Şimdi Ara

DEBRİYAJ PEDALI TAKILI KALMASI - PARÇA SİPARİŞ EDİLDİ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
68
Cevap
0
Favori
171.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darüzzafer68 -- 23 Mart 2012; 16:50:34 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Pedalının Takılı Kalması: Nedenleri ve Çözümleri

    Debriyaj pedalının takılı kalması, araç kullanımında yaşanabilecek can sıkıcı bir sorundur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve çözümü genellikle parçaların değiştirilmesini içerir.

    Debriyaj Takılı Kalmasının Nedenleri

    • Debriyaj kablosunun veya hidrolik hattının hasar görmesi
    • Debriyaj baskı plakasının aşınması
    • Debriyaj rulmanının arızalanması
    • Debriyaj pedalı montajının gevşemesi
    • Ana silindir veya debriyaj silindirlerinde sızıntı olması

    Belirtileri

    • Debriyaj pedalının yukarı çıkmaması veya çok yavaş yukarı çıkması
    • Debriyaj pedalının basılı kalması veya geri gelmemesi
    • Vites değiştirmede zorluk çekilmesi
    • Aracın hareket halindeyken kendiliğinden vites atması

    Çözümler

    Debriyaj pedalının takılı kalması sorunu yaşandığında, sorunun nedenini belirlemek için yetkili bir servise veya tamirciye başvurulmalıdır. Çözüm genellikle aşağıdaki adımları içerir:

    • Hasarlı parçanın (kabloyu, baskı plakası, rulman vb.) değiştirilmesi
    • Sızıntılı silindirlerin onarılması veya değiştirilmesi
    • Debriyaj pedalı montajının sıkılması

    Önemli Notlar

    • Debriyaj pedalının takılı kalması durumunda, aracı kullanmaya devam etmemelisin. Bu, daha ciddi sorunlara yol açabilir.
    • Debriyaj sisteminin onarımını, bu konuda uzmanlaşmış bir tamirciye yaptırman önemlidir.
    • Debriyaj sisteminin düzenli olarak kontrol edilmesi ve bakımlarının zamanında yaptırılması, bu tür sorunların önlenmesine yardımcı olur.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Havasından ya da debriyaj halatındandır diye tahmin ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Havasından ya da debriyaj halatındandır diye tahmin ediyorum

    Şimdi internetten bir baktımda;

    1-Hava yapmış olabilir ama nasıl havası alınır bilmiyorum,

    2- Debriyaj teli kopmuş olabilir mi?

    3- Baskı balata değişmesi gerekir mi? ( Araca bakan usta baskı balatanın değişmesi gerekmez dedi ama)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darüzzafer68

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Havasından ya da debriyaj halatındandır diye tahmin ediyorum

    Şimdi internetten bir baktımda;

    1-Hava yapmış olabilir ama nasıl havası alınır bilmiyorum,

    2- Debriyaj teli kopmuş olabilir mi?

    3- Baskı balata değişmesi gerekir mi? ( Araca bakan usta baskı balatanın değişmesi gerekmez dedi ama)

    Alıntıları Göster
    tel kopmuştur başka bişey olamaz.

    10-15 lira debriyaj teli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    tel kopmuştur başka bişey olamaz.

    10-15 lira debriyaj teli

    debriyaj pedalıda sert bayağı umarım baskı balatdan yapmaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darüzzafer68

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    tel kopmuştur başka bişey olamaz.

    10-15 lira debriyaj teli

    debriyaj pedalıda sert bayağı umarım baskı balatdan yapmaz..

    Alıntıları Göster
    Bizin 2001 Poloda arada bir yapıyor. Ama çok nadir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...

    paspasa takılıyor olabilirmi

    yanlış anlamayın hocam dalga geçmek için söylemiyorum eski aracımda paspası iyice arkasına sokmamışım debriyajın basınca geri gelmiyordu geç fark etmiştim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...

    paspasa takılıyor olabilirmi

    yanlış anlamayın hocam dalga geçmek için söylemiyorum eski aracımda paspası iyice arkasına sokmamışım debriyajın basınca geri gelmiyordu geç fark etmiştim
    Araçta hidrolik debriyaj varsa eğer;

    - Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
    - Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı içinde hidroliği boşalmış olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Araçta hidrolik debriyaj varsa eğer;

    - Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
    - Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı içinde hidroliği boşalmış olabilir.

    Alıntıları Göster
    vites geçişlerinde zorlanma yoksa baskı balatayla alakası yoktur diye düşünüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...

    paspasa takılıyor olabilirmi

    yanlış anlamayın hocam dalga geçmek için söylemiyorum eski aracımda paspası iyice arkasına sokmamışım debriyajın basınca geri gelmiyordu geç fark etmiştim

    Evet. Göz ardı etmemek gerek. Basit ama gözden kaçabilir.

