Şimdi Ara

TRAFİKTE DAVRANIŞ KÜLTÜRÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
10.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafikteki her araç bir problem sayılacak olsa bile, her aracın direksiyonunda, birden fazla problemi çözebilecek akıl ve zekâya sahip bir insan oturmaktadır. Ancak araç kullanırken doğacak problemlerin çözümü bazen imkânsız hale gelir. Hem akıllı, hem de zeki insanlar bu gerçeği hiçbir zaman gözardı etmezler ve aşırılığa kaçmazlar.
    Hiç problem çözmekle yükümlü olan bir insan, kendi canının da tehlikede olduğu bir ortamda problem yaratır mı? Eğer böyle devam edecekse, hiç kaza yapmayan kuşlara veya yer yüzündeki diğer hayvanlara ne yüzle bakarız?
    En üstün yaratılmış olan insanın bile, biyolojik bir varlık olarak gelişmesi onbinlerce yıl almıştır. Ama değişik alanlardaki teknolojik gelişmeler yüz yıldan daha kısa bir sürede gerçekleşmiştir. O nedenle insanın yeteneği sınırlıdır. Bu gerçek çoğu zaman bir motosiklet, ya da otomobilin direksiyonuna geçince unutuluyor ve sürücü acemi olduğunu düşünemiyor veya kabul etmiyor. Yeni ehliyet alanların bile çoğu (bilinçli hareket edenler elbette ki hariç) maalesef aynı yanlış davranış içindedir.
    Şunları Unutmayalım:
    1Yeni ehliyet alanlar çoğu kere deneyimli olanlara göre en az on kat daha fazla kaza yapıyor.
    2.Hemen hemen her insan, hayatı boyunca yaralanmayla yada maddî hasarla sonuçlanan bir trafik kazasına mutlaka karışmaktadır.
    3.Ölümle sonuçlanan her trafik kazası, topluma ortalama 800 milyar liraya mal olmaktadır.
    Bu demek oluyor ki, herhangi bir yerde olan bir kazanın etkisi, yalnızca o bölgeyi ve o insanları değil, tüm toplumu ilgilendiriyor.
    Trafik, karşımıza çıkan diğer trafiğe güvenmemizi şart koşuyor. Bu kural, sizin de başkalarının yaralanması ya da ölmesinden sorumlu tutulacağınızı düşünmenizi gerektirir. Siz de başkalarının hatasına ya da sorumsuzluğuna kurban gidebilirsiniz.
    Trafikte insanlara ve diğer sürücülere yardım etmek için bir takım kurallar konulmuştur. Ancak bunlardan daha da önemlisi, içimizde var olan insanlık duygusunu, trafik ortamında en üst seviyede hissetmemizdir. En önemli kural bu olmalıdır.
    Yükleneceğimiz sorumluluk, trafik kültürünün pozitif yönde biçimlenmesine yardımcı olur. Eğer insanların çoğu bu sorumluluktan kaçarsa, o zaman etrafımızda daha hiddetli ve daha azgın bir trafik çevresi oluşur.
    DAVRANIŞIMIZ BİZİ ELE VERİYOR..!
    (Akıllı insanlar sabırlı, sabırlılar da akıllı olur. Bu, değişmeyen bir kuraldır.)
    Trafik ortamında kişinin sürüş tarzı, hal ve hareketleri, aslında o insanın karakter alt yapısının bir yansımasını su yüzüne çıkarır. Bu, gerçek anlamda bir kişilik referansını teşkil eder. Davranış bilimi ile uğraşanlar, kişinin her hareketinden bir anlam çıkarır.

