Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
822
Cevap
10
Favori
29.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yarış kaydını inanılmaz kasmalar yüzünden durdurmak zorunda kaldım. Tempomdan, her ne kadar kusursuz olmasa da, gayet memnundum. Ender gelen 09.3xx'lü turlardan birisiyle aldığım pol turunu izleyebilirsiniz.

    Bu arada pol turumu, en hızlı turumu, galibiyetimi ve bu sezonki 400. puanımı bugün nişanlanan Ali abiye hediye ediyorum :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 24 Nisan 2016; 17:56:06 >




  • En iddialı olduğum pistlerden birinde sıralama turlarında oyunun donmasıyla birlikte yarışa başlayamamam benim adıma çok üzücü oldu. Yarışabilseydim çok büyük olasılıkla podyum serim devam edecekti, ancak yarışamadığım için 5 yarışlık podyum serim burada sonlanmış oldu. Meksika GP'sinde Necdet'in yarıştan puansız ayrılmasının ardından da dile getirdiğim gibi ligimizde ne olacağını asla bilemiyoruz. Puansız ayrıldığım yarıştan ikincilik çıkaran Necdet puan farkını 1'e indirdi. Yani Abu Dabi'de finish çizgisine önde gelen pilot çok büyük olasılıkla şampiyona ikincisi olacak. Enteresan bir yarış bizi bekliyor. Ancak Abu Dabi'deki performansımı göz önünde bulundurursam bence bitime 1 yarış kala favori artık Necdet. Hedefim Brezilya'da mücadeleye noktayı koyarak Abu Dabi'de fazla zorlamadan sezonun son yarışının keyfini çıkarmaktı. Ancak görünen o ki önümüzdeki iki hafta için kendime çok ciddi bir antrenman programı yapmam gerekecek.

    Pilotlar Şampiyonası'nda asıl mücadele ikincilik mücadelesi olsa da Tarkan abi, Ogün ve Yahya abinin içerisinde bulunduğu grubu da unutmamak gerekiyor. Bu üç pilot klasman dördüncülüğü için çekişiyor ve Abu Dabi'de mücadelenin düğümü çözülecek. Ayrıca alt sıralarda İlker abi, Ersan abi ve Özgür abinin de klasmanda ön sırada olarak gelecek sezon takım seçiminde avantajlı konuma gelmek adına oldukça çekişmeli bir mücadelesi bulunuyor.

    Takımlar Şampiyonası da Pilotlar Şampiyonası kadar heyecan verici bir tablo sunuyor bize. Brezilya GP'sinin ardından Mercedes olarak Lotus takımının 12 puan gerisine düşmüş bulunuyoruz. Ancak son yarışta takım arkadaşım Emre'ye güveniyorum, en iyi sezonunu geçirmese de yüksek potansiyelini sezon biterken piste yansıtacaktır. Force India ve Toro Rosso takımları arasında sadece 2 puan fark var. Ayrıca Tarkan abinin finish görememesi halinde bu iki takım McLaren'ı da hedef tahtasına koyabilir.

    Kısacası Abu Dabi GP'si şampiyona birinciliği için mücadele olmamasına rağmen belki de en heyecanlı sezon finaline sahne olacak. Muhtemelen pilot kadrosunun önemli bir kısmı 2 haftalık dönemi sürekli antrenman yaparak geçirecek ve kaliteli bir yarış ortaya çıkacak.

    Bir ilke daha imza atarak lig tarihinde 400 puan sınırına ulaşmayı başaran ilk pilot olan Furkan'ı tebrik ediyorum. Ayrıca son sıradan başladığı yarışı ikinci sırada bitiren rakibim Necdet'i ve uzun zamandır hasret kaldığı podyuma tekrar ulaşan Ogün'ü tebrik ediyorum. Benimle birlikte yarışta şanssızlık yaşayan tüm pilotlara ise geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.




