Şimdi Ara

Toyota yaris hybrid avrupa ile aynı anda TÜRKİYE' de 48.700 TL

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
11.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota’nın yeni tasarım anlayışının ilk temsilcisi Yeni Yaris’in 3. neslinin pazara sunulmasının ardından hibrit versiyonu da Avrupa ile eş zamanlı olarak Türkiye yollarında!

    Dünyada 4 milyon üzerinde satış adedi ile hibrit teknolojisinin lideri Toyota, B segmentinin ilk ve tek tam hibrit otomobili olan Yaris Hybrid ile üstün yakıt ekonomisi sunan hibrit teknolojisini şimdi daha erişilebilir fiyatlarla geniş kitlelerle buluşturmayı hedefliyor.

    Yaris Hybrid, 100 beygir gücündeki 1.5 litre benzinli motora sahip hibrit sistem ile segmentinin en iyi performans ve yakıt tüketimi dengesini sunuyor.

    Yaris Hybrid, 3,4 lt/100 km ile şehir içi yakıt tüketimi en düşük otomobil olarak pazara iddialı bir giriş yapmaya hazırlanırken, sadece 85 g/km CO2 emisyonu sunarak B segmentinde de yeni bir dönemin öncülüğünü yapıyor ve binek otomobil pazarının da en düşük CO2 emisyon değeri ile çevreciliğini kanıtlıyor.

    Yaris Hybrid, bununla birlikte benzersiz elektrikli sürüş (EV) yetenekleriyle 0 emisyon sunarak özellikle şehiriçi ulaşımda ideal bir otomobil olduğunu kanıtlıyor.

    Özellikle şehir içinde kullanım mesafesinin yarısını benzinli motor kapalı gidebildiğinden; hem çok düşük emisyon değerlerine sahip oluyor, hem de sessizliğiyle sürüş konforunu arttırıyor. Yaris Hybrid, dizaynı, sürüş konforu, herkesin erişebileceği fiyatı ve uzun ömürlü kullanımı ile sınıfında yeni standartları da belirliyor.

    Sofistike Tasarım, Yüksek Standart Yaris Hybrid, cesur ve sportif görünümüyle Toyota’nın ayırt edici yeni tasarım anlayışını da ortaya koyuyor. “Keen Look-Keskin Bakış” tasarım felsefesi Yaris Hybrid’de, hibrit modeline özgü LED farlar ile destekleniyor.

    Gündüz farları, önde hibrit özelliğine vurgu yapan mavi zarif Toyota logosu ve arkada yer alan mavi hibrit rozeti otomobilin “farklı” olduğunu gösteriyor.

    Yeni Yaris’e göre boyu önden 20 mm uzayarak 3 bin 905 mm oldu. Yeni kompakt pil arka koltuk arkasına yerleştirilerek iç mekan genişliğinden ödün vermeyen Yaris Hybrid, segmentinin en geniş iç mekana sahip araçlarından biri olmaya devam ediyor.

    Yaris Hybrid’in bagaj hacmi, mevcut Yaris’te olduğu gibi, 286 lt iken arka koltukların tamamen yatırıldığı durumdaki maksiumum bagaj hacmi de 768 lt’ye çıkarılabiliyor. Yaris Hybrid, yeni Yaris’le aynı şekilde 4.7 m’lik sınıf lideri dönüş yarıçapı ile şehirler için mükemmel manevra kabiliyeti sunmaya devam ederken, aerodinamik standartları yükselterek 0,286 cd sürtünme katsayı ile dikkat çekiyor.

    Yaris Hybrid’in merkezi konsoluna bağlı Toyota Touch ekrannda mevcut multimedya çözümlerine ek olarak hibrit enerji monitörü dikkat çekiyor.

    Yaris Hybrid’de 6.1 inçlik renkli dokunmatik ekran sistemiyle araç içi multimedya sistemi olan “Toyota Touch” ile, AM/FM radio, CD/ MP3 çalar, Bluetooth ile cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonu adres defteri ile senkronizasyon ve yine cep telefonundan müzik dinleme özelliklerini içerirken, USB ve AUX ile mobil cihazlara bağlantı imkanı da sunuluyor.

