Şimdi Ara

triger vede v kayısı koparsa ne olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • videolara baktım cok iyi anlatmamıslar.dusunuyorum ama hayal edemiyorum

    kayıs kopup.cevirmedigi zaman neden cok yere hasar versinki..nereler kac bolgede sırasıyla hasar olurki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araçta V Kayışı veya Triger Kayışının Kopması Sonuçları

    V kayışı veya triger kayışı, aracın motorunda önemli işlevler gören kayışlardır. Kopmaları ciddi sonuçlara yol açabilir, bu nedenle zamanında tespit ve onarım çok önemlidir.

    V Kayışı Kopması

    • Motorun Soğumaması: V kayışı, su pompasını çalıştırarak motorun soğumasını sağlar. Kayışın kopması, motorun aşırı ısınmasına ve hasar görmesine neden olabilir.
    • Alternatörün Şarj Etmemesi: V kayışı, alternatörü çalıştırarak aracın elektrik sistemini şarj eder. Kayışın kopması, alternatörün şarj etmemesine ve aracın aküsünün bitmesine yol açabilir.
    • Direksiyon ve Frenlerin Etkisizleşmesi: Bazı araçlarda V kayışı, hidrolik direksiyon pompasını ve fren asistanını çalıştırır. Kayışın kopması, direksiyon ve frenlerin etkisizleşmesine neden olabilir.

    Triger Kayışı Kopması

    • Motorun Hasar Görmesi: Triger kayışı, motorun zamanlamasını kontrol eder. Kayışın kopması, pistonların valflerle çarpışmasına ve ciddi motor hasarına neden olabilir. Bu hasarın onarımı oldukça maliyetlidir (Yaklaşık [triger kayışı kopması maliyet] tutarında).
    • Araç Hareket Halindeyken: Araç hareket halindeyken triger kayışı koparsa, motor anında durur ve araç çalışamaz hale gelir. Bu, özellikle yoğun trafikte veya tehlikeli durumlarda ciddi riskler oluşturabilir.

    Lada Samara Triger Kayışı Kopması

    Lada Samara araçlarında triger kayışı kopması, diğer araçlarda olduğu gibi ciddi motor hasarına yol açar. Triger kayışının düzenli olarak kontrol edilmesi ve zamanında değiştirilmesi önerilir.

    Önemli Hususlar

    • V kayışı kopması genellikle daha az maliyetlidir (Yaklaşık [v kayışı kopması maliyet] tutarında).
    • Triger kayışı kopması, aracın çekilmesini gerektirebilir (Çekici maliyetleri ek masrafa neden olabilir).
    • V kayışı koparsa, araç kısa mesafelerde gidebilir. Ancak triger kayışı koparsa, araç hareket etmez.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • araca göre değişmekle beraber;

    V kayışı; klima kompresörü ve şarj dinamosuna bağlı.

    triger ise; sübapların hareketini sağlayan eksantrik miline ve devirdaim su pompasına bağlı.

    bu durumda ikiside kritik ama triger çok daha kritiktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 12 Nisan 2021; 20:30:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V kayışı koparsa, şarj dinamosu şarjı keseceği için muhtemelen bir süre sonra akü biter.

    Triger koparsa eksantrik milinin hareketi duracağı ve pistonlar çalışmaya devam edeceği için hareketi kesilen sübaplara vurarak motora ciddi hasar verecektir. Yüksek hızda koparsa çok daha fazla zarar verir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • videolarda herşey olmaz


    olayı anlamak gerekiyor bazen


    eksantrik mili ve vuran subaplar motora yeteri kadar zarar verir

  • V kayışı koparsa bir şey olmaz. Sadece akü biter.


    Triger koparsa sübap zamanlaması şaşacağı için pistonlara vurur. Sübaplar kırılır, gömlek çizilir, genelde segmanlar da kırılır. Pistonlar nadiren kırılır ve ardından blok kırabilir. Tabi bu durum her motorda yaşanmaz. Bazı motorlarda piston üstünde sübap yuvaları vardır, triger kopsa da sübaplar bu yuvalarda harekete devam edeceği için fiziksel hasar meydana gelmez. Triger takılır yola devam edilir. Ama bu motorlarda silindir kapağı birkaç kez taşlamadan geçerse yuvalar da yetersiz gelir ve yine vururlar.

