Şimdi Ara

:: TSI 122-140-160-170 hp Kullanıcıları :: (327. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.632
Cevap
23
Favori
561.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu topicin iki ayı aşkın bir süredir hareketsiz kalması, gerilere düşmesi??? Bir zamanlar neydi? Şimdi ne oldu? TSI'li araçlarını sattı mı herkes? Terk mi edildik??? Neyse; ben arada sırada girip bilgi vereyim. 5. yıl bakımı geliyor aracımın. Şu an 52.000 km'de. Bakalım bakım masrafım ne kadar tutacak? Bu arada arabamı satıp 1.2 TSI BMT Comfortline almayı düşünüyorum. Başka topiclerde de yazdım; manuel ile DSG arasında kararsız kaldım. DSG'nin çıkardığı sorunları okuyunca... Ama çok merak ediyorum DSG'yi...
  • Bu pazar günü kısmetse eşimin babasının 23.000km de 2008 model golf unu alacağız, tsi ama kaç beygir açıkçası sormadık bakmadık, iki kere kullanma şansım olmuştu performans olarak ivmelenme gayet tatminkar di,

    kullanım esnasında özellikle dikkat etmem gereken şeyler nelerdir? Deneyim ve bilgileriniz çok kıymetli su an benim için

    Teşekürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 28 Kasım 2012; 21:27:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • başlık ölmüş, ilk 55 sayfayı okudum, 30. sayfadan sonra saçma sapan muhabbetler gırla... sonra da zaten insanlar bu muhabbetlerden bıktığı için bırakmışlar başlığı takip etmeyi, çok da haksız değiller açıkçası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akif Turhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akif Turhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    Arkadaşlar 140 hp Golf var bizde geçen aylarda valfleri yeniledik servisten. Sonraki haftalarda başka bir sorun çıktı. Aracı park ediyoruz ertesi güne ya da birkaç saate aracın altına biraz su akıyor. Bu neden olabilir acaba çok büyük masraf açar mı?



    Aracınız kaç km de, lpg var mı, ilk sahibi değilseniz kaç km de satın aldınız?
    Bildiğim kadarıyla tsi motorlarda kullanılan valfler güçlendirilmiş çelik,
    bükülmesi, uzaması, zarar görmesi için kronik bir arıza şimdiye kadar
    duymadım. Belki aşırı zorma ya da bilinçsiz yığdırma yapılmışsa zarar görmüş olabilir.

    su eksiltmesi başka bir sorundan olabilir;
    radyatör delinmesi, hortum delinmesi, devirdaim arızası v.b.
    bu tür bir arızaysa tahminimce 50-500 tl arası masraf yapabilirsiniz.

    151 binde lpg yok TSI motor. 133 binde satın aldık. Kesinlikle aşırı zorlama yığdırma gibi durumlar olmadı en azından bizde çok aşırı sert kullanmiyoruz aracı. Okuduğum, bildiğim kadarı ile Valfler kronik olarak değişim istiyormuş birkaç arkadaş da aynı sorunu yaşamış nette de var okumuştum. Valf değişim nedeni turboya geçişte başınç az geliyordu hızlanisi ilk aldığımız gibi değildi servisten valf değişecek dediler ondan da değiştirdik.

    Arıza tahminleriniz için teşekkürler fazla üzmesin bizi yeterli.

    Anladığım kadarıyla;
    Valf arızasının sizden önceki sahibi/sahipleri/kullanıcılarının
    bahsettiğim kullanıcı hatalarına dayalı olabileceğini düşünüyorum.
    deseniz ki turbo ya da supercharger kronik turbolu araç
    sıkıntısı. Ancak bildiğim kadarıyla sübaplar sağlam.
    Umarım su sorununuz size üzmez

    Teşekkür ederim yorumlarınız, düşünceleriniz için. :)

    İkinci bir su devridaimi var intercooler dan geçen ve turbodan dolaşan. O devrede sıkıntı var. Kontrol ettirin. Turbonuz da bozulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010


    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akif Turhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akif Turhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    Arkadaşlar 140 hp Golf var bizde geçen aylarda valfleri yeniledik servisten. Sonraki haftalarda başka bir sorun çıktı. Aracı park ediyoruz ertesi güne ya da birkaç saate aracın altına biraz su akıyor. Bu neden olabilir acaba çok büyük masraf açar mı?



