Şimdi Ara

Tüketicinin zaferi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
2.186
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın O.B.K.

    Bayanın Avukatı zaten talep etmis faizini. Sizce neden? Hakimde bu isteği değerlendirmiş ve demiş ki; arabayı kullanmaya devam ettiğinden red. Ben de diyorumki sevgili Hakim Bey, kullanmayıp ne yapacaktı? Ne gibi bir şansı vardı? Bir zahmet bunu da yazsaydınız kararınızda.
    O yüzden dedim ya tamam faizi de geçtik, ama satın alınan aracın bugünkü satış fiyatına hükmetmesi adil olabilirdi.

    10 sene olayına giremem. Komik olur. Garanti süresi denen bir durum var dimi?

    Kimin art niyetli kimin olmadığına da karar verecek, bilirkişi ve hakimlerdir. Birileri için kolay olabilir şanzımanı değiştirip aynen binmek. Kusura bakmayın neden takarlar azıralı şanzımanı araca bilmem. Sıfır aldığım arabada SIFIR KUSUR isterim. Bence herkes ister.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: goforlife

    Sayın O.B.K.

    Bayanın Avukatı zaten talep etmis faizini. Sizce neden? Hakimde bu isteği değerlendirmiş ve demiş ki; arabayı kullanmaya devam ettiğinden red. Ben de diyorumki sevgili Hakim Bey, kullanmayıp ne yapacaktı? Ne gibi bir şansı vardı? Bir zahmet bunu da yazsaydınız kararınızda.
    O yüzden dedim ya tamam faizi de geçtik, ama satın alınan aracın bugünkü satış fiyatına hükmetmesi adil olabilirdi.

    10 sene olayına giremem. Komik olur. Garanti süresi denen bir durum var dimi?

    Kimin art niyetli kimin olmadığına da karar verecek, bilirkişi ve hakimlerdir. Birileri için kolay olabilir şanzımanı değiştirip aynen binmek. Kusura bakmayın neden takarlar azıralı şanzımanı araca bilmem. Sıfır aldığım arabada SIFIR KUSUR isterim. Bence herkes ister.




    Hakim üründen faydalanamama durumunun oluşmadığına kanaat getirmiş. Bu nedenle kararda özellikle aracın kullanılmaya devam edildiği belirtilmiş. Faizin işletilmesi için üründen faydananılamaması, ürünün kullanılamaması gerekir.

    Herkes kusursuz araç ister. Ancak iki sene sonra benim sıfır aldığım aracın şanzımanını veya başka parçalarını garantiden sıfır komple değiştirseler alınlarından öper, yoluma devam ederim. Bu birazda kişinin araçla olan manevi bağıyla alakalı galiba.

    İyi akşamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 19 Nisan 2009; 0:56:24 >




  • Hakimin kararına saygım sonsuz. Beni anladığınıza da kanaat getirdim. Sıfır aldıktan 1 yıl sonra çıkacak sorunlar için tabiiki sizinle aynı fikirdeyim.

    İyi akşamlar.
  • 16 kes aracın arıza lambası yanmış ve tamir edilmiş deniyor ama arızanın içeriği hakkında detaylı bilgi yok. Benim anladığım araçta kullanıma engel bir sorun oluşmamış. Abla her ışık yandığında servise gitmiş, servis de söndürüp geri vermiş. Araç 2 senelik süreçte aylarca yatmamış, parça beklememiş, kazaya sebebiyet verecek veya güvenlik zaafiyeti yaratacak bir durum oluşmamış. Yani tarafsız yaklaşmaya çalışıyorum ve kullanıcının çok da mağdur olduğunu düşünmüyorum.

