Şimdi Ara

Trendyoldan aldığım anakart iadesi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konularda pek bir fikrim yok sizden yardım almak istiyorum.

    Özet: trendyoldan aldığım anakartı bilgisayara takıp calistiramadım ve iade etmek istiyorum. Elimde 1 gün kadar duran bu ürünü iade etme gibi bir hakkım var mi? Yoksa kutusunu açtığım için herhangl bir hakkım yok mu?


    Çok daha fazla detaylar var ama yazıya boğmak istemiyorum burayı.


    Trendyol üzerinden bir anakart satın aldım.

    2 Ekim günü elime ulaştı. Bilgisayar açılmadığı için Windows kurulumu yapacaktım. Anakarti taktım. Ancak Windows kurulumunu yapmadan önce belli sorunlar yaşadım. Ekran donması, mavi ekran hatalari gibi ( bunlar anakarttan dolayı demiyorum) herneyse sonra klavye, mouse ve monitör ekranı gelmedi hiç bir şekilde.


    Ertesi gün bilgisayarciya götürdüm. O da becerememiş olacak ki anakarti yeni mi aldın diye sordu. Evet dediğimde sen uğraşma anakart sorunlu gibi duruyor sen bunu iade et dedi. Daha dün elime gectigini nasıl bozuk olacağını falan sorgulasam da pek anlamadığım için hemen trendyolu aradım, durumu anlattım. Trendyoldaki müşteri danışmanı iade kodu oluşturdu. Ertesi günde sabahtan kargoladim. Ancak satın aldığım firma ürünü inceleyip bir sorun olmadığını iade lptali diyerek bana gerl yolladı. Şimdi ben bu süreçte herhangl blr hakka sahlp miyim? Yoksa ürünü kutusunu açtığım için hiç bir şekilde geri iade yapamaz mıyım?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sen ürünü arızalı diye iade etmek istemişsin, firma ise sorunu yok diye tekrar göndermiş? Hayatın olağan akışı. Kim sana arızalı diye gönder dedi ? Ürünü beğenmedim, almaktan vazgeçtim diye göndereceksin. Çok mu zor bunu yapmak ? Sen şimdi neye itiraz edeceksin ? Arızalı demişsin, adamlar da test etmiş arızası yok diye göndermişler sana . Ürün gerçekten arızalı ise mahkemeye ver, ürünü iade etmek istiyorsan da beğenmedim deyip iade et, arızalı diye ürünü iade etmeye kalkışırsan olacağı bu, en azından servise gönderip test etmemişler yoksa 1 ay beklerdin daha ...

  • wearesorryserver kullanıcısına yanıt
    Ürünün kutusunu falan açmıştım ve arızalı olduğunu düşündüğümden öyle gönderdim. Kutusu açılan elektronik ürünleri keyfi şekilde iade edersem kabul etmeyeceklerini düşündüm. Şimdi yapabileceğim herhangi birşey var mı? Ürün sadece elimde 1.5 gün kadar durdu. Geri kalan kısmın neredeyse 8-9 günü firmadaydı, iade kabul edilmedi diyip geri yollamak için bekletti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Organikyumurta kullanıcısına yanıt

    Yanlış anakartını almışım de gönder ne uğraşıyorsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NitroNos -- 18 Ekim 2020; 13:44:53 >
  • internetten aldığın ürünü 14 gün içinde hiçbir nedenin olmadan iade edebilirsin. beğenmedim de geri gönder

  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Kutusunu açmıştım ve kasaya takmıştım. Şimdi oyle deyip göndersem olur mu? Ve birde 14 gün süreyi aştı ama urun 1.5 gün elimde durdu nerdeyse 8-9 gün firmada durdu beklettiler geri yollamak için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Organikyumurta kullanıcısına yanıt

    14 gün içinde iade hakkınız vardı başta hata yapmışsınız bir gönderin şansınızı deneyin.


    Bu tip eşyaları mutlaka amazon'dan alır koşulsuz iade alıyorlar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Adolf_Hitler kullanıcısına yanıt
    Ürünü ilk arızalı deyip gönderdikten sonra bana red cevabi geldi ve tekrar size geri gönderilecektir denildii. Ama o süreçte beni 8-9 gün beklettiler kargoya vermediler hemen. Ben şimdi 14 gün iade hakkim olan suremden mi olmuş oldum?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 14 günü geçtiyse iade etmek biraz zor gibi.. Sen yine de bir şansını dene belki kabul ederler :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    İnternetten çok sık alışveriş yapan birisi değilim elektronik ürünlerde 14 koşulsuz iade hakkım olduğunu bilmiyordum. Sadece arızalı olursa kabul edileceğini düşünüyordum. Tekrar şansımı deniyim o zaman yarın yanlış anakart almisim sistemime uymamış diyerek iade ediyim o zaman, teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mehmetscg kullanıcısına yanıt
    Evet geçti ama dediğim gibi ürün elimde 1.5 gün kadar durdu. Yarın şansımı deniyecegim, sağolun :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Organikyumurta kullanıcısına yanıt

