Şimdi Ara

tren severler toplansın (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
262
Cevap
1
Favori
36.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  tren severler toplansın

     tren severler toplansın
  •  tren severler toplansın

     tren severler toplansın

     tren severler toplansın




  •  tren severler toplansın

     tren severler toplansın
  • Dizel Elektrikli Lokomotifler

    DE11000

    Aks Bo Bo
    Adet 85
    İlk Hizmete Giriş 1985
    Krauss Maffei /Tülomsaş
    Dizel Motor MTU 8V396TC13

    Power rating 785 KW / 1065 HP
    Weight 68 t
    Overall length 13,25 m
    Max Tractive effort 225 KN
    Max speed 80 km/h

     tren severler toplansın

     tren severler toplansın




  • DE 18000 Dizel Elektrikli Lokomotifi

    Aks Bo Bo
    Adet 5
    SMTE/ELMS(Tülomsaş)
    Pielstick Motor Pielstick 12PA4 V185 VG
    UIC power (at 1500 rpm): 1320kW / 1800 HP
    Speed: 120 km/h
    Starting tractive effort 263 KN
    Constant effort 140 KN

     tren severler toplansın

     tren severler toplansın




  • DE18100 Dizel Elektrikli Lokomotifi
    Aks A1A'A1A'
    Adet 20
    İlk Hizmete Giriş 1978
    SMTE/ELMS(Tülomsaş)
    Power rating 1320 KW / 1800 HP
    Weight 81 t

     tren severler toplansın
  •  tren severler toplansın

     tren severler toplansın
  •  tren severler toplansın

     tren severler toplansın
  • DE 20000 Dizel Elektrikli Lokomotif

    Aks Co Co
    Adet 5
    Hizmete Giriş 1957/58
    General Electric (USA)
    Motor CB FVBL 12T
    Power rating 1320 KW / 1800 HP
    Weight 102 t
    Overall length 16,4 m

     tren severler toplansın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Faivelley -- 25 Ağustos 2007; 22:29:21 >
  • DE21500 Dizel Elektrikli Lokomotif

    Aks Co Co
    Adet 40
    İlk Hizmete Giriş 1964/65
    General Electric (USA)
    Motor GE FDL12, GE761

    Power rating 1580 KW / 2150 HP
    Weight 112 t
    Overall length 17,2

     tren severler toplansın

     tren severler toplansın

     tren severler toplansın

     tren severler toplansın




  • Arkadaşlar Elimden Geldiğince Sizlere TCDD Lokomotiflerini Tanıtmaya Çalışıyorum.Bu Akşamlık Bu Kadar
  • ben bir noktayı anlamıyorum neden yolcu taşımada kullanılan elektrikli lokomotifler yük taşımada kullanılan dizellerin 2 katı güçlü? Bir yük katarı yolcu katarından kat kat daha ağır değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    ben bir noktayı anlamıyorum neden yolcu taşımada kullanılan elektrikli lokomotifler yük taşımada kullanılan dizellerin 2 katı güçlü? Bir yük katarı yolcu katarından kat kat daha ağır değil mi?

    Ağırlar Fakat Elektrikli Lokomotiflerin Genelde Aksları Bo Bo Dur.Örnek Koncar E40000 Bu Lokomotifler Güçlü Oldukları Halde Yük Katarlarına Verilmezler.Verilen Tek Lokomotif Vardır Oda E43000 Aksları Bo Bo Bo dur.Ve Ağır Yük İçin Tasarlanmıştır.Dizellerse Aks Olarak Ağır Yükleri Çekmek İçin Dizayn Edilmişlerdir.Örneğin DE24000 DE33000..Fakat TCDD Bünyesinde DE18000 Diye Bir Lokomotif Vardır.Aksları Bo Bo Dur.Ve Yük İçin Değil Yolcu İçin Kullanılır...Bo Bo Akslar Yolcu Trenleri İçindir.Çok Daha Seridirler. Co Co İse Yük İçindir.Daha Yavaştırlar Hız Olarak.Şöyle Diyebilirim Güç Önemlidir.Fakat Güç Tek Başına Yetmez Yanında Akslarında O Tasarımda Olması Gerekir




