Şimdi Ara

TRİGER DEGİŞİMİ HK. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
25.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Arkadaşlar servis mi sanayi mi diye tereddüt etmeyin. Tirger değişimini gidin serviste yaptırın. Zaten arada çok fazla fiyat farkı yoktur. Eğer orijinal parça kullanacaksanız ki piyasada orijinal taklidi sahte parçalarda var. Bunu ben değil parçacılar söylüyor. Ama onlar size triger değişimi ile beraber bakımı da satmak isterler. Bakımı satın almayın. Sadece triger değişimi yaptırın, kafanız rahat olsun.

    Ben sanayide değiştirttim. İçim rahat mı? Hayır!!! Sorun çıktı mı? Şansıma hayır!!! Çıkmayacak mı? Kimse bilemez!!!! Birşey olsa muhatabım var mı? Tabiii ki hayır:))

    Triger kayışının boyunun uzamasının sebebi su popası değildir!!! Megane larda üstten çift egzantrik vardır. Krank ise alttadır. Motorun altından üstüne kadar kayış gelmektedir.Su pompasında ise sadece bir kıvrım yapmaktadır. Kayış gerçekten uzundur ve ömrü sizin mağdur olmayacağınız, kayışın görevini sorunsuz yapacağı bir periyod olarak belirlenmiştir. Ve kayış boyu uzadıkça kayış ömrü de azalmaktadır!! Bazı arkadaşlar yazmış ömrü 100.000 dir ama 150.000 gider diye. 100.000 olan araçta var ama bizimki değil.!!! Bunu yazan arkdaşa birşey diyemiyorum. Eğer firma 60.000 dediyse 60.000 de değiştiriniz. Eğer 4 yılda 60.000 olmazsa yine değiştiriniz. Çünkü kayışın ömrü 4 yıl / 60.000 km. dir. Hangisi önce dolarsa. İçinde kauçuk var. Takılmadan kalsa bile özelliğini ve esnekliğini kaybeder. Görevini layıkı ile yapamaz. Bu araç lastikleri içinde geçerlidir. Raf ömrü vardır mesela. Lastik satın alırken de üretm tarihi günümüz trihine en yakın olanını tercih ediniz. O yüzden aracın değil 60.000 km. 6.000 bile yapsa değiştireceksin, değiştirmezsen risk senindir. Risk gerçekleşir ya da gerçekleşmez o şansına kalmış.

    Sanayide geçen gün gördüm. Honda sıfır motor yapılmış. Kayışı örten kapak açıktı. Megane gibi üstten çift egzantrikli. İlk çalıştırma anında iki egzantrik arasında 2-3 sente attı gözümle gördüm. Kayış çok bol görünmüyordu. Ama ilk çalışma esnasında öyle bir zıpladı ki sente atladı. Allahtan usta hemen stop etti de subap eğmeden kurtardılar. (Sanırım)

    Bugün aracımın ön cam arızası yüüznden servis sadece(daha önce sanayide ustalar çözemediği için servise götürdüm.) 543 TL. sağ ön kapı elektrik tesisatı için para istedi. Takmayın dedim, sonra katılım verdiler 330 TL. oldu ama yine taktırmadım. Kartal sanayi de 150 TL. ye çıkmasını buldum. Taktırmadım. Bostancı oto sanayide 30 TL. ye yerinden çıkan bir kablo yüzünden:) sadece aşağı hareket eden camımı yaptırdım.

    Bunu neden anlattım servise yaptırılcak şey var, yaptırılmayacak şey var. Triger evet kesinlikle ama ıvır zıvır arızalar size kalmış. Siz siz olun triger seti değişimini serviste yaptırın. Buna serviste yolunmak değil servisin bilgi, eğitim, tecrübe ve kurum kimliğinden yararlanmak denir. Birşey olsa karşınızda kurumsal bir muhatap olacaktır.

