Şimdi Ara

turbo sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
5.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar foruma yeni üye oldum. konuyu nereye açacağımı bilmiyorum,umarım doğru yerdir..
    2010 model opel combo (1,3 CTDİ) marka sıfır araç almıştım yaklaşık 7 aydırda kullanıyorum . Bir hafta kadar önce motor bölümünden ıslık sesine benzer bir ses gelmeye başladı . Ayağımı gazdan çekince net duyuluyor. iki farklı yetkili servise gittim bu normal ses dediler daha önce yoktu dedim sen farketmemişsindir dediler cinler tepeme çıktı salak muamelesi yapıyolar insana. Daha önce de olan bir sesi 7 ay sonra farketmek gibi bişey söz konusu olamaz.
    Araç bu güne kadar hızlanmaya başlarken veya vites büyültmek için gaza bastığımda 1700 ile 1900 devir aralığını geçerken ileri doğru fırlıyordu. Şu an ise 2000 ile 2300 devir aralığında birdenbire değilde giderek artan ve ilk haline oranla düşük bir ivmelenme ile hızlanıyor.
    Tam emin olmamakla birlikte yakıt oranıda artmış gibi
    Bu iki servistede aracı hem gözle kontrol hemde test sürüşü gerçekleştirerek kontrol eden arkadaşlardamı bir sorun var yoksa bendemi diyerekten sanayide tanıdık bir ustaya aracı götürdüm kaputu bile açmadan turbon arızalı dedi Araç 2 yıl garantili sizce ne yapmalıyım







  • turbo hortumu patlamış olabilir ilk kontrol edilmesi gereken turbo hortumudur.
    hortum sağlamsa turbonun kontrol edilmesi gerekir
  • Sorması ayıp 7 ayda nasıl bitirdin turboyu
  • geçmiş olsun başka servise gösterin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 7 Mart 2011; 20:43:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sorması ayıp 7 ayda nasıl bitirdin turboyu



    bunun 7 ayla ne alakası var diyecem kullanım hatası diyeceksin.
    araçta henüz 8000 km de... diyecem sen şimdi onada olsun bitirmek istersen 100 km de bitirirsin dersin
  • Turbo kullanımına dikkat edilmemişse bayiden çıkarken bile eline alabilirsin turboyu o sorun değil..Sorun turbodanda olabilir başka biryerdende..Mesela çekişte problem varmı duman atıyormu dikkat etmek lazım..Turbo kanatçıkları eğilmiş olabilir...Veya başka sorun...Servis hele hele opel servisinin verdiği cevap çok normal uğraşmak istemez aracın garantisi olmasa hemen teşhisi koyarlardı..Sorunu servis üzeri çözmeye çalışın yan opeli devreye sokun faydası olabilir...
  • Geçmiş olsun büyük ihtimal turbo arızalı.
  • Turbo borun patlamış geçmiş olsun bizimde kangoo muz vardı ondan biliyorum araç vites küçültmeni ister üst devirde gitmesine rağmen o performansı vermez yokuşlar çekiş kayıbı, fazla yakıt sarfiyatı ve motor sesi bariz bir şekilde artar..... Bende opel sahibiyim şimdi ama en ufak sorunda servis işareti arıza kaydeder ve servis içindeki kod ile anlar ne problemi olduğunu ilgisizlik olabilri......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Turbo kullanımına dikkat edilmemişse bayiden çıkarken bile eline alabilirsin turboyu o sorun değil..Sorun turbodanda olabilir başka biryerdende..Mesela çekişte problem varmı duman atıyormu dikkat etmek lazım..Turbo kanatçıkları eğilmiş olabilir...Veya başka sorun...Servis hele hele opel servisinin verdiği cevap çok normal uğraşmak istemez aracın garantisi olmasa hemen teşhisi koyarlardı..Sorunu servis üzeri çözmeye çalışın yan opeli devreye sokun faydası olabilir...


    bu 6. aracım 4 inde turbo vardı kullanımla ilgili olamaz.iki yetkili servis elemanı hariç (bu arızadan dolayı)benden başkasıda kullanmadu şu ana kadar.4000 km de kendi isteğim doğrultusunda yetkili seviste yağını değiştirdim Normal şartlarda 2000/3000 devir aralığında kullanıyorum.
    çalıştırdıktan sonra 1 dakika kadar bekleyip hareket ediyorum . kapatmadan önce de biraz bekliyorum
    aracı zorlamıyorum yüksek devirlerde (4000/5000)düşük devirlerde kullanmıyorum(1000/1200) şu ana kadar lastik bir tur bile patinaj çekmemiştir. araç 2 metre bile boşta hareket etmemiştir,yağını suyunu sık sık kontrol ederim kısacası böyle özen gösterip itinalı kullanıpta durboyu eline alan varmıdır bilmiyorum.