    Kalan yakıt miktarı, anlık yakıt tüketimi, son 15 dakikadaki yakıt tüketimi gibi bilgiler ekrana yansırken ayrıca, entegre geri görüş kamerası da park kolaylığı sağlıyor. Yaris Hybrid, VSC (Araç Denge Kontrol sistemi), 7 Hava yastığı, HAC (Yokuş kalkış destek sistemi) başta olmak üzere sınıfında öncü güvenlik sistemleri ile de dikkat çekiyor. Günümüzün ideal şehir otomobiliyle tanışın! Yaris Hybrid’de geliştirilen 1,5 lt benzinli motor, daha hafif ve kompakt elektrik motoruna eşlik eden sınıfının en iyi şanzımanlarından tam otomatik e-CVT (Elektronik sürekli değişken şanzıman) teknolojisi ile sıradışı yakıt tasarrufu ve sessiz elektrikli sürüş özellikleri sunuyor.

    Yaris Hybrid’de güçlü benzinli motor ve elektrik motorunu çalıştıran pilin birleşiminden oluşan hibrit sistem 100 HP güç sunarken, nikel-metal-hidrid pil ise artık daha etkin bir elektrik güç yönetimine sahip. Hibrit sistem, bunların yanısıra, yeni Yaris’in üstün sürüş dinamiklerine sessiz sürüşü de dahil ederek segmentinde bir devrime imza atıyor.

    Yaris Hybrid, sadece 85 g/km CO2 emisyon değeriyle sınıfında öne çıkarken, şehiriçi ulaşımda 3,4 lt/100 km yakıt tükemiyle de binek otomobil pazarının en tutumlu araçlarından biri olarak dikkat çekiyor. Elektrikli (EV) ve ECO modlarında sürüş imkanı sunan Yaris Hybrid, 3,7 lt/100 km bileşik yakıt tüketimi sunuyor.

    Yaris Hybrid, 0-100 km’ye 11,8 saniyede çıkarken, 165 km’lik hıza ulaşabiliyor. Yaris Hybrid, ayrıca 0-50 km’ye 4 saniyede çıkarak dur-kalk trafiği için sınıf lideri bir hızlanma sunuyor. Sadece içten yanmalı motora sahip araçlara oranla Yaris Hybrid, bakım masraflarında da önemli bir fark yaratıyor.

    Hibrit teknolojisi sayesinde Yaris Hybrid’de debriyaj pedalı, debriyaj plakası, vites kutusu, marş motoru, V-kayışı ve triger kayışı bulunmuyor ve böylece bu parçalara ait herhangi bir bakım masrafı oluşmuyor.

    Diğer yandan, Yaris Hybrid’de frenleme esnasında devreye giren ve gün içerisinde yapılan frenlemenin yüzde 60’ını oluşturan regenerative (enerji geri dönüşümü sağlayan) frenleme sistemiyle fren balataları 2 kat daha uzun süre dayanıyor ve kullanım maliyetlerinde de hibrit ekonomisini tekrar ortaya koyuyor.

    KAYNAK:http://www.motobilim.com/2012/09/toyota-yaris-hybrid-avrupayla-ayni-anda.html








  • Şehir içinde 100 kmde 3.4 litre benzin tüketiyor dahice ama fiyatı herşeyi bitiriyor 48.700 lira çook fazla benzinli 1000 motorlu versiyonu 29000 lira olduğunu düşünürsek arada nerdeyse 20.000 lira fark olur şimdi klasik dizel-benzinli aradaki farkı amorti etme olayına girersek işin içinden çıkamayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Şehir içinde 100 kmde 3.4 litre benzin tüketiyor dahice ama fiyatı herşeyi bitiriyor 48.700 lira çook fazla benzinli 1000 motorlu versiyonu 29000 lira olduğunu düşünürsek arada nerdeyse 20.000 lira fark olur şimdi klasik dizel-benzinli aradaki farkı amorti etme olayına girersek işin içinden çıkamayız.
    özel vergi avantajı olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: molarrr

    özel vergi avantajı olması lazım.

    bizim maliye mutlak özel birşeyler düşünür ondan kuşkum yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werty_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: molarrr

    özel vergi avantajı olması lazım.

    bizim maliye mutlak özel birşeyler düşünür ondan kuşkum yok

    Alıntıları Göster
    Fiyatı malesef çok yüksek. Hybrid araçlara teşvik uygulanıp ötv düşürülmediği sürece biz bu teknolojiye daha uzun süre sadece bakmakla kalırız. 3.4 litre şehir içi benzin tüketimi harika bir değer.Fiyatı 38-40 bin lira arasında olsa alınıp binilir ama 49 bin tl fiyatı ile işi çok zor.




