Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE (39. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
822
Cevap
10
Favori
29.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kartal2339 kullanıcısına yanıt
    Yorumların için teşekkür ederim abi, takdir edilmek güzel. Ancak ikincilik mücadelesinin ucu hala açık. Necdet'le çekişmeli bir mücadele içerisindeyiz. Neler olacağını göreceğiz kalan yarışlarda.

    Ogün'ün atağı ile ilgili yorumlarına da katılıyorum, çok akıllıca bir atak yaptı bize pist koşulları ideal değilken aracı o çizgiye oturtmak hem de önünde iki pilot varken bunu yapabilmek alkışlanacak bir hareketti.
  • Yarışın Ardından: AMERİKA GP

    İki haftalık aranın ardından koşulan sezonun 16. yarışı AMERİKA GP'si geride kaldı. Değişken hava koşullarının etkili olduğu yarışta, pilotların mücadeleleri heyecanlı anlara sebep oldu. Kuru havada gerçekleşen sıralama seansında pole pozisyonunu Furkan Özcan elde ederken, 2. ve 3. sıraya RUSYA GP'sinde olduğu gibi Mercedes takımından Sorbetto ve EmreKirac yerleşti.

    Yarışın büyük bir bölümü yoğun yağmur altında koşuldu. Bu sebeple pilotlar bu süreçte oldukça zorlandılar. Startta ilk viraja girerken fren noktasını kaçıran BULUT aracı kontrol edemedi ve birkaç pilota temas etti. Neyse ki hiç bir araç hasar almadı ve pilotlar yollarına devam ettiler. Başından sonuna kadar yarışı lider götüren Furkan Özcan bu yarışı da kazandı ve galibiyet serisine devam etti. Podyumun 2. basamağına yarış içinde izlediği doğru stratejinin de etkisiyle nec çıktı. Sorbetto'da bu haftayı kayıpsız tamamladı ve iddialı olduğu bu pistte 3. oldu. Sıralama turlarına çıkmayan ve buna göre bir pit stratejisi hazırlayan Yahya Taskin'in yarışın yağmurlu başlamasıyla bu planı boşa düştü. Belki de rahatlıkla podyum görebileceği bir yarışta 4. olan pilot klasmanda önemli puanlar elde etti. Sıralamalarda tek tur atarak garaja geri dönen Red Bull pilotu @LPER soğukkanlı bir sürüş çıkararak yarışı 5. tamamladı. Williams'tan DocTR, 6. başladığı yarışı, yerini muhafaza ederek 6. olarak bitirdi. Yarışın başında sebep olduğu kazaların ardından son sıraya gerileyen BULUT yağmurun hafiflemesiyle son turlarda hızlandı ve yarışı 7. olarak bitirdi. 2 hafta boyunca piste çalışan OZGUR_TR emeklerinin karşılığını aldı ve zaman zaman temaslara maruz kalsa da bu hafta 8. oldu. Williams'ın bir diğer pilotu LastHero 3. turda kırık kanadının etkisiyle yavaş kaldı, aynı zamanda oyundaki senkronizasyon sorunu ile de son sektörde takım arkadaşı ile temas yaşayan pilot spin attı. Tüm bunlara rağmen pilot 9. oldu. Yarışın başlarında yavaş kalan Toro Rosso pilotu SchuminaTR fazla mücadeleci olamadı fakat yarıştan puanla ayrılan son pilot oldu. Geçtiğimiz RUSYA GP'sinde de sert ceza sistemine takılan ve diskalifiye olan McLaren pilotu tarkanbeyaz klasmanda önemli puanlar elde edecekken bu hafta da diskalifiye oldu ve kritik puanlar kaybetti.

    10 Nisan'da yapılacak olan ve bu sezon takvime dahil edilen MEKSİKA GP'sinde görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulut1990 -- 4 Nisan 2016; 18:34:19 >




  •  TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    Haftanın Oyuncusu: nec

    Yoğun yağmur altında koşulan AMERİKA GP'sinde son turlarda risk alarak option lastiğe geçen ve doğru bir strateji izleyen, böylece önündeki rakiplerinin önüne geçen Lotus pilotu nec 'Haftanın Oyuncusu' seçilmiştir. Kendisini tebrik ediyoruz.