    ÖRNEKLERLE AÇIKLAYALIM

    Sağlam Kişilikler:
    1.Genç olmalarına rağmen, otomobilin amaç değil, bir araç olduğuna dair otomatik bir inanca sahiptirler. Otolarının markasıyla öğünmez, hızlı kilometre saatiyle de hiçbir zaman ilgilenmezler.
    2.Aracını tek başına kullanırken de, arkadaşları varken de, yanında kızlar varken de aynı sürüş tarzını benimserler. Karakterleri sağlam, özgüvenleri tamdır. Davranışları hiçbir zaman değişkenlik arz etmez.
    3.Erken yatıp, erken kalkarlar, evlerinden erken çıkarlar. Dolayısıyla yolda acele etmek zorunda kalmazlar.
    4.İşlerini zamanında yaparlar. O bakımdan araç kullanırken iş düşünmezler, dolayısıyla dalgın da olmazlar. Her zaman ne yaptıklarını iyi bilirler.
    5.Araç kullanırken çok sakin ve anlayışlıdırlar. Çok olgun ve saygın bir sürüş tarzı benimserler.
    6.Önünde kaç araç olursa olsun, yolda yada ışıklarda, asla boş olan diğer şeride dalmazlar. Erdemli ve güven veren bir yapıları vardır.
    7.Aracını stop ettiren acemileri el işaretiyle rahatlatır, paniğe kapılmadan kalkış yapmalarına yardımcı olurlar. Müşfik ve anlayışlıdırlar.
    8.Akıllı olduklarından dolayı sabırlıdırlar. Uçağı kalkacak olsa bile, asla korna çalmaz, kimseye kızmaz, kesinlikle el kol hareketleri yapmazlar.
    9.İş odaklı ve mükemmeliyetçidirler. Her işini büyük bir dürüstlük ve ciddiyetle yapar, hataya yer vermezler. Her bakımdan güvenilir kişilerdir.
    10.Herkes tarafından hem sevilen, hem sayılan lider karakterli bu gençler, gelecekte toplumun üst grubunu oluştururlar.

    Zayıf Kişilikler:

    1.Otomobilleriyle gösteri yapmaya bayılırlar. Araçlarına toz kondurmaz, silme bezi ellerinden düşmez.
    2.Kolayca gaza gelir, arkadaşlarının tesiri altında kalır, kararsızlık sergilerler.
    3.Grup baskısı altında ezilir, tehlikeli hale gelebilirler.
    4.Yalnızken farklı, birileri varken farklı, hele yanında bir kız varsa çok daha farklı araç kullanırlar. Dengeli olamazlar.
    5.Otolarını her zaman evlerinin yada işyerlerinin tam da önüne park etmek isterler. Gece gündüz, sık sık araçlarına bakarlar. Otolarına adeta aşıktırlar.
    6.İş hayatında ve sosyal yaşantısında, genelde iyi niyetli ve dürüst olurlar.

    Bozuk Kişilikler:

    1.Kendisinden başka kimsenin araç kullanmayı bilmediğini zanneder ve anlamsız davranışlar sergilerler.
    2.Araç kullanmayı çok önemli bir marifet gibi algılarlar ama, bazı sirklerde maymunların dahi araç kullandığını düşünemezler.
    3.Diğer sürücülere devamlı kusur bulur ve yanındakilerden de tasdik beklerler.
    4.Gürültülü ve gereksiz ara gazı vererek, yerli yersiz korna çalarak dikkat çekmek isterler.
    5.Işıklarda önündeki bir iki araca tahammül edemez ve hemen diğer şeride sarkarlar.
    6.Öndeki aracı yakından takip eder, korna çalar, sellektör yaparlar.

    Aptal Kişilikler:

    1.Yukarıda, “Sağlam Kişilikler” bölümünde ne varsa, neredeyse hepsinin tersini yaparlar.
    2.Yarış meraklısı olup, her ortamda çok hızlı ve tehlikeli araç kullanırlar. İsveç'te bu tiplere “Kaza Kuşları” denmektedir.
    3.Işıklı kavşakta öndeki aracın yeşili görmediğini zannedip, hemen korna çalar ve sellektör yaparlar.
    4.Yoğun trafik ortamında yürümeyen trafiği göremez ama, açılan iki metrelik mesafeyi kapatması için önündeki araca korna çalarlar.
    5.Sıklıkla ve gereksiz yere sollama yapar, zikzaklar çizerek araç kullanırlar.
    6.Kişilikleri yeterli olmadığından, araçlarının varlığını hissettirerek bu eksikliklerini gidermek ve gittikleri yerde bu yolla itibar görmek isterler. (Elli metre ileride boş yer olduğu halde, her şeyi göze alıp, park yapmış otoların yanına 2. sıra park edip, trafiği aksatanlar bu sınıfa girerler. Zira gittiği mağazadan belki veresiye alışveriş yapacaktır.)
    7.Zayıfları zor durumda bırakmaya bayılır, özellikle bayanların üzerine araç sürerler.
    8.Kalkışta zorlanan öndeki aracın sürücüsünün acemi olduğunu anladığı anda korna çalmaya başlar, sellektör yapar, el kol hareketleriyle onu bunaltır.
    9.Birilerine kızdığı zaman deli gibi araç kullanır, hiçbir şey düşünemez hale gelir, hırsını hem aracından, hem önüne çıkan herkesten almaya çalışırlar.
    • Bu tipler iş hayatında ve sosyal ilişkilerinde güvenilmez insanlardır. Hepsi değilse bile, fırsatçılar, hortumcular, vurguncular, anafordan geçinenler, yaptığı işlerden haksız kazanç sağlamaya çalışanlar genelde bunlar arasından çıkar.
    “Bozuk Kişilikler” kategorisindekiler de bunlara yakın bir karakter yapısı içinde değerlendirilebilir.