    Bu arada triger denen şey tek başına değişmez. Gergileri vardır. Zaten set olarak satılır. Sadece kayış değildir. Yanında alternatör kayışı ve gergisi de değişir. PArası da en az triger seti kadardır. Eğer su pompasında sızıntı varsa maalesef devir daim pompası da değişmelidir çünkü ikinci triger değişimine dayanmayacak size daha önce taktırmadığınız devir daim yanında ekstra triger masrafı çıkaracaktır.

    PArçacılarda 15-20 liraya satılan polen filtresi serviste 37 TL. idi. Serviste kutuda reno-mais yazıyor, parçacıdakinde valeo. Ama orijinal kutudan da Valeo çıkıyor :) Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.


    18.000 km.yi 3 yılda yapan arkadaşta aracı satıp, taksi ve toplu taşıma araçlarını kullanırsa daha karlı çıkacaktır.

    Alıntıları Göster
    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aristo48

    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

    banda öle demişlerdi 60 trigeri değiştirirken ancak 100 binlerde su pompası kaçırmaya başladı dolayısıyla su pompası değiştiriken 40 bin bitmeden tekrar trigeri süresi dolmadan değiştirmek zorunda kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    quote:

    Orjinalden alıntı: aristo48

    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

    banda öle demişlerdi 60 trigeri değiştirirken ancak 100 binlerde su pompası kaçırmaya başladı dolayısıyla su pompası değiştiriken 40 bin bitmeden tekrar trigeri süresi dolmadan değiştirmek zorunda kaldım

    Alıntıları Göster
    servisleri aradım devridaim hariç 550-600 arası fiat veriyolar. duvridaim de 170 civarı 700 ytl ye yakın fiat veriyolar.
    yaş meselesi kafamı karıştırıyor.
    aracın trigerine baktırayım diyorum. zaten elim dar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    servisleri aradım devridaim hariç 550-600 arası fiat veriyolar. duvridaim de 170 civarı 700 ytl ye yakın fiat veriyolar.
    yaş meselesi kafamı karıştırıyor.
    aracın trigerine baktırayım diyorum. zaten elim dar

    Alıntıları Göster
    yılını doldurduysa kilometreyi doldurmayı beklemeden kesinlikle değiştirmenizi öneririm. değiştirmediginiz takdirde hep içinizde bir şüpheyle arabaya bineceksiniz ve her an yolda kalma riskiniz var. yolda kalmakla bitse iyi gene. yukardada belirtildiği gibi egzantirik kayışının kopması demek milyarlarca masraf demek. 500-600 lira için bu kadar masrafı göze almak değermi sizce ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: askvesen

    yılını doldurduysa kilometreyi doldurmayı beklemeden kesinlikle değiştirmenizi öneririm. değiştirmediginiz takdirde hep içinizde bir şüpheyle arabaya bineceksiniz ve her an yolda kalma riskiniz var. yolda kalmakla bitse iyi gene. yukardada belirtildiği gibi egzantirik kayışının kopması demek milyarlarca masraf demek. 500-600 lira için bu kadar masrafı göze almak değermi sizce ?

    Alıntıları Göster
    selam arkadaşlar bugün arabayı satayım dedim fiatıda 17500 istedim okadar kişi aradıki şaşırdım kaldım. ama geneli 17000 verdi benim araba çok temiz. birisi arabaya baktı 17000 dedi ben 17500 dedim hatır gönül derken 17250 dedim adam bi düşüneyim dedi iyiki tamam demedi düşüneim dedi gitti. yarın gelir tamam der ama bu defa ben bu arabayı satmaktan vazgeçtim. bakımını yaptırıp binecem canım alizem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    selam arkadaşlar bugün arabayı satayım dedim fiatıda 17500 istedim okadar kişi aradıki şaşırdım kaldım. ama geneli 17000 verdi benim araba çok temiz. birisi arabaya baktı 17000 dedi ben 17500 dedim hatır gönül derken 17250 dedim adam bi düşüneyim dedi iyiki tamam demedi düşüneim dedi gitti. yarın gelir tamam der ama bu defa ben bu arabayı satmaktan vazgeçtim. bakımını yaptırıp binecem canım alizem