  • muhtemelen kendi adıma sezonun son yarışını geride bıraktığımı söylemek isterim..büyük ihtimalle abu dhabi ye katılamayacağım (tayin işleri yüzünden) benim için iyi başlayan bol geçildiğim ve geçtiğim bir yarış olarak hatıramda kalacak alper ile yaşadığım temasta yarış içi konuşmaların ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya çıktı alperin pite gireceğini bilsem ne öyle bi atak denerdim neden o kadar yaklaşmaya çalışırdım..neyse olan oldu yinede yarıştığım süre boyunca çok zevk aldığım bir yarış oldu..podyumdaki arkadaşları tebrik eder benim gibi talihsizlik yaşayan arkadaşlar için geçmiş olsun dilerim...sizi yarıştığım ana kadar olan bölümle başbaşa bırakıyorum






  • Senin adına çok üzüldüm ünsal talihsiz bir kaza olmuş. Tekrardan geçmiş olsun. Şanzımanı ağlatmışsın resmen.😁😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -------------------------------------------------------------------------------
    TREL 2015 BREZİLYA GP SONUÇLARI
    -------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------
    PİST BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    OYUN SONUÇ BİLGİLERİ
    ---------------------------------------------------

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    ---------------------------------------------------
    CEZA ve UYARILAR
    ---------------------------------------------------






  • BASIN TOPLANTISI: BREZİLYA GP


    * Bu kadar rahat galibiyete ulaştığın bir ligde bir sonraki amacın ne olabilir? Bu başarıyı 2016 sezonu için de görebiliyor musun?

    Furkan Özcan: 2014 sezonunun ortasında yaşadığım talihsizliklerden ve performansımdaki düşüşten sonra liderliği kaybettiğimde, beklentilerimi düşürmeye ve sadece limitlerime ulaşmak için sürmeye karar verdim. Nitekim o sezonun kalan yarışlarının tamamını kazanıp şampiyonluğu aldım. Bu sezonun tamamını aynı felsefeyle geçirdim ve sonuçlar ortada. Gelecek sezon için de aynısını yapmayı ve pistte bulunduğum her milisaniyeden maksimumu alarak kendi limitlerime çıkıp bundan zevk almayı planlıyorum. Bana bağlı olmayan sorunlardan uzak durmayı başarabilir ve performansımı geliştirebilirsem bu başarıyı tekrarlamamak için bir neden görmüyorum. Fakat dediğim gibi, bunun için kendimi baskı altına almayı düşünmüyorum. İnsan kendini baskı altına alınca her şeyin kendisine karşı olduğunu düşünmeye başlıyor ve bu kendisini daha da aşağıya çekiyor. Bundan uzak durmaya çalışacağım.


    * Takım seçimlerinde önceliğe sahipsin ve seçimin muhtemelen gridin kalanına etki edecektir. Gelecek sezon hangi takımda yarışmayı düşünüyorsun?

    Furkan Özcan: Yarıştığım 4 sezonda da farklı takımları seçtim ve bu geleneğimi devam ettirmeyi düşünüyorum. Gerçek hayattaki performansları ve karakterleriyle hoşuma giden, sezon içinde sürpriz yapan ya da yapmaya aday takımlardan birisini aldım şu ana kadar. Araç üstü kameraların nasıl göründüğü de önemli bir faktör tabii ki. 2012 Sauber, 2013 Lotus, 2014 Mercedes, 2015 Ferrari gibi genelde hafif şişkin ve yüksek görünümlü bir araba almayı düşündüğüm için Renault’ya yönelecektim fakat Red Bull’un hem gerçek hayattaki performansı (motor farkına rağmen) hem de araç üstü kameralarda oldukça iyi görünmesinden dolayı tercihimi Red Bull’dan yana kullanacağım.


    * Arka sıradan başlamana ve startta temas yaşayıp spin atmana rağmen ikinciliği aldın. Yarış içinde bu başarılı tırmanışı mümkün kılan neydi sence?

    nec: Bu hafta nedense yarışın olduğunu bile unutmuştum. Diğer pilotlara göre neredeyse hiç çalışmamıştım ve yarışa başlamadan önce herkesin benden hızlı olmasını bekliyordum. İlk defa bir yarışı bitiremezsem üzülmem diye düşünüyordum hatta. Hızımı bilmediğim için sıralamaya katılmadım ve en arkadan prime lastikle başlama kararı aldım. Sıralamanın ardından Sorbetto'nun düşmesi ile birlikte ikincilik için hala bir şans olduğunu fark ettim ve yarışa elimden gelenin en iyisini yapmak üzere başladım. Yarış hızım tahmin ettiğim kadar kötü değildi. Ne zaman pite gireceğim hakkında hiçbir düşüncem yoktu ve ilk pitimi biraz erken yaptım ve bu bana son setimde kötü şekilde yansıdı. Son 2 turda lastiklerim aşırı kötü durumdaydı ve direksiyonumda daha önce hiç yaşamadığım şiddette titreşimler hissettim ve lastikleri korumak için her viraja 100 metre erken hafif frenle girdim. Özellikle son turda lastiklerim patlayacak diye yaşadığım heyecanı daha önce yarışırken hiç hissetmemiştim.