    ÖNEMLİ NOT:

    • Kötü ve yanlış davranışlar genellikle düzeltilebilir olup, karakterleri iyi olan bazı kişiler de, çevre ve arkadaş grubu etkisiyle, zaman zaman yukarıda bahsedilen kural dışı davranışlarda bulunabilmektedirler.
    • Bu demek oluyor ki, bazı insanlar, bazı zamanlarda kötü çevrenin ve kötü insanların tesirinde kalabilmektedirler.
    • Bu durum ise, etkileyen ve etkilenenler olarak iki ayrı tipolojik özelliği ortaya koymaktadır. Açıklaması şu: Etkileyen kişi aktif, yani lider. Etkilenen kişi pasif, yani lidere tabi, ikinci sınıf kişilik.
    • İnsanlar eğer doğuştan özürlü değilse, kendine bir yol çizerek, yaşantısına yön verebilirler. Yani biraz gayret, sabır ve soğukkanlılık göstererek, aktif bir kişi de olabilirler. Bunu başarmak, bazı örnek kişileri taklit etmeye şartlanarak, daha da kolaylaşır.
    • Siz siz olun, pasif ve kuraldışı kişiliği değil, aktif ve kuralcı bir kişiliği benimseyerek, özellikle de trafik ortamında herkese yardımcı olan örnek insanlar sınıfına katılınız.

    Kaynak: www.segem.org







  • Tamamen beğeniyle okuduğum ve her cümlesinden zevk aldığım bir yazı olmuş.Öncelikle teşekkürler

    Bugün inanılmaz bir olaya denk geldim.50 m önümde ışıklar ve ışıkların sönmesine 2 sn kalmış bir durumda ilerliyorum.Işıkların dibine geldiğimde yeşilden sarıya yanan lambayı görüp hemen yavaşlayıp durdum.Yanımda bir araçta kırmızıda geçmemek için fren yaptı.Olay bundan sonra başladı.Yan aracın arkasına içinde 2 kişi bulunan bir araç geldi ve başladı öndekine selektör çakmaya.Sanırsam niye geçmedin der gibi halleri vardı.İşte el kol hareketleri yapıyorlar , küfür ediyolar ve asıl inanamadığım yeri adam elindeki bir cismi öndeki araca fırlattı.yuh dedim ya kavga çıkarmak için elinden geleni yaptılar.Öndeki aracın sahibinden hiç bir tepki gelmedi.Neyse yeşil yandı bu sefer o aracı sıkıştırdılar.Aracı takip edip plakasını almaya çalıştım.34 vy... bir şeydi.
    Düşündüm acaba o anda polisi arayıp şikayet etseydim ne değişirdi ?
    Ayrıca bu kişiliklere uygun cins yukarda yok.Bunlar insan görünümlü psikopat yaratıklar




  • Eline sağlık!