    Alıntıları Göster
    bu sadece renonun bir uygulaması değil bütün markalarda var nerdeyse bu olay o nedenle trigeri değiştirin ...
    şakaya gelmez koparsa sonra motoru elinize alabilirsiniz... çok ciddi zararlar verebilir...

    bazı arkadaşlar 100 bin gider 150 bin eder zamanın önemi yoktur demiş kendilerini daha çok araştırmaya davet ediyorum.....

    sakın ustaya gösterip abi bu daha gider bişi yok v.s. yaptırmayın üzerindeki mikroskopik çatlakları hiç bir insan evladı göremez....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bu sadece renonun bir uygulaması değil bütün markalarda var nerdeyse bu olay o nedenle trigeri değiştirin ...
    şakaya gelmez koparsa sonra motoru elinize alabilirsiniz... çok ciddi zararlar verebilir...

    bazı arkadaşlar 100 bin gider 150 bin eder zamanın önemi yoktur demiş kendilerini daha çok araştırmaya davet ediyorum.....

    sakın ustaya gösterip abi bu daha gider bişi yok v.s. yaptırmayın üzerindeki mikroskopik çatlakları hiç bir insan evladı göremez....

    Alıntıları Göster
    selam arkadaşlar.
    c.tesi trigeri değiştirmeye gidiyorum. yanlız kafama bişey takıldı. şimdi servis diyor ki: 2 ana parça degişecek bunlardan ilki Triger seti digeri Alternatör kayışı. triger seti 210 ytl alternatör seti ise 320 ytl.
    şimdi ben diyorum ki triger sente ayarı falan riskli bişey o nedenle trigeri serviste degişeyim. alternatör kayışı ise dışarıdaki kayış onun ayarı okadar titiz degildir o nedenle onuda sanayide ustaya degiştirteyim diyorum. 100 ytlye degiştirtirim diye tahmin ediyorum.
    sizin bu konudaki görüşünüz nelerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aristo48

    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

    bakalım 60 bin gidecekmi kesinlikle max 10-20 bin daha gidecek damlatma önemli değil bilye bozuluyor haberin olsun trigeri değiştirdim 65 bin 75 de devirdaim bilyesi bozuldu tek damla olmadan önce yan sanayi 50 ytl ye aldım 120 işcilikle takıldı. 2 gün sonra istanbula döndüm ses yaptı söküldü. parçayı memlekete göderdim parayı amcam geri aldı. banada 120 ytl orjinal 150 de işçilik ile yenibir devirdaim takıldı.
    1-Toplam servise sadece trger için 600 ylt
    2-Yan sanayi işcilik ile yeni devirdaim 170 ytl
    3-ve son olarak orjinal devirdaim işcilik 270 ylt

    SEN SEN OL ORJİNAL DEVİRDAİMİ TRİGER İLE ADAM AKILI BİR İYİ USTAYA GÖTÜR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: biz

    quote:

    Orjinalden alıntı: aristo48

    Özel servisler de de çok iyi ustalar var..Ben aracımın trigerini değiştirdim,ustam devirdaimi değiştirmene gerek yok,bir 60 bin daha yapar dedi..Devirdaim de kaçak yoksa iki değişime kadar rahat rahat gidermiş..
    Yanında standart bakımda yaptırdığım için rakamı hatırlamıyorum ama yağ+yağ filtresi+mazot fitresi+hava filtresi ve triger seti (devirdaim hariç) 150-200 gibi bir şeydi..

    bakalım 60 bin gidecekmi kesinlikle max 10-20 bin daha gidecek damlatma önemli değil bilye bozuluyor haberin olsun trigeri değiştirdim 65 bin 75 de devirdaim bilyesi bozuldu tek damla olmadan önce yan sanayi 50 ytl ye aldım 120 işcilikle takıldı. 2 gün sonra istanbula döndüm ses yaptı söküldü. parçayı memlekete göderdim parayı amcam geri aldı. banada 120 ytl orjinal 150 de işçilik ile yenibir devirdaim takıldı.
    1-Toplam servise sadece trger için 600 ylt
    2-Yan sanayi işcilik ile yeni devirdaim 170 ytl
    3-ve son olarak orjinal devirdaim işcilik 270 ylt

    SEN SEN OL ORJİNAL DEVİRDAİMİ TRİGER İLE ADAM AKILI BİR İYİ USTAYA GÖTÜR.

