Şimdi Ara

Toyota yaris hybrid avrupa ile aynı anda TÜRKİYE' de 48.700 TL (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
11.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Verileri görünce ayağa kalktık alkışladım.

    Buda hybrid jazz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_65461417/mpage_1/f_/key_//tm.htm#65461417

    Adamlar size benzinli motor ile dizel ekonomisi sunuyor.


    B sınıfı dizel araçlar zaten yaris'in fiyatına denk geliyor.

    Piyasaya göre 48.700 tl çok abartı değil hybrid için.



    Yarisin hybridi jazz'dan bir hayli başarılı gözüküyor, jazz'ın 5.7 yaktığı testte yaris 4.7 yakmış,

    Aynı teste i20 1.1 crdi 4.4, fabia 1.2 tdi greenline 4.5 yakmış bu araba özellikle çok yoğun trafiğin olduğu yerlerde 1.4-1.6 dizellerden çok daha ekonomik olur bana göre.

    http://www.autobild.de/videos/video-vw-polo-toyota-yaris-honda-jazz-skoda-fabia-hyundai-i20-peugeot-208-3589359.html

    hybrid'in farkı çok yoğun trafiklerde ortaya çıkıyor zaten , direk elektrik ile ilerliyor.

    1.1 crdi ve 1.2 tdi bizim ülkemize göre az yaksada , avrupada mazot , bezinden pahalı o yüzden tam kestiremem değerleri.

    Bi tarafta dizelin yaydığı kanserojen maddeler de cabası. Jazz , yaris'e göre başarısız gibi görünsede bence çok iyi değerlere sahip.




  • Ucuza ekonomi isteyenlere en iyi hybrid. Devlet bunlara %50 teşvik yapsa yakıttan kaynaklı cari açığa çözüm olur.

    http://www.bisikletcim.com/urun/bianchi-e-green-m-26.aspx

    http://www.bisikletcim.com/urun/bianchi-e-green-l-26.aspx

    Bianchi E-Green M 26" Detay Bilgisi

    Kadro : 26" Alüminyum 1.1/8"

    Maşa : Amortisörlü RST 26" SOFI 1.1/8" Alüminyum

    Jant : 26 / 559 x 19 XLC Çift Kat Alüminyum Gümüş 36H

    Lastik : 26 x 1.75 47 - 559 CORPORAL KEVLAR Reflektörlü

    Vites : Shimano Tourney Series 7 Vites

    Fren : V - Fren Alüminyum

    Sele : Selle Royal Royalgel Siyah

    Sele Borusu : Alüminyum Amortisörlü

    Krank Takımı : 42 T 160mm Alüminyum

    Arka Değiştirici : Shimano RD - TX 31

    Vites Kolu : Shimano SL - RS 35 7 Vites

    Arka Dişli : Shimano MF - TZ 21 14 - 28

    Fren Kolu : Alüminyum Elektrik Kesme Sensörü

    Far : Micro - FF - 369 Volt Led

    Epac Elektrik Kit : Batarya Lithium - Polymer 36 V - 9,5 Ah + Arka Far İle

    Epac Elektrik Kit : Arka Motor CC250 W - 36 V + Hız Sensörü

    Gidon : CTB Alüminyum

    Gidon Boğazı : CTB Alüminyum Ayarlı

    Batarya Kullanım Mesafesi : Normal : 40 - 60 km Max : 70 - 90 km

    Max. Destek Hızı - Sürüş Gücü : 25 km - H - 250 W

    Batarya Şarj Süresi : 8 - 10 Saat

    Ağırlık : 24,10




  • sabah akşam köprü trafiğinde dur kalk 2 saatte gidilen yolda, yaris hybrid araç sıfır mı tüketir. şunun çalışma prensibini bilen biri varmı? yani istanbul gibi bir trafikte hybrid araçlar çok çok az tüketmezmi? bildiğim kadarıyla benzinli motor belli bir hızda devreye giriyor. dur kalk ve düşük hızda sadece elektrik motor çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    sabah akşam köprü trafiğinde dur kalk 2 saatte gidilen yolda, yaris hybrid araç sıfır mı tüketir. şunun çalışma prensibini bilen biri varmı? yani istanbul gibi bir trafikte hybrid araçlar çok çok az tüketmezmi? bildiğim kadarıyla benzinli motor belli bir hızda devreye giriyor. dur kalk ve düşük hızda sadece elektrik motor çalışıyor.



    Aynen öyle .

    Diğer arabalar 4-5 km 'lik yolu almak için 1-2 litre yakıt harcarken bu elektrik motoruyla gidecek ve hiç benzin yakmayacak.