    * Son yarışlarda yaşadığın talihsizlikleri atlatarak İtalya’dan sonraki ilk podyumunu aldın. Yarış içinde yaşadığın mücadelelerden ve gelecek sezonki hedeflerinden bahseder misin? Sence daha istikrarlı sonuçlar gelecek mi?

    ForzaSpecnaz: Yarıș içinde DocTR ile keyifli bir mücadele yaşadım. Yarış tempom iyi olmasa da mücadele edebildim. Oyun mekaniklerini iyi anlamak için farklı araç ayarları deniyorum şimdiden. Gelecek sezon için büyük değişiklikler olmazsa tabi oyunda, bu benim için avantaj olabilir diye düşünüyorum ve gelecek sezon için yeteri kadar antrenmanla ve iyi hissettiğim bir araçla istikrar yakalayabileceğime inanıyorum. Tabii buna ek olarak direksiyon setinin değişmesi lazım.


    Not: Bu hafta röportaj sorularını ben aldım. Ayrıca bana sordukları sorular için sırasıyla DocTR ve tarkanbeyaz'a teşekkür ederim.




  • Yarışın Ardından: BREZİLYA GP

    Sezonun 18. yarışı olan Brezilya GP'sini geride bıraktık. Normalde yağmuru görmeye alışık olduğumuz Brezilya'da, sıralama turları ve yarışta güneşli hava hakimdi. Pole pozisyonunu, attığı kusursuza yakın tur ile Ferrari pilotu Furkan Özcan elde etti. 2. cebe Toro Rosso'dan Yahya Taskin yerleşirken, 3 cebi son yarışların sürpriz ismi DocTR elde etti.

    36 tur üzerinden koşulan yarışı Furkan Özcan kazandı. Tecrübeli pilot ilk sıradan başlamanın verdiği etkenle birlikte, ilk virajda meydana gelen kaostan etkilenmeden yarışı baştan sona lider götürdü. Ayrıca Ferrari pilotu burada kazandığı galibiyet ile klasmandaki puanını 400'e yükselterek Endurance Lig tarihinde, bu puana yükselen ilk pilot olma ünvanını da elde etmiş oldu. Yarışta 2. gelen Lotus takımından nec idi. Yarışa son sıradan başlayan Lotus pilotu her ne kadar ilk virajdaki temaslardan kaçıp 3 sıra birden yükselse de, 3. virajda Williams pilotu LastHero'nun sarı bayraklar altında yavaşlamasından dolayı bu pilota arkadan temas ederek son sıraya tekrar geriledi. Yarışa prime lastiklerle başlayan pilot riskli bir pit stratejisi ile podyumun 2. basamağına çıktı. Lotus pilotu böylelikle klasman 2.liği için önemli puanlar kazandı. Force İndia pilotu ForzaSpecnaz podyuma çıkan son isimdi. Yarışa 2. sıradan başlayan Yahya Taskin ilk viraja girerken arkadan temas alarak gerilere düştü. Başarılı pilot daha yarışın başında yaşadığı şanssızlığa rağmen iyi bir tırmanış göstererek yarışı 4. bitirdi. McLaren takımından tarkanbeyaz 5. olurken, Toro Rosso takımının diğer pilotu SchuminaTR 6. geldi. Sorbetto'nun yaşadığı problem sebebiyle Mercedes yarışa sadece bir araçla katılabildi ve EmreKirac yarışı 7. tamamladı ve puan alan son pilot oldu. Hafta sonunun en şanssız takımı hiç şüphesiz Williams takımı oldu. LastHero yarışın son turlarına doğru yaşadığı bağlantı sorunu sebebiyle finişi göremedi. Takım arkadaşı DocTR ise ön sıralarda mücadele vermesine rağmen 22. turda Red Bull pilotu @LPER ile yaşadığı kaza sonucu aracı büyük hasar aldı ve yarışa devam edemedi. @LPER de bu kaza sonucu yarışı tamamlayamadı.