    Neticede ortada ayıplı bir ürün var ve iade kararı gayet yerinde olmuş ama "2 sene ışığı yanan arabayı sürdüm" deyip faizini istemek bence ayıptır. Vatandaş o parayı o arabaya vermeseydi ne yapacaktı düşünelim. Birinci ihtimal başka bir araç alıp sorun yaşamayacaktı ve 2 sene önce 28 bin TL'ye aldığı araç bugün 20-22 bin TL edecekti. Yani bu ihtimal maddi olarak daha avatajlı değil. İkinci ihtimal ise o parayı herhangi bir yatırım aracında değerlendirecekti (ki faiz istemesinin mantığı ancak bu olabilir). İddia buysa ve faiz ödenmesini de haklı buluyorsak o zaman müşterinin 2 sene boyunca parası değer kazanırken ulaşımını sağlamak için bineceği taksi paralarını da (özel araç konforunu ancak taksi ile yakalayabilir) firma talep etsin. Neticede faiz ödenmesini doğru bulmayarak bence mahkeme çok doğru bir karar vermiş. Kaldı ki 2 sene önce 28 bin TL.ye satılan aracın fiyatı bugün daha da düşüktür. Yani ortada maddi anlamda bir mağduriyet de yok.




  • Burada Aslında Tartışmamız Gereken Satıcıların Ne Kadar Ahlâki Davrandıkları,Yani 16 Kez Arıza Lambası Yanmış Bir Araçta,Arıza Servis Marifetiyle Giderilememişse,Bu Araçta Cidden Bir Şeyler Yanlış Demektir,Israrla Kullanıcı Hatası Deyip İşin İçinden Sıyrılmaya Çalışmanın Anlamı Yok.Ne Kadar Kötü Kullanıcı Olursanız Olun,Yeni Bir Araca 16 Defa Arıza Lambası Yaktıramazsınız,Eğer Bunu Başarabilecek Kadar Kötü Bir Kullancıysanız Zaten İtiraz Etmeye Yüzünüz Tutmaz.Ama Nedense Satıcılar Araçlarını Sahiplenemeyecek Kadar Basiretsiz,Bananeci.Yani Onlara Sorsanız Arabayı Üreten Fabrika,Kullanan Bizleriz,Yetkili Satıcının Hiç Sorumluluğu Yok,Mantıkları Bu (İstisna Bayiler Hariç Tabi).Sonuçta Ben Aracı Alırken Allamayı Pullamayı Biliyorsun Ey Satıcı,Araç Şöyle Şahanedir,Böyle Mükemmeldir vs.vs.Peki Ya Sonra?Araç Sukoyuverince Ben İtirazımı Kime Yapacağım,Eğer Araç Garantide Olduğu Halde İnatla Arıza Çıkartmaya Devam Ediyorsa Değişimini Kimden Talep Edeceğim Tabiki Senden.Hem Bildiğim Kadarıyla Yasa Derki;Araçta Aynı Arıza 3 Kez veya Farklı Arızalar 4 Kez Tekrar Eder ve Giderilemezse Mal,Ayıplı Maldır (Bildiğim Kadarıyla Yazdım Yanlışsa Lütfen Düzeltilsin).Ama Bunu İlla Gidip Mahkeme Kapılarında Sürünerek Kabul Ettireceksiniz O Bayiye,Yani 15-20 Defa Servisine Girip Çıkmış ve Hala Sorunları Giderilememiş Bir Aracın Ayıplı,Kusurlu Olduğunu Kendiliğinden Kabul Edecek Kadar İlkeli ve Sorumluluk Sahibi Değiller Büyük Çoğunluğu Henüz.Sonrada Ağlarlar İşler Çok Kötü,Hiç Müşteri Gelmiyor;Satışlar Durdu Ühüüü Ühüüü.... Böyle Fırsatçı;Bananeci Davranmaya Devam Edecekseniz Beter Olun.....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Servis neden kötü yakıt kozunu kullanmamış ona şaşırdım.