    Oylama Sonucu:

    nec: 9 oy

    OZGUR_TR: 1 oy
  • BASIN TOPLANTISI: AMERİKA GP

    *Start anında oyundan kaynaklı bir sorun sebebiyle, ilk sırada olmana rağmen mavi bayraklar sallandı. Dikkatimi çekti, bu yüzden yavaş kaldın diğer araçlara nazaran. Bunun dışında bir de 8. turda yaşadığın kontra var. Bunlardan başka zorlandığın bir bölüm oldu mu?

    Furkan Özcan: Tabii ki şaşırttı fakat bu problemi daha önce de görmüştüm ve bu yüzden fazla ciddiye almadım. İlk virajda yavaş kalmam, tamamen temkinli olmamdan kaynaklanıyor. Sonrasında ilk sektörde aracın limitlerini bulmak için fazla zorladım ve kısa bir süreliğine pist dışına çıktım. 8. turdaki olay gerçekten korkutucuydu ve sakin kalmamın yardımıyla atlattım. Bunun haricinde pek bir olay olmadı fakat yağmur lastiklerimin son 6-7 turu gerçekten can sıkıcıydı. Lastiklerimin tamamen bitmesinden ya da patlamasından endişe ettim, pite girmemem bir hataydı. Kesinlikle pite girmeliydim 12.-14. turlar arasında.

    *Pek antrenman yapamasan da piste hakim bir görüntü sergiledin. Üstelik yağmurlu havada 2. sıradaki pilotla aranda 37 saniye gibi bir süre var. Pistin genel yapısını bu kadar kısa bir sürede nasıl okudun?

    Furkan Özcan: Sezonun son yarışlarına yaklaştıkça hem aracımı hem de pistleri daha iyi tanımaya başlıyorum. Bu piste benzeyen pistlerde kullandığım ayarları ve aracımın genel yapısını daha piste çıkmadan bildiğimden dolayı temel bir ayar bulmak benim için daha kolay oluyor. Bir kere ideal bir ritim tutturduktan sonra gerisi oldukça kolay oluyor kendi adıma. Yine de bu pistte özellikle frenlemede (muhtemelen pedallarım hassasiyetini yitirmeye başladı tekrar) ve viraj girişlerinde sıkıntı yaşadığımı söyleyebilirim. Bu yüzden sıralama seansında ayarımda ufak değişiklikler yaptım. Ön kanat açımı yükselttim, süspansiyonlarımı sertleştirdim ve süspansiyon geometrisinde ufak değişiklikler yaptım. Oldukça işe yaradı. Yarışa gelecek olursak; bana göre, yağmurlu havada sınırları görmenin tek yolu sınırları geçmektir. Bu yüzden ilk sektörde fazla agresif davrandım ve pist dışına çıktım. Videomu izleyenler fark edecektir, piste geri döndükten sonra aracı ve pistin neresinde tutunma olduğunu öğrendiğimi canlı bir şekilde izleyebiliyorsunuz.

    * 4. sıradan start almana rağmen ilk viraja 2 Mercedes'i de avlayarak 2. olarak girdin.Yarışın sonlarına doğru pist üzerindeki diğer pilotların aksine riskli ve bir o kadar da doğru bir lastik stratejisi izledin ve 2. oldun. Hem bu yarış hem de kalan 3 yarışla ilgili hedeflerini öğrenebilir miyiz?

    nec: Bu yarıştaki strateji için riskli diyemem her pitimde doğru zaman olduğunu düşündüğüm için girdim. Şaşırtıcı olan diğer pilotların doğru zamanda lastik değiştirmemesiydi benim için. Kalan yarışlara gelecek olursak, Sorbetto ile ikincilik için güzel bir mücadele içindeyiz. Seneye kendisiyle Ferrari'de takım arkadaşı olmak istiyorum fakat Furkan Özcan'ın seneye Ferrari seçme ihtimali var bu yüzden bu sezonu ikinci bitiren kesin Ferrari'de yarışacak ve ikimizde bunun için mücadele ediyoruz. Hak eden kazansın.