    Çok yoğun trafikte araç kullananlar için hybriden ekonomik bir seçenek yok.
  • süper ama az pahalı...
  • Fiyatına eleştiri yapmışlar da fiyatından çok pazarlama stratejisine eleştiri yapmak lazım..

    Araç gayet başarılı, şehiriçi için ideal...
    Eğer yanlış bilmiyorsam, hybrid araçlarda Fişle şarj etmek zorunluluğu da yok, bu da güzel..

    Ancak bizim gibi bir ülke için önce fiyatın çok çok cazip şekilde piyasaya girmesi ve akabinde ufak ufak zamlarla bu fiyatlara gelmesi gerekir.. Yoksa pazarda tutunamaz.. Kimse alışkanlıklarını kolay değiştirmez bizim ülkemizde, ayrıca 2.el kaygısı da yaşanır, adam aracı almak ister ama acaba satabilir miyim, ya piyasada tutmaz mı diye düşünüp vazgeçer...

    Yani 39,990 gibi rekabetçi bir fiyatla 1 yıl satsalar, ertesi sene 43,900 ve bir sonraki sene de 47,000 gibi fiyatlarla rahat bir şekilde pazardan büyük pay alabilirlerdi..

    Şu sunulan fiyatla pek şansı yok...
  • Aracı beğendim.
    Bence Yaris`in tek eksiği bagajı
    Jazz kadar olsa süper olurdu
  • Şehiriçi kullanımında özellikle İstanbul trafiği için çok ekonomik bir araç.
  • bu sabah, ümraniye beşiktaş arasını 1,5 saatte geldim. en açık yer olan boğaz köprüsü üzerinde bile 40 km yi geçmedi hızım.

    buna göre, bu yaris hybrid aracım olsa, sıfır liramı tüketeceğim. yani benzin hiçmi tüketmeyecek?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    bu sabah, ümraniye beşiktaş arasını 1,5 saatte geldim. en açık yer olan boğaz köprüsü üzerinde bile 40 km yi geçmedi hızım.

    buna göre, bu yaris hybrid aracım olsa, sıfır liramı tüketeceğim. yani benzin hiçmi tüketmeyecek?

    Mutlaka belli bir aralığı vardır ama vaat edilene göre çoğunlukla elektrikle kullanım olacağı için benzim çok az kullanırız. Bunu denemeden öğrenemicez sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    Begendim alinir.

    2 cumle olmus sizden 3 cumle bekliyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkozi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    bu sabah, ümraniye beşiktaş arasını 1,5 saatte geldim. en açık yer olan boğaz köprüsü üzerinde bile 40 km yi geçmedi hızım.

    buna göre, bu yaris hybrid aracım olsa, sıfır liramı tüketeceğim. yani benzin hiçmi tüketmeyecek?

    Mutlaka belli bir aralığı vardır ama vaat edilene göre çoğunlukla elektrikle kullanım olacağı için benzim çok az kullanırız. Bunu denemeden öğrenemicez sanırım.

    Hibrit otomobillerin çalışma prensibi ise şöyle;
    Otomobil benzinli motoru sadece arabanın kalkışında ve yüksek hızda kullanıyor. Yani 0-12km/s ve 80 km/s üstü hızlarda araba benzinli motoru kullanırken 12 ile 80 km/s ‘lik dilimde ise elektrikli motoru kullanıyor.

    internette araştırma yaptım ve birkaç yerde bu tanımı gördüm. eğer böyle ise, istanbul yoğun trafiğinde çok büyük bir artısı olmaz. çünki 0-12 km hızı arasında benzinli motor çalışıyor. en büyük tüketim, arabanın kalkışında oluyor, bildiğim kadarıyla ve burada benzinli motor çalışıyor.




  • http://www.honda.com.tr/hybrid_calisma_prensibi.aspx

    hondanın sitesinde şemalı ve animasyonlu çok anlaşılır bir anlatımı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    Begendim alinir.

    2 cumle olmus sizden 3 cumle bekliyordum



    Ah evet neyse bundan sonra dikkat ederim uyardiginiz icin tesekkürler ; )










    Diyecegimimi bekliyordun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    quote:

    Orijinalden alıntı: drkozi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    bu sabah, ümraniye beşiktaş arasını 1,5 saatte geldim. en açık yer olan boğaz köprüsü üzerinde bile 40 km yi geçmedi hızım.

    buna göre, bu yaris hybrid aracım olsa, sıfır liramı tüketeceğim. yani benzin hiçmi tüketmeyecek?