    Bu gibi durumlarda "kötü yakıt kullanılmış" deyip pek de güzel sıyrılıveriyorlar işin içinden. Hele bir de araç dizel olmayagörsün...



    artık kazın ayagı öyle değil abi.aracın yaptığı km ortada, kredi kartı kayıtları, nakit fişleri hepsi ortada. kötü yakıt kullanmış mı diyor. buyrun kardeşim km de yazıyor, bu km de kullandığım yakıt miktarıda, belli bu yakıtları nerden aldığım da. eğer öyle derse benzinliklerden numune alınıp incelene bilir, ki böyle bir durumda bayiye çok daha sağlam kapak olur. bence hiç azını açmadan kabul etmesi lazımdı. ama yinede adettendir diye itiraz etmişler. sonuç değişmemiş, kapagın boyutları aynı kalmış




  • aaa olurmu arkadaslar, butun suc kadında almadan once nie incelemedi aracı. nie motor ustası getirip baktırmadı. bayinin ne sucu var. ustelik 16 kerede tamir etmişler bikere daha etsinler ne olacakki. kadınında yaptıgı işmi şimdi. dünyanın neresinde aracın geri alındıgı gorulmus.

    not: fiesta boya sorunu, kaputu yamuk focus, bayide sıfır aracın kazaya ugramasıyla ilgili baslıklardaki bu yorumları yapan cok zeki arkadaslara selam olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cooler

    aaa olurmu arkadaslar, butun suc kadında almadan once nie incelemedi aracı. nie motor ustası getirip baktırmadı. bayinin ne sucu var. ustelik 16 kerede tamir etmişler bikere daha etsinler ne olacakki. kadınında yaptıgı işmi şimdi. dünyanın neresinde aracın geri alındıgı gorulmus.

    not: fiesta boya sorunu, kaputu yamuk focus, bayide sıfır aracın kazaya ugramasıyla ilgili baslıklardaki bu yorumları yapan cok zeki arkadaslara selam olsun.


    Esasta haklısın ama uygulamada işin içinde başka faktörler de var. Şöyle ki;

    Üretici olsun, bayi olsun ticari bir kuruluştur ve amaç para kazanmaktır. Para kazanmak derken de ortaya konan bir sermaye ve bunu karşılığında bir kar hedefi vardır. Kar demek de hammadde (veya toptan alım) maliyeti + işçilik ile satış fiyatı arasındaki farktan ibaret değildir. Bu tür arıza hallerinde garanti kapsamında yapılan tamirat veya iade işlemlerinden doğan masraflar doğrudan karı eksiltir.

    Bunu anlamı şudur; bir firma bu tip durumlarda ne kadar müşteri lehinde davranıyorsa o kadar karından kaybeder. Kar etmeden iş yapılmayacağı için de firmanın önünde iki alternatif vardır; ya bu tür sorunlarda tam müşteri memnuniyeti gözetmeye karar verir ve satış fiyatlarını arttırır, ya da çamura yatmaya başlar. Piyasa şartlarını sadece 3-5 bilinçli müşteri değil, tüm vatandaşlar belirlediği için ülkemizde seçilen yol maalesef genellikle ikincisi oluyor çünkü bizde maalesef talebin büyüğü ucuz ete...

    2 yol diyorum ama aslında birkaç firmanın uyguladığı bir üçüncü yol da var; fiyatları abarttığı halde müşterinin karşısında çamura yatmaya devam etmek. Şanlıurfa'daki "ceketi koysak seçtiririz" misali hangi mala hangi fiyatı koyarsa koysun satacağını düşünen ve ne acıdır ki haklı çıkanlar da var. Kaldı ki daha az çamurcu da değiller.