    * Takvimde iddialı olduğun bir pisti geride bıraktık. Genel anlamda sorunsuz ve iyi bir sürüş çıkarsan da stratejik anlamda yanlış yaptın ve en yakın rakibinin arkasında bitirdin. Aslında bu gibi durumlarda kendi yarışının yanında, rakibinin yarışına da odaklanmalı ve onun hamlelerine cevap verebilmelisin. Bu ne kadar zor olsa da klasmanda pozisyonunu korumak açısından önemli. Sen neler düşünüyorsun?

    Sorbetto: Yorumlarına katılıyorum. Aslında bu yarışta yapamadığım ve yarışı rakibim nec'in arkasında bitirmemin nedeni tam olarak buydu. Bu konuda genele baktığımızda zayıf olduğumu düşünmüyorum. Zaten yarış tempom ve yarış içi performansımla öne çıkıyorum. Ancak bu sefer hava şartlarını iyi okuyamadığımı da kabul etmeliyim. Bu yarışla birlikte 3 yarıştır elimde tuttuğum momentumu yitirmiş gibi gözüksem de hala şampiyonada ikinci sıradayım ve nec'in önünde yer alıyorum. Kalan 3 yarışta strateji hataları yapmadan podyum serimi devam ettirmeyi amaçlıyorum. Bu durumda ikincilik savaşından zaferle ayrılan taraf olacağımı düşünüyorum.




  • -------------------------------------------------------------------------------
    TREL 2015 AMERİKA GP SONUÇLARI
    -------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------
    PİST BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    OYUN SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    CEZA ve UYARILAR
    ---------------------------------------------------






  • sanırım 10 gündür mexicoda attığım tur sayısı 300 veya 400 ü bulmuştur.. sizinle bir sıralama turu paylaşmak istiyorum tt zamanımdan yaklaşık 1.2 sn yavaş

  • Hızlı olmanın formülü Fren olayını çözmüşsün çok temiz bir sürüş. 2016 sezonununda seni tutabilene aşkolsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıradaki Yarış: MEKSİKA GP

    Sezonun 17. yarışı için bu hafta Meksika'ya, Hermanos Rodriguez pistine çıkıyoruz. 23 yıl aradan sonra takvime dahil edilen pist genel yapısı ve uzun düzlükleri ile Monza'ya benzerlik gösteriyor. Birinin start-finiş düzlüğünde, diğerinin ilk sektörün sonunda yer aldığı 2 adet DRS bölgesi bulunuyor. Pistin ilk sektörü pilotları pek zorlamasa da ikinci sektörün hızlı viraj kombinasyonları pilotlar için adeta bir tuzak niteliğinde. Bu sektördeki virajlara uygun açıyla giremeyen pilotların köşe kesmemesi için yavaşlaması gerek. 2. sektörün böyle olması, kanat açısı ayarları bakımından iki farklı strateji ortaya çıkarıyor. Kanat açılarını düşüren pilotlar uzun düzlüklerde rakiplerine nazaran daha hızlı olurken bu durum 2. sektörde onları yavaş bırakıp bir hayli zorluyor.