    Alıntıları Göster
    bu devridaim denen zımbırtı triger setindetakılı degil mi. servisi aradım o parçayada 200 ytl diyorlar. olmazsa söylediğim gibi alternatörü degiştirmeyeyim. triger ve d.daimi degiştireyim diyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    bu devridaim denen zımbırtı triger setindetakılı degil mi. servisi aradım o parçayada 200 ytl diyorlar. olmazsa söylediğim gibi alternatörü degiştirmeyeyim. triger ve d.daimi degiştireyim diyorum

    Alıntıları Göster
    arabamız mı var derdimiz var.
    şimdi benim araba 101000 de bide devridaimmi çıktı. servis bana dedi ki biz ona bakarız eger sızdırma yoksa degiştirmeyiz dedi. şimdi ne olacak.
    alternatörden kurtulalım derken devridaim çıktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    arabamız mı var derdimiz var.
    şimdi benim araba 101000 de bide devridaimmi çıktı. servis bana dedi ki biz ona bakarız eger sızdırma yoksa degiştirmeyiz dedi. şimdi ne olacak.
    alternatörden kurtulalım derken devridaim çıktı

    Alıntıları Göster
    sadall bende sana diyorumki al arabanı BOSCH CAR SERVİCE götür bu dediklerini 400liraya yaparlar tıpkı servisi gibi parça+işçilik garantili
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    sadall bende sana diyorumki al arabanı BOSCH CAR SERVİCE götür bu dediklerini 400liraya yaparlar tıpkı servisi gibi parça+işçilik garantili

    Alıntıları Göster
    hocam benim görev yaptığım memlekette 3 tane market yok
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    sadall bende sana diyorumki al arabanı BOSCH CAR SERVİCE götür bu dediklerini 400liraya yaparlar tıpkı servisi gibi parça+işçilik garantili




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    hocam benim görev yaptığım memlekette 3 tane market yok
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    sadall bende sana diyorumki al arabanı BOSCH CAR SERVİCE götür bu dediklerini 400liraya yaparlar tıpkı servisi gibi parça+işçilik garantili


    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar devir daimin 170 TL. olduğuna inanamıyorum. Ben 4 ay önce 95 TL. ye aldım orijinal. Servis ise 115 demişti. Triger kayışında da 60.000 de değişmesi tavsiye edilir. Eliniz darsa bekleyedebilirsiniz. Ha kopar mı kopabilir ama yeni takılan bir kayışta 60.000 dolmadan kopabilir. İlk değişim olacaksa 70-75.000 de zorlanabilir, zaten bu kayışlarda emniyet payı bırakılmıştır. Sonradan takıldıysa (fabrikasyon değilse) fazla bekletmeyin.Ama maddi durum elverince hemen değiştirmek kafa rahatlığı için gereklidir. :)

    Alternatör kayışını değiştirmeyeyim diyen arkadaşa da kayışı değiştir, gergiyi değiştirme o zaman derim. Kayış para değil asıl parayı gergi tutar. Kayış 15-20 TL. Tabii gergi özelliğini kaybetmemişse. Usta anlar zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Arkadaşlar devir daimin 170 TL. olduğuna inanamıyorum. Ben 4 ay önce 95 TL. ye aldım orijinal. Servis ise 115 demişti. Triger kayışında da 60.000 de değişmesi tavsiye edilir. Eliniz darsa bekleyedebilirsiniz. Ha kopar mı kopabilir ama yeni takılan bir kayışta 60.000 dolmadan kopabilir. İlk değişim olacaksa 70-75.000 de zorlanabilir, zaten bu kayışlarda emniyet payı bırakılmıştır. Sonradan takıldıysa (fabrikasyon değilse) fazla bekletmeyin.Ama maddi durum elverince hemen değiştirmek kafa rahatlığı için gereklidir. :)

    Alternatör kayışını değiştirmeyeyim diyen arkadaşa da kayışı değiştir, gergiyi değiştirme o zaman derim. Kayış para değil asıl parayı gergi tutar. Kayış 15-20 TL. Tabii gergi özelliğini kaybetmemişse. Usta anlar zaten.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TURKCE

    Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...