    8 Mayıs Pazar günü, bu sezon beş kırmızı ışığın son kez yanacağı Abu Dabi Yas Marina pistinde görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulut1990 -- 28 Nisan 2016; 10:34:00 >




  •  TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    Haftanın Oyuncusu: nec

    Brezilya GP'sine sondan başlayan ve lastiklerini iyi koruyan Lotus pilotu nec burada 2. olmuş ve 'Haftanın Oyuncusu' seçilmiştir. Pilotu tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.

    Oylama Sonucu:

    nec: 4 oy

    Furkan Özcan: 3 oy

    Yahya Taskin: 2 oy
  • Merhaba,

    Bu işi yeni görüyorum ve takdir ettim. Sadece ilk sayfayı okuyabildim, çok beğendim. Aranızda yer bulmak isterim; ama bu kadar hızlı nasıl olacağım bilemiyorum.

    takipteyim, iyi yarışlar,
  • cgdsny kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    F1 2015 sezonunun bitmesine 1 yarış kaldı, yaz döneminde test yarışları olacak ve sonrasında aramıza yeni katılan arkadaşlarımızla birlikte F1 2016 sezonuna başlayacağız. F1 2016 sezonunda yer almak isterseniz Steam'den beni ekleyerek iletişime geçebilirsiniz.


  • u virajı çıkışında hata yapmma rağmen fena sayılmayan bir tur
  • Yarıştan önce bu pistten aklımda kalan birkaç detayın olduğu 2014 Abu Dabi GP'sini paylaşmak istedim. Son hakkımda attığım sıralama turu ve sonrasındaki diyaloglar, ve Umur abiyle güvenlik aracından sonra girdiğimiz mücadele hem güldürecek hem de heyecanlandıracak cinsten.


  • Herkese merhaba,

    Sezonun son yarışına günler kala şampiyona oldukça kritik bir duruma geldi. Hemen hemen her sıra için inanılmaz bir mücadele var ve her bir sıra gelecek sezonki takım seçimleri için çok büyük önem arz ediyor. Bu mücadelelere daha yakından bakalım.

    Bu sezon ne yazık ki şampiyonluk için büyük bir mücadele yaşanmadı ve Furkan Özcan ipi göğüsleyen isim oldu. Fakat arkasında 2.lik için büyük bir mücadele var. Bu mücadele, önceden Ferrari’nin kalan koltuğunu almak için olduysa da Furkan Özcan’ın Ferrari’yi almayacağını açıklamasının ardından bir prestij mücadelesine döndü. Son yarış öncesi Sorbetto 205 puanla rakibi nec’den sadece 1 puan önde. Bu iki isim, ilginç bir şekilde pist üstünde fazla mücadele etmedi. Genel olarak bir pilotun iyi olduğu pistte diğer pilot ona ayak uyduramıyordu fakat sezon geneline bakıldığında, iki tarafın da zaman zaman yaşadığı talihsizliklerle beraber, toplam performanslar hemen hemen aynıydı ve bu da sezon sonunda böyle bir tablo görmemize neden oldu. Puan farkı sadece 1 olduğundan dolayı çok karışık hesaplara girmeye gerek yok bu iki isim arasında. nec’in, mutlaka Sorbetto’nun önünde finiş görmesi gerekiyor ikinci sırayı almak için. Bu iki ismi son yarışta pist üzerinde sert bir mücadele içinde görebiliriz.

