< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 28 Ekim 2014; 10:49:14 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
Toyota GT86 fazla dayanamadı (10. sayfa)



-
-
millet bmw diyince içinin yağları eriyor, bu araçla niye karşılaştırılıyor onuda anlayamıyorum, brz de arka koltuk yok bi kere mümkün değil oturulamaz, iki kişilik drift makinesi, 328i denilen araçta ise xenon bile yok, döşeme kumaş, bi kaç birşey koyarsan, 200 bin olur, brz yi 125K alabiliyorsun ama, elmayla armutu karşılaştırılmasın ...quote:
Orijinalden alıntı: aycibin
Bu arabayı alanları anlayamıyorum.tamam güzel araç ama fiyatına bakınca 200hp abartılacak birşey değil.o fiyata bmw 328i alsam hem fazladan 40hp'in tasını çıkarırım hem de bir bmw sahibi olurum.ya da az bir fark verir 428i, S3 ya da TT alırım.hepsi gt86'dan üstün. -
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
millet bmw diyince içinin yağları eriyor, bu araçla niye karşılaştırılıyor onuda anlayamıyorum, brz de arka koltuk yok bi kere mümkün değil oturulamaz, iki kişilik drift makinesi, 328i denilen araçta ise xenon bile yok, döşeme kumaş, bi kaç birşey koyarsan, 200 bin olur, brz yi 125K alabiliyorsun ama, elmayla armutu karşılaştırılmasın ...
Bmw fiyatına olunca bmw ile kıyaslanır.basit hesap.bmw 1 serisi dahil türkiye paketleri artık yarı deri koltuk ve xenon far içeriyor.belirtmek istedim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 28 Ekim 2014; 11:36:25 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Helal olsun baya fena dağılmışquote:
Orijinalden alıntı: aycibinquote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
millet bmw diyince içinin yağları eriyor, bu araçla niye karşılaştırılıyor onuda anlayamıyorum, brz de arka koltuk yok bi kere mümkün değil oturulamaz, iki kişilik drift makinesi, 328i denilen araçta ise xenon bile yok, döşeme kumaş, bi kaç birşey koyarsan, 200 bin olur, brz yi 125K alabiliyorsun ama, elmayla armutu karşılaştırılmasın ...
Bmw fiyatına olunca bmw ile kıyaslanır.basit hesap.bmw 1 serisi dahil türkiye paketleri artık yarı deri koltuk ve xenon far içeriyor.belirtmek istedim.
Alıntıları Göster
-
bu tamir edilir, mühim olan kalp kırmamakquote:
Orijinalden alıntı: snaker61
Eğer garantisi devam etmeyen ikinci el bir araba almışsam ve geriye dönük 60000 km boyunca servis kaydı veya triger degişimi gözükmüyorsa, ilk işim yetkili serviste triger kayışını değiştirmek oluyor (bunu iki defa yaptım). Böyle bir hasarın masrafı aracın marka modeline göre 6-7 bin olur en az... Allah muhafaza...
-
Ne yapmış bunu kullanan hor kullanmakla bu kadar nasıl olacak resmen motoru..
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Zincir kopması büyük zarar verebiliyor bilinen birşey.Ayrıca bir arkadaşta yazmış bu araçlar üst devirlerde gezinmek için diye.Ama bu aracın sahibi nerelerde geziniyomuş anlayamadım ciddenquote:
Orijinalden alıntı: Kami Kaze
Ne yapmış bunu kullanan hor kullanmakla bu kadar nasıl olacak resmen motoru.. -
quote:
Orijinalden alıntı: Burakcan25
Arac toplanip sahibine verildi sorun yok tek kurus masraf etmedi arac sahibi.
