Arkadaşlar casper notebook pc var. Ve şuan tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. Ama yapmam gerekenler neler bilmiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.
Bilgisayarımda sorun var 2-3 kez aynı sorundan dolayı gönderdim ve sorunum hala devam ediyor. Sorunumu ayrıntılı şekilde yazarak gönderdim, son gönderdiğimde gelen cevap sorunun var olduğunu ama yapılan herhangi bir işlem olduğu yazmıyor. Teknik servisine bıraktım inceleme yapılacak ve aynı sorunum devam ediyorsa hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum.. Pc garantisi devam ediyor. Ve 1500 tl ye almıştım. Hakem heyetine başvurmak için neler yapmam gerekiyor ve para iadesi istesem alabilir miyim? Sonuç lehime mi olur yoksa aleyhime mi? Yardımlarınızı bekliyorum. (İl merkezinde ikamet etmekteyim)
Laptopun serisi ne hocam özellikleri falan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
CN-TKI-2450D. Özellikleri İntel i5 işlemci, 2GB nvidia ekran kartı, 500 gb harddisk, USB 2- USB 3 . Donanım özellikleri aklıma gelenler bunlar.
Dostum önce ki başlıklarda anlatmıştım. Öncelikle nereden aldın bilgisayarı. İlk başta oraya dilekçe ve belgeler ile başvurman gerekiyor. Elinde kaç tane servis raporu var. Yeni çıkan Tüketici Koruma Kanuna göre aynı veya farklı sorun fark etmez. Şu şekilde madde;
Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; dört (4 ) defa veya belirlenen garanti süresi içerisinde arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
Şeklinde devam eder. Şimdi senin elinde 4 adet İŞLEM GÖRDÜĞÜNE DAİR servis formu var ise. Bir dilekçe yazıyorsun bilgisayarı almış olduğun firmaya. Mesela bimeks'ten aldın. Almış olduğun bimeks şubesine yazacaksın. Bu dilekçeye ek olarak;
1 - Servis forumlarının fotokopisi
2 - Garanti belgesi fotokopisi
3 - Ürün fatura fotokopisi
ve dilekçeni iadeli taahhütlü olarak almış olduğun firmaya ( bimeks , teknosa vs ) gönderip onlardan cevap bekleyeceksin. Gelen cevab olumsuz olursa tavsiyem önce tüketici hakem heyetine gidip delil niteliğinde karar çıkartıp daha sonra bu karar ile tüketici mahkemesine başvurman yönünde. Anladığım kadarı ile cihazda sıkıntı var ama onlarda tamir edemiyor ise zaten işin çok kolay. Bir arkadaşa örnek bir dilekçe yazmıştım burayada kopyalayım;
Dilekçeni söyle yazacaksın dostum TEKNOSA İÇ DIŞ TİC. LTD. ŞTİ. ..... Şb.'ne. Tarafınızdan ............ tarihinde almış olduğum ..... marka ... model cihaz aldığım tarihten itibaren 1 yıl içinde 4 defa arızalanmış ve işlem görmüştür ( eğer giderilmeyen bir sorun var ise buraya sen işte şu kadar kez servis e gitti ve son gidişinde sorunun var olduğunu ancak çözümlenemediği cevabını aldığını yaz) . İşlem gördüğüne dair belgeler ektedir. Tüketici hakları koruma kanununun ve garanti sözleşmesinde bulunan ilgili madde gereğince;
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
Diğer yandan 4077 sayılı tüketiciyi koruma kanununun ilgili maddeleri gereğince;
Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; dört (4 ) defa veya belirlenen garanti süresi içerisinde arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Yukarıda (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir. Satıcı, tüketicinin yukarıda belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
Bu bilgiler ve ilgili maddeler ışığında tarafınıza ödemiş olduğum tutarın derhal tarafıma 7 iş günü içerisinde iade edilmesini, aksi takdirde öncelikle tüketici hakem heyetine başvurarak delil niteliğinde karar çıkardıktan sonra tüketici mahkemesine başvurarak iş bu belgenin tarafınıza gönderim tarihinden itibaren yasal faizi ve mahkeme masraflarıda dahil olmak üzere tüm tutarı tahsil edeceğimi bildirir iyi çalışmalar dilerim.
Şeklinde yazarsın dilekçeni. Gönderirsin aldığın firmaya. Bak burası çok önemli direk casper ile muhattap olmana gerek yok. Yani istanbula falan gönderme nereden aldınsa oraya gönder. Gönderim belgeni sakla iadeli taahütlü göndereceksin. Hemen cevap gelir zaten tutuşur ararlar seni. Muhtemelen sıfır bir cihaz ile değişim veya ıvır zıvır şeyler önerecekler sen kabul etme. İnş teknosa'dan almışsındır. Onlar bu konuda hassaslar hemen sana bir iade çeki verirler. Hiç uğraştırmazlar. Senin elinde kaç servis raporu var parça değişimi ve işlem gördüğüne dair onları bir söylersen bana yardımcı olurum. Ayrıca bilgisayarda hata olduğunu ama onarımı yapılamadığına dair belge aldın mı eğer onu aldıysan gönlün rahat olsun. Paçayı kurtardın casperdan. Haberdar edersen beni yardımcı olacağım sana.
Gidip Hakem heyetindekilere danış en sağlam bilgiyi oradan alırsın.