    Haftasonu kullanılacak lastiklere bakacak olursak option lastiği olarak yumuşuk hamur, prime olarak ise orta sertlikteki hamur kullanılacak. Option lastiği yaklaşık 8-9 tur giderken, bu süre prime lastiğinde 15 tura kadar uzuyor.Fakat performans ve yol tutuşu açısından option lastiği, prime lastiğe göre çok daha iyi bir sürüş ortaya çıkarıyor. Pit-stop stratejilerine göz attığımızda genel kanı 3 pit-stop yönünde. Fakat lastiklere fazla yüklenmeyen pilotlar 2 pit ile yarışı tamamlayabilirler. Antrenman yarışlarında gördüğümüz kadarıyla yarışı ceza almadan bitiremeyen pilot hemen hemen yok. Williams pilotlarından DocTR hız kesmeden antrenman yapmaya devam ediyor. Yapılan antrenman yarışlarında hızıyla dikkat çeken pilot aldığı cezalar sebebiyle antrenmanların hemen hemen hepsinde diskalifiye oldu. Eğer hızından feragat ederse yarışı üst sıralarda bitirmesi sürpriz olmaz.Takımın diğer pilotu LastHero her ne kadar istediği tempoyu bulamasa da temkinli sürüşü ile puan toplamaya kaldığı yerden devam edecektir. Toro Rosso takımında, lige katıldığı günden bugüne harika bir istikrar gösteren Yahya Taskin yarışta podyuma göz kırpan pilotların başında geliyor. Klasman ikinciliği için kıyasıya bir mücadele içinde olan iki pilot, Sorbetto ve nec'in bu yarışta neler yapacakları merak konusu. Şampiyona lideri Furkan Özcan'ın yaşadığı teknik sorunlar MEKSİKA GP'sine katılmasına engel olacak gibi. Bu durum Sorbetto ve nec'in mücadelesine biraz daha heyecan katıyor. Öte yandan orta grupta 7.lik mücadelesi içinde olan BULUT ve @LPER var. İki tecrübeli pilottan BULUT sadece 1 puan farkla @LPER'in önünde yer alıyor.

    Sezon sonuna adım adım ilerlerken sondan 3. durak olan ve lig tarihinde 5 kırmızı ışığın ilk kez yanacağı MEKSİKA GP'sinde 10 Nisan Pazar günü görüşmek üzere.




  • ya ben şu yarış öncesi sonrası mesajları okumayı seviyorum daha bi havaya sokuyo beni eğer furkan teknik problemleri aşamaz ve yarışa katılamazssa 1.lik mücadelesi efsane olacaktır burda kanımca..ali eline emeğine sağlık
  • -------------------------------------------------------------------------------
    TREL 2015 MEKSİKA GP SONUÇLARI
    -------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------
    PİST BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    OYUN SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    CEZA ve UYARILAR
    ---------------------------------------------------






  • Öncelikle ilk sezonumda podyum zaferi benim için süpriz olsada son dönemlerde göstermiş olduğum istikrarlı yükseliş ve tabii bol antrenman( bu pistte en az 500 turum var) podyumu getirdi. podyumu getiren diğer etkenlerde birleşince (furkanın bağlantı sorunu, ogünün direksiyondaki sıkıntısı ve necdetin yine bağlantı sorunu ile yarış dışı kalması ) ister istemez beni podyuma taşıdı. Kesinlikle beklemediğim ama podyuma çıkabileceğimi düşündüğüm bir yarıştı ve antrenmanlarda hızımdan haberdardım fakat sürekli yaşadığım diskalifiye sorunu yarış içerisinde neredeyse hiç ceza almamam ilginçti...bu podyumda benim kadar diğer lig oyuncularnında katkısı mevcuttur tüm yardımlar için teşekkürler..umarım önlerde kendime daha fazla yer alırım..(Gençler rapor devam ediyor yandınız :))





  • Benim adıma sezonun en zor yarışlarından biri geride kaldı.

    Takvimde ilk kez yer alan Autódromo Hermanos Rodríguez pisti, sürüş stilime uymamakla beraber antrenman yarışlarında pist sınırlarında kalmakta hiç olmadığı kadar zorlandım. Diskalifiye olmaktan ilk kez korktum diyebilirim.

