Şimdi Ara

Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
3.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota alabildiğim zaman alırım. Hiç düşünmem. Alamıyorum.
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Mercedes'in durumu daha kötü o zaman Avrupa ve Amerika'da benzer oranda kronik arızası var sanırım.
    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 1 Ocak 2025; 23:56:29 >
  • Kakadumla mutluyum
  • Subarunun arkasında kim var? Cevap Subarunun altinda yazan 2 satırda verilmiş.
  • Toyota & Lexus & Subaru zaten aynı firmaya çatısı altında ve aynı firmaya ait. Toyota'ya.
  • Alman kalitesi diye birşey yok artık, Japon kalitesi ise halen devam ediyor.

  • alaz1903 kullanıcısına yanıt

    evet Rivian var ama Mercedes yok.


    Bunlar ossuruk tablolar.


    Başlığı, kaynağı ne olduğu belli değil. Stack up markalar demiş. Editör açıklayabilir mi veya bilen biri stack up ne demek? Mercedes niye yok? Araştırma nereye ait data nerden alınmış?

  • Altı aydır Japon menşeili bir otomobil kullanıyorum ve zorunluluk olmadıkça araç değiştirmeyi düşünmüyorum; daha önce Avrupa menşeili araçlar kullanmıştım.
  • Hakeden, hakettiği yere gelmiş bence. Subaru gerçekten en favori araçtır benim için. Motorunun yatay olması, virajlarda dengeyi çok etkiliyor. Üstelik sürekli 4x4, ayrı bir özellik ve güzellik. Toyota da fena değil ama çok konforsuz. Uzun yol çekilmiyor Toyota ile. Subaru bir tık daha iyi.


    Millet Mercedes nerede listede diyor. Ben Alman araçlarına kesinlikle güvenmiyorum. 2005 yılındaki Bilderberg toplantısıydı sanırım.... O tarihten sonra kaliteli sanayi üretimi bitti. Kullan-at sistemine dönüştü. Almanlar, bunu çok iyi uyguladı. Özellikle otomotivde. VW ve Opelin hali ortada.... Her ne kadar Opel GM ye ait olsa da.... Mercedes te bunlardan farklı değil bence. Lüks araç ve 1 tık kaliteli malzeme kullanmaları, Mercedesi iyi yapmaz. Yanlış hatırlamıyorsam da, diğer araçlar 0,4 mm sac kaporta kullanırken, Mercedes 0,5 kullanıyor. A serisi araçlar çıkardığında zaten ne olduğu ortaya çıktı. Volvo, Mercedesten daha iyi bence ve ben Volvo tercih ederim Avrupa araç alacak olsam.


    Subaru da, Türkiyede distrübütör azizliğine uğradı. Yedek parçayı sadece yetkili servislere vererek, baştan intihar etti. Türkiyede satılmasın diye uğraştığını bile düşünüyorum.





  • alaz1903 kullanıcısına yanıt
    Araştırmanın tamamen Amerika Birleşik Devletleri içerisinde yapıldığını %99.9 garanti ederim ama kanıtlayamam. Avrupa fransa belçika ispanya gibi ülkeleride katsınlar bakalım o mercedes bmw audi nasıl çıkıyor ortaya. Aksine avrupadada subaru toyota falan bi alman araç sahipleri kadar çok yok

    Amerikada "alman arabası kültürü yok"
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Amerika'da o kültür var, özellikle Mercedes Bmw orada çok yerleşik oturmuş markalar, bol bol Alman otomobili de var ama daha çok lüks segmentte ve üst sınıflarda talep görüyorlar. Amerika muazzam büyük bir pazardır ve neredeyse bireysel ulaşımın zorunluğu olduğu bir ülke. bu yüzden gündelik daha alt segment araçlarda japonlar işi götürür.