  • Bu Bo Bo ve Co Co kavramlarını biraz açabilirmisiniz?
  • Bo Bo Ve Co Co Trenin Boji(Aks) Düzenidir.Bo Bo Her Bojide 2 Aksın Olduğunu Co Co İse Her Bojide 3 Aks Olduğunu. Co Co Ve Bo Bo Olarak Çift Yazılmasının Sebebi Lokomotiflerde Çift Boji Bulunması

    Aşağıda Anlatmaya Çalıştım Umarım Anlatabilmişimdir

    Örneğin DE18103 nolu Lokomotifin Bojileri 3 Akstan Oluşuyor.Bu Düzen Co 2 Adet Boji Bulundurduğu İçin Co Co

     tren severler toplansın



    DE11000 Lokomotif İse Bojileri 2 Akstan Oluşuyor.Bu Düzen Bo 2 Adet Boji Bulundurduğu İçin Bo Bo
     tren severler toplansın




  • ergin hocanın sitesi çok güzel incele incele bitmiyor çok ugraşılıp biraraya getirilmiş resim galerileri var
    deniz resimler çok güzel bu arada
  • tülomşasın resimlerini yeni farkettim geçen sene hatırlatıgım sadece bir e43000 revizyonu vardı birkaç 24000 geri kalanlar hepsi 33000 liklerdi
    benim staj yaptıgım boji kısmında günde hemen hemen bir cift 3300 boji montajı oluyordu fabrika 33000 agırlıklı çalışıyordu şimdi nasıl bilemem
    33000 likleri belki yavaşlatıp revizyon agırlıklı çalışıyorlardır stajın en son gün toshiba cer motorları gelmişti
    montajı görememiştim tek 43000 liklerin boji montajını inceleyemedim zaten
  • @burakakb1

    Evet Tülomsaş Şuanda DE33000 Yerine Daha Fazla Revizyon Yapıyor.Yanılmıyorsam DE33043 En Son Tülomsaştan Çıkandı.Daha 40 Adet Çıkıcak.
    Şuanda DE24000 , E43000 Ağırlıklı Yapılıyor
  • Arkadaşlarımızın verdiği Tülomsaş üretimi lokomotiflerin arasına biraz neşe katmak amaçlı bir Maglev (Magnetically Levitated) treni videosu koyuyorum. Bilmeyenler için söyleyeyim bu trenlerin ulaşımını bildiğimiz raylar sağlamaz, kendilerine özel ulaşım yolları vardır ve bu yollara temas etmeden giderler. Nasıl olduğunu sormayın çünkü videoda açıklaması var saatte 581 kilometre ile baş döndürücü bir hıza sahip olan bu Japonya Shinkansen Maglev'i sahip olduğu teknoloji ile (örn; 500 km hızla giderken ayakta durma hatta trende rahatça dolaşabilme vb) geleceğin ulaşım teknolojileri hakkında ipuçları vermektedir. Fransızlar'ın TGV'si (son olarak 575 km/s hız rekoruna ulaştığını hatırlıyorum) ile karşılaştırma yapmayın çünkü onların hız rekorları raylı sistemler üzerinedir. Dediğim gibi burada raylar değil magnetizma konuşmaktadır İnşallah ileride Tülomsaş'a da nasip olur bu oyuncaklardan üretmek. Belki 30 belki 40 yıl sonra ama yine de olur

    Resim için:

    http://www.fys.uio.no/super/images/maglev.jpg

    Video için:

    zaginyoutube
    Japanese Maglev, 581km/h
    http://www.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk




  • @ahmetcan44

    Evet Maglev Sistemini Biliyorum Gerçekten Güzel Bir Sistem Fakat Çok Büyük Yatarım Gerekli.Şuan İçin Değil Ama İleride Bu Sistem Düşünülebilir
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.