    Sıralamalarda vasat bir tur attım ve yanlışlıkla retired oldum. Dolayısıyla yarışa dördüncü sıradan başlamak benim için çok kötü bir sonuç olmadı. Yarışın ilk turlarında Ünsal abiyle mücadeleye girdik. Ancak tempom ne Yahya abiye ne de Ünsal abiye yetişebilecek seviyedeydi. Dolayısıyla yarış öncesinde de planladığım gibi iki pit stop stratejisiyle yarışı tamamlamaya karar verdim. Bu şekilde önümdeki iki pilottan farklı bir yol izleyerek şansımı arttırabilirdim, ancak ikisi de hatasız bir sürüş çıkardılar ve hemen önümde yarışı bitirdiler. Yarışta aklımda kalan anlardan biri ise ilk pit stopumdan sonra piste döndüğümde takım arkadaşım Emre'nin pozisyonu bana bırakması ve hemen önümüzdeki Alper'e takım olarak yaptığımız ataktı. Umarım son iki yarışta Emre de finish görmeyi başarır ve takımlar şampiyonasında ikinciliği alırız.

    Değinmek istediğim diğer konu ise Necdet'in yarıştan düşmesi. Bildiğiniz gibi pilotlar şampiyonası ikinciliği için çekişmeli bir mücadele içerisindeyiz ve Necdet'in puansız ayrıldığı yarıştan 15 puan çıkarmam beni mutlu etti diyemem. Necdet yarıştan düştükten sonra motivasyonum bozuldu desem daha doğru olur. Sedat abiyle 2013 ve 2014 sezonunda girdiğimiz mücadele dışında lig kariyerimde bu şekilde mücadeleye girdiğim pilot olmadı. Dolayısıyla bu sezonun benim adıma en keyifli yanı Necdet'le girdiğimiz ikincilik mücadelesi diyebilirim. Umarım son iki yarışta problem yaşamaz ve ikimiz de pist üzerinde kendimizi gösterebiliriz.

    Çaylak sezonunda yarış zaferiyle tanışarak çok büyük bir başarı elde eden Yahya abiyi ve sezon başında kimsenin tahmin edemeyeceği bir gelişime imza atarak ikinci sırada podyuma çıkmayı başaran Ünsal abiyi tebrik ediyorum. Benim içinse bu yarışla birlikte podyum serim 5'e çıkmış oldu. Umarım son iki yarışta bu seriyi devam ettirebilir ve en iyi şekilde sezonu bitirebilirim.






  • Çaylak sezonundaki en iyi podyumun Iyi seyirler...

  • öncelikle yahya birinciliğini tekrar kutlar devamını dilerim...sizi brazil gp hotlap ile başbaşa bırakıyorum..çok iyi bir süre olmasada daha gelişebileceği söylenebilir

  • Yarışın Ardından: MEKSİKA GP

    Takvimin 17. yarışı MEKSİKA GP geçtiğimiz Pazar günü gerçekleştirildi. Bazı pilotlar için ilklerin yaşandığı yarışta, galibiyete Toro Rosso'nun başarılı pilotu Yahya Taskin ulaştı. Güneşli havada koşulan sıralama seansında pole pozisyonuna yine Yahya Taskin yerleşti. 2. cebi Lotus takımından nec elde ederken, 3. sıraya Williams'tan DocTR yerleşti.