    Debriyaj hidrolikse yağ seviyesine de bakmak lazım. Kolay kolay hava yapmaz, yağ eksilmiştir ama yağ neden eksildiyse, o sorunu da gidermek gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 15 Mart 2012; 21:30:33 >




  • Isyerinin pug.partner ile basima gelmisti.. o anda paniklemeyip elimle debriyaji cekmesem kqbak gibi kalacaktim solseritte.. debriyaklj telinin ozelligini kaybetmesi/deforme olmasi,sebebi de..kronik vaka..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Araçta hidrolik debriyaj varsa eğer;

    - Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
    - Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı içinde hidroliği boşalmış olabilir.

    +1 Sorun çok büyük bir ihtimal ile bundan kaynaklanıyor benzer bir durum bir tanıdığımın başına gelmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Araçta hidrolik debriyaj varsa eğer;

    - Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
    - Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı içinde hidroliği boşalmış olabilir.

    +1 Sorun çok büyük bir ihtimal ile bundan kaynaklanıyor benzer bir durum bir tanıdığımın başına gelmişti.

    Alıntıları Göster
    debriyaj bitse baskı balata kacırma yapar... yani sen gaza basarsın araba oldugu yerde durur boştaymıs gibi ama senin sorunun vitese atamaman.

    Pedal aşagıda ise demekki tel kopmus yok tel saglam diyorsan debriyaj çatalına bir bak kırılmısmı yoksa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...

    paspasa takılıyor olabilirmi

    yanlış anlamayın hocam dalga geçmek için söylemiyorum eski aracımda paspası iyice arkasına sokmamışım debriyajın basınca geri gelmiyordu geç fark etmiştim

    Yok hocam zaten yaptığım ilk şey paspası düzeltmek oldu ama paspas ile alakası yok maalesef..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    debriyaj bitse baskı balata kacırma yapar... yani sen gaza basarsın araba oldugu yerde durur boştaymıs gibi ama senin sorunun vitese atamaman.

    Pedal aşagıda ise demekki tel kopmus yok tel saglam diyorsan debriyaj çatalına bir bak kırılmısmı yoksa?

    Debriyaj pedali yerine geldiğinde vites geçişinde sıkıntı olmuyor ama takılı kaldrığında yani aşağından yukarıya gelmediğinde vites geçişine izin vermediği gibi sürüşü de tehlikeye sokuyor..anlamadım bir türlü ama inşallah debriyaj teli falan kopmuştur ki ucuz yırtarım..Debriyaj teli kopuksa debriyaj aynı zamanda sert olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Araçta hidrolik debriyaj varsa eğer;

    - Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
    - Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı içinde hidroliği boşalmış olabilir.

    +1 Sorun çok büyük bir ihtimal ile bundan kaynaklanıyor benzer bir durum bir tanıdığımın başına gelmişti.

    Debriyaj hidroliği nerede oliyor tam olarak ve yağ kaçırıp kaçırmadığını nereden anlayabiliriz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Araçta hidrolik debriyaj varsa eğer;

    - Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
    - Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı içinde hidroliği boşalmış olabilir.

    +1 Sorun çok büyük bir ihtimal ile bundan kaynaklanıyor benzer bir durum bir tanıdığımın başına gelmişti.

    Aslında mantıklı geliyor ancak ben bu sorunun tam olarak nasıl teşhis edebilirim. Debriyaj hidroliği şu şanzıman hidroliği dedikleri şey mi yoksa başka bir şey mi? kaçırdığını ya da boşaldığını nasıl anlarım. biliyorsanız yardımcı olursanız sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    debriyaj bitse baskı balata kacırma yapar... yani sen gaza basarsın araba oldugu yerde durur boştaymıs gibi ama senin sorunun vitese atamaman.

    Pedal aşagıda ise demekki tel kopmus yok tel saglam diyorsan debriyaj çatalına bir bak kırılmısmı yoksa?

    tel kopsa hiç debriyaja basılmaz diye düşünüyorum ama çalışma şeklini bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...

    paspasa takılıyor olabilirmi

    yanlış anlamayın hocam dalga geçmek için söylemiyorum eski aracımda paspası iyice arkasına sokmamışım debriyajın basınca geri gelmiyordu geç fark etmiştim

    Aynısı bende de oldu götürdüm sanayiye usta 10 saniyede düzeltti rezil oldum geldim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesapligida.com

    quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Merhaba arkadaşlar aracın debriyaj pedalına basıyorum geri gelmiyor takılı kalıyor takılı kaldığında ayağımla geri getirmezsem yerine gelmiyor e hali ile de vites atamıyorum..Bu neden kaynaklanıyor. Baskı balata mı? Sıkı mı? havası mı alınmalı?

    Araç: 2002 Marea HLX...

    paspasa takılıyor olabilirmi

    yanlış anlamayın hocam dalga geçmek için söylemiyorum eski aracımda paspası iyice arkasına sokmamışım debriyajın basınca geri gelmiyordu geç fark etmiştim

    Aynısı bende de oldu götürdüm sanayiye usta 10 saniyede düzeltti rezil oldum geldim :)

    Alıntıları Göster
    şimdi vites geciyor diyorsan debriyaj telinden degildir hocam

    debriyaj telini geren bi mekanizma olması lazım benim eski aracım renault 9 da yay vardı




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.