    4.lük mücadelesine baktığımızda, üç pilotun bu sıra için mücadele ettiğini görüyoruz. Bu isimler sırasıyla tarkanbeyaz (145), ForzaSpecnaz (139) ve Yahya Taskin (130). Sezon boyunca istikrarlı sonuçlar alan ve puan avantajı bulunan tarkanbeyaz bu mücadelenin favorisi durumda. Fakat son yarış öncesi Yahya Taskin’in yarış kazanacak bir hıza sahip olması ve ForzaSpecnaz’ın podyumu zorlama şansının olması işleri değiştirebilir. tarkanbeyaz’ın yarışı ilk 4’te bitirmesi Yahya Taskin’in mücadelesini sonlandıracakken, Yahya Taskin’in olası bir galibiyeti ve tarkanbeyaz’ın ilk 4, ForzaSpecnaz’ın ise podyum dışında kalması sıralamayı tam tersine çevirebilir. Puan eşitliği durumunda sırasıyla alınan galibiyetlere, eşitliğin buna rağmen bozulmaması durumunda ise sırasıyla sonraki pozisyonlara (2.lik, 3.lük… sayısı) bakılacağını hatırlatalım. Bu açıdan Yahya Taskin 1 galibiyetle, ForzaSpecnaz ise 4 tane 2.likle tarkanbeyaz’a göre avantajlı durumda.

    7.lik mücadelesinin ise daha sakin olduğunu görüyoruz. Sezonun en başarılı takımlarından birisi olan Lotus’tan BULUT 99 puanla Red Bull’dan rakibi @LPER’in 9 puan önünde yer alıyor. Her ne kadar son 5 yarışın 4’ünde finiş göremese de gününde olduğu ve şanssızlıklarını yendiği anda ne kadar hızlı olabileceğini Belçika’da aldığı ikincilikle kanıtlayan @LPER, bu performansını tekrarlayıp rakibinin yaşayacağı bir talihsizliği bekleyecektir.

    9.luk mücadelesi ilginç bir şekilde oldukça iddialı iki ismi karşı karşıya getiriyor. 68 puanla rakibi DocTR’nin 10 puan önünde olan EmreKirac, son 8 yarışın sadece 2’sinde finiş görmesi ve DocTR’nin özellikle Büyük Britanya GP’sinden sonra sergilediği inanılmaz yükseliş düşünüldüğünde arkasını kollamak durumunda kalabilir. DocTR, podyumun en büyük adaylarından ve EmreKirac’ın yaşayacağı bir talihsizlik daha kendisini bir sıra yükseltebilir. Fakat EmreKirac, Abu Dabi’yi her zaman çok seven ve burada her zaman hızlı olan bir isim; bu yüzden rakibinin ümitlerini boşa çıkarmak için elinden geleni yapacaktır istikrarlı bir sürüş sergilediği takdirde.

    12. sıra, son 9 yarışa katılamayan Akin Yolcubal’a (41) gidecek gibi dursa da SchuminaTR (32), LastHero (32) ve OZGUR_TR’nin (31) alacağı bir beşincilik kendisini yerinden edebilir. Bu üç isim puanlarının çoğunu son 5 yarışta aldı. Bu yarışlarda sırasıyla 17, 16 ve 18 puan toplayan bu üç pilottan hangisinin mücadeleyi önde bitireceğini söylemek imkansız gibi.

    Takım seçimleri için büyük önem arz eden bu heyecanlı mücadelelerin en iyi şekilde bitmesini ümit ediyor, yarışan pilotların hepsine başarılar diliyoruz. 8 Mayıs’ta ligin 4. sezon finali için ihtişamlı Yas Marina pistinde görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 6 Mayıs 2016; 15:56:45 >




  • 4. Belli işte😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıradaki Yarış: ABU DABİ GP

    Sezonun son yarışı için rotamızı Arap Yarımadasına, Birleşik Arap Emirlikleri'ne çeviriyoruz. Pistin genel yapısına göz attığımızda Yas Marina pisti Formula 1 takviminin en uzun düzlüğüne sahip. Ayrıca pit yolu da bir o kadar farklı. Pit alanı çıkışı bir alt geçitten oluşuyor ve Yas Marina pisti bu konuda da bir ilk. Abu Dabi GP takvimde hem gündüz hem gece koşulan yarış olma özelliğini de taşıyor. Gündüz başlayan yarış hava kararınca sona eriyor ve pistin aydınlatmaları ile ortaya harika bir atmosfer çıkıyor.