    Aracınız kaç km de, lpg var mı, ilk sahibi değilseniz kaç km de satın aldınız?
    Bildiğim kadarıyla tsi motorlarda kullanılan valfler güçlendirilmiş çelik,
    bükülmesi, uzaması, zarar görmesi için kronik bir arıza şimdiye kadar
    duymadım. Belki aşırı zorma ya da bilinçsiz yığdırma yapılmışsa zarar görmüş olabilir.

    su eksiltmesi başka bir sorundan olabilir;
    radyatör delinmesi, hortum delinmesi, devirdaim arızası v.b.
    bu tür bir arızaysa tahminimce 50-500 tl arası masraf yapabilirsiniz.

    151 binde lpg yok TSI motor. 133 binde satın aldık. Kesinlikle aşırı zorlama yığdırma gibi durumlar olmadı en azından bizde çok aşırı sert kullanmiyoruz aracı. Okuduğum, bildiğim kadarı ile Valfler kronik olarak değişim istiyormuş birkaç arkadaş da aynı sorunu yaşamış nette de var okumuştum. Valf değişim nedeni turboya geçişte başınç az geliyordu hızlanisi ilk aldığımız gibi değildi servisten valf değişecek dediler ondan da değiştirdik.

    Arıza tahminleriniz için teşekkürler fazla üzmesin bizi yeterli.

    Anladığım kadarıyla;
    Valf arızasının sizden önceki sahibi/sahipleri/kullanıcılarının
    bahsettiğim kullanıcı hatalarına dayalı olabileceğini düşünüyorum.
    deseniz ki turbo ya da supercharger kronik turbolu araç
    sıkıntısı. Ancak bildiğim kadarıyla sübaplar sağlam.
    Umarım su sorununuz size üzmez

    Teşekkür ederim yorumlarınız, düşünceleriniz için. :)

    İkinci bir su devridaimi var intercooler dan geçen ve turbodan dolaşan. O devrede sıkıntı var. Kontrol ettirin. Turbonuz da bozulur.

    Hocam açıkcası yaptırmadık aracı ama son 1-1.5 aydır sıkıntı yok ne damlatma ne de başka birşey. Performansında da düşüklük yaşamadık şu ana kadar.




  • Sözümü geri aldım. 122 de var sulu intercooler. 140 mış sizinki. yazdığım 122 için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4yılını dolduşmuş Tsi 122HP 2008 Golf üm var, 70.000de . Çok memnunum, 3yıla yakındır bende. 1 defa kontak soketi arızası yaptı galiba 100tl gibi bi paraya değiştirdim onun haricinde sıkıntım yok.

    Kullanırken bi kaç şeye dikkat ediyorum.
    *1.viteste yüksek devirlere çıkıp vites atmıyorum zaten gırç ediyor yaparsam ustam ona dikkat et demişti.
    *Belki havalarda Rolanti 10-5sn 12ye çıkıyor ve turbo tıalamaları geliyor. Bunu yaparken asla hareket etmem zaten 10-15sn
    *Uzun yoldan gelince 1dk stop etmem.

    3200km lik 85saattlik yakıt ortalamam "2" 7.1lt benzinli araç için bence çok ekonomik. Ama cari açık kapanacak diye milleti dağıtıyorlar. LPG taktırmayı düşünüyorum BRC yi araştırıyorum. Vialle çok pahalı herhalde ona giremeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 2 Aralık 2012; 19:11:34 >
  • dostlar sonunda aldim 1.4 tsi golf. ancak bir soru var aklimda. yardimci olur musunuz??

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=68710020

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    Bu topicin iki ayı aşkın bir süredir hareketsiz kalması, gerilere düşmesi??? Bir zamanlar neydi? Şimdi ne oldu? TSI'li araçlarını sattı mı herkes? Terk mi edildik??? Neyse; ben arada sırada girip bilgi vereyim. 5. yıl bakımı geliyor aracımın. Şu an 52.000 km'de. Bakalım bakım masrafım ne kadar tutacak? Bu arada arabamı satıp 1.2 TSI BMT Comfortline almayı düşünüyorum. Başka topiclerde de yazdım; manuel ile DSG arasında kararsız kaldım. DSG'nin çıkardığı sorunları okuyunca... Ama çok merak ediyorum DSG'yi...