    Yazının başında da bahsettiğimiz gibi damalı bayrak Yahya Taskin için sallandı. Pole pozisyonundan başlayan pilot yarışı baştan sona kontrol altında götürdü. Sadece 3 saniye süre cezası olan Yahya Taskin bu cezadan etkilenmedi ve bu sezonki ilk galibiyetini elde etti. Sezonu ilk 5 içinde bitirmek isteyen pilot, böylece puan hanesine çok önemli puanlar yazdırdı. Yarışa 3. sıradan başlayan DocTR yarışı 2. olarak bitirdi. Williams pilotu yarış gününe kadar yapılan antrenmanlarda çok hızlıydı ve bu başarının bir tesadüf olmadığını göstermiş oldu. Yoğun çalışmaları neticesinde bu sezonki ilk podyumunu elde eden çaylak pilot, pilotlar şampiyonasında 2 sıra birden yükselerek 10. oldu. Yarışa 4. sıradan başlayan Mercedes pilotu Sorbetto podyum serisine burada da devam etti ve yarışı 3. sırada bitirerek podyumun son basamağına çıkan isim oldu. Mercedes pilotu bu sonuçla, en yakın rakibi nec ile arasındaki puan farkını 19'a çıkardı. Yarışı 4. bitiren ise Force İndia pilotu ForzaSpecnaz oldu. Sezon başından bu yana şanssızlıklarla boğuşan pilot Meksika'da 12 puanın sahibi oldu. 6. sıradan başlayan tarkanbeyaz, hemen yarışın başında 3.virajda yaşadığı temas nedeniyle gerilere düştü. Soğukkanlılığını koruyan pilot yarış boyunca ForzaSpecnaz ve BULUT ile mücadele etti. McLaren pilotu son turun sonlarında BULUT'a yaptığı atakla yarışı 5. bitirdi. Sıralamalara çıkmayarak yarışa 11. sıradan başlayan Lotus pilotu BULUT iyi bir tırmanış göstererek 6. oldu. Rakiplerinin aksine 2 pit stratejisi benimseyen pilot son turlara doğru lastiklerinin bitmesiyle hemen arkasındaki tarkanbeyaz'ın baskısına dayanamadı ve yarışı 6. sırada tamamladı. Yarışı bitiren ve puanla ayrılan son isim ise, Force İndia'nın diğer pilotu OZGUR_TR oldu. 9. sıradan başlayan pilot yarışı 7. sırada bitirdi. Hafta sonunun en şanssız isimleri istisnasız, Furkan Özcan ve nec oldu. Yaşadığı teknik sorunlar sebebiyle yarışa katılmakta güçlük yaşayan Ferrari pilotu Furkan Özcan yarışın başlarında aynı sorunlar sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Lotus pilotu nec ise iyi başladığı yarışta 4. turda yaşadığı sorun nedeniyle bağlantısı koptu ve çok önemli puanlar kaybetti.

    24 Nisan Pazar günü BREZİLYA GP'sinde görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulut1990 -- 14 Nisan 2016; 18:42:54 >




  •  TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    Haftanın Oyuncusu: DocTR

    Endurance Lige katıldığı günden bu yana her geçen gün gelişim gösteren DocTR, azminin ve çalışmalarının sonucunda MEKSİKA GP'sinde 2. olarak bu sezon ilk podyumunu elde etti. Pilotu tebrik ediyor, başarılarının devamı diliyoruz.

    Oylama Sonucu:

    DocTR: 9 oy

    Yahya Taskin: 3 oy
  • abi özellikle meksikada problem yaşamadı olmamış pedallar ölüydü resmen
  • Beni haftanın oyuncusuna layık gördüğünüz için teşekkürler...oy verenlere teşekkür ediyorum..bu sefer hakettim ama...ali yarış yazın içinde ayrıca teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BASIN TOPLANTISI: MEKSİKA GP

    * Meksika GP'de ilk galibiyetini aldın. Buradaki başarının arkasında neler yatıyor?

    Yahya Taskin: Evet buraya gelirken iyi bir antrenmanla geldim. DocTR kadar olmasa da fazla antrenman yapma şansını yakaladım. Furkan Özcan'ın da internet sıkıntısı yaşamasından dolayı polü aldım. Yarışta da, antrenman yapmamın hediyesini almış oldum.

    * Yarışta mücadele içinde olduğun 2 pilot vardı ve zaman zaman karşı karşıya geldiniz. Yarış içinde senin açından bir kırılma noktası var mı?