  • 3.4 litre mi sehir dısı 2litre falan 10tlye 100km sehir dısında inanılmaz keske 40 bin olsaymış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Fiyatı malesef çok yüksek. Hybrid araçlara teşvik uygulanıp ötv düşürülmediği sürece biz bu teknolojiye daha uzun süre sadece bakmakla kalırız. 3.4 litre şehir içi benzin tüketimi harika bir değer.Fiyatı 38-40 bin lira arasında olsa alınıp binilir ama 49 bin tl fiyatı ile işi çok zor.

    Alıntıları Göster
    Araç tek kelimeyle harika olmuş çok başarılı.Fiyat bence çok yüksek değil çünkü
    çok düşük yakıt tüketimi
    dizelin traktör sesinin olmaması
    ağır bakım gerektirmemesi
    ve hybrid teknolojisiyle tanışmak isteyenler için güzel bir seçenek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Araç tek kelimeyle harika olmuş çok başarılı.Fiyat bence çok yüksek değil çünkü
    çok düşük yakıt tüketimi
    dizelin traktör sesinin olmaması
    ağır bakım gerektirmemesi
    ve hybrid teknolojisiyle tanışmak isteyenler için güzel bir seçenek.

    Alıntıları Göster
    şunun fiyatı 40bin olacaktı işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Araç tek kelimeyle harika olmuş çok başarılı.Fiyat bence çok yüksek değil çünkü
    çok düşük yakıt tüketimi
    dizelin traktör sesinin olmaması
    ağır bakım gerektirmemesi
    ve hybrid teknolojisiyle tanışmak isteyenler için güzel bir seçenek.

    Alıntıları Göster
    nikel metal pil yani ni-mh kullanmışlar neden acaba. Lityum polimerler var piyasada? Acaba bu boyutta mı üretilmiyor yoksa çok aşırı pahalı bir teknoloji midir? Bilen biri yorum yaparsa sevinirim. Ama araç çok şık. Sevgili devletimiz vergisinden biraz feragat ederse,ithal edilen yakıtta da tasarruf edeceği aklına gelmiyor mu acaba. Çevrenin çok daha az kirlenmesi de cabası. Şu araç 35000-40000 arası olsa fiyatı donanımına göre satın almaz mıydınız? Ben alırdım doğrusu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Araç tek kelimeyle harika olmuş çok başarılı.Fiyat bence çok yüksek değil çünkü
    çok düşük yakıt tüketimi
    dizelin traktör sesinin olmaması
    ağır bakım gerektirmemesi
    ve hybrid teknolojisiyle tanışmak isteyenler için güzel bir seçenek.

    Alıntıları Göster
    Araba hakket yakısıklı. Fabrikadan modıfıyelı mubarek..
  • vakti geldiğinde böyle çevreci diye satılan bir araç alacak olsam; kesinlikle ama kesinlikle hibrit almam... tamamen elektrikle, hidrojenle vs vs olmadıktan sonra bana yalan geliyor bu muhabbetler.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Şehir içinde 100 kmde 3.4 litre benzin tüketiyor dahice ama fiyatı herşeyi bitiriyor 48.700 lira çook fazla benzinli 1000 motorlu versiyonu 29000 lira olduğunu düşünürsek arada nerdeyse 20.000 lira fark olur şimdi klasik dizel-benzinli aradaki farkı amorti etme olayına girersek işin içinden çıkamayız.

    niye 1.0 ile karşılaştırıyorsun ki?

    100 beygir otomatik vites bir araba ve 1.2 dizel motorlu araçlardan bile az yakıyor.

    Orta donanım yaris dizel otomatik 45, 2 havayastıklı polo dizel otomatik 46.5, orta donanım 68hplik yarı otomatik 208 45, milyarsa bu arabanın 48 olması çok normal.

    Çünkü hem onlardan az yakıyor, hem bakım masrafları daha düşük, hem motoru daha güçlü, hem de adam gibi sorunsuz bir otomatik vitesi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Şehir içinde 100 kmde 3.4 litre benzin tüketiyor dahice ama fiyatı herşeyi bitiriyor 48.700 lira çook fazla benzinli 1000 motorlu versiyonu 29000 lira olduğunu düşünürsek arada nerdeyse 20.000 lira fark olur şimdi klasik dizel-benzinli aradaki farkı amorti etme olayına girersek işin içinden çıkamayız.

    niye 1.0 ile karşılaştırıyorsun ki?