    uzaktan alışveriş de koşulsuz iade var ama şöyle de bir ibare var ürünün satılabilirliği değişmez ise iade edilebilir . yanı mesela telefon aldın kutuyu actın hattı taktın ay ben vazgectım deyıp gonderemezsın veya laptop aldın actın 1.5 gun durdu ay bunu sevmedım deyıp gerı gonderemezsın cunku satılabıırlık bozuluyor .

  • rryzen kullanıcısına yanıt
    Anakartta mantik nasıl oluyor? Üzerine hic bir isletim sistemi kurmadim. Sadece taktim kasaya. Bilgisayarı çalıştırdım zaten windows yüklü değildi flashta yükleyecektim. O zamanda sorunlar yaşadım olmadi. Kutusu herşeyi nasil geldiyse öyle duruyor. Hakkım var o zaman demi aideye?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Organikyumurta kullanıcısına yanıt
    Tüketici hakem heyetinden bilgi alışverişi yapabilirsiniz . Normalde anti-statik poşette vs olur bu tarz ürünler öyle değilse direk kutulu geri gitti ise iade hakkınız var ama siz bir kere firmaya çalışmıyor veya jozuk diye yolladiniz ( yani denendi kullanıldı ) mantığın da red verebilirler .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rryzen kullanıcısına yanıt
    Mesafeli Satış Sözleşmesinde 'satılabilirlik' ibaresi yoktur.

    Kanun tek ve nettir;
    2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    Bu arada eğer aldığınız platformun farklı kuralları varsa şunuda hatırlatmak isterim;

    MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iDoctor -- 18 Ekim 2020; 14:58:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Organikyumurta kullanıcısına yanıt
    Hayır malesef yok, Mesafeli Satış Sözleşmesinin istisnalar kısmı var sizinki de muhtemelen şu kapsama giriyor;

    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

    Anakart bir bilgisayar sarf malzemesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iDoctor -- 18 Ekim 2020; 15:9:9 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • iDoctor kullanıcısına yanıt
    İadeler mutlak surette orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte yapılmalıdır.

    - Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örnek: orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış ürünler kabul edilmez) tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.

    Yani söylemek istediğim iade giden ürün başkasına satılabilme potansiyelinde bir ürün olduğu için kullanılmamış olması mantığı bu tarz ürünler de

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rryzen kullanıcısına yanıt
    Hocam muhtemelen satıcı falansınız, tam olarak neyi kastettiğinizi anlamıyorum ama şöyle bir örnek vereyim;

    Bir iPhone aldınız ve kutusunu açtınız, kullanım talimatlarını okuyarak kurulum yaptınız, sim'i taktınız, şarjı kullandınız.

    Hah işte bu ürünü cihaza ve aletlere zarar vermediğiniz sürece, iade edebilirsiniz.

    Yoksa ambalajı açılmış, sim takılmış falan bu kanunları etkilemiyor ama bazı satıcılar çakallık yapıp bunun iade olmayacağını, ben bu ürünü ne yapacağım diye soruyor.

    Orası beni ilgilendirmez, kanun böyle diyor, daha öncede yaptım gerekirse fiyatına göre mahkeme yoluyla hesaplaşılanabilir.

    Edit: Zaten arkadaşın ürünü bir bilgisayar sarf malzemesi olduğundan bu cayma kapsamına girmiyor ama Bilgisayar, Telefon vb. ürünler zarar verilmediği ve kullanım talimatlarına uygun kullanıldığı taktirde 14 gün içinde iade edilebilir sonrasında satıcının o cihazı ne yapacağı satıcının sorunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iDoctor -- 18 Ekim 2020; 15:22:27 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • iDoctor kullanıcısına yanıt
    Birincisi satıcı değilim ,
    Yaptığınız iade konusunda emsal bir karar var mı ?
    Alıp hat takip sonra iade ettiğiniz bir telefon .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • iDoctor kullanıcısına yanıt
    Peki mu mantık ile düşününce satıcı bu ürünü nasıl satacak artık ? Satıcıyı koruyan bı hak olmaması çok saçma değil mi ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.