    Araca gelince 2000 devire kadar azda olsa beyaz duman çıkarıyor 2000 devirden sonra devrin yükselmesine bağlı olarak azalarak kesiliyor. çekişinde az da olsa düşüş var 2500 devirde 5. viteste 110km de giderken şimdi aynı şartlarda 95km hızla gidiyo 4. vitesle rahat çıktığım bir yokuşu şu an öyle çıkamıyorum
    Ve her ne şartlarda olursa olsun ayağımı gazdan çektiğim anda motor devri 1700 düştüğünde ıslık çalıyo 1300 lere düştükten sonrada kesiliyor. devir yükselirkende yine bu devir aralığında daha az bir ıslık sesi geliyor.Seste biraz şöyle nasıl belirtsem rüzgar ıslık karışımı gibi bişey




  • O zaman kesin garantiden değişmesi gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrokur


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Turbo kullanımına dikkat edilmemişse bayiden çıkarken bile eline alabilirsin turboyu o sorun değil..Sorun turbodanda olabilir başka biryerdende..Mesela çekişte problem varmı duman atıyormu dikkat etmek lazım..Turbo kanatçıkları eğilmiş olabilir...Veya başka sorun...Servis hele hele opel servisinin verdiği cevap çok normal uğraşmak istemez aracın garantisi olmasa hemen teşhisi koyarlardı..Sorunu servis üzeri çözmeye çalışın yan opeli devreye sokun faydası olabilir...


    bu 6. aracım 4 inde turbo vardı kullanımla ilgili olamaz.iki yetkili servis elemanı hariç (bu arızadan dolayı)benden başkasıda kullanmadu şu ana kadar.4000 km de kendi isteğim doğrultusunda yetkili seviste yağını değiştirdim Normal şartlarda 2000/3000 devir aralığında kullanıyorum.
    çalıştırdıktan sonra 1 dakika kadar bekleyip hareket ediyorum . kapatmadan önce de biraz bekliyorum
    aracı zorlamıyorum yüksek devirlerde (4000/5000)düşük devirlerde kullanmıyorum(1000/1200) şu ana kadar lastik bir tur bile patinaj çekmemiştir. araç 2 metre bile boşta hareket etmemiştir,yağını suyunu sık sık kontrol ederim kısacası böyle özen gösterip itinalı kullanıpta durboyu eline alan varmıdır bilmiyorum.

    Araca gelince 2000 devire kadar azda olsa beyaz duman çıkarıyor 2000 devirden sonra devrin yükselmesine bağlı olarak azalarak kesiliyor. çekişinde az da olsa düşüş var 2500 devirde 5. viteste 110km de giderken şimdi aynı şartlarda 95km hızla gidiyo 4. vitesle rahat çıktığım bir yokuşu şu an öyle çıkamıyorum
    Ve her ne şartlarda olursa olsun ayağımı gazdan çektiğim anda motor devri 1700 düştüğünde ıslık çalıyo 1300 lere düştükten sonrada kesiliyor. devir yükselirkende yine bu devir aralığında daha az bir ıslık sesi geliyor.Seste biraz şöyle nasıl belirtsem rüzgar ıslık karışımı gibi bişey

    büyük ihtimal turbo hortumu anlattığınıza göre. turboya hiç dikkat etmeseniz bile bu kadar az km de arıza vermesi zor durum ancak fabrika çıkışı arızalı turboda olmuş olabilir. neticede aracın garantis olduğuna göre sıkıntı yok. servise ısrarlayın, sesinizi yükseltin gereğini yaparlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrokur


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Turbo kullanımına dikkat edilmemişse bayiden çıkarken bile eline alabilirsin turboyu o sorun değil..Sorun turbodanda olabilir başka biryerdende..Mesela çekişte problem varmı duman atıyormu dikkat etmek lazım..Turbo kanatçıkları eğilmiş olabilir...Veya başka sorun...Servis hele hele opel servisinin verdiği cevap çok normal uğraşmak istemez aracın garantisi olmasa hemen teşhisi koyarlardı..Sorunu servis üzeri çözmeye çalışın yan opeli devreye sokun faydası olabilir...


    bu 6. aracım 4 inde turbo vardı kullanımla ilgili olamaz.iki yetkili servis elemanı hariç (bu arızadan dolayı)benden başkasıda kullanmadu şu ana kadar.4000 km de kendi isteğim doğrultusunda yetkili seviste yağını değiştirdim Normal şartlarda 2000/3000 devir aralığında kullanıyorum.
    çalıştırdıktan sonra 1 dakika kadar bekleyip hareket ediyorum . kapatmadan önce de biraz bekliyorum
    aracı zorlamıyorum yüksek devirlerde (4000/5000)düşük devirlerde kullanmıyorum(1000/1200) şu ana kadar lastik bir tur bile patinaj çekmemiştir. araç 2 metre bile boşta hareket etmemiştir,yağını suyunu sık sık kontrol ederim kısacası böyle özen gösterip itinalı kullanıpta durboyu eline alan varmıdır bilmiyorum.