    Trafikte kimseyi doğru davranması için uygun dille bile olsa uyarmayın arkadaşlar. Ben geçenlerde beyaz bir mercedes'in içindeki geri zekalıyı uyarayım dedim "Kamyonun sağından öyle geçilir mi, öleceksin" dedim. Adam yarım saat peşimden geldi, selektörler, önüme geçip fren yapmalar falan bir sürü saçmalık. Bırakın ne halleri varsa görsünler.
  • zayıf kişilik olduğumu yeni öğrendim

    doğrudur toz kondurmam, camdan sürekli bakarım, ama zayıf kişilik değilim
  • Çok güzel bi yazı. Keşke ehliyet kurslarında bu yazı okutulsa ne iyi olurdu demi
  • benim açtığım bu ve benzeri topicler(ilkyardım ile ilgili olan hariç) başka sitelerden alıntı incelemelerdir ki bu durmlarda kaynak siteyi de belirtirim...fakat bu yazılanların tamamen arkasındayımdır...aynı fikirde olduğumdan bu konuları açıyorum ve eylemlerim devam edecek
  • 6.İş hayatında ve sosyal yaşantısında, genelde iyi niyetli ve dürüst olurlar.

    Tanrım ne kadar da zayıf kişilikliyim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Devletsiz Toplum Mümkün mü?
    3 yıl önce açıldı
    Toplum çok yozlaşmış
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ne kültürü ne kültürü

    kendini şoför zanneden inek dolu ortalık

    bu yazıya görede Türkiye'de şoförlerin %90'ı zayıf,aptal ve bozuk kişilik sahibi
  • ne zaman ki bu forumda artık hız topicleri açılmaz kimse 1.6 motorla 200 km hıza erişmez o zaman ben artık konu açmam...
  • çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık. yalnız arabasına aşık olmak zayıf kişilik olmamalı bence.herkesin değer verdiği birşeyler vardı o kişi de arabasına değer veriyor olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cance -- 19 Aralık 2006; 23:51:35 >
  • Süper bir yazı olmuş tebrik ederim hafif bi gülümsemeyle okudum. Yurdum insanı gözümün önüne geldi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Kibitzer

    Eline sağlık!

    Trafikte kimseyi doğru davranması için uygun dille bile olsa uyarmayın arkadaşlar. Ben geçenlerde beyaz bir mercedes'in içindeki geri zekalıyı uyarayım dedim "Kamyonun sağından öyle geçilir mi, öleceksin" dedim. Adam yarım saat peşimden geldi, selektörler, önüme geçip fren yapmalar falan bir sürü saçmalık. Bırakın ne halleri varsa görsünler.


    Trafikteki hayvanlara insan muamelesi yapınca şaşırıp saldırganlaşabiliyorlar. Ben de denemiştim zamanında. Bunlara hak ettikleri gibi yani HAYVAN gibi muamele yapınca ancak anlıyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maniavolkan

    Tamamen beğeniyle okuduğum ve her cümlesinden zevk aldığım bir yazı olmuş.Öncelikle teşekkürler

    Bugün inanılmaz bir olaya denk geldim.50 m önümde ışıklar ve ışıkların sönmesine 2 sn kalmış bir durumda ilerliyorum.Işıkların dibine geldiğimde yeşilden sarıya yanan lambayı görüp hemen yavaşlayıp durdum.Yanımda bir araçta kırmızıda geçmemek için fren yaptı.Olay bundan sonra başladı.Yan aracın arkasına içinde 2 kişi bulunan bir araç geldi ve başladı öndekine selektör çakmaya.Sanırsam niye geçmedin der gibi halleri vardı.İşte el kol hareketleri yapıyorlar , küfür ediyolar ve asıl inanamadığım yeri adam elindeki bir cismi öndeki araca fırlattı.yuh dedim ya kavga çıkarmak için elinden geleni yaptılar.Öndeki aracın sahibinden hiç bir tepki gelmedi.Neyse yeşil yandı bu sefer o aracı sıkıştırdılar.Aracı takip edip plakasını almaya çalıştım.34 vy... bir şeydi.
    Düşündüm acaba o anda polisi arayıp şikayet etseydim ne değişirdi ?
    Ayrıca bu kişiliklere uygun cins yukarda yok.Bunlar insan görünümlü psikopat yaratıklar