    Alıntıları Göster
    trigeri+şarj dinamosunun kayışını değiştir 16valflerin biraz tuzlu 250yi bulur 4yıl ya da 60.000km değişim periyodu senin araba 8yıl olmuş hemen değiştir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TURKCE

    Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...

    Alıntıları Göster
    benim arabanın 16. 16 valfe triger 59000 de değişmişti şuan 102000 km de ama yini de ben deiştim.
    triger seti (1 kayış 2 bilya)
    alternatör kayışı (şarj dinamosu kayışı) ve 2 tane tapa 284 ytl verdim
    serviste değişti 50-60 dışarıya göre pahalı ama yapılan iş ve parçalar 2 yıl veya 60.000 garantili.
    ben sana bişey olmaz derim ama bi koparsa 4.000 ytl masraf çıkarır sana.
    değiştir kafan rahat olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: TURKCE

    Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    benim arabanın 16. 16 valfe triger 59000 de değişmişti şuan 102000 km de ama yini de ben deiştim.
    triger seti (1 kayış 2 bilya)
    alternatör kayışı (şarj dinamosu kayışı) ve 2 tane tapa 284 ytl verdim
    serviste değişti 50-60 dışarıya göre pahalı ama yapılan iş ve parçalar 2 yıl veya 60.000 garantili.
    ben sana bişey olmaz derim ama bi koparsa 4.000 ytl masraf çıkarır sana.
    değiştir kafan rahat olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: TURKCE

    Arkadaşlar, bu gün 2001 model 1.4 16V Clio Symbol aldım. Araba henüz 49.500 km'de ve trigeri hiç değiştirilmemiş. Bu durumda trigeri acilen değiştirmeli miyim? Yoksa 5-10.000 km daha gider mi? Bir de trigerle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim? Masrafı nedir? Bahsettiğim bakımları yakın zamanda yaptıran var mı? Tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim...


    Alıntıları Göster
    Az önce K.Maraş yetkili Renault servisine gittim, yukarıda bahsettiğim arabanın triger seti (Triger kayışı, aksesuar kayışı, su pompası, tıpalar vs..) + krank kasnağı için işçilik dahil 800 tl istediler. Ama ellerinde krank kasnağı olmadığı için işim p.tesi gününe kaldı. Krank kasnağını daha önce hiç duymamıştım. Parça sadece 130 tl civarı. Bu parçayı daha önce değiştiren var mı? Ne kadar sürede değiştirilmesi gerekir? Bana 800 tl çok gibi geldi, acaba özel servise mi gitsem?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TURKCE

    Az önce K.Maraş yetkili Renault servisine gittim, yukarıda bahsettiğim arabanın triger seti (Triger kayışı, aksesuar kayışı, su pompası, tıpalar vs..) + krank kasnağı için işçilik dahil 800 tl istediler. Ama ellerinde krank kasnağı olmadığı için işim p.tesi gününe kaldı. Krank kasnağını daha önce hiç duymamıştım. Parça sadece 130 tl civarı. Bu parçayı daha önce değiştiren var mı? Ne kadar sürede değiştirilmesi gerekir? Bana 800 tl çok gibi geldi, acaba özel servise mi gitsem?