    Araca gelince 2000 devire kadar azda olsa beyaz duman çıkarıyor 2000 devirden sonra devrin yükselmesine bağlı olarak azalarak kesiliyor. çekişinde az da olsa düşüş var 2500 devirde 5. viteste 110km de giderken şimdi aynı şartlarda 95km hızla gidiyo 4. vitesle rahat çıktığım bir yokuşu şu an öyle çıkamıyorum
    Ve her ne şartlarda olursa olsun ayağımı gazdan çektiğim anda motor devri 1700 düştüğünde ıslık çalıyo 1300 lere düştükten sonrada kesiliyor. devir yükselirkende yine bu devir aralığında daha az bir ıslık sesi geliyor.Seste biraz şöyle nasıl belirtsem rüzgar ıslık karışımı gibi bişey



    hocam anlattığına göre evet sende sorun yok mekanik arıza..Acil olrak opel'le görüş servisleri boşver onlar seni yönlendirsin servis ilgisiz de şikayetlerini aynen sırala





  • büyük ihtimal turbo hortumu anlattığınıza göre. turboya hiç dikkat etmeseniz bile bu kadar az km de arıza vermesi zor durum ancak fabrika çıkışı arızalı turboda olmuş olabilir. neticede aracın garantis olduğuna göre sıkıntı yok. servise ısrarlayın, sesinizi yükseltin gereğini yaparlar.

    ısrar da ettim bişey olursa biz burdayız gelirsin gerekeni yaparız aracın garantili dediler
    daha ne olsun bak ötüyo çekişi düştü falan diyorum biz test sürüşü yaptık bişeyi yok seste normal ses diyorlar
    hatta ilk gittiğim yerde bilğisayarlı arıza testi de yaptılar herşey normalmış
  • Orijinalden alıntı: elektrokur



    büyük ihtimal turbo hortumu anlattığınıza göre. turboya hiç dikkat etmeseniz bile bu kadar az km de arıza vermesi zor durum ancak fabrika çıkışı arızalı turboda olmuş olabilir. neticede aracın garantis olduğuna göre sıkıntı yok. servise ısrarlayın, sesinizi yükseltin gereğini yaparlar.

    ısrar da ettim bişey olursa biz burdayız gelirsin gerekeni yaparız aracın garantili dediler
    daha ne olsun bak ötüyo çekişi düştü falan diyorum biz test sürüşü yaptık bişeyi yok seste normal ses diyorlar
    hatta ilk gittiğim yerde bilğisayarlı arıza testi de yaptılar herşey normalmış



    hocam olayı çözmek istiyorsan senin arabının aynısından bulacaksın bi tane mesela opel de varsa sıfır onlarda olur..orda ikisini karşılaştırın görsünler gözleriyle anca öyle çözerler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sorması ayıp 7 ayda nasıl bitirdin turboyu


    Alakası yok, 2006 0 aldığımız caddy 10.000 e gelmeden turbo patlattı ücretsiz değişti
  • Araca gelince 2000 devire kadar azda olsa beyaz duman çıkarıyor 2000 devirden sonra devrin yükselmesine bağlı olarak azalarak kesiliyor. çekişinde az da olsa düşüş var 2500 devirde 5. viteste 110km de giderken şimdi aynı şartlarda 95km hızla gidiyo 4. vitesle rahat çıktığım bir yokuşu şu an öyle çıkamıyorum

    şu cümlenizden tek çıkan sonuç debriyaj balatasının bittiğidir...
    sesi turboda değilde alternatör bilyasında aramayıda deneyin...
  • Gazdan ayağınızı çektiğinizde bu sesi duyuyorsanız serviste turbonun üzerindeki dahili(internal) wastegate aktüatörünü kontrol ettirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 9 Mart 2011; 17:22:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Gazdan ayağınızı çektiğinizde bu sesi duyuyorsanız serviste turbonun üzerindeki dahili(internal) wastegate aktüatörünü kontrol ettirin.


    hocam tam üstüne bastınız bravo..

    gazdan ayağımı çaktiğimde devir 2000 in altına düşmeye başladığı anda resmen ıslık çalıyo

    serviste bu parçaya bakın dedim bunun ne olduğunu bilmiyoruz dediler
    yine ısrarla arabada bişey yok diyerek beni gönderdiler
    ben gözle kontrol etsem bu parçayı görebilirmiyim ?
    turbonun yakınlarındamı olur. acaba görünmez bir yerdemidir ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.