2010 model doblo 1.6 aracım la ilgili sorunumu cozmeye calısıyorum ancak hicbi usta cozemedi Arac kendini toplarken en az 3 defa turbo kapanıp acılıyor gibi oluyor. 1500 ila 2500 devirleri arasında surekli yapıyor 6 aydır devam ediyor sistemde hic bi arıza kaydı da cıkmıyor. Gitmedigim fiat servisi kalmadı. Bu sıkıntıyı yasayan veya konuyla alakalı bilgisi olan varsa bana yardımcı olursa cok memnun olurum Tesekkurler
besleme hortum ve bağlantılarda kaçak olabilir. basınç düşüklüğü tekleme yaptırır dediğiniz gibi
VGT turboya sahip sanirim, elektronik kontrollerinden suphe ederim. Bilgisayara bağlayıp test surusune ciktiniz mi ?
Evet pompa basıncına kadar olculdu sorun yok dediler
Cihan226C
kullanıcısına yanıt
Test sürüsüne cikildi diye anliyorum, acma kapama isini vgt unitesi yapar.
Tesekkur ederım onu da bi test ettıreyım
Aynı olay sprinter da başıma gelmişti arabanın bakılmadık değişmedik yeri kalmadı manifolda kadar değişti sorun çözülmedi en son bi forum sitesinde aynı sorunla karşılaşan birisinin yazısını bulmuştum turbo içindeki türbinlerin zamanında açılıp kapanmadığından bahsetmişti servise olaydan bahsettim turboya kalibrasyon yapıldı sorun yüzde 80 çözüldü ama hiçbir zaman araba eski performansına dönmedi hatta zaman zaman tekrar güç düşüşü oluyor servis şimdide eksoz tıkanmış diyor.
Bende aracı servise goturdum eksoz manifoldunun ve hava akısmetrenın degısımıni istedi 1.500 tl masraf cıkardı oraya yaptırmadım hava akısmetreyi orjinal parca ile degistim. Ama eksoz manıfoldundan ne gibi sorun yapabilir bilmiyorum. Ustalar kacak goremedi
Ayrıca katalizörü de ölçtürdüm oradan da sıkıntı cıkmadı
Cok tesekkur ederim ins. Bu dediginiz önerilerden birisi cıkar
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-DC7C3F70E
Bu mesaj silindi.
Ford Fiesta 1.6 Tdci 90 aracım var.
Herhangi bir arıza kaydı olmamasına rağmen 2500 devirden sonra aracın çekişi hissedilir düşüyordu. %20 civarı. Sonra n75 valfini değiştirdik. Sorunumuz düzelti.
Aceba n75 valfinin arızalı oldugunu anlayabiliyorlarmi yoksa ihtimal olarak degismemiz mi gerekiyor
Birde ek olarak arkadaşımda 2005 2.0 TDİ passat aracı var. Dediğiniz problemin bir benzeri onda yapıyordu lakin onunki yüksek devirlerde yapıyordu. Araç dip gazla hızlanırken kesikli hızlanıyordu. Hava filtresi üzerindeki maf sensörünü orjinali ile değiştirdi sorunu düzeldi. Maf sensörü daha önce arızalandığında yan sanayi takmışlar bu yüzden elektronik sensörlerin orjinal olmasına dikkat edin.
quote:
Orijinalden alıntı: Cihan226
Aceba n75 valfinin arızalı oldugunu anlayabiliyorlarmi yoksa ihtimal olarak degismemiz mi gerekiyor
İyi bir usta anlayabiliyor. Bizimkisi turbonun üzerinde bişeyi çekiyor mu çekmiyor mu diye kontrol etmişti. Sonucunda arızalı olduğuna kanaat getirdi. Eskisi çekmiyormuş. Ne olduğunu bende bilmiyorum.
Anladım ustam cok tesekkur ederim. N75 valfini gösterecem sonucu yine sizinle paylasırım inş.
N75 valfini degiştirdim ancak sorun gitmedi. Turbo aksamını teste sokucaz inş. Sorunu burada bulabiliriz
Westgate islevini yerine getiriyormu onu test etsinler zaten turbo kontrol valfi degismis bi sebep kalmiyor turbodan yana mazot pompasi veya enjektorde olabilir
Enjektorler gecen yıl revize ettirdim. Pompadada sorun olmadıgını soylediler
quote:
Orijinalden alıntı: Cihan226
Enjektorler gecen yıl revize ettirdim. Pompadada sorun olmadıgını soylediler
Sıkıntınızdan kurtuldunuz mu ?
quote:
Orijinalden alıntı: hbg_ant2
Sıkıntınızdan kurtuldunuz mu ?
Alıntıları Göster
Çözüldü mü acaba benzer sorunu yasadım bende
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme