Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
822
Cevap
10
Favori
29.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -------------------------------------------------------------------------------
    TREL 2015 SİNGAPUR GP SONUÇLARI
    -------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------
    PİST BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    OYUN SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    CEZA ve UYARILAR
    ---------------------------------------------------






  • -------------------------------------------------------------------------------
    TREL 2015 JAPONYA GP SONUÇLARI
    -------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------
    PİST BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    OYUN SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    CEZA ve UYARILAR
    ---------------------------------------------------






  • -------------------------------------------------------------------------------
    TREL 2015 RUSYA GP SONUÇLARI
    -------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------
    PİST BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    OYUN SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    CEZA ve UYARILAR
    ---------------------------------------------------





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle -- 19 Mart 2016; 9:58:39 >




  • Ömerle keyifli mücadelemiz... İyi Seyirler
  • Sedat abiyle geçen sezonki pol mücadelemiz.

  • Herkese merhaba. Bu yazıyı yazmamın amacı F1 2016 hakkında elde ettiğimiz bilgileri güncellemek. Xbox platformunda oynayan ve aynı zamanda bir gamepad kullanıcısı olan TRL Limitless’tan sonra Alex Gillon da inceleme videosunu yayınladı. Kendisi bana daha yakın bir isim hem geçmişte AOR PC liginde yarışmamızdan hem de direksiyon kullanmasından dolayı.

    Detaylara girmeden önce oyunun genel özelliklerinden bahsetmek istiyorum. Oyunda kariyer modu ve güvenlik aracı kesinlikle yer alacak. Hatta, kariyer modunda şu an beta testi oyuncularının yaptığı anlaşmadan ötürü söyleyemediği birkaç güzel özellik olacak. Araç fizikleri temel olarak F1 2015’i alacak. F1 2015’i araç fizikleri açısından herkes iyi bir temele sahip olması açısından beğeniyordu. Bu yolda ilerlediklerini görmek ve bunun üstüne koyma çabalarını takdir etmek gerek. Diğer bir sevindirici haber ise oyunun büyük ölçüde tamamlanmış olması. Bildiğiniz gibi F1 2015 neredeyse beta sürümünde olan bir oyun gibi çıkmıştı ve birkaç bug içermekteydi. F1 2016 ise şu an beta aşamasında olmasına rağmen oldukça az ve kabul edilebilir bug’lar içeriyormuş. Bunların düzeltilebileceğini söyleyebiliriz.

    Genel özelliklerden sonra bahsetmek istediğim konu kontroller. Özellikle gamepad için geliştirmeler yapılmış. F1 2015’te gamepad kontrolleri fazlasıyla hassastı ve bu da aracı kontrol etmesi kolaylaştırmaktan ziyade zorlaştırıyordu. F1 2016’da bu aşırı hassasiyet düzeltilmiş ve iki kontrol cihazı (gamepad ve direksiyon) arasındaki denge iyileştirilmiş.

    Sürüş dinamiklerinden bahsetmeden önce araç ve pist dinamikleriyle ilgili bilgi vermek istiyorum. Bu sayede sürüş dinamiklerinin değişimini daha rahat bir şekilde anlayabiliriz. Öncelikler araç ayarları daha büyük bir öneme sahip olacak F1 2016’da. F1 2015’te ayarlar zaten önemliydi ve bazı belli kalıplar haricinde pistten piste değişen ayarlar görmek mümkündü. Araç ayarları arasındaki fark oldukça belirginleştirilmiş durumda olacak F1 2016’da. Lastik yönetimi de daha karmaşık ve zor bir hale bürünmüş durumda F1 2016’da. Bordürleri fazla kullanmak, aşırı ısınmalar, blokajlar lastiklere F1 2015’tekinden daha fazla etki edecek.