  • Hangi devirde koptuğu çok önemli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trigeri anlatmışlar zaten. her marş bin lira demişti bi usta. eski arabalarda pek zararı olmuyor ama. araba çalışmıyor sadece. Ama v kayışı kopması da o kadar zararsız olmuyor. Bazı modellerde su pompası v kayışıyla döner, yolda kopmayı geç farkedersen saniyeler içinde bloğun harareti yükselir. contayı yakarsın.

  • arabasına göre değişir. iki kere triger kopardım:


    -samara: hiçbirşey olmadı, yenisi takıldı

    -tempra: motor yapıldı. sübaplar falan yamulmuştu sanırım.

  • V kayışı koparsa, kopan kayış yerine kadın çorabı bağlarsin.
    Triger koparsa masrafları kadın çorabına bağlarsin, bir kayıştan tüm motora kadar gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 13 Nisan 2021; 17:48:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triger kayışı koparsa ne olur. Adam çok güzel anlatmış. Hem de videolu ve animasyonlu.


  • Yeni araçlarda v kayışı, kilma motoruna, hidrolik direksiyona ve şarja bağlı koptuğunda, klima çalışmıyor direksiyon ağırlaşıyor akü ışığı yanıyor, triger koparsa çıkacak masraf şansınıza kalmıştır.

  • Hocam 2000li yıllarda triger kayışımız kopmamış ama gerginliğini kaybetmişti kuş adası yolunda iken. Araç yolda uyarı vererek kendini kapatmıştı. (96 model 1.6 tipo) Babam ısrar ederek marş vere vere 10 15 metre ötedeki benzinliğe kadar sokmuştu arabayı. Neredeyse bütün subapları ve 1 2 silindiri değiştirdiğimizi hatırlıyorum. Silindir kafaları hareketsiz kalan subaplara vuruyor yukarı çıktıkça.

  • aydın hocam her yerde anlatım var ama v kayışı koparsa araç en fazla akü bittiği için stop eder ve ya hararet yapar 1. ihtimal için mal olmak gerek ama triger koparsa anlık tepkiye göre motor yapmaya kadar gider ki araç seyir halinde stop edet ve kuvvetli bir ses yaratır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önceki aracımın trigeri kırmızı ışıkta beklerken koptu.

    Evden çıktım arabayı çalıştırdım sadece 2 km gittim önümdeki kırmızı ışıkta beklerken takır tukur tıkır tıkır böyle sanki yağsız bi makinanın dişlileri gibi çalışan sesler duydum. Camları açtım ulan yandaki arabadan mı geliyor önümdekinden mi anlayamadım. Hafif bi gaz verdim ses arttı aha dedim benden geliyor. Ondan sonra araç pır pır stop etti. Cahillik tabi bende elektronik bişey oldu zannettim veya benzin/gaz ikilisinden birisi uçtu gitti zannettim. 6-7 kere marş yaptım yanılmıyorsam. Mecbur çekici geldi servise götürüldü ve bi baktık triger kopmuş. Marş yapıncada defalarca tabi üst kapak, silindir kapak contası falan değişti masrafı arttı baya.

    Triger koptuğu zaman motordan inanılmaz garip metal sesleri geliyor. Böyle olunca stop edip asla çalıştırmayın masraf size katlanarak geri döner

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3-4 yıl önce şimdiki eşim o zamanki nişanlımla alaçatıya tatile gittik bende 508 1.6 e-hdi vardi neyse tatil bitti istanbula döndük eşimi evine birakacagim otoparka girdim durduk eşyaları indirdik arabayi calistiracağim marşa bastım bir anda çat diye bir ses geldi ne oldugunu anlayamadan ekranda akü şarj etmiyor uyarısı. Stop ettim tekrar calistirdim yine ayni uyari ama arabanin calismasinda sorun yok. Alternatör bozuldu diye dusundum ciktim yola halkalıdan fulya'ya evime kadar sağ salim geldim geceydi zaten bir sey anlamadim cektim aracı otoparka sonraki sabah kaputu bi kaldırdım kopuk v kayışı orda duruyor. Yolda başıma gelse rezil olacakmışım en yakın tamirciye kadar sürdüm orda değiştirdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.