  • Helal olsun hemşehrime...
  • tekonsa'dan bir bilgisayar aldım bozuk çıktı, arızayı kabul etmek istemediler, hatta açık açık "sen bilgisayar kullanmayı bilmiyorsun" dediler (kendileri kısa donla gezerken 1990 yılından beri bilgisayar kullanan biri olarak dediklerine pişman ettim terbiyesizleri) bilgisayarı tam 15 günde iade edebildim. adamlara yasayı gösterdim dikkate almadılar.yasa açık olduğu halde paramı iade etmediler mahkemeye git öyle al dediler. mahkeme kararı olmadan yasayı uygulamayız dediler. işim acale olduğu için başka bir bilgisayar tekliflerini kabul ettim.
    aldığım ikinci bilgisayar da bozuk çıktı üçüncüsünü verdiler o da bozuk çıktı kavga dövüş iade ettim en sonunda dördüncüsünü verdiler,
    adamlar para iadesini yasa açık olmasına rağmen yapmıyorlar, beni 1 aydan fazla uğraştırdılar o günden beri teknosa nın önünden geçmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    tekonsa'dan bir bilgisayar aldım bozuk çıktı, arızayı kabul etmek istemediler, hatta açık açık "sen bilgisayar kullanmayı bilmiyorsun" dediler (kendileri kısa donla gezerken 1990 yılından beri bilgisayar kullanan biri olarak dediklerine pişman ettim terbiyesizleri) bilgisayarı tam 15 günde iade edebildim. adamlara yasayı gösterdim dikkate almadılar.yasa açık olduğu halde paramı iade etmediler mahkemeye git öyle al dediler. mahkeme kararı olmadan yasayı uygulamayız dediler. işim acale olduğu için başka bir bilgisayar tekliflerini kabul ettim.
    aldığım ikinci bilgisayar da bozuk çıktı üçüncüsünü verdiler o da bozuk çıktı kavga dövüş iade ettim en sonunda dördüncüsünü verdiler,
    adamlar para iadesini yasa açık olmasına rağmen yapmıyorlar, beni 1 aydan fazla uğraştırdılar o günden beri teknosa nın önünden geçmiyorum.


    teknosa mı, aman uzak durun...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    tekonsa'dan bir bilgisayar aldım bozuk çıktı, arızayı kabul etmek istemediler, hatta açık açık "sen bilgisayar kullanmayı bilmiyorsun" dediler (kendileri kısa donla gezerken 1990 yılından beri bilgisayar kullanan biri olarak dediklerine pişman ettim terbiyesizleri) bilgisayarı tam 15 günde iade edebildim. adamlara yasayı gösterdim dikkate almadılar.yasa açık olduğu halde paramı iade etmediler mahkemeye git öyle al dediler. mahkeme kararı olmadan yasayı uygulamayız dediler. işim acale olduğu için başka bir bilgisayar tekliflerini kabul ettim.
    aldığım ikinci bilgisayar da bozuk çıktı üçüncüsünü verdiler o da bozuk çıktı kavga dövüş iade ettim en sonunda dördüncüsünü verdiler,
    adamlar para iadesini yasa açık olmasına rağmen yapmıyorlar, beni 1 aydan fazla uğraştırdılar o günden beri teknosa nın önünden geçmiyorum.

    ne kadar hain firmalar var yaw...parayı aldıktan sonra ne halin varsa gör diyor denyolar...




  • Deniz arkadaşımız da sorunları sürerse mahkemeye başvursun bence. (insignia alan arkadaş)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Deniz arkadaşımız da sorunları sürerse mahkemeye başvursun bence. (insignia alan arkadaş)


    Suan şükürler olsun sorunum kalmadı 2 gün önce llumar 2 numara film çektirdim süper oldu arabam insallah bi sorun olmaz ilerde yeniden
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    tekonsa'dan bir bilgisayar aldım bozuk çıktı, arızayı kabul etmek istemediler, hatta açık açık "sen bilgisayar kullanmayı bilmiyorsun" dediler (kendileri kısa donla gezerken 1990 yılından beri bilgisayar kullanan biri olarak dediklerine pişman ettim terbiyesizleri) bilgisayarı tam 15 günde iade edebildim. adamlara yasayı gösterdim dikkate almadılar.yasa açık olduğu halde paramı iade etmediler mahkemeye git öyle al dediler. mahkeme kararı olmadan yasayı uygulamayız dediler. işim acale olduğu için başka bir bilgisayar tekliflerini kabul ettim.
    aldığım ikinci bilgisayar da bozuk çıktı üçüncüsünü verdiler o da bozuk çıktı kavga dövüş iade ettim en sonunda dördüncüsünü verdiler,
    adamlar para iadesini yasa açık olmasına rağmen yapmıyorlar, beni 1 aydan fazla uğraştırdılar o günden beri teknosa nın önünden geçmiyorum.


    Aksine, ben de sadece bir kere Teknosa ile muhatap oldum ve memnun kaldım.