    Yarışta kullanılacak lastikler option olarak süper yumuşak hamur, prime ise yumuşak hamur olarak belirlenmiş. Yarışta pilotları en çok, arka lastiklere göre daha çok aşınan ön lastikler zorlayacak gibi duruyor. Fakat pilotajında lastik konusunda önemli olduğu ayrı bir konu. Pilotların son yarışlarda olduğu gibi bu yarışta da 3 pit yapması bekleniyor. Pilotların bu yarışa ayrı bir motivasyonla hazırlandığını görüyoruz. Şampiyon Furkan Özcan geçtiğimiz sezon da burada kazanan isim olmuştu. Tecrübeli pilot bu yarışı da kazanıp galibiyetle açtığı sezonu galibiyetle kapatmak istiyor. Klasmanda 2.lik için kapışan Sorbetto ve nec'in mücadelesi bu son yarışta kapanacak. Antrenmanlara çıkan pilotlara şöyle bir baktığımızda Yahya Taskin, DocTR, tarkanbeyaz ve LastHero göze çarpıyor. Antrenmansız pilotlar için diskalifiye olmak kaçınılmaz bir son olacaktır, çünkü pist ne kadar geniş görükse de pist sınırı ihlalinde ceza sistemiyle karşı karşıya kalınıyor.

    8 Mayıs Pazar, gün batımı eşliğinde yarışılacak olan ve bu sezona nokta koyacağımız Abu Dabi GP'de görüşmek üzere.




  • Sezon Sonu Toplantısı ile ilgili açıklama

    Yarın akşam, yani 9 Mayıs Pazartesi akşamı saat 21.30'da F1 2015 sezonunda yarışan tüm pilotların katılımını beklediğimiz Sezon Sonu Toplantısı gerçekleştirilecektir. Toplantıda genel olarak geride bırakılan sezon değerlendirilecek ve yeni sezona kadar yapılacaklarla ilgili bilgi verilecektir.

    F1 2015 sezonunda yarışan ve F1 2016 sezonunda ligde yarışmaya devam etmeyi planlayan tüm arkadaşlarımızı toplantıya bekliyoruz.
  • Yarışın Ardından: Abu Dabi GP

    TR Endurance League’in dördüncü sezonu Abu Dabi GP’si ile sona erdi. Yarıştan önce çeşitli sorunlarla boğuşan birçok pilot olmasına rağmen 11 kişilik bir katılımla sıralamalar başladı. Sıralama turlarında Furkan Özcan pol pozisyonunu aldı. Kendisini, sezonun ikinci yarısına yükselişiyle damga vuran DocTR ve yine sezona damga vuran takım olan Lotus’tan nec takip etti.

    Starttan sonra ilk virajda sıkıntı olmadı. Arka düzlüğe çıkarken istediği çekişi bulamayan Furkan Özcan’ın arkasından gelen DocTR düzlüğün sonunda liderlik için atak yaptı. Pilotlar şikanı yan yana dönmeye çalışsa da ufak bir glitch yüzünden temas yaşadılar ve pist dışına çıktılar. Yarışın liderliğini alan Yahya Taskin ve kendisini takip eden ForzaSpecnaz bir süre önde kaldılar. İlk pitlerden önce Furkan Özcan lastikleri iyi kullanmasının avantajıyla art arda ataklar yaparak liderliği aldı. Pitlerden sonra bir daha arkasına bakmak zorunda kalmayan pilot sezonu galibiyetle kapatmış oldu. Özellikle prime setinde sorun yaşayan ve ForzaSpecnaz’ın arkasına düşen Yahya Taskin, bu bölümde yaptığı benzin tasarrufunun, doğru zamanlamayla girdiği pitin ve saf hızının yardımıyla ikinci sıraya çıktı ve yerini koruyarak finişe gelmeyi başardı. ForzaSpecnaz, her ne kadar yarışı üçüncü sırada bitirmeyi başarsa da aldığı cezalardan dolayı yerini Sorbetto’ya kaptırdı ve hem sezonu hem de son yarışı dördüncü sırada bitirmiş oldu. Gerilerden başladığı yarışta podyuma kadar çıkan ve bu süreçte nec’i de geçmeyi başaran Sorbetto, şampiyonadaki rakibi nec’in önünde ligi sadece 6 puan farkla 2. sırada bitirdi. İlk turda Furkan Özcan’la iki kere temas yaşayan ve bu temaslar sonucunda fazladan bir pit yapmak zorunda kalan DocTR, son turlarda nec’e yaklaşsa da farkı yeterince kapatamadı ve 6. sırayla yetindi. Bu sayede EmreKirac, sorun yaşamasına rağmen şampiyonayı 2 puan farkla 9. sırada noktaladı. İstedikleri tempoyu bulamayan ve 2’şer sıra kazanan BULUT ve LastHero sırasıyla 7. ve 8. olarak yarışı bitirdiler. İlk turda pite girmek zorunda kalan ve yaptığı fazladan pitle arka sıralardan kurtulamayan tarkanbeyaz da yarışı bitiren son isim oldu. Çeşitli sorunlar yaşayan @LPER ve EmreKirac sezonu erken kapatmış oldular.