    Orada adam bir çıkıyor her gün 100 mil yol yapıyor. taa Almanyadan ithal Mercedes'in bilmemne parçasının bilmemne sensörü ile uğraşacak ne bütçeleri ne zamanları var. biniyor dümdüz Camry'e Crosstrek'e geçiyor, bu araçların çoğu Amerikan üretimi ve hem ucuzlar, hem sorunsuzluk sadelik ön planda hem de ikinci elleri çok sağlam.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Araştırmanın tamamen Amerika Birleşik Devletleri içerisinde yapıldığını %99.9 garanti ederim ama kanıtlayamam. Avrupa fransa belçika ispanya gibi ülkeleride katsınlar bakalım o mercedes bmw audi nasıl çıkıyor ortaya. Aksine avrupadada subaru toyota falan bi alman araç sahipleri kadar çok yok

    Amerikada "alman arabası kültürü yok"

    Çok boş yorum. Kültürle ne alakası var adam kullanım şartlarına göre araba seçiyor. Senin Belçika dediğin yerde insanlar adam akıllı araba kullanmıyor ki. Amerikadaki bazı yerleşim yerleri en yakın ihtiyaç görecek yere onlarca mil uzakta olabiliyor. Bu kadar araba kullanan birisi gidip 1.0tsi veya dsg seçmez haliyle.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Günümüzde her türlü bilgiye (özellikle sayısal olan verilere) kolayca ulaşılırken garanti ederim ama ispatlayamam lafı bana çok saçma geliyor. Ayrıca Almanya'da da sorunsuzlukta Toyota birinci çıkıyordu JD Power ve özellikle ADAC'ın anketlerini biraz araştır istersen.
  • Geçtiğimiz yılın yarısını iş nedeniyle Amerikada geçirdim ve orada ciddi anlamda çok farklı araçlar kullanma, deneyimleme fırsatımda oldu. Amerikada son dönemde Güney Kore ve japon otomobilleri orta düzey insanların çoğunlukla tercih ettiği markalar. Her yer Toyota, Honda, Nissan, Kia, Hyundai, Lexus, Genesis kaynıyor. Tabi bu arada bazı eyaletlerde Ford F150 tarzı kamyonetlerde çok fazla. Heryer V8 sesi.


    F segment Lüks sınıfta Mercedes-Benz S serisi hakim, Audi A8 ve BMW 7 serileri S sınıfı yanında 8 eyalet gezdim neredeyse yok denecek kadar azdı. Genesis ise geçen dönem gittiğim yıllara göre hakimiyetini Lexus karşısında ciddi arttırmış olarak gördüm.


    North Carolinada yaşayan Türk arkadaşıma 5 yıllık Honda Accord serüveni sonunda küçük bir konforlu SUV tavsiye istediğinde GLC 300 almasını önerdim şuan çok memnun 1 yıldır kullanıyor sürekli görüşüyoruz işe gidiş geliş günde yaklaşık 100 mile yakın yol yapıyor. Orada sabah ile öğle arasında hava sıcaklığı çok değişkenlik gösteriyor Türkiyedeki gibi 3-5 derece oynamaz yani o nedenle otomobiller daha fazla yıpranıyor. Kendi yağımı bile kendim değiştiriyorum dedi fotoğraf attı geçen gün baya güzel muhabbet oldu.


    Subaru benimde 2013-2016 yılları arasında 3 yıl kullandığım bir marka ve Amerikada her caddede görme imkanınız var o kadar çok. Zaten sanırım üretiminin %70 e yakınını Amerika pazarı için üretiyor. Alabama fabrikasında Outback - Crosstrek - Ascent gibi modeller üretiliyor. Ascent e binip inceledim ilk defa 2018 de gördüm Georgia eyaletinde Gerald Jones isimli bir bayide. Güzel araçlar ama kendi çapında tabi.