    1 GB'lık bir MP3 çalar almıştım, bozuldu. Garanti süresi içinde olduğu için verdim adamlara, yaklaşık 1 ay sonra yenisi geldi, hem de 2 GB olarak.

    Satın aldığım şube Kanyon Teknosa, garanti için verdiğim şube ise Caddebostan Teknosa.




  • Dostum sende Golf GT mi var ??Geçenlerd binme fırsatım oldu tabi arka koltukta oturuyordum bende heycan var hayatımda 170 hp 100 oktanla 200 hp olan araça bindim
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    tekonsa'dan bir bilgisayar aldım bozuk çıktı, arızayı kabul etmek istemediler, hatta açık açık "sen bilgisayar kullanmayı bilmiyorsun" dediler (kendileri kısa donla gezerken 1990 yılından beri bilgisayar kullanan biri olarak dediklerine pişman ettim terbiyesizleri) bilgisayarı tam 15 günde iade edebildim. adamlara yasayı gösterdim dikkate almadılar.yasa açık olduğu halde paramı iade etmediler mahkemeye git öyle al dediler. mahkeme kararı olmadan yasayı uygulamayız dediler. işim acale olduğu için başka bir bilgisayar tekliflerini kabul ettim.
    aldığım ikinci bilgisayar da bozuk çıktı üçüncüsünü verdiler o da bozuk çıktı kavga dövüş iade ettim en sonunda dördüncüsünü verdiler,
    adamlar para iadesini yasa açık olmasına rağmen yapmıyorlar, beni 1 aydan fazla uğraştırdılar o günden beri teknosa nın önünden geçmiyorum.


    Aksine, ben de sadece bir kere Teknosa ile muhatap oldum ve memnun kaldım.

    1 GB'lık bir MP3 çalar almıştım, bozuldu. Garanti süresi içinde olduğu için verdim adamlara, yaklaşık 1 ay sonra yenisi geldi, hem de 2 GB olarak.

    Satın aldığım şube Kanyon Teknosa, garanti için verdiğim şube ise Caddebostan Teknosa.




  • Yukarıda savunmaya çalıştığımı TEKNOSA'nın yapmış olduğunu okumak sevindirdi. Bir ürün satmış, kusurlu çıkmış. Alıcısını memnun etmek, ürününe sahip çıkmak anlamında 1 GB yerine faiziyle 2 GB vermiş. Mahkeme falan yok. Memnuniyet var. Şimdi tüketici güveni arttığı için o markaya bağlı kalacaktır.

    Yurtdışında pizzacıda çalışırken (evlere servis), müşteri herhangi bir şikayette bulunursa, müşteriyi kaybetmemek ya da markaya olan güveni artırmak uğruna aldığı mal, daha üstünü ile değiştirilir ve yanında başka bir ürün hediye edilirdi.

    Sonuç olarak müşteri memnuniyeti ve marka güveni için mağdur yaratmamak için aldığınız aracın ya güncel halini, hatta daha donanımlısıyla değiştirilmesi gerekmekte. Yoksa arac tamir edilir binilir gidilir ama git gide aracı satamaz hale gelirsiniz ve yok olur giderseniz.

    Bizler tüketiciysek, mağdur oluyorsak, mağduriyet giderilmeli ve tekrar o markaya güvenin sağlanması içinde stratejilerin yaratılması gerektiğini savunmalıyız. Satıcı tarafını düşünmek için satıcı olmak gerekir. Onu da onlar düşünmeli stratejilerini ona göre ayarlamalı. Devlet ise yasalarını bu bağlamda geliştirmeli ve tüketici tarafında olmalıdır.