    @atikus merhaba, seninle hemen hemen aynı tarihlerde almıştık bu araçları. Araç 5 yılına girdi 34.000 km'de. En son bakım geçen sene yine bu ayda 27.000 km de iken yapıldı. Bu yıl geçen sene ile aynı işlemler yapılacakmış. 480 TL fiyat çıkardılar. İndirimle 430 TL. Geçen sene aynı işlemler için 340TL ödemiştim bu artış neyin nesi anlamış değilim. Ayrıca işçilik ücretleri serviste çok abartılı geçen sene sırf işçilik ücretine 130 TL ücret vermiştim. Bakımı gerçekleştirdiniz mi? Yapıldıysa yağ ya da benzin filtresi, bujiler değiştiriliyor mu? Ücret olarak ne istediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    Bu topicin iki ayı aşkın bir süredir hareketsiz kalması, gerilere düşmesi??? Bir zamanlar neydi? Şimdi ne oldu? TSI'li araçlarını sattı mı herkes? Terk mi edildik??? Neyse; ben arada sırada girip bilgi vereyim. 5. yıl bakımı geliyor aracımın. Şu an 52.000 km'de. Bakalım bakım masrafım ne kadar tutacak? Bu arada arabamı satıp 1.2 TSI BMT Comfortline almayı düşünüyorum. Başka topiclerde de yazdım; manuel ile DSG arasında kararsız kaldım. DSG'nin çıkardığı sorunları okuyunca... Ama çok merak ediyorum DSG'yi...

    @atikus merhaba, seninle hemen hemen aynı tarihlerde almıştık bu araçları. Araç 5 yılına girdi 34.000 km'de. En son bakım geçen sene yine bu ayda 27.000 km de iken yapıldı. Bu yıl geçen sene ile aynı işlemler yapılacakmış. 480 TL fiyat çıkardılar. İndirimle 430 TL. Geçen sene aynı işlemler için 340TL ödemiştim bu artış neyin nesi anlamış değilim. Ayrıca işçilik ücretleri serviste çok abartılı geçen sene sırf işçilik ücretine 130 TL ücret vermiştim. Bakımı gerçekleştirdiniz mi? Yapıldıysa yağ ya da benzin filtresi, bujiler değiştiriliyor mu? Ücret olarak ne istediler.

    Proteo selam. Ben geçen sene normal bakımın dışına çıktığım için iki katı para ödemiştim. Ve evet, bujiler de geçen sene değişti. Maalesef işçilik de bana pahalı geliyor. Bir de yetkili eleman şunu da yapalım bunu da yapalım iyi olur diye diye faturayı kabartıyor. Bu sene o tuzağa düşmeyeceğim. Normal bakımın dışına çıkmayacağım. Bu arada Golf 7 almaktan şimdilik vazgeçtim. Çünkü arabama her binişimde daha çok seviyorum. Beni hiç üzmedi, umarım bundan sonra da üzmez!..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atikus


    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    Bu topicin iki ayı aşkın bir süredir hareketsiz kalması, gerilere düşmesi??? Bir zamanlar neydi? Şimdi ne oldu? TSI'li araçlarını sattı mı herkes? Terk mi edildik??? Neyse; ben arada sırada girip bilgi vereyim. 5. yıl bakımı geliyor aracımın. Şu an 52.000 km'de. Bakalım bakım masrafım ne kadar tutacak? Bu arada arabamı satıp 1.2 TSI BMT Comfortline almayı düşünüyorum. Başka topiclerde de yazdım; manuel ile DSG arasında kararsız kaldım. DSG'nin çıkardığı sorunları okuyunca... Ama çok merak ediyorum DSG'yi...

    @atikus merhaba, seninle hemen hemen aynı tarihlerde almıştık bu araçları. Araç 5 yılına girdi 34.000 km'de. En son bakım geçen sene yine bu ayda 27.000 km de iken yapıldı. Bu yıl geçen sene ile aynı işlemler yapılacakmış. 480 TL fiyat çıkardılar. İndirimle 430 TL. Geçen sene aynı işlemler için 340TL ödemiştim bu artış neyin nesi anlamış değilim. Ayrıca işçilik ücretleri serviste çok abartılı geçen sene sırf işçilik ücretine 130 TL ücret vermiştim. Bakımı gerçekleştirdiniz mi? Yapıldıysa yağ ya da benzin filtresi, bujiler değiştiriliyor mu? Ücret olarak ne istediler.