    Buna benzer bi olayı geçen ay bende yaşamıştım, aynı şekilde bi grup serseri beni benzer şekilde taciz etmişler hatta yolda beni sıkıştırmaya başlamışlardı. Bende telefona sarılıp bizim şirketteki elemanlara haber verdim. Elemanlar sağolsun şirketteki iki arabaya atlayıp hızır gibi imdadıma yetişdiler yoksa serseriler bana kaza yaptıracaklardı. Onlar gelene kadar ben kaçtım serserler beni kovaladı,iyiki kovalamışlar. Neyse, aracı durdurup bağırış çağırış içindekileri indirdik. Biz 9 kişiyiz onlar üç kişi. Üç tane serseri bana kaza yaptırtacaklardı. Bizi kalabalık görünce pislik heriflerin sesleri kesildi. Biraz hırpalayıp bıraktık. Herhalde bundan sonra bi daha masum insanlara saldırmazlar.




  • Türbülans ilk önce bu yazı için sana çok teşekkür ederim,herkesin okuyarak birşeyler öğreneceği bir yazı olmuş..inanın trafikte okadar çok zayıf kişilikli insan varki;ben herzaman arabaya bindiğimde mutlaka "trafikte hiçbirşeye sinirlenmeyeceksin,agresif olmayacaksın ve dikkatli araç kullanacaksın" diye kendimi telkin ederim,trafikte okadar çok sorun ile karşılaşıyorsun ki insan hangi birisine sinirleneceğini şaşırıyor..tekrar teşekkürler yazı içinn..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altanB -- 20 Aralık 2006; 17:47:34 >
  • Genellikle 1. tip kişilik grubundayım, fakat bazen 2. tip olan zayıf kişilikler grubuna geçtiğim çevrem tarafından iddia edilmektedir
  • çok güzel bi yazıydı, yazan a paylaşan a çok teşekkür ederim.
    türkiyede %90 şöför bu ii vasıflara sahip değilse(kii yüzdesini bilemem ama gerçekten değil) bu yazının yanlış olduğunu göstermez, bizlerin iyi şöför olmadığını gösterir.
  • @ türbülans
    Yararlı bir konu açmışsın. bu güzel bilgi paylaşımı için teşekkürler.konu bilgi veren bir konu oldu mu mesajlarda seviyeli oluyor.Gereksiz, saçma sapan tartışmalardan uzak bu tür konuların çoğalması dileğiyle tekrar teşekkürler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gendarme -- 20 Aralık 2006; 22:33:55 >
  • gerçekten çok sağlam bir yazı..

    büyük zevkle okudum
  • neden insanlar kazadan sonra kavga ederler?????

    bunu anlayamıyorum....

    kaza olmuş bitmiş....neden insanlar birbirinini üstüne yürürler saldırırlar...ne değişecek kavga edince?

    bugün izmir basın sitesinde önündeki corsayı solarken minibüsle corsa arasına sıkışan bir astranın hafif hasarlı kazasına rastladım.

    önce minübüsçü sonra corsa şöförü inip araya sıkışan adamın üstüne yürüdüler...
    ikisi birden adama çullandılar....

    adamcağız neye uğradığını şaşırdı.adamcağızı bağırarak yumruklamaya başladılar.ana avrat küfürü saymıyorum bile...
    tamam hatalı olabilir ama adamın üstüne yürüyünce küfür edince ne değişecek?olan olmuş.

    bu yetmiyormuş gibi arkadaki belediye otobüsünden insanlar inip kavgayı izlemeye başladı.
    çevredeki esnaf arabaların etrafına toplanıp film seyreder gibi seyrettii..

    hayır ne zevk alıyolar anlamıyorum.altarafı ufak hasarlı bir kaza....

    ne biçim bir milletiz biz yaaaaaaa??????????




  • çok yoruma açık bi yazı olmuş. Bu arada minibüs şöförlerinin bazıları hakkaten insan değil...
  • Umarım bu yazıyı okuması gerekenler de okur.
    Türk toplumu herzaman en büyük zararı agresif, canı tez ve kolay sinirlenen yapısından görmüştür şimdiye dek. Bu özellikler bir de kişilik bozuklukları ve eğitimsizlikle birleştiğinde, ortaya otomobil kullanmanın cehenneme girmekten pek de farksız olmadığı Türkiye' m trafiği çıkar...
    Hangi kişilik grubuna girdiğimize de, bırakın çevremizdekiler karar versin...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.