hayret bir durum ,normal şartlarda bizim ülkemizde kullanıcı hatası deyip geçiştirilirdi :)
bence bu işte bir bit yeniği var gibi
büyük ihtimal fabrikasyon bir hata tespit ettiler ve duyulmasın diye ,hata bulamadık ama hadi beleşe yapalım denilmiş gibi geliyor
düşüp yanan hava araçlarının bile neden düştüğü araştırmalarda çıkarken bu motorun neden bu hale geldiğinin bilinmiyor olması bence mümkün değil
firma ,ya boşver uğraşmayalım dedi yada dediğim gibi olayı büyütmemek için kıyak çekiyor havası çekti :)
birde araç 5 nci vitesten 1 nci vitese bile atılabilir )fren patlaması veya hayati bir sebeple) ama öyle ayağını debriyajdan birden çekersen bazı parçaları dikiz aynandan görebilirsin :)
debriyajdan ayak çok yavaş ve fasılalı olarak çekilmelidir (ehliyet imtihanlarında bize bunu yaptırırlardı ama anladığım kadarıyla artık gerek duymuyorlar yada birileri torpil ile ehliyet almış gibi) :))
-
Bence hikaye şöyle, 7000 RPM civarı virajı sağa dönerken 5. viteste, 4 e atacakken 1'e atmş yanlışlıkla :Dquote:
Orijinalden alıntı: snaker61
Eğer garantisi devam etmeyen ikinci el bir araba almışsam ve geriye dönük 60000 km boyunca servis kaydı veya triger degişimi gözükmüyorsa, ilk işim yetkili serviste triger kayışını değiştirmek oluyor (bunu iki defa yaptım). Böyle bir hasarın masrafı aracın marka modeline göre 6-7 bin olur en az... Allah muhafaza... -
birde şanzımandan hiç bahsedilmemiş ,eğer hatalı vites geçişi gibi bir durum olduysa o zaman şanzımanın da dağılması gerekmez mi :)quote:
Orijinalden alıntı: ymetu
Bence hikaye şöyle, 7000 RPM civarı virajı sağa dönerken 5. viteste, 4 e atacakken 1'e atmş yanlışlıkla :D
Alıntıları Göster -
Hatali vites falan yok sorun tamamen unitede
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4 le biri nasıl karıştırsın allah aşkına
4 le 2 yi desen anlarım -
çok ilginç ortada bir japon motorunun bitmesi konusu var ki ciddi anlamda tartışılıyor.Vw 'nin biten motor sanzuman larının haddi hesabı yok.
sorunsuzluk imajını sonuna kadar hakediyor bu japonlar
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Yuh gerçektenquote:
Orijinalden alıntı: snaker61
Eğer garantisi devam etmeyen ikinci el bir araba almışsam ve geriye dönük 60000 km boyunca servis kaydı veya triger degişimi gözükmüyorsa, ilk işim yetkili serviste triger kayışını değiştirmek oluyor (bunu iki defa yaptım). Böyle bir hasarın masrafı aracın marka modeline göre 6-7 bin olur en az... Allah muhafaza... -
5'inci vitesten 1'inci vitese nasıl atıyorsunuz anlamıyorum, benim aracımda defalarca denedim, aracın hızını 60'ın altına düşürmediğiniz zaman kesinlikle 1. vitese geçmiyor. 1. viteste en son hız zaten 57-58 civarı, 100 ile 5. viteste giderken en fazla 2. vitese atabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@all
Sırf bu post'a cevap vermek için kaydoldum.
Üst not : Başlık sahibi "burakcankose" isimli korkak arkadaş beni engellemiş ve konuyu anonime çekmiş. Erkekliginiz bu kadar işte. Merak etme şu an çalıştığın yeri de buldum oraya da şikayetimi yapacağım. Sen kaçmaya devam et, dikkat et eteklerin açılmasın kaçarken.
Araç sahibi benim. Cevap vermek istedim bazı ithamlara.
- Araç otomatik vites. 5'ten 2'ye çekmiştir zuahahahha diyen çakma Alonso'ların dikkatine.
- Kendi parasıyla alsa böyle kullanmazdı diyen bir başka süper zeka var. Aracı kendim aldım hala da kullanıyorum ilk ve tek sahibiyim.
- Araç 160 km hız ve 3000 civarı sabit devirde giderken oldu bütün arıza. Lokasyon Tuzla gişeleri. Saat gece 2.30 - 3.00 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam. 12 sene olmuş.
- Araca tiner mi koydu diye soran arkadaş, o dönem shell istasyonları 100 oktan satıyordu. Aracın ideal yakıtı da 100 oktan tavsiye diliyor. Onu kullanıyorum. Hatta artık bulamadığım için katalitik sıkıntıları yaşamaya başladım. Bu post'a da yedek parça katalitik ararken rastladım :)
- Araç yaklaşık 33.000 km civarında arızayı verdi. Tüm bakımları yetkili serviste yapıldı. Zaten 10-20-30 km toplam 3 bakım olmuştu daha.
- Kullanamamıştır o diyen zeki arkadaş ; araç 150.000km oldu hala ilk ve tek sahibi olarak kullanıyorum.
- Araç tamamen stok ve her zaman öyleydi.