    Saygılarımla,


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    tekonsa'dan bir bilgisayar aldım bozuk çıktı, arızayı kabul etmek istemediler, hatta açık açık "sen bilgisayar kullanmayı bilmiyorsun" dediler (kendileri kısa donla gezerken 1990 yılından beri bilgisayar kullanan biri olarak dediklerine pişman ettim terbiyesizleri) bilgisayarı tam 15 günde iade edebildim. adamlara yasayı gösterdim dikkate almadılar.yasa açık olduğu halde paramı iade etmediler mahkemeye git öyle al dediler. mahkeme kararı olmadan yasayı uygulamayız dediler. işim acale olduğu için başka bir bilgisayar tekliflerini kabul ettim.
    aldığım ikinci bilgisayar da bozuk çıktı üçüncüsünü verdiler o da bozuk çıktı kavga dövüş iade ettim en sonunda dördüncüsünü verdiler,
    adamlar para iadesini yasa açık olmasına rağmen yapmıyorlar, beni 1 aydan fazla uğraştırdılar o günden beri teknosa nın önünden geçmiyorum.


    Aksine, ben de sadece bir kere Teknosa ile muhatap oldum ve memnun kaldım.

    1 GB'lık bir MP3 çalar almıştım, bozuldu. Garanti süresi içinde olduğu için verdim adamlara, yaklaşık 1 ay sonra yenisi geldi, hem de 2 GB olarak.

    Satın aldığım şube Kanyon Teknosa, garanti için verdiğim şube ise Caddebostan Teknosa.




  • Bir çok insanımız durumu kabullenir yada ürünü zararı da göze alarak 2.el de satmayı denerdi. Akkıllı ve hakkını yasal yollarla savunan bir tüketiciyi görmek beni çok sevindirdi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kentaur

    acaba otomobilin marka ve modeli neydi merak ettim


    Ben de çok merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orgeneral -- 19 Nisan 2009; 15:19:55 >
  • Teknosa ürünün 1 gb si kalmadığı veya bulunmadığı için 2 gb liğini vermiştir. Şaka gibi "Teknosa" adamlar teknoloji alıp satıyor ama "medeniyet" nedir bilmiyorlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: goforlife

    Haksız kazanç neden olsun ki? Şimde evet aynı paraya sıfır alabilir. Cari durumdan dolayı. Ama siz aracin özürlü olduğunu kabul ediyorsanız, en azından aracın bugünkü fiyatından mahlemeyi sonuçlandırmanız lazım ki sıfır araç alabilsin. Ben paramın bugunku değerini isterim kusura bakmayın. Hatta, bu özürlü araçla uğraşırken uğradığım maddi manevi zararıda telafisini isterim kusura bakmayın. Bunun hiç bir yeri Haksiz Kazanç degil. Satıcı her türlü ters davranışı sergilesin, bunun bir cezası olmalı ki satıcılarda kendilerine çeki düzen versin.


    Beyefendi, vadeli hesaba para yatırmıyorsunuz. Ürün satın alıyorsunuz. Kanunda da böyle geçer. Fatura bedeli iade edilir. Sadece otomobilde değil, diğer tüm ürünlerde de böyledir.

    Tazminat isteniyorsa ayrıca manevi tazminat davası açılır bu yanan ampul beni çok rahatsız etti diye...

    Aradan 10 sene geçtikten sonra durum ne olacak? 10 senelik aracı satıcı iade alıp bir de üstüne 10 senelik faizini mi ödeyecek? Ben şimdiden kabul ediyorum arıza lambası yanan arabayla 10 sene gezeyim, eskiteyim, sonra da faiziyle paramı iade etsinler.

    Yanlış anlamayın. Muhakkak satıcılara karşı ayıplı mallar için mücadele edilmeli. Hak aranmalı. Ancak bazıları da durumu çok abartıyorlar. Yok arabanın şanzıman arızası var diye iade talep ediyorlar. Gerekirse komple şanzıman değişir. Sorun halledilir.

    Burada amaç bağcıyı dövmek olmamalı. Üzüm yemek kafiidir.

    Bayani tebrik ederim mücadelesinden ötürü. Güzel bir örnek.

    Mahkemeyi de tebrik ederim, kıvamında bir karar...


    yahu ne kadar sacma argumanlarla savunmaya calismissiniz... cok bos bi mesaj olmus. kusra bakmayinda nasil "otomobil uzmani" yazmislar nickinizin altina hayret dogrusu.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.