    İyi-kötü tüm anlarıyla birlikte bir sezonu daha noktalamış olduk. Beşinci sezonun her zamankinden daha heyecanlı ve daha sorunsuz geçmesi ümidiyle…




  • Basın Toplantısı: Abu Dabi GP


    * Sezon boyunca oldukça rahattın ve sezonu Abu Dabi GP'sindeki sonuçla birlikte baştan sona domine ettin. Uzun bir sezon oldu ancak hiçbir pilot sana yaklaşacak hıza ulaşamadı. Bu sezon ilerisi için seni nasıl motive edecek?

    Furkan Özcan: Bu sezon benim için gerçekten de unutulmaz oldu. Bu sezonla birlikte, istediğimde ve şans benim yanımda olduğunda herkesi yenebilecek kapasitede olduğumu ispatlamış oldum. Ama bundan fazlası değil. Sadece mutlu oluyorum o kadar. Her yarışa sıfırdan başlıyorum ve eski başarılarım beni ne motive ediyor ne de baskı altına alıyor. Piste çıktığımda aklımda olan tek şey kendi limitlerime ulaşmak oluyor. Bu sezon çoğunlukla kendi limitlerime ulaştım, bu da ne mutlu ki böylesine bir sonuç almamı sağladı. Bundan sonra da amacım sadece ve sadece şanssızlıkların benden uzak durmasını ümit ederek kendi limitlerime çıkmak olacak. Umarım bu gelecek sezon da tepede kalabilmeme yeter.


    * Şampiyon olarak yeni sezonda takım seçimlerinde büyük avantaja sahipsin. İlk sıradan seçim yapacaksın. Yarışacağın takım ve yanında olacak takım arkadaşınla ilgili ipucu verebilir misin?

    Furkan Özcan: Takım seçimlerinde kararımı belli kriterlere göre veriyorum. İlk önceliğim araç üstü görüntüsünün iyi olması. İkinci önceliğim ise seçeceğim takımın gerçek hayatta beklentilerin üstüne çıkması. Bu sayede yarışırken motive olabiliyorum. 2016 sezonunda şimdiye kadar bu iki önceliğimi karşılayabilen tek ekip oldu bana kalırsa, o da Red Bull. Sauber, Lotus, Mercedes ve Ferrari’den sonra Red Bull’la kariyerime devam edecek gibiyim. Eğer ForzaSpecnaz Mercedes alırsa ardından gelen Yahya Taskin Red Bull almayı düşündüğünü söyledi. Eğer kendisi gelmezse takım arkadaşı olarak isteyeceğim ilk isim Sedat olur. Bu sezon sadece ilk üç yarışta birlikte yarıştık ve bu üç yarışta da duble yaptık. Devam edebilseydi puan rekorunu kırabilecek kadar güçlü olacağımızdan eminim. Gelecek sezon da kendisiyle yarışmak isterim fakat Yahya Taskin takım arkadaşım olursa onla da gayet iyi anlaşacağımıza ve sıkı bir rekabete gireceğimize eminim.


    * Yarışın ilk turunda aldığın liderliği ilk pitlerden önce birkaç tur mücadele ettiğin Furkan Özcan’a kaptırdın. Oldukça adil ve heyecanlı geçen liderlik mücadelesini ve genel olarak yarışını anlatabilir misin? Ayrıca, gelecek sezonki hedeflerin nelerdir?