    Yahya Taskin: Yarışta start alırken liderliğimi ilk viraja kadar korumak istedim. DocTR ve nec zorlamasına rağmen ilk viraja lider girmeyi başardım. Açıkçası ilk pitlere kadar yeterli fark yaratmaya çalıştım nec'in bağlantı sorunu yaşamasıyla da ilk pitlere girerken arkamdakilerle 5 ve 6 saniye civarı fark vardı. Pitte prime lastiğe geçtim DocTR optionla devam etti ve yaklaşık 5 tur sonra beni pist üstünde yakalayıp atak yapıp geçti. Ama DocTR prime kullanacağı için ben fazla panik yapmadım. Ama ilerideki sorunu görmek mümkün değildi. Ben prime'lardan optiona geçerken pite 2 tur geç geldim ve bu da farkı açtırmamı engelleyemedi. Pit çıkışı Sorbetto'nun arkasına düştüm ve hemen geçmem lazımdı. Aşınmış lastikleriyle hızlı turlar atamayan Sorbetto'yu 2 tur sonra start finiş düzlüğünde temiz bir atakla geride bıraktım. Bu saatten sonra DocTR 'yi yakalamam için limitleri zorladım açıkçası. Ataktan 2 ya da 3 tur sonra DocTR'yi yakalayıp 2. sektör başındaki düzlükte çok riskli bir atak yaptım ve geçtim. Buradaki atağımda bana centilmence davranan DocTR 'ye tekrardan teşekkür ederim. Bu saatten sonra farkı açmak istedim ama fazla açamadan 27. Tur sonu DocTR 'nin pite gireceğini duydum ve bu da benim için yarışın kırılma noktasıydı. Eğer ben girmezsem DocTR farkı kapatıp beni pitlerde geçmiş olacaktı. Bende hemen aynı tur içinde pite gelip ayni stratejiyi seçtim ve yarış sonuna kadar farkı sabit tutmaya çalıştım ve öyle oldu. Buradan beni gerçekten çok iyi zorlayan DocTR'yi ve burada hızının gayet iyi olduğunu gösteren Sorbetto 'ya podyumlarından dolayı tebrik ederim. Gelecek Brezilya yarışında herkese başarılar.

    * Evet DocTR, Meksika GP'sinde 2. oldun ve diğer pilotlar tarafından Haftanın Oyuncusu seçildin. Aslında bu başarınla diğer pilotlar için bir örnek teşkil ettin. Lige katıldığın günden bugüne üstüne çok şey koydun. Sezon başında tur yememek için uğraşırken artık başarılı yarışlar geçiriyorsun. Bu piste ne kadar çalıştığın ortada. 2.lik de kötü bir sonuç değil ama sence galibiyet gelir miydi?

    DocTR: Öncelikle böyle bir ligde yarıştığım ve sizlerin arasında olduğum için kendimi şanslı hissediyorum ve böyle bir organizasyonun parçası olmak gerçekten güzel hissettiriyor... İlk yarıştan itibaren hedefimde hep üst sıralarda yer almak vardı ve her piste elimden geldiğince çalıştım.Yalnız Meksika'ya ayrı bir ilgim oldu, çünkü pistin yapısı hoşuma gitti ve tabii zamanımında bol olması ile gerçekten hatrı sayılır bir vakit geçirdim pistte ve emeklerim sonuç verdi yani turladıkça tur zamanlarım iyileşiyor ve daha iyi anlıyordum arabayı...Fren pedalında da yaptığım bir değişiklikle Furkan Özcan kadar hızlı olmasam da ön grubun hızına yakındım hatta hızlı olduğum antrenman serilerinde de görüldü. Antrenmanlardaki başarımdan sonra takım arkadaşıma da bu yarışta podyum isteğimi belirtmiştim. Podyumda olmam çokta şaşırtmadı bu yüzden ama tabii ilk sezon, henüz sezon başı puan alabilirler mi diye düşünülen biz bunu başardık umarım tek bir yarışla sınırlı kalmaz ve podyum olmasa da bu grubun içerisinde sürmek her zaman daha heyecanlı olacaktır. 1. olabilir miydim aslında olabilirdim hatasız sürüyordum ve önümdeki Yahya Taskin'in arkasında yarışın son bölümünde farkı 3 saniye civarında tutmaktı niyetim ama hem elimdeki podyumu kaçırmamak hemde sanırım son turda bir blokaj yaşadım neredeyse 1 saniye kaybettim bunlar bir araya gelince, 2.lik ki benim için müthiş bir sonuç. Çok güzeldi. Umarım diğer yarışlarda podyum olmasada bu mücadelenin içinde veya hemen arkasında olmak için çok çalışmaya devam edeceğim...Teşekkürler.