- Garanti kapsamında üretim hatası olduğu kabul edildi ve 1 kuruş ödemedim. Şoförlüğüme laf eden arkadaşlara duyurulur.
Gelelim Toyota bayisinde çalışan başlık sahibi arkadaşa;
Dostum, bu aracı hayatınızda ilk defa gördüğünüzü bizzat bana söylediniz serviste. Burada ahkam kesiyorsun yok motoru söktük böyle çıktı da bilmem ne :). Motora dokunmanıza Toyota izin vermedi, Japonya'dan tekniker ve mühendis ekibi beklediniz 3 hafta boyunca onu da söylesene sanayinin gördüğü en iyi usta seni. Triplere bak, Carl Benz bana.
"Krank milinde yamukluk var kullanım hatası garanti dışı kalabilir" diye beni kandırmaya çalışıp mühendis olduğumu ve aracın mekaniğini iyi bildiğimi fark edince telefonda özür üstüne özür dileyen müdür hanımefendiye selamımı söyle hala iletişim varsa. Aracı yapıp verdiniz sonra tekrar arıza çıktı, 3 numaralı piston ateşlemiyor dedi bana kendisi. Verdiğim cevabı da sor, o pistonu ne yapmasını söylemişim.
Araçta yazılımsal olarak "Rough Idle" problemi var, vuruntulu bir devir düşmesi yaşıyor. Bunun sebebi de Japonya'nın ortalama rakımının bizden yüksek olması ve daha düşük oksijen yoğunluğuna göre ayarlanmış olması. Çok merak eden arkadaşlar "BRZ Japanese Idle" yazabilir arama moturuna. Bir ECU güncellemesi ile geçiyor, 3 sene çözemediniz. Yok yakıt mappingleri yanlış yapılmış diye düşünüyoruz falan yazıyorsun Remapping'den çok anlarmış gibi. İşiniz gücünüz hava civa.
2013'ten bu güne bu araca dünya genelinde 3 kere yazılım güncellemesi geldi, sene 2025 Toyota Türkiye ile konuşuyorum bir tane ECU güncellemesinden haberleri bile yok.
Rough Idle sorununu ilk yaşadığımda da sene 2013'tü ve süper zeka haşmetli ustalarınızdan aldığım cevap neydi biliyor musun ? " Yakıt hortumları ısı farkında büzüşüyor o yüzden yakıt düzgün iletilemiyor" dediler.
Aracın yakıt boruları metalden. Ustalığınız bu kadar işte.
" Yolda giderken olmuştur kesin ekiekieki garantiye sokma çabası xD " diye geveliyorsun, taktınız OBD'yi baktınız aracın sürüş geçmişine, ne gördünüz onu da yazsana ? Bu araç dediğin gibi zorlanmış olsa garantiden mi yapacaktınız ?
Boş yere artistlik yapmanın lüzumu yok. Olayı iyi biliyorsun. Fabrikasyon hata ve ne olduğunu size bile söylemedi Toyota Global :)
Çünkü forumlarda böyle dedikodu kazanı kaynatıyorsunuz işinizi yapmaktan çok.
Bir düşün bakalım, burada dalga geçtiğin benim iş bilmezliğime yıkmaya çalıştığınız arıza 2016 yılında çıkan makyajlı kasada olan değişikliklerin sebeplerinden biri olabilir mi acaba ? Sen daha Japon yetkili gelmeden bir civatasına bile dokunmana izin verilmeyen motorla dalga geç.
Neyse, garanti kapsamındaki bu tamirden sonra 1 sene daha Toyota yetkili servislerine gittim geldim. 2015 ortalarından beri aracımın tüm yazılım ve mekanik işlerini kendim yapıyorum. Beraber çalıştığım ustamın da dükkanına SSM4 kurulumu yapacağım bayramdan sonra. Denso DST-10 cihaz da gümrükte şu an. Tek bildiği şey OBD soketini takıp ezbere 2 tuşa basıp arıza silmek olan iş arkadaşlarına selamlar. Onu da yapamadınız ya hadi neyse. Çünkü aracı okuyacak j2534 destekli yazılımınız bile yoktu ben geldiğimde. ELM327'den hata kodu gösterdiniz bana bir de remapping falan diyorsun şaka gibi bu nasıl bir özgüven. Küfretmemek için zor tutuyorum kendimi.
Ne araba ne de benim hakkımda 1 gram bilginiz yok ahkam kesiyorsunuz alayınız.
