrimi 1. yüzyılda gerçekleşmiş olabilirdi yani.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon otomobil firmaları çağa ayak uydurmazsa Nokia gibi yokolur giderler. O zaman hiç istihdam kalmaz. Bunu düşünmek zor olmamalı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon otomotivciler zaten hiç zaman dönemin teknolojisine yani çağa ayak uyduramıyorlar.

    Volkswagen AG öncülüğünde başlayan “downsizing” mühendislik akımına da erişemediler.

    Şimdi yine Volkswagen AG öncülüğünde elektrifikasyon başladı bunada herhalde atmosferik+LPG ile teşrif edip otomobilin “Nokia” sı olma derdindeler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.