    * Hem kendin hem takımın için çok önemli puanlar kazandın. Klasmandaki rakibin nec sorun yaşadı ve yarıştan düştü. Aslında böyle bir sorunun olacağı kesindi ya seni ya da onu bulacaktı. Fakat talihsizlik onu vurdu. Sende bu durumdan zevk almadığını dile getirdin. Çünkü pilotlar rakibini pist üzerinde yenmeyi arzular. Sezonun bitmesine 2 yarış kaldı. Sence bu süre zarfında durum değişebilir mi?

    Sorbetto: Senin de belirttiğin gibi her zaman rakibimi pist üzerinde geçmek isterim. Dolayısıyla nec'in talihsizlik yaşaması beni üzdü, keşke yarışı bitirebilseydi. Son 2 yarışta neler olacağını asla bilemeyiz. Formula 1'de ve ligimizde bir sonraki turda bile nelerin değişebileceğini asla kestiremezsiniz. Dolayısıyla şu anda puan olarak çok rahat gözüksem de kalan iki yarıştan bir tanesinde finish göremezsem avantaj nec'e geçebilir. Açıkçası Abu Dabi'de göstereceğim performanstan pek umutlu değilim. Hedefim Brezilya GP'sinde fişi çekmek. Ancak nec çok iyi bir pilot ve en ufak hatamda durumu kendi lehine çevirebilir. Brezilya GP'sinde sonuna kadar zorlayacağım, Abu Dabi GP'sinde ise daha sakin ve garantici bir anlayış benimsemeyi düşünüyorum.




  • Sıradaki Yarış: BREZİLYA GP

    Sezonun 18. yarışı için, Güney Amerika kıtasından ayrılmıyor, yine burada bulunan Brezilya'ya konuk oluyoruz. Pistin karakteristik özelliklerine bakacak olursak İnterlagos pisti bol virajlı, uzun bir start-finiş düzlüğüne sahip. Yağmur ihtimalinin de yüksek olduğu pistte, saat yönünün tersine dönülüyor. Sektörler arasındaki yükselti farkı da gözlerden kaçmıyor. Takvimin kısa pistlerinden birisi olmasına karşın geçiş olanağı çok olan, yavaş ve hızlı virajların, tümseklerin oldukça fazla olduğu bir pist.

    Yarışta kullanılacak lastiklere baktığımızda, option olarak yumuşak hamur prime olarak ise orta sertlikteki hamur kullanılacak. Yarışta pilotları en çok, arka lastiklere göre daha çok aşınan ön lastikler zorlayacak gibi duruyor.Takımların hafta sonu 3 pit yapması bekleniyor. Lastiklerini iyi koruyan pilotlar 2 pitle de yarışı bitirebilir ama bu riski alan pilotların zaman kaybedebileceğini de göz önünde bulundurması gerekiyor. Pilotlar arasındaki güç dengesi birbirine çok yakın. Buna rağmen geçen sezonki Brezilya GP'de birinci olan Furkan Özcan bu yarışta da favori olarak görülüyor. Force İndia'nın başarılı pilotu ForzaSpecnaz ise Ferrari pilotunun hemen arkasında yer alıyor.İkilinin yarış içerisinde mücadele içinde olacağı kesin. Meksika GP'de ilk podyumuna çıkan DocTR burada da yeterince antrenman yapma fırsatı buldu ve burada da podyuma göz kırpabilir. Klasman ikinciliği savaşında rakibi nec'in bir adım önünde olan Sorbetto burada tüm performansını ortaya koyarak ikinciliğini ilan etmek istiyor. Lotus pilotu nec ise rakibinin yapabileceği en ufak bir hata ile durumu lehine çevirebilir.

    2 haftalık aranın ardından 24 Nisan Pazar günü Brezilya GP'sinde görüşmek üzere.




  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.