    100 beygir otomatik vites bir araba ve 1.2 dizel motorlu araçlardan bile az yakıyor.

    Orta donanım yaris dizel otomatik 45, 2 havayastıklı polo dizel otomatik 46.5, orta donanım 68hplik yarı otomatik 208 45, milyarsa bu arabanın 48 olması çok normal.

    Çünkü hem onlardan az yakıyor, hem bakım masrafları daha düşük, hem motoru daha güçlü, hem de adam gibi sorunsuz bir otomatik vitesi var.

    Alıntıları Göster
    sehir içi 3.4 litre karma 3.7 litre :D

    bu hesaptan yola cıkarsak sehirlerarası 4.1 felan yakması lazım :D

    mantıklı gelmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cooler

    sehir içi 3.4 litre karma 3.7 litre :D

    bu hesaptan yola cıkarsak sehirlerarası 4.1 felan yakması lazım :D

    mantıklı gelmedi.

    İnten yanmalı motorlu araçlar şehiriçi çok, şehirdışı az yakarlar, oysa ki normalde fizik kanunlarına göre yüksek sürate çıkmak için gereken enerji ve yüksek süratte araca uygulanan ters yönlü kuvvetler hızın karesiyle doğru orantılı olarak arttığına göre şehirdışında ortalama sürat daha yüksek olduğu için daha çok yakmaları gerekirdi.

    Bunun iki sebebi var;

    1.si şehiriçinde dur kalk sırasında aracın kinetik enerjisini muhafaza edememesi.

    2.si ise kullandığımız motorların verimliliğinin alt ve üst devirlerde düşmesi. Örneğin aynı hızda 2500 devirde 5 litre yakan araba 6000 devirde 10 litre yakar veya aynı şekilde 5. viteste 50 km ile gitmeğe çalıştığımızda anlık tüketim 9-10 litrelere çıkarken vites küçülttüğümüzde anlık tüketimin düştüğünü görürüz. Sürekli uygun devirlerde seyehat edildiğinde tüketimin şaşırtıcı seviyelere düştüğüne hepimiz şahit olmuşuzdur.

    Hybrid ise dur kalk sırasında balatalar vasıtasıyla ısı enerjisi olarak atmosfere yayılan enerjinin bir bölümünü daha sonra kullanmak üzere depolayarak 1. durumdaki verimsizliği azaltıyor.

    Ek olarak belirli bir hıza kadar elektrik motoruyla çıkıp motorun düşük devirlerdeki verimsizliğine çözüm oluyor. Ayrıca hızlanma ihtiyacında da motora destek olarak motorun verimsiz çalıştığı devirlerde geçen süreyi minimize ediyor.

    Bunların sonucunda da en başta bahsettiğim fizik kanununa yaklaşılmış olunuyor.

    Diğer hybrid araçlarda da şehiriçi şehirdışı tüketim değerleri çok yakındır fakat yarisin pil kapasitesi kasasına göre diğer hibridlere nazaran daha büyük olduğu (sanırım 50 km hıza kadar sadece elektrik motoruyla çıkabiliyor) için böyle alışılmadık bir sonuç ortaya çıkmış.

    Özetle hybrid aracın amacı zaten şehiriçinde az yakmasıdır. Normal versiyonlarla hibrid versiyonların şehirdışı tüketimleri çok yakın olur çünkü zaten şehirdışında giderken yukarıda saydığım verimsizliğe yol açan faktörler az ve de hybridler elektrik motu-batarya vs sebebiyle daha ağır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: cooler

    sehir içi 3.4 litre karma 3.7 litre :D

    bu hesaptan yola cıkarsak sehirlerarası 4.1 felan yakması lazım :D

    mantıklı gelmedi.

    İnten yanmalı motorlu araçlar şehiriçi çok, şehirdışı az yakarlar, oysa ki normalde fizik kanunlarına göre yüksek sürate çıkmak için gereken enerji ve yüksek süratte araca uygulanan ters yönlü kuvvetler hızın karesiyle doğru orantılı olarak arttığına göre şehirdışında ortalama sürat daha yüksek olduğu için daha çok yakmaları gerekirdi.

    Bunun iki sebebi var;

    1.si şehiriçinde dur kalk sırasında aracın kinetik enerjisini muhafaza edememesi.