    Proteo selam. Ben geçen sene normal bakımın dışına çıktığım için iki katı para ödemiştim. Ve evet, bujiler de geçen sene değişti. Maalesef işçilik de bana pahalı geliyor. Bir de yetkili eleman şunu da yapalım bunu da yapalım iyi olur diye diye faturayı kabartıyor. Bu sene o tuzağa düşmeyeceğim. Normal bakımın dışına çıkmayacağım. Bu arada Golf 7 almaktan şimdilik vazgeçtim. Çünkü arabama her binişimde daha çok seviyorum. Beni hiç üzmedi, umarım bundan sonra da üzmez!..

    Ay sonu gibi bakıma götüreceğim. İşçilik için pazarlık yapmayı deneyeceğim. Yağ değişimi polen filtresi değişimi ve araçtaki bilumum sıvı ve yağların kontrolü için 150 TL aşkın işçilik bedeli çok ağır. Bu arada bende Golf 7 122 comfort manuel içn niyetliydim, aracın içine tek kelime ile vuruldum malzeme kalitesi çok üst seviyelerde ayrıca orta konsolun efsane golf 4 lerdeki gibi hafif sürücüye dönük dizaynı beni mest etti. Yalnız konsoldaki piano black kaplama bu kararımı ertelememe sebep oldu. Araç makyajlanır ve bu kaplama kaldırılırsa ilk fırsatta almayı düşünüyorum. Araç içinde sadeliği seviyorum bu kadar janjanlı görüntü beni rahatsız eder.




  • bugün güzelbahçe karşıyaka arasındaki 35 kmlik yolu, fazlasıyla sakin ve temkinli olarak 4.7 lt ortalama ile aldım, saat 4 civarı trafik fazla yoktu, çankaya içinden 9 eylül kapısından çıkarak çıktım karşıyakaya..

    bu araba beni üzmeyecek gibi duruyor :)
  • Cümleten selam, golf 7 1.4 tsi dsgli almak istiyoruz. 122 hp mi, 140 hp mi uzun vadede sorun çıkartma ihtimali daha az? Kime sorsam tsi dsg kombinasyonunu kullanan sürüş zevki açısından başka araca bakmaz diyor. Bu gerçekten doğru mu? Uzun yıllar sorunsuz kullanmak istiyoruz. Yılda en fazla 10000 km yol kat ediyoruz. Bu yüzden dizele gerek yok diye düşünüyorum. Hanım da ben de sakin kullanırız. Performans meraklısı değiliz. Eski arabamız Fiat linea emotion plus 1.6 multijet 105 hp 290 torktu. Performansı bizim için gayet yeterliydi. Turbolu başka araç kullanmadım. Şu anda ix35 style plus apa 1.6 kullanıyorum ama atmosferik olduğundan özellikle dik yokuşta vites düşürmek zorunda kalmaktan bıktım. Neyse sözün özü 1.4 tsi dsgli highline sipariş edeceğiz kısmetse ama uzun yıllar sorunsuz kullanmak için hangisi daha mantıklı sizce ? Allah hepimizin gönlüne göre versin...




  • Otomotik alma uzun yıllar kullanacaksan seni üzer manel al hangisini alırsan al memnun olursun.
  • bugun ilk depomu bitirdum, elimden geldigince sakin kullandim, tasarruf tedbirlerine dikkat ettim

    tum depo ortalamasi 5.7 lt / 100 km
    toplamda 810km yol yaptim, daha dogrusu 780 km yaptim daha 30 km gider diyordu, ki benim kullanimimda acayip tutarliydi bu tahminler


    bonus kampanyasi nedeniyle75 liralık benzin aldım, menzil 420 kmye çıktı, içinde30 kmlik varsa 75 liraya390 km giderim diyor, ki bu da benim için uzun vadede memnun edici

    ibizamda 80 liraya lpg deposu dolar, 430 450 km götürdü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 18 Aralık 2012; 17:42:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu iyice ölmüş, ben yine de biraz sıcak tutmaya çalışayım

    bugünkü rekor denebilecek yakıt tüketimimi paylaşayım, video ile

    karşıyaka güzel bahçe arasında 35 kmlik parkurda bu tüketimi yakaladım, şehir içinde 70 km, çevreyolunda 90 km hızla bu tüketime ulaştım arkadaşlar.