    Pist dinamiklerine değinecek olursak, ilk göze çarpan faktör bordürler. Bordürler, iki videoda da en çok vurgulanan değişim oldu. F1 2015’teki yumuşak bordürler yerine, oyundaki ceza sistemini gereksiz kılacak kadar sert ve gerçekçi bordürler yer alacak. Çünkü aynı gerçek hayattaki bordürler gibi, bu oyunda da bordürler kesildiği zaman aracın dengesini oldukça bozacak ve süre kaybına sebep olacak. Viraj kesmelere doğal bir önlem olacak aynı gerçek hayattaki gibi. Diğer oyunun aksine bordürlerin tümsekli yapısı çok daha iyi bir şekilde hissedilebilecek.

    Değişen diğer bir faktör ise pist dışındaki tutunma. Asfalt kaçış alanlarındaki tutunma oldukça azaltılmış. Yarış çizgisinden çıkıp virajı kaçırdıktan sonra piste dönmek için ciddi anlamda yavaşlamak gerekecek çünkü pist dışındaki yüzey oldukça tozlu olacak ve düşük bir tutunmaya sahip olacak. Yapılacak ani bir gaz veya direksiyon hamlesi bariyerlerde sonuçlanabilir. Pist dışına çıkıldığı anda önden kayma oldukça artacak. Ayrıca çim zemindeki tutunma da önceki oyunlara göre ciddi anlamda azaltışmış durumda F1 2016’da. Çime çıkıldığında aynı gerçek hayattaki gibi gaz kesmek zorunda olacak pilotlar.

    Diğer bir sevindirici pist koşulu ise ıslak zemindeki tutunma. Islak zeminde tutunma oldukça azaltılmış ve dolayısıyla sürüş oldukça zorlaşmış durumda. Yoğun yağmurda tur zamanları 20 saniyeye yakın artacak.

    Son olarak sürüş dinamiklerinden bahsedeceğim. İlk değineceğim konu çekiş. Araçların viraj çıkışlarındaki çekişleri daha da zorlaştırılmış. 3. ve 4. viteste dahi patinaja kalmamak için oldukça hassas ve disiplinli bir gaz kullanımı gerekecek. Ayrıca çekiş kaybolduğunda ortaya çıkan arkadan kaymayı düzeltmek için yapılan direksiyon hareketleri – kontralar – daha hassas olmak zorunda. Aşırı ya da yetersiz kontralar aracın kontrolünün kaybolmasına neden olacak. Bundan dolayı istikarlı ve aracını daha iyi kontrol edebilen pilotlar daha da ön plana çıkmış olacak.

    Frenleme hemen hemen aynı kalmış durumda. F1 2015’te frenler gayet tatmin ediciydi ve bunu devam ettirmeye karar vermiş Codemasters. Buna rağmen ufak optimizasyonlar yapılmış. F1 2015’te frenler istikarsız olabiliyordu. Aynı fren basıncı uygulanmasına rağmen turdan tura fark edebiliyordu ve bunun etkisi biraz azaltılmış F1 2016’da.

    Zorlaştırılmış tutunma özellikleriyle beraber sürüş disiplinini de geliştirme gereksinimi duyacak pilotlar. Fren noktasını, yarış çizgisini ve gazı kesin bir şekilde ayarlamayı; kısacası daha disiplinli sürmeyi ödüllendirecek oyun.

    Düşük hızdaki mekanik tutunma biraz daha artırılmış özellikle aracın arkasında. Buna rağmen yüksek hızda tam tersine azaltılmış tutunma. Bu da yüksek hızdaki direksiyon ve gaz girdilerine daha fazla dikkat etmeyi gerektiyor. Alex Gillon örnek olarak, 5. viteste dahi aracın dengesinin bozulabileceğini belirtti videosunda.

    Videoları izlemek isteyenler için;

    TRL Limitless’ın videosu


    Alex Gillon’un videosu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 25 Mart 2016; 0:56:56 >




  • Sıradaki Yarış: AMERİKA GP

    2015 sezonunda son düzlüğe yaklaşırken pilotlar sezonun 16. yarışı için kozlarını Amerika'da, Austin pistinde paylaşacak. Pist özellikle ilk sektörde pilotları fazlasıyla zorlayan bir yapıya sahip. Arka arkaya gelen viraj kombinasyonlarını ideal çizgide geçmek iyi bir tur zamanı için olmazsa olmaz bir etken. Pistin atak yapmaya en müsait alanı ise ikinci sektörde yer alan uzun arka düzlük olarak gözüküyor. Pilotlar DRS avantajını da kullanarak burada bolca atak deneyecekler.

    Takvimdeki 1 haftalık boşluktan yararlanan pilotlar pistte bol bol antrenman yapma fırsatını yakaladılar. Dolayısıyla yarış için elimizde önemli veriler bulunuyor. Henüz piste çıkma fırsatı bulamasa da üçüncü şampiyonluğunu garantileyen Furkan Özcan bu yarışın da en büyük favorisi olacak. Şampiyon pilotun hemen arkasında ise müthiş bir mücadelenin bizleri beklediğini söyleyebiliriz. Sorbetto, nec, ForzaSpecnaz, Yahya Taskin ve EmreKirac saf hız olarak neredeyse aynı seviyedeler ve antrenmanlarda bile büyük mücadele içerisine girdiler. Özellikle Sorbetto, nec ve Yahya Taskin pist üzerindeki istikrarlarıyla da göz dolduruyorlar. Yarışta bu isimlerin ikincilik için savaşması muhtemel gözüküyor. Ancak ideal yarış çizgisini tutturmak bu pistte çok önemli ve rakipleriyle çok fazla mücadeleye giren pilotlar önemli zamanlar kaybedebilir. Dolayısıyla yarışın sürprizlere açık bir pistte koşulacağını söyleyebiliriz.

    Amerika GP'si ligdeki genel görünüm için de büyük önem taşıyor. İkincilik için çekişen Sorbetto ve nec için bu yarışın önemi çok büyük. İki pilot da önümüzdeki sezon Ferrari takımında yarışmak istiyor, dolayısıyla bu iki pilot ikinciliğin yanında Ferrari koltuğunu garantilemek için de ellerinden geleni yapıyorlar. Son yarışlarda rakibine üstünlük kuran Sorbetto, rakibine karşı yakaladığı momentumu sürdürmek istiyor, nec ise sezonun son bölümünde psikolojik üstünlüğü ele geçirmeyi hedefliyor. Aralarında sadece 7 puan fark bulunan Sorbetto ve nec için Amerika GP'si çok büyük önem taşıyor. Dördüncülük mücadelesinde ise tarkanbeyaz ve ForzaSpecnaz'ın mücadelesi göze çarpıyor. Sezon başından beri karşısına çıkan tüm fırsatları en iyi şekilde değerlendiren ve istikrarlı bir görüntü çizen tarkanbeyaz puan olarak avantajlı konumda olsa da ligin en hızlı pilotlarından biri olan ForzaSpecnaz, istikrar problemini çözebilirse bu mücadeleden galip ayrılabilir. Sezona sonradan katıldığı için puan olarak gerilerde kalan Yahya Taskin ise kalan yarışlardan maksimum puanlarla ayrılarak önündeki Lotus pilotu BULUT'u geçmeyi ve bu ikiliye yaklaşabilmeyi hedefliyor. Alt sıralarda ise DocTR, Last Hero, SchuminaTR ve OZGUR_TR'nin mücadelesi devam ediyor. Bu dört pilot da sezon sonunda elde edecekleri sıranın önümüzdeki sezonun takım seçimlerinde büyük önem taşıyacağının farkında, dolayısıyla iyi bir tempo yakalamak istiyorlar.

    Pazar günü sert ve ilginç mücadelelere sahne olacağını düşündüğümüz Amerika GP'sinde görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sorbetto -- 26 Mart 2016; 2:39:29 >




  • Necdet ile test yarışındaki ilk tur mücadelemiz..

  • sezonun sonuna yaklaşırken çokta çalışmaya fırsat bulamadığım USA yarışını geride bıraktık ve son 2 günde saddece kuru zeminde yaptığımız antrenmanlar sonrası yağmurlu hava herkes için süpriz oldu...pist genel anlamda çok akıcılığı olmayan virajlardan oluşmakta ve furkan dahil herkesin temiz tur çıkarmakta zorlandığı sıralamalrda kendim için çokta kötü olmayan bir dereceyle 6.başladığım yarışı 6.olarak bitirdim ve kendim ve takımım için değerli puanlar aldım.. yarıştan çok zevk aldığımı söyleyemeyeceğim genel itibari ile yalnız bir an vardıki yürekler ağza gelmedi desem yeridir... işte o anlar





  • TAKIMLAR ŞAMPİYONU FERRARI!

    Sezona favori olarak başlayan Ferrari, Amerika GP'sinin ardından sezonun bitmesine 3 yarış kala şampiyonluğunu ilan etti.

    Daha önce Pilotlar Şampiyonası zaferini garantileyen Furkan Özcan, takımın diğer pilotu Sedat'ın işleri dolayısıyla ligden uzak kalmasına rağmen takımı tek başına sırtlayarak bu başarıda büyük pay sahibi oldu. Sedat'ın katıldığı ilk üç yarışın tümünde duble yaparak gücünü kanıtlayan takım, sezon başındaki tahminleri yanıltmadı ve şampiyonayı en üst sırada bitirmeyi garantiledi.

    Ferrari, 2012 sezonunda Takımlar Şampiyonası zaferini 1 puan farkla Mercedes'e kaptırarak ikinci olmuştu. 2013 ve 2014 sezonlarında şampiyonayı üçüncü sırada bitiren takım böylece ilk kez Takımlar Şampiyonası zaferine ulaşmış oldu. Mercedes ve McLaren'ın ardından lig tarihinde şampiyonluğa ulaşan üçüncü takım Ferrari oldu.

    Bu önemli başarılarından ötürü Ferrari pilotları Furkan Özcan ve Sedat'ı tebrik ediyor, son 3 yarışta tüm pilotlara başarılar diliyoruz.




  • Strateji olarak sıralamaya çıkmadığım ama yarışta yağmurla karşılaşmam tam bir piyango oldu. İnişli, çıkışlı, cezalı, hatalı ve zor bir yarış oldu. Neyse olan oldu herşey geride kaldı. Ogün konusunda da her ikimizde de hata vardı. Sonuçta oyun bu benim ve Ogün'ünde öyle tepki vermesi gereksizdi. Neyse artık Ogün'ünde ayrılma kararını tekrar düşünüp karar vermesini istiyorum.







  • Aklıma gelmişken arkadaşlar; ilk viraj yine karıştı. Bir değil iki arkadaş resmen bizleri labut gibi vurdu. Olabilir, sezon sonu olmasına rağmen; ne yapılması gerektiği her yarış başı söylenmesine rağmen, anlayışla karşılarım. Kabul etmediğim, bu sefer ne yarış sırasında ne de şimdi bakıyorum forumda, özür dilenmedi. Unutuldu ise insanlık hali derim ama rutin ilk viraj kazası özür dileyecek bir şey yok gibi bir düşünce varsa ters giden bir şeyler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tarkanbeyaz kullanıcısına yanıt
    Ben en arkada kalktigim icin cok temkinli yaklastim ilk viraja. Haliyle bide yagmurlu oldugu icin karisabilir diye dusundum ve oylede oldu. Ben bile cok temkinli yaklasmama ragmen ilker abiye arkadan cok hafiften dokundum ama olaylardan iyi siyrildim. Ama Tarkanin dedigi gibi bayağı karisti ilk viraj benim videodanda gözüküyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bende tarkana kayılıyorum arkadaşlar çok kötü ılmayan bi start alıyorum olaylardan uzak kalmak içşn ilk virajı en dıştan makul bi hızla dönüyorum ama maalesef yine aynı görüntü hopp birisi bana çarpmış ve spin atmışım yarışım berbat olmuş en sondayım...artık bunlar olmasın lütfen yarış içi teması anlıyorum ve kesinlikle tek laf etmiyorum ama ilk virajda bu hatalar ligimizin kalitesine yakışmıyor...herkesi daha duyarlı olmaya davet ediyorum sonuçta herkes saatleriniz harcıyor ve emeği heba oluyor @tarkanbeyaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • start anını kaydeymediğimi farkedip kaadan sonraki kısmı içerir
  • 8. tur haricinde pek bir olay olmadı.

  • İddialı olduğum yarışlardan biri daha geride kaldı. Sıralama turlarında son virajı döndükten sonra benzinim bitmesine rağmen rahat bir şekilde Furkan'ın arkasına, ikinciliğe yerleştim. Benzinim bitmese yarım saniye civarı alabilirdim. Sıralama turları bittiğinde durum benim için ideal gözüküyordu. Furkan'ın pol pozisyonundan başlaması zaten herkesin beklediği bir sonuçtu, ben ikinci sıradaydım. Necdet ise dördüncü sıradaydı. Necdet'le aramızda takım arkadaşım Emre vardı. Bu da benim için çok büyük bir avantajdı. Yarış yağmur altında başlayacaktı. Yarış başladıktan sonra avantajımı tamamen yitirdim. Necdet daha iyi kalktı ve içeriyi zorlayarak hem beni hem de Emre'yi geçmeyi başardı. Sonrasında Necdet'in peşine takıldım ve farkın açılmasını engelledim. Bir süre sonra Necdet'i geçmeyi başardım, ben Necdet'i geçmeden önce 5. turun hemen başında ilk virajda Ogün'ün yaptığı atağa da değinmeden geçemeyeceğim. Sezonun en akıllı manevralarından birini yaptığını söyleyebilirim. Necdet'i ve beni aynı anda avladı.

    Necdet'i geçtikten sonra uzun süre Ogün'ü takip ettim. Önceki sezonlardaki tecrübelerime dayanarak hava durumunun gidişatına göre yapılacak stratejilerin çok büyük önem taşıdığının farkındaydım. Dolayısıyla sürekli yarış mühendisimle iletişimdeydim. Hava şartlarının yarış sonuna doğru hafifleyeceği belliydi, dolayısıyla yarışa başladığım ıslak zemin lastikleriyle uzun süre pistte kalarak tek pitle yarışı bitirmeye odaklandım. 21 tur boyunca yarışa başladığım lastiklerle devam ettim. Sonrasında Intermediate lastiklere geçtim. Ancak yarışın sonunda yağmurun hafiflemesini beklerken yağış tamamen durdu. Necdet şartları harika okuyarak çok iyi bir stratejiyle yarışı önümde bitirmeyi başardı. Pite girdiğimde Option takarak yarışı tamamlasaydım muhtemelen ikinciliği ben alacaktım. Stratejinin önemini bir kez daha görmüş olduk böylece.

    Furkan ve Necdet'in yanında yarış boyunca beni yakın mesafeden takip eden Yahya abiyi de tebrik ediyorum. Bu yarışta Necdet kadar onu geçmem de önemliydi antrenmanlardaki mücadelelerimizden sonra. Necdet'i geçemedim ama Yahya abinin önünde tamamladım yarışı. Artık son 3 yarışa odaklanma zamanı :)






  • Ömer 2.liğin için tekrar tebrik ederim ligde istikrarlı sürüşğn ile en beğendiğim pilotlardan birisin ama 5.turda ogünün yaptığı atak içerdwn ce o hızda o kadar dardan o virajı almak gerçekten iyi onuda ayrıca tebrik ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.