    Yahya Taskin: Güzel bir start aldıktan sonra nec’i geçip Furkan Özcan ve DocTR’nin peşine takıldım. İlk düzlük sonunda DocTR’nin Furkan Özcan’a yaptığı atakta temas yaşanınca iki sürücü de zaman kaybetti ve bu sayede liderliği aldım. İlk pitlere kadar tempomu kontrol altında tutmaya çalışsam da lastiklerim çok çabuk aşındı ve pite iki tur kala Furkan Özcan’ın uzun düzlükte atağı geldi. İkinci düzlüğe daha iyi bir ivme ile çıkınca DRS yardımı ile Furkan Özcan’a tekrar atak yapma ihtimalim doğdu ama apex’e gelirken dış taraf bana kalınca mecburen ikinciliğe razı oldum. Ama mücadeleden gayet keyif aldım. İkinci bölümde prime lastiklerle istediğim tempoyu bir türlü yakalayamadım ve bunun sonucunda ForzaSpecnaz’a geçildim. Tempom hızlı olsa dahi atak yapmak zor olacağı için motoru kısıp son bölüme sakladım açıkçası. Pitler yaklaşırken biraz tempomu artırıp farkı 1 saniyenin altına düşürdükten sonra pite girdim ve benden 1 tur sonra pite giren ForzaSpecnaz’ın 3 saniye önünde olmayı başardım. Bu andan itibaren hatasız sürüp aracı finişe getirmeye çalıştım. Açıkçası yarış benim açımdan gayet keyifli geçti. tarkanbeyaz ve DocTR’nin de yaşadıkları talihsizlikler gerçekten kötü oldu, kendilerine tekrardan geçmiş olsun diyorum. Gelecek sezon için hedefimde yarış galibiyetleri var açıkçası ama bunları başarabilmem için Furkan Özcan’ı mağlup etmem lazım. Bunun çok zor olduğunu biliyorum ama denemekten vazgeçmeyeceğim. Herkese çok teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim.


    * Şampiyonadaki rakibin nec’in 3. sırayı elde ettiği sıralamalarda ancak 7. olabildin. Bu, yarış içinde baskı yarattı mı? Podyuma yükselişini ve sezon sonunda nec’i geride bırakmanın ardından neler hissettiğini anlatabilir misin?

    Sorbetto: Açıkçası sıralamalarda bu kadar silik kalmayı beklemiyordum. Bir türlü hatasız tur atamadım ve sonunda kötünün iyisine razı oldum. Sıralamalarda geride kalınca açıkçası yarış için de biraz ümitsizliğe kapıldığımı söylemeliyim. Ancak bu yarışla birlikte ligdeki dördüncü sezonumu tamamladım ve artık bu gibi durumlarla nasıl başa çıkılacağını biliyorum. Karmaşa içerisinde geçen ilk turlardan sonra baskıyı üzerimden attım ve nec’i geçtikten sonra devamlı fark açmaya başladım. Tempom nec’den daha iyiydi ve bunun sonucunda rahat bir şekilde istediğimi aldım. Bu sezon Furkan Özcan’ın erişilemez bir performans sergilediğini düşünürsek şampiyona ikinciliği aslında geri kalanların en iyisi olmak demekti. Ayrıca uzun bir süredir nec ile ikincilik mücadelesinde yalnız kaldık ve her hafta keyifli olduğu kadar stresli bir çekişmenin kahramanları olduk. Sezon boyunca verdiğim emeklerin karşılığını aldığım için memnunum. Tabii bu sonuçla birlikte Ferrari koltuğunu da garantilemek sevindirici. Furkan Özcan’ın fikrini değiştirmemesi durumunda Ferrari’de bu sezonki en büyük rakibim nec ile yarışacağız. Yeni sezon için şimdiden sabırsızlanıyorum.


    Not: Bana yönelttiği sorular için Sorbetto'ya teşekkür ederim.




  •  TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    Haftanın Oyuncusu: Furkan Özcan

    Sezonun son yarışı olan Abu Dabi GP'de başarılı bir sürüş ortaya çıkararak hem pole pozisyonunu elde eden, hem de galibiyete uzanan Ferrari pilotu Furkan Özcan 'Haftanın Oyuncusu' seçilmiştir. Pilotu tebrik ediyoruz.

    Oylama Sonucu:

    Furkan Özcan: 5 oy

    Sorbetto: 4 oy

    Yahya Taskin: 2 oy
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.