    fuarın oradan çankayanın içinden geçerek sahilden ulaştım, trafiği tahmin edebilin diye söylüyorum, sabah 7.20de çıktım, saat 8de güzelbahçede idim

    http://youtu.be/tp2t3JLCoMo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 28 Aralık 2012; 23:54:41 >
  • 5 yaşında ve 35 bin kilometredeki aracın V kayışı değiştirilmesi gerekir mi arkadaşlar. Bakım periyodunda 40 binde ya da 4 yıl sonunda kontrol ve değiştirme görünüyor. Araç Golf TSI 122 manuel. Geçen sene her sene olduğu gibi rutin bakım işlemleri yapılmıştı. En son servis bakımından bu yana 5 bin km yapmışım. Serviste yapılması gereken ne varsa yaptırayım diyorum. Benzin filtresi ve bujileri değiştirmek şu an için boşuna bir masraf mı olur. Bulunduğum yer servise 120 km uzaklıkta bu yüzden bir kaç bin km sonra şu değiştirilmeli densin istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    5 yaşında ve 35 bin kilometredeki aracın V kayışı değiştirilmesi gerekir mi arkadaşlar. Bakım periyodunda 40 binde ya da 4 yıl sonunda kontrol ve değiştirme görünüyor. Araç Golf TSI 122 manuel. Geçen sene her sene olduğu gibi rutin bakım işlemleri yapılmıştı. En son servis bakımından bu yana 5 bin km yapmışım. Serviste yapılması gereken ne varsa yaptırayım diyorum. Benzin filtresi ve bujileri değiştirmek şu an için boşuna bir masraf mı olur. Bulunduğum yer servise 120 km uzaklıkta bu yüzden bir kaç bin km sonra şu değiştirilmeli densin istemiyorum.

    Sevgili proteo,
    Geçen seneki bakımda bana değiştirmemi tavsiye etmişlerdi. Kilometreden değil de yıldan dolayı değiştirilmesi gerekir demişlerdi. Önce gerek yok falan dedim. Sonra "Allah korusun" ile lafa başlamışlar ve beni V kayışını değiştirmek zorunda bırakmışlardı psikolojik baskı ile yani.

    Neyse, sana şunu söyleyeyim; değiştirdikleri V kayışını da tabiki doğal olarak sana veriyorlar. İnan değiştirdikleri V kayışında en ufak bir kırılma, çatlama, bozulma olmamıştı. Bence boşuna değiştirdim (onların telkiniyle).

    Ama ne bileyim? Şimdi sana değiştirme desem, vebal altında kalmış olur muyum bilmiyorum???

    "Allah korusun"!..

    Sen bilirsin!..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    5 yaşında ve 35 bin kilometredeki aracın V kayışı değiştirilmesi gerekir mi arkadaşlar. Bakım periyodunda 40 binde ya da 4 yıl sonunda kontrol ve değiştirme görünüyor. Araç Golf TSI 122 manuel. Geçen sene her sene olduğu gibi rutin bakım işlemleri yapılmıştı. En son servis bakımından bu yana 5 bin km yapmışım. Serviste yapılması gereken ne varsa yaptırayım diyorum. Benzin filtresi ve bujileri değiştirmek şu an için boşuna bir masraf mı olur. Bulunduğum yer servise 120 km uzaklıkta bu yüzden bir kaç bin km sonra şu değiştirilmeli densin istemiyorum.

    Sevgili proteo,
    Geçen seneki bakımda bana değiştirmemi tavsiye etmişlerdi. Kilometreden değil de yıldan dolayı değiştirilmesi gerekir demişlerdi. Önce gerek yok falan dedim. Sonra "Allah korusun" ile lafa başlamışlar ve beni V kayışını değiştirmek zorunda bırakmışlardı psikolojik baskı ile yani.

    Neyse, sana şunu söyleyeyim; değiştirdikleri V kayışını da tabiki doğal olarak sana veriyorlar. İnan değiştirdikleri V kayışında en ufak bir kırılma, çatlama, bozulma olmamıştı. Bence boşuna değiştirdim (onların telkiniyle).

    Ama ne bileyim? Şimdi sana değiştirme desem, vebal altında kalmış olur muyum bilmiyorum???

    "Allah korusun"!..

    Sen bilirsin!..

    Atikus merhaba,

    Sadece V kayışı değişimi için 300 TL gibi ek bir ücret istiyorlar. Yukarıda belirttiğim gibi bakım çizelgesinde 4 yıl ya da 40 bin km sonunda V kayışı kontrol ve değişimi deniyor. Kafam rahat olsun istiyorum servis 120 km uzakta gitmişken değiştirtmek en mantıklısı gibi.




  • ben olsam asla degiştirmem
  • 
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.