    Alıntıları Göster
    ben o zaman %35+%10 civarı bi indirim vardı o nedenle ucuza maloldu
    yoksa banada 500 üzeri fiat dediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    ben o zaman %35+%10 civarı bi indirim vardı o nedenle ucuza maloldu
    yoksa banada 500 üzeri fiat dediler

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim şimdiki aracım 2004 model scenic sanırım megane I lerle aynı motor var.. aracım aldığımda 2008 yılında aldım 33000 Km de idi ve hiç triger dğeişmemişti.. ben bundan 2 ay önce 63000 KM de değiştirdim.. bosch car servicesi olan bir arkadaşım var. bizde 12 tane renault var hepsi oraya gidiyor.. sordum dedim yıl dolmuş km dolmamış ne yapayım.. paran çok sa getir değiştirelim dedi.. dedim koparsa sana ödettiririm. oda tamam dedi.. kopmadı bundan öncec 13 yaşında 40.000 Km de bir araba almıştım.. Kia capital di araba.. 63.000 Km de (unuttuk trigerini) simav tarafına bi iş için gitti bizim peder yolda kopmuş triger.. köylerden bi yerden bi usta bulmuş.. adam triger kopmuş diyince aklıma donk etti.. gittim benim mazda ile yardıma.. orda parça bulmak zor.. bi takımda sübap guide felan aldım.. bi baktıkki hiç bişi yok.. sadece kayışı değiştirip senteyi düzeltip yolladı adam.. o araba şimdi bacanakta.. 200.000 Km ye yaklaştı.. arkadaşlar.. orjinal trigerde yıldan korkmayın 4-5 yıla kadar hakkı var.. yan sanayi die satılanda çin malı felan almayın, özellikle renaultta orjinal ayarında parçadır.. ikisinide valeo üretiyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LahanaSever

    arkadaşlar benim şimdiki aracım 2004 model scenic sanırım megane I lerle aynı motor var.. aracım aldığımda 2008 yılında aldım 33000 Km de idi ve hiç triger dğeişmemişti.. ben bundan 2 ay önce 63000 KM de değiştirdim.. bosch car servicesi olan bir arkadaşım var. bizde 12 tane renault var hepsi oraya gidiyor.. sordum dedim yıl dolmuş km dolmamış ne yapayım.. paran çok sa getir değiştirelim dedi.. dedim koparsa sana ödettiririm. oda tamam dedi.. kopmadı bundan öncec 13 yaşında 40.000 Km de bir araba almıştım.. Kia capital di araba.. 63.000 Km de (unuttuk trigerini) simav tarafına bi iş için gitti bizim peder yolda kopmuş triger.. köylerden bi yerden bi usta bulmuş.. adam triger kopmuş diyince aklıma donk etti.. gittim benim mazda ile yardıma.. orda parça bulmak zor.. bi takımda sübap guide felan aldım.. bi baktıkki hiç bişi yok.. sadece kayışı değiştirip senteyi düzeltip yolladı adam.. o araba şimdi bacanakta.. 200.000 Km ye yaklaştı.. arkadaşlar.. orjinal trigerde yıldan korkmayın 4-5 yıla kadar hakkı var.. yan sanayi die satılanda çin malı felan almayın, özellikle renaultta orjinal ayarında parçadır.. ikisinide valeo üretiyor..

    Alıntıları Göster
    bende sordugum zaman, önemli olan km dediler bin gitsin bişey olmaz dediler. ama o zamandan sonra içime bi kurt düştü. ben bu araca 17500 ytl para verdim dedim. bu triger degişiminin maliyeti 284 ytl ( orjinal renolt servis). ben ne olsa bu arabanın trigerini değiştirecem bu para benden nasıl olsa çıkacak. ha şimdi ha bi sene sonra. degiştireyim koparsada servis düşünsün dedim. nede olsa 2 yıl 60.000 km garantili. basıyorum gaza gidiyorum.
    trigeri söktüler cam gibi idi. ama oradaki usta bunun en son haline bakarak bişey diyemeyiz dışı saglam olur içti çatlak olur dedi.
    bizim servise bi araç geldi 60.000 bakımını yaptık müşteri degeşimi istemedi ve bu araba 61.000 de triger kopardı adamın 5.000 ytl ye yakın parasını aldık dedi.
    ben işimi garantiye alırım. bindiğim araba 17500 ytl değerinde. vede benim canımda kıymetli bu araba arabamda. riske elimden geldiğince girmemeye çalışırım.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.