Üretim hatası olduğunu inatla iddia eden bir kaç arkadaş var. Kendilerine yargısız infaz ve popülizm yapmadıkları için teşekkür ederim.
İsteyene aracın sahibi olduğumu da kanıtlayabilirim. Plaka isim vs görünmesi de umrumda değil. Fotoğrafları ekliyorum. Zaten araç Türkiye'de satılan ilk Gt86 ve ilk sahibinde kalan 3-4 araçtan biri. Ömür boyunca bende kalacak. 13 sene günlük kullandım, hala günlük kullanıyorum. Hayırlısıyla 2-3 sene veya 200.000 civarlarında kenara ayırıp 2jz swap yapmayı düşünüyorum.
Hayırlı bayramlar.
Bu posta 12 yıl sonra rastlamak ilginç oldu.
Resimler :
2 hafta mühendis bekleyip dokunamadığın motorun arızadan 3-5 gün önceki resmi. Bak nasıl devir çeviriyor redline'a girmiş bir vites daha atacak :) Bu halde arıza yapsa ölümüme sebep olurdu dalga geçtiğiniz mevzu. Tarihlere bak. 2 hafta uzaktan izledin lan hakkında ahkam kestiğin motoru :) hayatınız hava civa.
Arızadan sonra çekilen ilk fotoğraf. Bana 6 aya yakın f1 şanzımanlı yaris verdiniz kullanayım diye :D
2015 şampiyonluk kutlamalarına bir kaç hafta kala stadyum önü. Beğenmediğiniz motorla lastik yakıyordum bağdat caddesinde kutlamalar sırasında :) Çalıştığın bayii adı da yazıyor orada oku.
Araç sizden alınmadı bu arada. Derindere'den alındı. Kapanmasa size zaten gelmezdim. Siz motora dokunacak bilgiye sahip değilken Derindere, DMO adıyla ilk elektrikli corolla'ların montajını yapıyordu Türkiye'de. Onlara verebilseydim aracı keşke. Berhan Bey'e selamlar olsun. Araç hala ben de abi satmıyorum :)
2017. Yine beğenmediğiniz motorla 1 metre karda drift attım 2 saate yakın. Arabayı sapladım çıkardım ite ite. Yine de bir şey olmadı beğenmediğiniz boxer motora.
2019 - 100.000 km
2022
2024 Eurasia Motorsport Weekend İstanbul Park
Araç hala bende. Bende kalmaya da devam edecek.
Sen de ustayım diye gezmeye devam et.
"Remapping kankiiii yakıt avans değerleriyle oynanmış kesin "
:) neyse...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gt86_1907 -- 31 Mart 2025; 15:38:29 >
-
Merhaba hocam,iyi bayramlar. Bu başlıkta ya da ayrı bir başlık açarak araç hakkında bilgi paylaşmanız mümkün mü? Gt86 hakkında oldukça bilgilisiniz Müsait olduğunuzda böyle bir konu çok faydalı olacaktır. Teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba,
Başlık açmanın pek anlamı olduğunu düşünmüyorum. Bu başlığın sahibi arkadaşın aksine ben usta olduğumu iddia etmiyorum. Sadece kendi işimi kendim yapacak kadar mekanik biliyorum ve arabamı tanıyorum. Birilerinin problem yaşadığına denk gelirsem yardımcı olmaya çalışırım ama bu foruma üyelik amacım sadece bu mesajı yazmaktı, aktif olacağımı sanmıyorum.
Ama fotoğraflarda adım soyadım açıkca belli. Bir sorun yaşayan varsa oradan da her zaman ulaşabilirsiniz bana.
Başlığa cevap yazdığın için ben teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gt86_1907 -- 30 Mart 2025; 20:31:2 > -
konuyu açan arkadaş özel mesajları görüp bir kelime bile yazamıyor.
"Ayni durumda bir araba daha 3 aydir serviste yatmakta gereksizlik otesi fason halde yapilmis bir motor" demiş yukarılarda.
tebrikler.
bilmediğin, hayatında görmediğin motoru açmak için japonya'dan gelen mühendis ekibine de söyleseydin bu motor çok fason yeaaaa diye.
bilmediğiniz hiç bir şey yok maşallah.
ben bilmiyorum anlamam demekten hariç her şeyin ustasısınız.
-
Konuyu anonimleştirmiş zaten de, sonraki mesajlarında konuyu kimin açtığının göründüğünü hesaba katmamış anlaşılan
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MHEC -- 31 Mart 2025; 0:11:12 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X