    2.si ise kullandığımız motorların verimliliğinin alt ve üst devirlerde düşmesi. Örneğin aynı hızda 2500 devirde 5 litre yakan araba 6000 devirde 10 litre yakar veya aynı şekilde 5. viteste 50 km ile gitmeğe çalıştığımızda anlık tüketim 9-10 litrelere çıkarken vites küçülttüğümüzde anlık tüketimin düştüğünü görürüz. Sürekli uygun devirlerde seyehat edildiğinde tüketimin şaşırtıcı seviyelere düştüğüne hepimiz şahit olmuşuzdur.

    Hybrid ise dur kalk sırasında balatalar vasıtasıyla ısı enerjisi olarak atmosfere yayılan enerjinin bir bölümünü daha sonra kullanmak üzere depolayarak 1. durumdaki verimsizliği azaltıyor.

    Ek olarak belirli bir hıza kadar elektrik motoruyla çıkıp motorun düşük devirlerdeki verimsizliğine çözüm oluyor. Ayrıca hızlanma ihtiyacında da motora destek olarak motorun verimsiz çalıştığı devirlerde geçen süreyi minimize ediyor.

    Bunların sonucunda da en başta bahsettiğim fizik kanununa yaklaşılmış olunuyor.

    Diğer hybrid araçlarda da şehiriçi şehirdışı tüketim değerleri çok yakındır fakat yarisin pil kapasitesi kasasına göre diğer hibridlere nazaran daha büyük olduğu (sanırım 50 km hıza kadar sadece elektrik motoruyla çıkabiliyor) için böyle alışılmadık bir sonuç ortaya çıkmış.

    Özetle hybrid aracın amacı zaten şehiriçinde az yakmasıdır. Normal versiyonlarla hibrid versiyonların şehirdışı tüketimleri çok yakın olur çünkü zaten şehirdışında giderken yukarıda saydığım verimsizliğe yol açan faktörler az ve de hybridler elektrik motu-batarya vs sebebiyle daha ağır.

    Alıntıları Göster
    fiyatı çok yüksek değil dizel alternatiflerine göre...
    hatta daha güçlü ve tasarruflu...ayrıca mükemmel bir dizayn olmuş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    fiyatı çok yüksek değil dizel alternatiflerine göre...
    hatta daha güçlü ve tasarruflu...ayrıca mükemmel bir dizayn olmuş..

    Alıntıları Göster
    Büyük şehirde olsam 1. tercihim olurdu.
    Aslında böyle bir teknoloji otomatik vitesle beraber bu fiyatlara belki de ilk defa sunuluyor ülkemizde. Forumun ses getiren konusu olur diye düşünüyordum ama fazla ilgi görmemiş.
    Büyük ihtimalle yeni Auris'i de hybrid sunacaklar, bakalım onun fiyatlandırması nasıl olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    nikel metal pil yani ni-mh kullanmışlar neden acaba. Lityum polimerler var piyasada? Acaba bu boyutta mı üretilmiyor yoksa çok aşırı pahalı bir teknoloji midir? Bilen biri yorum yaparsa sevinirim.

    Yanilmiyorsam agirlik ve hacim olarak avantaji var.. Toshiba'nin gelistirmekte oldugu teknoloji. Lityumlarda bir turlu Quick Charge istenilen verimlilige gelemedi. Sarj suresini kisaltmaya calistiginizda pilin omru kisa oluyor. Pil omru uzun olsun dediginizde sarj saatler surebiliyor (Plug-in hybridler icin gecerli) Normal hybridlerde ise kucuk otomobillerde kucuk bataryalarda uzun vadede yine motora fazla yuk bindiriyormus. Elektrikli motorun gucu artinca daha verimli pil icin kisacasi buna gecmisler. Mobilden boyle daginik oldu kusurabakmayin. Ortaokul kompozisyonlari gibi anlattim; anca telefondan boyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 15 Eylül 2012; 11:53:25 >




  • Begendim alinir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    Begendim alinir.
    B sınıfı arabaya o parayı vermem açık net.
    40 45 bini dizel diye B sınıfına bağlayanlara hitap eder mi orası ayrı konu.
  • peugeot 208 1.6 hdi olmus 49000 lira o yuzden bizim ( toyota) neyimiz eksik deyip ona gore fiyat yazmislardir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tupacamaru -- 15 Eylül 2012; 12:38:12 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.