    Mutlaka belli bir aralığı vardır ama vaat edilene göre çoğunlukla elektrikle kullanım olacağı için benzim çok az kullanırız. Bunu denemeden öğrenemicez sanırım.

    Hibrit otomobillerin çalışma prensibi ise şöyle;
    Otomobil benzinli motoru sadece arabanın kalkışında ve yüksek hızda kullanıyor. Yani 0-12km/s ve 80 km/s üstü hızlarda araba benzinli motoru kullanırken 12 ile 80 km/s ‘lik dilimde ise elektrikli motoru kullanıyor.

    internette araştırma yaptım ve birkaç yerde bu tanımı gördüm. eğer böyle ise, istanbul yoğun trafiğinde çok büyük bir artısı olmaz. çünki 0-12 km hızı arasında benzinli motor çalışıyor. en büyük tüketim, arabanın kalkışında oluyor, bildiğim kadarıyla ve burada benzinli motor çalışıyor.

    O zaman 70'e sabitleyip devri alem yaparız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    bu sabah, ümraniye beşiktaş arasını 1,5 saatte geldim. en açık yer olan boğaz köprüsü üzerinde bile 40 km yi geçmedi hızım.

    buna göre, bu yaris hybrid aracım olsa, sıfır liramı tüketeceğim. yani benzin hiçmi tüketmeyecek?

    Tüketecek çünkü dur-kalklarda motora hareketi benzinle sağlıyorlar diye biliyorum ayrıca start-stop var mı öğrenmek lazım..
  • Tabiki kullanmadan bileceğimiz şeyler var teknik verilerden çıkarabiliriz yaklaşık değerler veririler. Genel hybrid arabalar şu kadar gidiyormuş diye birşey yok hepsi ayrıdır.
    Bu yaris hybrid bazı yerlerde amerikada ismi prius c

    EV mode is up to 50km/h and 1.5km max kaynak :http://prius3.wordpress.com/tag/ev-mode/
    (çünkü bataryası küçük sanırım)


    ama bu arabanın abisi prius (c olmayan)
    How far will the vehicle drive in Electric Vehicle (EV) Mode?
    The EV range depends on driving conditions and driving style. Max electric range is 50 miles.
    kaynak :http://www.cleanpowerauto.com/Prius.html
    yani prius c çok iyi 50 mil 75 km filan eder yaanılmıyorsam.

    Bu arada prius'un bir modeli var hybrid ama ev elektiriği ile de şarz oluyor. Bitince de benzin ile devam ediyorsun bence bu süper.
    (elektriğin bitiyorsa uzun yoldasındır o zaman da arabalar zaten az yakıyor).


    Ama buna rağmen hybrid yaris in fiyatı fena değil. honda jazz cvt full donanımlı 46000 ise bu arabada bu kadar eder. :)

    Bu fiyata dizel alınabilir diyeceksiniz ama .

    Dizel gürültülü
    Çevreyi fazla kirletir(karbondioksitten bahsetmiyorum diğer zehirli gazlar. Eğer çevreyi düşünüyorsanız tabi.)
    Sorunsuz otomatik bulmak sorun (bazılarında vites geçişleri kötü, bazı çift kavramalılar var ama onlarda arıza çıkarma olasılığı yüksek çıkarırsa tamir çok pahalı.)
    Dizel motorlar biraz daha dikkatli kullanma ve hassaiyet gerektirir.

    Bu ise yukarıdaki dezavajantajlara sahip değil üstelik denilene göre bakım maliyetleri daha düşük.
    Tek düşündüren nokta beni pili iş görmeyince değiştirmek gerekecek. Ama 5 sene garantisi olur herhalde arabanın.
    Bu diğer tamir masrafları düşüldüğünde pil parası çıkmış olabilir.

    Bunlar kişisel düşüncelerim ve yorumlarım




  • bence trend araç olur .istenildiğinde gayet güçlü istenildiğindede ekonomik. hem güçlü hemde az yakan bir araçlar tercih ediliyor.

    40 bine yaklaştırılırsa fiyatı dizel falan alan olmaz.
  • Yeni Yaris Dizel 1.4 D-4D Cool M/M liste fiyatı 49,100tl, kampanyalı fiyatı 48,100tl... bu açıdan bakarsak pahalı sayılmaz gibi
  • Ben beğendim ,

    hem cvt şanzımanı sarsıntısız ve stabil olur, hemde performansı da oldukça yeterli görünüyor. Dizel dezavantajları olmayacak , aynı veya daha az tüketecek, bir de toyota sorunsuzluğu var bu işin.

    Genelde küçük hacimli dizellerde otomatik şanzıman seçenekleri robotize oluyor, sürüşü negatif etkiliyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.