    (Fotoğrafları arşivimde var isteyen olursa daha fazlada eklerim)


    Subaru kendine has niş bir marka. Volvo gibi Alfa Romeo gibi farklı, asla kalite ve konfor anlamında Mercedes-Benz, BMW, Genesis veya Lexus ile kıyaslanacak bir marka değil, zaten bu yapılan anket kullanıcılar arasında yapılan oylama ile sonucu belirten bir anket, yani daha iyi yada daha dayanıklı olduğunu kanıtlar nitelikte bir anket değil. Biz hemen böyle anketler görünce atlıyoruz ya, durum şuan tam o kıvamda. En sorunsuz Lexus ve Genesis gibi markalar hala. Mesela en değerli marka Tesla ya onun gibi düşünün. Kaliteli yada konforlu değil ama değerli.


    Koreliler ve Japonlar genelde sorunsuzluk üzerine daha sade araçlar yaptıkları için dayanıklılar.


    Subaru yıllardır inovasyon yapmayan yada en az yapan marka, kaputu açıp bakıyorum benim 2013 te kullandığım Impreza ile neredeyse aynı herşey sıfır km bir Impreza ile. Tabi buda size olası arızaları giderip mümkün olduğunca sorunsuz modeller üretmenizi sağlar ama bu sırada diğer markaların hızına yetişemezsiniz. Adamların böyle bir derdi yok çünkü sırtlarını Toyota ya dayadılar. Dijital kadran bile yok hala. Dikkat ederseniz elektrikli otomobile en mesafeli duranlar yine Japonlardır çünkü bir japonun hayatında en korktuğu şey, ıssız bir karanlıkta yolda kalmaktır. (Bu nedenle hybrid konusunda uzmanlaştılar)


    Son ziyaretimde 6 ay içinde kullandığım araçlardan bazıları Genesis G80 - Mercedes Benz GLE 450 - Fotoğraftaki GMC Acadia - Honda CRV Hybrid - Kia Sorento - Hyundai Santa Fe - Nissan Pathfinder - Dodge Ram - Toyota Camry - Honda Accord - Ford Explorer - Dodge Challenger - Kia Optima - Nissan Sentra (Florida da plaka önde yok en sevdiğim olaylardan biride buydu)



    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider


    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider


    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 3 Ocak 2025; 0:58:28 >




  • Slim Charles kullanıcısına yanıt
    Sadece belçikayı örnek vermedim 1

    Amerika kadar araba "kafamı ağrıtmadan götürsün" kısacası bizdeki memur zihniyetli kullanıcı kitlesi yoktur. Avrupanın araba kullanıcısıyla Amerikanınki yüksek oranda zıttır. Avrupada yıllarca C segmentinde en çok satan bu yüzden mi Golf oldu? Golfte dsg yok muydu? O dönemlerde Aurisler Corolla Hatchbacklerde vardı Civic hatchbacklerde vardı nerdeydi bunların sıralamaları? Özellikle 2013-2017 arasına bakın

    Amerikadaki adam 1.0 tsi seçemez zaten Amerikada önce 2 litrenin altında motor kullanılmadığını bilin
  • alaz1903 kullanıcısına yanıt
    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider

    Halen garanti ediyorum
  • Yalnız bu araştırma Amerikan pazarına özel, Amerikan pazarına sunulan araçların Avrupa'ya sunulan araçlarla alakası bile yok, ne yapım kalitesi, ne motoru, ne şanzımanı Avrupa ile aynı oluyor. Volkswagen orada DSG satmıyor mesela, taş gibi tork konvertörlü şanzıman kullanıyor. Bu yüzden bu liste bizi pek bağlayan bir liste değil, yine de tabi ki Japonlar Avrupa'da da sorunsuzlar ama Almanya'da örneğin Kia ve Hyundai Toyota'dan daha az sorun çıkarıyor.
  • Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider


    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider


    Toyota ve Lexus artık en güvenilir otomobil üreticileri değil: İşte yeni lider




  • Holden Commodore nerde?

    Heee? Nerde?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabitelli -- 3 Ocak 2025; 19:53:38 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.